My life and the Antrim Square - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu My life and the Antrim Square - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

My life and the Antrim Square

Door: Runnee

Blijf op de hoogte en volg Renee

30 Maart 2013 | Ierland, Trooperstown

Oke, voor de mensen die zich nog steeds afvragen of zorgen maken of ik me niet verveel in de weekenden, of ik niet eenzaam ben, of ik me door de weeks niet verveel, of ik geen mensen van me eigen leeftijd om me heen nodig heb, of ik niet elk weekend wild moet gaan stappen nou hier komt tie dan, mensen maak je niet druk ik heb hier de tijd van me leven!

Natuurlijk vloek ik wel eens als ik bibberend TV aan het kijken ben met een elektrische kachel voor me neus terwijl het binnen waait omdat het buiten waait, ik mijn eigen adem kan zien en vervolgens mijn TV uit valt omdat de gehele elektriciteit uit valt omdat ik niet op tijd een muntje in het apparaat heb gestopt waardoor ik stroom heb. Natuurlijk baal ik s’ochtends dat ik met een koude neus wakker word omdat ik eigenlijk dus in een kartonnen huisje woon met enkel glas dat op sommige plekken is vast geplat met ducttape en dat ik dan de vrieskou in moet, die badkamer in waar het vervolgens ook waait ondanks dat ik niet buiten sta, maar eerst mag hopen dat ik gas en water heb om vervolgens 5 minuten aan een knop te draaien om een vonk te creëren die mij vervolgens een heerlijke warme douche bezorgt waarbij mijn tenen tintelen van het warme water op mijn bevroren teentjes. Door het contrast van het warme water en de koude lucht in de badkamer wordt alles lekker vochtig en als ik me na mijn douche wil afdrogen is mijn handdoek ook lekker vochtig! Vervolgens snel mijn voeten afdrogen om daarna in mijn laarzen te stappen want ik kan niet met blote voeten op de vloer lopen want dat voelt net alsof je op ijs loopt. En natuurlijk baal ik als het weer gesneeuwd en gevroren heeft en ik dus geen water of gas heb wat betekend dat ik een boterham als avond eten moet eten en niet eens naar de wc kan of douchen, niet kan afwassen en dus ook geen thee kan zetten om mezelf warm te houden!

Maar ja mensen, dat is allemaal maar bijzaak. Ik heb een dak boven mijn hoofd ik heb een eigen plekje en dit is mijn thuis! Af en toe lijkt het dan wel op kamperen maar het is bij mekaar groter dan dat mijn kamer in Breda was, heb een fatsoenlijke keuken, heb een woonkamer met TV en WIFI, heb zelfs 2 slaapkamers en GEEN last van muizen wat ik in Breda wel had, heerlijk!

Ik vind het fijn dat ik hier alle rust heb om mij heen en dus ook rust in mijn kop. Als ik snachts in bed lig dan hoor ik helemaal niets, hooguit de wind die over de berg heen blaast, ik hoor geen dieren geen mensen geen geschreeuw geen auto’s heerlijk alleen maar stilte! Ik heb weer tijd om boeken te lezen, ik lees een boek per week! Ik ben hier gewoon al deel van de familie dus ik ben niet alleen. Ik kan bij iedereen aankloppen als ik wil want alle deuren hier staan voor me open en iedereen zal me met open armen ontvangen. Ik heb geweldige collega’s en baas, alles mag en alles kan! Door deweeks werk ik van ongeveer 9 tot 5 en ik mag zelf bepalen wanneer ik met pauze ga en hoe lang, ik doe mijn eigen ding op kantoor, iedereen wil me helpen als ik iets niet begrijp. Ik mag aantrekken naar kantoor wat ik wil, al zou ik in een joggings pak komen dan zou het nog goed zijn! Ik kan in de ochtend om half 9 uit bed komen als ik wil, douchen aankleden en that's it. Ik doe overdag lekker geen make-up op want waarom zou ik!? haha. En komt er iemand vanuit Nederland mij opzoeken, dan geven ze me een dag of meer vrij, als het te koud is willen ze dat ik bij hun in huis kom etc etc. Zo aardig allemaal! Ik heb me hier ook nog geen minuut verveeld. Ik ben blij met mijn rust en ik hoef niet elk weekend naar Dublin om daar wild los te gaan, die behoefte heb ik niet, ik mis ook geen leeftijdsgenoten om me heen want ik kan prima met iedereen hier overweg, ik voel me niet alleen want ik ben hier deel van een familie! Ik kan jullie vertellen dat het leven hier zoveel makkelijker is dan in Nederland!

En als ik dan met Teresa met de auto overdag weg ga, en de zon breekt door de wolken heen over die verschillende kleuren groen en je ziet zo al die bergen om je heen, heerlijk! Die bergen ga ik in Nederland zo missen! Rijden over die smalle weggetjes wat in Nederland richtingsverkeer zou zijn waar hier ook de grote vrachtwagens moeten rijden om bijvoorbeeld melk bij de boer te halen. Dat uitzicht is zo waanzinnig, dat kan je je echt niet voorstellen! En als we dan ergens zijn, waar dan ook in Ierland, de mensen hier zijn zo vreselijk vriendelijk! Ik ben over de wereld toch al wel wat aardig volk tegen gekomen maar hier is iedereen stuk voor stuk zo aardig, ik hou dr van!

En eens in de zoveel tijd als er ergens iets te doen is, of het nou bij de Stacey’s thuis is of in Glendalough of waar dan ook, ze vragen me altijd mee en ik zeg ook altijd ja! Zo zijn we onverwachts afgelopen zondag avond naar een Pub gegaan in Roudnwood, dorp hier vlak bij (en vlak bij is dan zo’n 20 min a half uur vandaan) waar ze live muziek speelden. Hele kleine pub met een stuk of 8 muzikanten die de hele avond live muziek speelden, heerlijk! Pint erbij en gezelligheid! Het is ook best gek voor mij want aan de ene kant zit ik in een vreemd land met ‘vreemde’ mensen maar de muziek is weer heel bekent want mijn vader draait thuis altijd Ierse CD’s. Dus als ik bij wijze van spreken mijn ogen dicht zou doen zou ik zo thuis in mijn woonkamer kunnen zitten omdat die muziek zo bekent is voor mij. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om hier te kunnen wonen, het voelt een beetje als thuis! We hebben een super gezellige avond gehad, en Christopher bleef maar zeggen ‘one for the road!!’ en ‘one for the hill!’ (nog 1 voordat we gaan) maar dat bleef dus niet bij 1 dat werden er steeds meer hahaha. Maar enrom gezellig dus en mooie muziek!

Zo zat ik gisteren avond lekker TV te kijken toen Sarah op mijn deur klopte en vroeg of ik mee wilde naar een Ierse dans avond. Ik ben voor alles in dus ik zei uiteraard Ja! :D

De kids gingen ook mee want die keken er al heel de dag naaar uit. Het was dus een soort van huis in de buurt van trooperstown wat je af kan huren voor feestjes etc. Er was een danslerares zo een die leefde voor dr dansen, had een vreselijke moedervlek op haar kin waar haren uit kwamen en waar ik dus de hele tijd naar moest kijken. Verder waren er een hoop kinderen, de ouders, en ook een stuk of 6 bejaarden mannetjes van boven de 70. Aangezien de kids met elkaar gingen dansen moesten Sarah, en ik met de bejaarde mannen dansen.
1 mannetje was mijn partner, genaamd Jack, hele aardige man, super vriendelijk en had flink wat ritme in zijn lichaam. Dan was er nog 1 die danste met Sarah en die was wat verlegen, het was zijn eerste keer daar en kende de pasjes niet goed. Dan had je er nog 1 die volgens mij zijn gehele leven nooit uit de kast heeft kunnen komen maat wat over duidelijk was dat hij meer vrouwelijke dan mannelijke hormonen in zijn lichaam had. Was dus ook laaiend enthousiast over het dansen en nam zelfs de leiding over van de vrouw met de harige pukkel op een gegeven moment. En dan had je er nog 1 en dat was echt zo’n ouwe vieze snoepert. Die vond het wel prachtig om met al die dames te mogen dansen en ze aan te raken! Hahahah wat een vuns was dat! Die zat de hele tijd te knipogen met mijn dans partner Jack en te hinten dat hij wel met mij wilde dansen, en hij zei tijdens het dansen steeds tegen mij “ooooohh I loove watchin yah!” hahaha! Maar ik was erg blij me mijn danspartner want die kon goed dansen! Het was echt heel leuk om te doen, en je moet dan niet denken aan de soort dans van lord of de dance met van die tap dance schoentjes, maar denk meer aan de scene van de Titanic, die film dat Jack en Rose onderin het schip een geheime Ierse avond hebben en dat ze dus ook met zijn allen dansen daar onderin dat schip, dat Jack Rose rond zwiert etc. Nou ik had dus ook mijn persoonlijke Jack en ik was Rose in dit geval! Hahah Mocht je een voorbeeld willen zien van een dans die we hebben gedaan, dan moet je naar www.youtube.com en invullen “Antrim Square” dat is een van de dansen die we met die bejaarden hebben gedaan. En dan 2 uur lang van dit soort dansjes, echt super leuk!! En die ouwe mannetjes die wisten alle pasjes dus die leiden dan en het ging echt goed, ook al heb ik totaal geen dans kwaliteiten in mij!! Haha. Maar als je het op youtube op zoekt dan zie je mij al helemaal gaan!

Verder was er die avond ook een soort van loterij. Je kon lootjes kopen a 2 euro om zo die avond financieel te steunen. Je werd namelijk volgestopt met taartjes, muffins, scones, chocolade, limonade noem het maar op. Dus ik was zo aardig om ook een lootje te kopen want ik zag tussen die prijzen een mooie fles wijn staan. Ik denk nou heb ik toch de avond financieel gesteund en ik maak kans op wijn! Win win dacht ik!

Dus die loterij begint en dat mens staat te grabbelen in een emmer met lootjes, en bij lootje nummer drie… ja hoor! Dat was mijn lootje! Hahahah, dus ik ben ook nog eens naar huis gegaan met een fles wijn! Mijn avond kon niet meer stuk!

Dit weekend is Paas weekend, vandaag ga ik helemaal niks doen, lekker aan een nieuw boek beginnen!! En morgen zal er wel iets met Pasen te doen zijn bij de Stacey’s.

Ik hoop dat jullie weer van mijn verhalen genoten hebben, ik in ieder geval wel! Hahaha.

Iedereen een fijne Pasen!

Dikke kus en tot snel!

  • 30 Maart 2013 - 11:01

    Brenda :

    Wat heerlijk om te horen dat je zo aan het genieten bent Renee! En dan alle gezelligheid, rust en ervaring de vrieskou-ellende overtreffen hihi. Knap hoor. Hopelijk wordt het snel wat mooier weer. En wat betreft je eigen 'huisje'.. Ik zie echt zo'n Heidie op de prairiehuisje voor me gehe. Heerlijk in de natuur!

    Nou geniet nog even door reneetje! Ik kan je helaas geen zonnetje opsturen, want hier is het ook niet veel!

    Dikke kus uit wagenberg!

  • 30 Maart 2013 - 11:24

    Gerda:

    Mens wat geniet ik van je verhalen, ik kijk er gewoon naar uit...lach, had ik toch mijn Ierse amant moeten nemen ipv mijn lieve nieuw zeelander....

  • 30 Maart 2013 - 15:56

    Sharon Van Dissel:

    Haha ik ben trots op je meis!

  • 30 Maart 2013 - 18:31

    Mam:

    Lieve schat, ik kan niet wachten om dit alles met eigen ogen te zien. Je beschrijft alles zo goed, dat het heel herkenbaar zal zijn.
    Ik hoop voor jou dat het heel snel voorjaar gaat worden. Iets behaaglijker qua temperatuur.
    liefs mam.

  • 31 Maart 2013 - 13:45

    Niels En Ruth:

    Niels en ik rijden naar Putten, pasen bij mijn schoonouders.Ej heb net je hele verhaal voor gelezen aan niels die rijdt. Wat een heerlijk verhaal. Ik hield t niet droog. Ierland maakt je jouw ware ik. Helemaal puur net als het land en het iersevolk. Xxx

  • 01 April 2013 - 11:08

    Ria Van Dissel:

    Hallo Renee,Jeetje wat kan jij schrijven zeg,aan het eind van je stage kun je het laten inbinden en heb je een mooi boek van jou belevingen.Leuk om je verhalen te lezen,en "back to basic" dat zou iedereen eens moeten doen in zijn leven!!!Ierland is volgens mij wel echt jou land.Geniet nog van de rust de natuur en de bevolking en nog veel plezier en leermomenten toegewenst! Groeten Marcel en Ria van Dissel

  • 02 April 2013 - 00:48

    Simone:

    super mooi verhaal weer! je bent een topper!!

  • 02 April 2013 - 07:38

    Chris Ellen:

    Laat de danspasjes 22 november maar zien ;)

  • 02 April 2013 - 20:15

    Sharon:

    Hahah ja Mam ik ga zo NIET back to basic

  • 04 April 2013 - 21:49

    Edward En Truus:

    Beste Renee, wat een heerlijk verhaal. Op een of andere manier zien we het voor ons, jouw omstandigheden, het weer, de mensen, de omgeving, de muziek. Kortom we kunnen jouw verhaal eigenlijk heel erg goed plaatsen. Het is genieten om het te lezen. Dat Ierland nat kan zijn was me (Edward) uit ervaring bekend. dat de Ieren vriendelijk zijn is voor mij herkenbaar, maar ook dat ze nevermind kunnen zijn en smiechten. Men verkocht onze sloep terwijl wij een biertje in de pub dronken. De verkoop werd na wat langdurige discussie met veel humor en gelach evenzogoed ongedaan gedaan, zowel door de verkoper als de koper (Whitegate nabij Cork 1974).


    Wat moet het leven na de cardboard doos met plastic ramen comfortabel zijn. Een douchekraan die je open draait en meteen warm water levert, een handdoek op de verwarming, 's morgens lekker vers brood en een kop koffie in een warme kamer, droge en warme voeten.... 's avonds een warme maaltijd.
    Geen oude mannetjes die graag met een jonge blom willen dansen, o nee, die hebben we hier ook denken we. Alleen is de kans dat je er hier bij terecht kan komen kleiner.
    Zonder onder jouw huidige omstandigheden ver van huis te hebben geleefd is elk comfort een luxe, maar leven onder mindere comfortabele omstandigheden met geweldige mensen om je heen die je ondersteunen en warmte bieden en een prachtige omgeving beleef je een top ervaring en dat is van grote waarde!

    Heel veel warme groeten uit het nog steeds koude Zeeland,maar wel een warme kamer en een warme knuffel van ons.

    Truus en Edward,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 72956

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: