Living the good life! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Living the good life! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Living the good life!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 Juni 2013 | Ierland, Donegal

Hallo Lieve mensen!

Het is alweer even geleden dat ik een verhaaltje had getypt, daarom verwen ik jullie bijdeze maar weer!

Ik had op mijn vorige verhaal een leuk bericht van mijn Opa ontvangen! Dat het fijn was dat ik het zo naar mijn zin heb, maar hoe gaan de dingen wat betreft mijn stage eigenlijk? Haha, goed punt Opa! Ik zal jullie eens wat meer over mijn stage vertellen!

Nou zoals de meeste al wel weten maar sommige dus nog niet, ik woon niet in een stadje maar een straat, hier in de straat op de berg staan ongeveer 50 huizen en de hele familie op 1 zus na woont hier ook op de berg. Erg gezellig! Dit betekend dus dat het 'kantoor' waar ik werk naast het huis staat van Chris en Teresa en mijn mobile home staat daar weer naast! Lekker handig!

Op kantoor gaat alles zijn gangetje, ik verwerk de nieuwe bookingen die binnen komen, zet ze in het systeem, houd de website en de andere social media bij zoals Facebook en Twitter, ik maak accommodatie lijsten en verstuur ze, ik verstuur invoices, haal geld van credit cards als mensen hun tour moeten betalen, maak tour packs, vertaal route notes van Engels naar Nederlands etc etc. Omdat we maar 1 kantoor en 1 afdeling hebben zijn we dus van alle markten thuis! Houd de varriatie er lekker in!

Een paar weken terug moest ik Christopher een tussentijds beoordelings formulier in laten vullen. Ik had er wel een goed gevoel over want ik heb nog geen klachten gehad over mijn manier van werken en het verloopt allemaal prima. Toen ik mijn formulier terug kreeg was ik toch wel enichzins verbaasd en hing mijn onderkaak bijna op de grond! Hij moest mijn beoordelen met een systeem van -- wat betekend dat mijn werk insufficient is tot ++ wat uitstekend is. Nou bleek dat ik alleen maar als ++ was beoordeeld! :D Christopher en Teresa zeiden dan ook dat ze zo tevreden waren over mij en niets anders konden dan mij ++ te geven! Nou TOP!! Ik helemaal blij en mijn weekend kon niet meer stuk, dus we zijn lekker ergens een hapje gaan eten!

Wat ik ook altijd wel kan waarderen is wanneer we klanten ontmoeten of mensen van tour operators waarmee we samen werken, dan stelt Christopher mij voor als zijn collega, en niet als zijn intern, best netjes!

Verder kan en mag alles op kantoor zolang het werk maar goed gedaan word. Zo mag ik tussendoor mijn was doen en ophangen, moet ik iets voor school doen dan kan dat ook tussendoor, van de week ging Sarah (hundochter) wat met de kids doen ergens in een speel park en mocht ik ook mee, lekker flexiebel. Wat ik dan weer voor hun doe is dat ik op zaterdag of zondag vaak mee rijd met Teresa om de luggage van de klanten te vervoeren van de ene B&B naar de andere. Is voor Teresa wel zo gezellig want dan hoeft ze niet alleen en ik zie weer wat meer van het land en ontmoet de gastvrouwen/heren van de B&B;s in het echt. Erg leuk!!

Ik voel me hier zo part of the family en als ik hun moet geloven zij mij ook! De laatste tijd schijnt het zonnetje en alles komt tot leven! Heerlijk, lekker buiten zijn en de Ieren kennen dan ook een motto als de zon begint te schijnen; Zo veel mogelijk BBQ-en want je weet maar nooit wanneer de zon weer weg gaat en wanneer hij weer terug komt! Goed punt!

Ook heb ik mee gedaan aan een liefdadigheids quizz night! Helaas niets gewonnen maar het was weer erg gezellig! Toen ik daar net zat hoorde ik de quizz master al door de microphoon praten, ik dacht ''Ik ken die stem!?'' bleek het Paddy van Woodside B&B te zijn, een meneer van eind 70 gok ik die met zijn vrouw nog steeds een B&B runt in Roundwood, niet ver hier vandaan! Zulke vriendelijke mensen en altijd in voor een praatje! Toen ik naar hem toe liep kreeg hij gelijk een lach op zijn gezicht 'Rinee (geen mis spelling, zo noemt hij me) how are you my dear!' En toen ik hem van de week aan de telefoon had zei hij 'ooooh Rinee, good to hear you, I hope you're wearing your bikini with this lovely weather!' Geweldige vent.

Zo doen we ook nog steeds op elke donderdag boodschappen met de bejaarden. Teresa doet dit voor de community. De vrouwtjes verschillen in leeftijd van eind 70 tot begin 90! Ze wonen allemaal nog op zichzelf en zijn nog best fief! Sommige lopen wat mank en kreupel dus die help ik dan een handje met in en uit stappen en de boodschappen, altijd in voor een praatje en ik vergeet nooit een complimentje te maken over de mooie kleding en bloemetjes rokken, dat kunnen de dames altijd waarderen! Ze hebben niet echt gevoel voor mode en dragen dan ook de meest vreselijke bling bling zonnebrillen en in de winter roze gebreide mutsen, hillarisch! Maar schatten van mensen!

Zo ging ik vorig weekend langs Oma Bridi, de moeder van Christopher, die woont een stukje verderop in de staat. Stik lief mens van in de 70 met een goude hart. Ik kwam daar aan en er stond al een flink bord met brood, bacon, eggs en sossages op me te wachten! haha, verder werd ik nog bijna volgestopt met koekjes en appelcake, bier en wijn!

Verder is er altijd wel wat te doen hier, of ik doe iets leuks met Sarah en haar kids of we gaan ergens een hapje eten, naar de pub met live muziek, kamp vuurtje bouwen, BBQ, dagje dublin, met z'n allen koken, verjaardagen, eten bij Oma Bridie etc. Heb me in de afgelopen 3.5e maand nog niet verveeld en dat is een goed teken denk ik!

Verder is het ook een stuk behaaglijker vertoeven in mijn mobile home nu de temperaturen wat gestegen zijn! Ik kan weer op blote voeten over mijn vloer lopen, word niet meer wakker met een koude neus en hoef me sochtends niet druk te maken of ik wel water of gas heb! De kids van Sarah, Layla 10, Amira 7 en Ryan 2 jaar oud komen ook elke week wel een aantal keer bij mij gezellig zitten en spelen, erg leuk dat kleine grut over de vloer!

Ik kan jullie vertellen dat ik hier een heerlijk onbezorgd leven heb en dat bevalt me prima! Ik moet er nog niet aan denken om terug naar Nederland te moeten maar aan al het leuks komt ook een einde.

Gelukkig komt er nog een hele leuke tijd aan en wel volgende week al! vader, moeke en Jan komen langs!! Pap en mams komen voor 2 weken en Jan komt gezellig voor 4 dagen mee om wat van die Ierse cultuur te proeven! I kijk er heel erg naar uit! Ze hebben een cottage gehuurd aan de kust hier niet ver vandaan waar we zo'n 400m van zee af zitten! Heerlijk!! Ze hebben ook een auto gehuurd waarmee we dan Ierland gaan verkennen en ik krijg van stage een aantal dagen vrij!! :D

Heel veel zin in dus!

Volgens mij vergeet ik weer een hoop te vertellen maar goed, dat komt een volgende keer wel weer!

Bye Bye!


  • 07 Juni 2013 - 15:57

    Desiree:

    Ahh klinkt heerlijk Renée! Hahaha dat opaatje:p Heb je al lekker in je bikini liggen zonnen hehe!? Wij kunnen hier in Nederland namelijk wel de bikini's uit de kast trekken! Ben net wederom verbrand jeeej goed teken! En nu ga moet ik weer stoppen met SOG-gen, dus ga snel weer leren! Genietseeeeeeee

  • 07 Juni 2013 - 16:08

    Brenda:

    Leuk Rinee gehe, om ook wat van je stage te lezen inderdaad! Ik zit steeds met een grote glimlach te lezen, heerlijk dat onbezorgde leven in de bergen ;-). Aan al het moois komt een eind, maar daar hoef je voorlopig nog niet aan te denken... nog een hele zomer voor de boeg daar joh! Geniet er van.

    Kus uit NL

  • 07 Juni 2013 - 16:09

    Tessy:

    Hej chica! Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt, heerlijk! Lekker genieten van dit allemaal, herinneringen voor het leven dit. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! x

  • 07 Juni 2013 - 16:45

    Mam:

    Over 8 nachtjes gaan we al die leuke mensen ontmoeten. Maar vooral jou heel erg knuffelen. Ik heb je kroeltjes erg gemist mop. kus mam.

  • 07 Juni 2013 - 16:50

    Anoek:

    Runee! Dat klinkt allemaal erg relaxed! Lijkt wel of je het huisje boompje beesje gevoel in de bergen aan het testen bent voor later hihi! heerlijk dat je zo vaak naar buiten kan om het mooie land te zien, wou dat ik je nog ff op kon zoeken daaro, maar helaas! Geniet ervan, en cker met vaders en moeders! Misschien kan je dan die bikini aan waar die oude kerel t over had hihi! xx

  • 07 Juni 2013 - 17:41

    Ruth:

    Klinkt weer super allemaal. Lief die ouwe besjes. Leuk dat ze allemaal zo enthousiast over je zijn. Geniet van je vakantie met pa en ma en jan. Misschien woensdag avond als we pa zijn verjaardag vieren even de skype erbij?
    kus Ruth

  • 07 Juni 2013 - 23:36

    Gerda:

    Heb net je verhaal vertaald en Bruce en ik zien je gewoon de dingen doen. Heel veel plezier met je ouders en Bruce zegt "don't walk away Renee"...... weet je nog????

  • 07 Juni 2013 - 23:36

    Gerda:

    Heb net je verhaal vertaald en Bruce en ik zien je gewoon de dingen doen. Heel veel plezier met je ouders en Bruce zegt "don't walk away Renee"...... weet je nog????

  • 10 Juni 2013 - 08:27

    Lindy:

    Rinee!! Wat great great weer om je leuke verhaaltje te lezen! Veel plezier volgende week met je paps en mams! Xxxje

  • 11 Juni 2013 - 07:49

    Chris Ellen:

    Nog 4 nachtjes slapen en dan komen ze!! Leg de rode loper maar uit haha. Veel plezier alvast en werkze nog deze week. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Donegal

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 72945

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: