Wicklow way and the big surprise! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Wicklow way and the big surprise! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Wicklow way and the big surprise!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

22 Juli 2013 | Ierland, Donegal

Hallo Allemaal!

Het is nog niet zo lang geleden dat ik jullie weer een verhaal heb gestuurd, maar er is de afgelopen week weer een hoop gebeurt dat ik natuurlijk graag met jullie allemaal wil delen!!

Vorige week zondag 14 July, ben ik met Mary naar Roundwood gegaan om daar buiten in de zon op het terras een hapje te eten en vervolgens naar de live muziek in de pub te gaan luisteren. Net als altijd hardstikke gezellig, helaas geen leuke mannen gezien, maar wel een oude man die erg zijn best voor ons deed en vroeg of Mary en ik zusjes waren! haha wat een grap!

Die avond kwam ik thuis en het was een drukke dolle boel! Christopher was terug van zijn tour, Philipp (hun zoon) was er dat weekend met zijn kinderen en hond, Sarah, de kids en au pair waren er en een voormalig nederlandse stagiaire van Footfalls genaamd Rachel was er ook voor een week want die had de guided wandel week genaamd 'Wicklow Way' geboekt en bleef bij Christopher en Teresa in huis slapen. Hardstikke gezellig met z'n allen!! Ik was al wel van plan om een dag mee te lopen met de guided tour die week maar wist nog niet welke dag, het werd dus de maandag! haha. Normaal ben ik wel zo slim om van te voren te kijken hoe lang de routes per dag zijn zodat ik een route uit kies die ik makkelijk kan lopen, zo'n 10 a 15km is nog wel te doen. Helaas was ik dit keer dus niet voorbereid en bleek het een tour van zo'n 20km te zijn! OEPS!

Maandag ochtend, wij bepakt en bezakt richting Enniskerry waar we de groep op zijn gaan halen, het was een groep van 3 Amerikanen, 3 Australiers, Rachel, Christopher als guide en ikzelf. Alle mensen waren erg aardig, vooral de Australiers. Nou daar gingen we dan! Het was een wandeling van de buiten wijken van Dublin naar Enniskerry waar we aan het eind weer werden opgehaald door Teresa. We begonnen al goed want het was al gelijk lekker berg op! Gelukkig was het die dag bewolkt want die felle zon op mn bol had ik niet vol gehouden denk ik. Het eerste deel was nog wel te doen, we hadden echt een super mooi uitzicht over de bergen en over Dublin. Toen weer beg af en na een paar honderd meter weer een flinke berg op!

Ik kwam in het begin nog wel aardig die berg op, maar dan bereik ik op een gegeven moment zo'n punt dat ik het helemaal heb ghad met die in mijn woorden 'pleuris berg' want bij elke bocht dacht ik, please laten we bij de summit zijn!! En elke bocht werd ik teleurgesteld met nog een bocht die om hoog ging. Er stond opzich nog wel een windje maar toen we door de bossen lieppen kwamen de vliegne ook nog eens te voorschijn en die beesten moeten op de een of andere manier altijd om je hoofd gaan zoemen en vliegen! Ik denk dat velen van jullie blij waren dat je op dat moment niet in mijn buurt waren! hahaha Zo tegen een uur of 14.00 waren we dan eindelijk aan de top en konden we gaan lunchen en uitrusten!! hahah En wat een uitzicht mensen, dan ben je weer zo blij dat je het gedaan hebt en dat je die berg op bent gekomen! Op dit punt gingen we van de Dublin Mountains over in de Wicklow mountains, het was nog zo'n 4km naar beneden over een rots pad wat een stuk leuker was dan de saaie weg omhoog! Eenmaal beneden aangekomen waren we bij het punt waar Teresa ons op kwam halen. Het was nog wat aan de vroege kant dus stelde het merendeel van de groep voor om nog een stukkie van 2km te lopen! hahah ja wie ben ik om dan nee te gaan zeggen, dus wij weer een stukkie omhoog en weer naar beneden waar Teresa ons eindelijk stond op te wachten!!!

Toen hebben we een wel verdiende pint in de pub gedaan! We zijn die week een aantal keren met ze uit eten geweest, dat is onderdeel van de guided tours dat je ook met de mensen uit eten moet, heel vervelend. Later in de week waren er nog een broer en zus uit India die 3 dagen van de week mee liepen met de tour. Hele aardige mensen maar volgens mij vreselijk verwend! Het meisje (26 jaar) werkte bij Hermes (bekend mode merk) en heeft ontslag genomen omdat het allemaal het zelfde werk was elke dag en het salaris en de luxe haar gingen vervelen! Verder hadden ze nog een prive kok in huis etc etc. Wel zijn Rachel en ik uitgenodigd voor haar bruiloft volgend jaar!! hahaha We zouden dan de traditionele Indiase kleding aan krijgen, in luxe accommodatie slapen etc etc! Dus wie weet ga ik volgend jaar nog wel even naar India ;)

Donderdag ben ik zoals elke donderdag boodschappen gaan doen. Dit keer was het weer zoals elke 2 weken in Wicklow. Wij met z'n allen die bus weer in, Rachel ging mee, alle bejaarden mee en we hadden een nieuwe chauffeur, gast van een dorp verder, die de bus reed want Teresa had het te druk met de luggage transfer. Wij rijden Wicklow in en begint me er toch een of andere gek kei hard op de deur van de bus te bonken, ik denk 'Wat is DIT nou weer!?' Ik kijk naar de persoon, ik denk 'HUH!?!?!?! Dat is me tante!!!' hahaha. Het eerste wat door mijn hoofd schoot was dat Tante Joke op rondreis was in Ierland met ome Frank en dat ze toevallig op dat moment in Wicklow waren ofzo! hahah Ik loop naar de voorkant van de bus en zie ineens mijn andere tante staan! Tante C! (C is van conny, geen idee hoe het komt maar is altijd tante c geweest! haha) Nou toen brak mijn klomp! Wat doen mijn tantes nou hier in Ierland?! hahaha, hadden ze blijkbaar een maand van te voren een paar dagen Ierland geboekt samen om wat meer van het land te zien en om mij te bezoeken, hoe leuk!!! Ze hadden het aan niemand verteld en zelfs mijn moeder, hun zus dus, wist het pas een paar dagen van te voren! Wat een verassing!! Dus ik heb gezellig met mijn tantes in een tentje wat gedronken en bijgekletst en toen daarna zijn we boodschappen gaan doen, ik vond het nog steeds bizar en kon het niet geloven. Zo gek als je van niks af weet dat dan ineens je tantes voor je neus staan!!

Die middag moest ik weer aan het werk en toen ben ik ze vrijdag weer per toeval tegen gekomen bij Avoca, waar ik met Chirstopher en Teresa was voor de guided tour en waar me tantes een scone gingen eten! Toen had ik hun een beetje verrast ;)

Vrijdag avond ben ik nog met Mary naar Bray geweest, daar is het summer festival bezig en we hebben gekeken naar een optreden van Sharon Shannon, speelt Ierse muziek, heel mooi!!

Zaterdag ochtend ben ik na wat stress (de auto sleutels waren zoek) afgezet op Rathdrum station waar me tantes me op stonden te wachten om vervolgens met z'n drieen een dagje Dublin te gaan doen! De tantes hadden een overnachting geboekt in Dublin want die zouden zondag avond weer naar Nederland vliegen.

We hebben een heerlijke dag in Dublin gehad, het was super lekker weer en er stond wat wind dus het was niet zo achterlijk warm! Ik heb dingen gezien in Dublin die ik nog niet eerder had gezien zoals het schip waarmee de Ieren tijdens de hongersnood naar Amerika vertrokken, daarnaast stonden standbeelden van deze hongerige mensen wat erg indrukwekkend was om te zien. Geeft een heel realistisch beeld. Toen zijn we lekker gaan shoppen en in de middag hebben we onze lunch op in een oud kerkje waar de famous Mr. Guinness is getrouwd met zijn Olivia. Heel maf om te eten en bier te drinken met uitzicht op een kerkorgel. Zeker weer een ervaring erbij!

Toen nog wat geshopt, van alle straat artiesten genoten, Tante Joke heeft veel gefilmd en we hebben weer veel foto's gemaakt! We zijn geeindigd in een wine bar waar we een heerlijke flesje wijn hebben gedronken, een mooie afsluiter van de dag! Ik moest om 19.00 uur weer de bus terug hebben naar Glendalough dus we hebben weer afscheid genomen na een hele leuke dag bij de bushalte.

Toen de bus er was kwam de chauffeur naar buiten en vroeg aan ons 'So, where are we going?' Mijn eerste reactie was 'To the balls!!' hahaha (deze was speciaal voor jou Jasja Dijkman ;)) voor de mindere party animals onder ons als men vraagt 'Waar gaan we heen?' dan antwoord men ' Naar de klote' Dit vertaald naar het Engels krijg je dus... je snapt m. Maar ik ben een keurig opgevoed meisje dus dat heb ik natuurlijk niet kei hard over de straten van Dublin geroepen, en ik antwoorde met...'Home'!

Na een hele vreemde week maar vooral een hele gezellige aantal dagen met die gekke tantes van me ben ik weer in de bus naar huis gestapt. Ik had nooit kunnen denken dat ze zo'n verassing voor mij in petto hadden en het is zeker gewaardeerd! Het was uiteraard heel onverwacht maar heel gezellig en ik ben nog aan het na genieten! Tantes super bedankt en tot snel!

Tot de volgende blog maar weer!

  • 22 Juli 2013 - 13:16

    Albert Van Der Weijde:

    Hoi Renee,
    Mooi verhaal. Volgens mij is het dan: To the bollocks.

    Kus,

    Vader

  • 22 Juli 2013 - 13:16

    Tante C:

    Lieve Renée, die gekke tantes van jou hebben genoten! Van Ierland, het weer, de Guinness book of records 'Riverdance' dansen met zoveel mogelijk mensen en nationaliteiten en van jou

  • 22 Juli 2013 - 13:19

    Mam:

    Ja ja mop. Wat een vreselijk leuke week was dat weer. Wat een bofkont ben je toch met al die leuke mensen om je heen en al die leuke dingen die je meemaak.
    Wat een verrassing was dat van Joke en Conny. Ongelooflijk leuk.
    Nog 3 en een halve week te gaan, dan komen je zusjes je halen en zit je stage er op. Geniet nog maar fijn van deze tijd.
    liefs mam.

  • 22 Juli 2013 - 13:33

    Ruth:

    haha ja vader heeft gelijk! hihi

    Super toffe verassing van je/onze tantes. Leuk verhaal weer! En ja de tijd vliegt nog even en je spendeert je laatste weekend Dublin (voor nu) met Chris en mij. Kep er zin in!
    xx

  • 22 Juli 2013 - 22:00

    Lindy:

    Ooh wat super weer Reneetje! Geweldig idee van je tantes, verrassingen blijven altijd leuk hihi! Ik weet niet of het kan... Maar geniet toch nog maar even dubbel en dwars van de laatste weekjes in het Ierse land! Liefs

  • 22 Juli 2013 - 22:11

    Sha:

    Hahahha mis je!!

  • 22 Juli 2013 - 22:45

    Jozef:

    Never Mind the Bollocks (titel van een elpee van de SexPistols ;-) ) Weer een mooi verhaal Renee

  • 31 Juli 2013 - 01:55

    Jassie:

    Hahah tooooooo the ballsssss! Where is it located ?!? Off the map! How do we get there ?! From het padjeeeee!

    Mis you! Leuk verhaal weer!! Wat een verassing zeg'

    Dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Donegal

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 906
Totaal aantal bezoekers 72944

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: