Als Heidi in de Bergen - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Als Heidi in de Bergen - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Als Heidi in de Bergen

Blijf op de hoogte en volg Renee

10 April 2013 | Ierland, Trooperstown

Allereerst vrouwen van alle leeftijden die dit lezen en met name 40+, doe mij maar vooral jezelf een lol en ga voor de spiegel staan. Kijk naar je bovenlip en kin. Als je daar een paar of een bosje lange zwarte haren ziet, pak een pincet en trek ze er zo snel mogelijk uit! Doet geen pijn, is zo gedaan en je ziet er weer stukken vrouwelijker uit! Ik snap NIET dat vrouwen dit zelf niet in een spiegel zien of dat andere mensen het om hun heen het niet vertellen! Ik snap dat het beledigend over kan komen maar het is of dat of voor schut rond lopen! Kleine moeite! Het lijkt wel mode hier in Ierland! Vreselijk want ik moet er tegenaan kijken! hahahah

Maar goed, mijn verhaal begint dat dit dus alweer mijn zesde week is!! De tijd gaan zooo snel voorbij dat is echt niet normaal! Ik heb het nog steeds super naar mijn zin hier in Trooperstown! Home Sweet Home zeg ik altijd maar zo! Op kantoor heb ik altijd een kameraad naast me zitten aangezien Pixie nu onderhand weet dat ze door mij gekriebeld word. Voor de mensen die nog niet weten wie Pixie is, nee het is geen collega, het is ons hondje! :D een poepke is het en ze leunt tegen mijn been aan als ik aan het werk ben zodat ik even over dr koppie kriebel! Heerlijk vind ze dat.

Afgelopen zaterdag werd ik vrolijk wakker want ik had weer een leuk weekend voor de boeg. Helaas werd deze vreugde snel afgekapt omdat ik weer eens geen gas had, was weer bevroren en dit keer had ik ook geen stroom want er was iets kappot aan het apparaat. Geen douche en geen thee dus! Maar goed, ik dacht het is lekker weer, de zon schijnt dus vanavond heb ik sowieso een douche en Chirstopher zou de elektriciteit wel fixen s’avonds.

Dus die cohtend ben ik weer met Christopher mee gegaan een cursus Mountain Skills te geven. Ik ben het nog geen expert (verre van) maar ik snap al toch aardig wat en heb hem hier en daar kunnen helpen. We hadden een leuke groep, en we ontmoeten de (nieuwe) groep altijd i het Glendalough Hotel. Dus de mensen kwamen binnen lopen en stelden zich voor, het waren vier vrouwen die altijd samen wandelen maar dus meer wilden weten van feature recognition en kaartlezen. Een van die vrouwen stelde zich voor als Bob, maar ik dacht dat ze Barb zij, in de zin van Barbara, maar nee nee het was echt Bob. Bob had ook een man kunnen zijn en die naam maakte het er niet heel veel makkelijker op. Helaas had ook Bob van die fijne zwarte haren op dr kin! Maar goed, allemaal stuk voor stuk aardige vrouwen en we gingen de bergen weer in 2 dagen lang! :D

Teresa had ons met de bus afgezet bij een stuk waar we de vorige Mountain Skills ook hadden gedaan en van daaruit gingen we dus de bergen weer in. Op deze dag gingen we Cullentragh Mountain en Derrybawn Montain beklimmen. Christopher had weer het een en ander uitgelegd over de kaart en toen we zo ver waren om te gaan lopen bedacht Bob dat het wel tijd was voor een sigaretje! Hahahah ik kon serieus mijn ogen niet geloven! Gaan we de bergen in, en wat doet ze, ze steekt een peuk op! Maar goed, zo is Bob dus ;)

Het was echt heerlijk weer, de zon scheen en we hadden er allemaal zin in! De laatste keer dat we dat deel van de route aflegden werden we onder gesneeuwd en weggeblazen door de wind! Groot verschil dus!

We stopten ergens op de route zodat Chris weer het een en ander kon uitleggen, en hij vertelde ook dat we nu naast een begraaf plaats van honderden jaren oud stonden, wat nu gewoon een heide veld was. Dus Chris die staat dat uit te leggen en hij stapt opzij en kijkt naar links, dus ik zeg wat doe jij nou, zegt hij “ja ik dacht dat er iemand langs wilde” haha gezellig als je op een honderd jaren oude begraafplaats staat!

Dus wij van het pad af en de bergen in, zonnetje was gewoon warm en ik ging als een dolle die berg op, ging echt goed. We hadden nu een langere en mooiere route dan de vorige keer omdat het weer ook veel beter was. Echt een heerlijke wandeling gemaakt! Maar als je eenmaal aan de top bent, moet je weer naar beneden en dat is eigenlijk nog veel zwaarder dan omhoog! Pfff ik was gesloopt toen we weer in het Glendalough hotel waren. Toen hebben we met zijn allen nog een hapje gegeten in het hotel en uiteraard een Pint gedronken! Want dat hadden wij wel verdiend!

’s Avonds had Chris de elektriciteit weer gemaakt en deed alles het weer! Ik ben die avond als een blok in slaap gevallen.

De volgende ochtend was het helaas minder mooi weer. Dik bewolkt maar gelukkig wel droog. Op deze dag gingen we Brockagh Mountain beklimmen en ik kan je vertellen het viel iets tegen vergeleken me de dag daarvoor. We hadden al een hele dag daarvoor geklommen en het weer was nu ook niet bepaald gezellig maar goed, we gingen er weer vol voor! Halverwege dacht ik nou dat gaat lekker, totdat we echt helse stijle stukken op moesten door de heide zo hoog als mijn knieen, zwaaaaar! En die vrouwen van 40 gingen als een tiet zo snel die berg op, wat een ellende! Maar goed ook ik heb uiteindelijk de summit gehaald en wat een fantastisch uitzicht heb je dan!! Mijn god, dat is het zo waard, en dan denk je echt van “hell yeah, ik heb het toch maar gedaan!” Toen aan het eind van de middag weer naar beneden en toen ik onderaan de berg stond en achter me keek kon ik niet echt geloven dat ik net die berg beklommen had!
Tijdens het wandelen zie je hier en daar een aantal herten voorbij lopen, en er is bijna niemand op de berg wat het nog specialer maakt! Heerlijk! Maar toen we weer in het Glendalough hotel zaten en we met Chris, Teresa en nog wat familie een hapje aan het eten waren en mijn buikje vol zat, zat ik bijna knikkenbollend aan tafel! Hahah. Ben met Martin en Jean naar huis gereden, familie en de overburen en Jean zei dat ik maar eens langs moest komen om de thee.

Maandag wilde Chris eigenlijk niet dat ik kwam werken omdat ik al een heel weekend de hort op was met hem. Ik vind dat onzin maar hij stond erop dat ik geen wekker zou zetten en in ieder geval zou uit slapen. Dus dat heb ik gedaan, en ben vervolgens even langs Jean gegaan om naar de kuikentjes te gaan kijken, wat een poepkes waren dat! Zo schattig! Gezellig aan de thee gezeten en gekletst. Toen rond een uur of 13.00 ben ik alsnog gaan werken haha.

Het weekend van 26 tot en met 29 April ga ik mee met Christopher naar Donegal, dat is een county in het noorden van Ierland, niet North Ireland zelf, maar daar rijden we wel door heen. Het is een autorit van zo’n 4 uur maar het moet schijnbaar wel de moeite waard zijn! Daar gaan we ook met een groep hiken dus ik heb er al helemaal zin in! Nieuwe mensen ontmoeten, we slapen in B&B’s, ander deel van Ierland zien, hiken en de pub in! Top weekend dus!

En nog beter nieuws is dat 9 tot en met 12 Mei mijn lieve vriendinnetje Yara naar Trooperstown komt!! :D Zoooo veel zin in!! Kan niet wachten om haar weer te knuffelen en hier alles te laten zien! Ze zal hier bij mij in mijn caravan verblijven, we gaan wandelen en een beetje shoppen in Dublin ook dus dat wordt een TOP weekend!

Misschien dat ik zaterdag naar Dun Laoghaire (spreek je uit als Dun lierie) ga om wat te shoppen en van de zeelucht te gaan genieten. Het is een leuk dorpje aan zee dus dat lijkt me wel wat!

Tot snel!! xxx

  • 10 April 2013 - 22:22

    Judith:

    Runneetje! Wat weer een heerlijk verhaaltje, hahaha ga echt stuk om dat zwarte kinharen verhaal! En lekker wandelen zeg jij haha en in Letland wij met z'n allen maar klagen.. Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Geniet ervan! xxx

  • 10 April 2013 - 22:22

    RIAAA:

    Heerlijke verhalen runee, geweldig wat je allemaal mee maakt! En dat doe je ook zomaar overleven in de kou en zonder elektriciteit, Doorzetter!!
    Ik ben trots op je en heeeeel blij dat je zo een leuke stage heb en erg naar je zien heb!!

    BESOOOO

  • 10 April 2013 - 22:25

    Desiree:

    Woehoee weer bijgelezen! Wauw klinkt zo heerlijk! En wat leuk dat daar hertjes enzo wild rond lopen, schattig!! Zo kom je wel met een ijzeren conditie terug zeg haha heerlijk! Hopelijk weinig last meer van gevries, koude douches en vooral geen smerige spinnen meerrr!!!! Enjoooyyyy x

  • 11 April 2013 - 01:14

    Jassie:

    He hiker van ons!
    haha wat een verhaal weer! Zag Bob al helemaal voor me!!
    Je hebt weer een top vooruitzicht! vanavond gaan ik en siempie met de gang naar the SCRIPT! heel veel zin in! Dikke knuffel voor jou! xxx

  • 11 April 2013 - 02:32

    Sharon Van Dissel:

    Goed bezig topper! En vrijwillig alsnog gaan werken??

  • 11 April 2013 - 06:22

    Gerda:

    Heb echt zitten wachten op de volgende aflevering! je weet toch dat ik bijna in Ierland had gewoond maar Bruce won gewoon, dus is het Nieuw Zeeland geworden en dat was een goed besluit. Maar dat Ierland zo mooi is, dat vergeet ik nooit. Blijf genieten Renee want iedereen die meeleest geniet een beetje mee!!

  • 11 April 2013 - 06:37

    Mam:

    He mop, Zal straks nog een extra blik in de spiegel werpen!!
    Het was weer genieten van je verhaal. Als wij komen willen we ook een mooie route lopen. Niet te stijl graag, maar wel met mooi uitzicht. Zoek alvast wat moois uit. kus.

  • 11 April 2013 - 07:15

    Hannie Jippes:

    Oh Renée wat een heerlijk verhaal
    Gelukkig ben ik blond,maar heb er ook last van hoor.
    Ik heb zin om naar Ierland te gaan als ik jou verhaal en je foto's zie
    Dikke kus, en hopelijk lekker warm douchen straks

  • 11 April 2013 - 09:28

    Patty:

    Ha Renee!
    Geweldig om dit allemaal te lezen van je! Ik wens je nog heel veel plezier daar!! Groetjes uit Dussen!

  • 11 April 2013 - 19:22

    Ruth:

    Klinkt weer goed!

  • 12 April 2013 - 07:31

    Roxy:

    Reneee!
    Wat een leuk verslag weer zeg, ik geniet van je verhalen.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 72952

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: