St. Patrick's weekend! - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu St. Patrick's weekend! - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

St. Patrick's weekend!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Maart 2013 | Ierland, Trooperstown

Wow, where to start! Nou bij het begin dan maar!

Ga er maar lekker voor zitten want dit word een lang verhaal gok ik! ;)

Donderdag avond was het dan zo ver, ik had weekend! Ik was mijn backpack aan het inpakken met veel te veel kleding die ik uiteindelijk toch niet aan zou doen en ik had er zo veel zin in dat ik verwacht had amper te kunnen slapen maar ik heb verassend genoeg toch een fijne nachtrust gehad.

Vrijdag ochtend om 09.45 uur met de St. Kevins bus naar Bray (normaal rijd hij in 1x door naar Dublin maar niet op vrijdag ochtend) en vanuit Bray met de stadsbus naar Dublin. Ik wist niet precies waar hij zou stoppen in Dublin dus toen we een deel van Dublin in reden dat ik herkende ben ik er maar uitgestapt. Dublin is niet zo’n grote stad en alles is op loopafstand bereikbaar, dus ben ik naar het hostel gelopen. Plus, lopen is goed voor de mens he! :D Het was heerlijk om weer in Dublin te zijn, maar ook heel gek want de laatste keer dat ik er was, liep ik niet alleen maar met mijn lieve moeke!

Het hostel was vrij snel gevonden en het lag op een top locatie midden in het centrum. Ik kon pas vanaf 14.00 uur inchecken maar kon al wel mijn bagage achter laten dus dat heb ik gedaan en ben de stad in gegaan. Heerlijk in het zonnetje, temperaturen waren prima, veel straat artiesten, bandjes en ik heb heerlijk geshopt, merendeel bij de Primark die hier Penny’s heet. Het was eigenlijk nog wel spannend en stiekem nog wel een beetje vrees dat Lisa het vliegtuig niet zou gaan halen i.v.m met die fijne Fyra die weer eens stil stond tot 2x toe! Ze heeft ongeveer een uur stilgestaan net voorbij Rotterdam en uiteindelijk werd de gehele trein geëvacueerd. Thank god is onze Lisa ook zo slim geweest om ruim op tijd van huis te vertrekken dus ze kwam gelukkig alsnog op tijd aan op Schiphol! Er was namelijk ook een man die toen over 20 min bij zijn gate moest zijn, dus toen er een tijdje later een vliegtuig over vloog zij een ander man “hey dat moet jouw vliegtuig zijn!” hahah, humor! Ze was dus prima op tijd ondanks de stress en landde rond half 4 op Dublin airport. Rond kwart over 4 zag ik haar staan bij de plek waar we hadden afgesproken en kon ik haar fijn knuffelen! :D Zo leuk om d’r weer te zien! :D

Dus wij naar het hostel gelopen, ingecheckt en we verbleven in kamer nr. 10, een 20 persoons-gemixte kamer. Ik heb wel vaker in hostels geslapen met max. 16 mensen op een kamer dus dit zouden we ook wel overleven. Kwamen we aan bij onze kamer, alleen maar stinkende slapende mannen in de kamer te vinden natuurlijk! Hebben wij weer! Hahahha. Wat een ellende dachten we! Geen meid te bekennen op die kamer want ja welke kneus kiest er nou een 20 persoons gemixte kamer, nou wij dus! Dus onze bedden opgemaakt, spullen uitgepakt en toen zijn we lekker uit eten gegaan bij The Old Mill. Heerlijk gegeten, bij gekletst en biertjes gedronken. We hadden elkaar 3 weken niet gezien dus genoeg om bij te kletsen!

Na het eten zijn we terug naar het hostel gegaan om te douchen en om te kleden en ons voor te bereiden op een stap avond! Een groot voordeel van het slapen op een mannen kamer is dat de douche 9 van de 10x vrij is! De mannen op de kamer waren ook eindelijk wakker en gedoucht en we hebben kennis gemaakt met ze. Bleken Spanjaarden te zijn die studeerden in België. Ze waren op zich wel aardig en hebben even met ze gekletst. Ik ging douchen, we hadden een badkamer aangrenzend aan onze kamer. 1 douche en 2 wc’s met 20 personen, zodat je het je even kan voorstellen. Thank god maken ze hier in het hostel heel goed schoon anders was het niet te doen geweest! Die zwarte haren in de douche negeerde ik dan ook maar! De badkamer deur kon niet op slot wat op zich geen probleem is, maar met slot was handiger geweest. Ik stond fijn onder de douche waarvan het glas merendeels beplakt was met van die plakfolie zodat je niet door het glas kan kijken, komt er gewoon een gast binnen lopen die zijn bier kwam halen wat blijkbaar in de badkamer lag! Hahah, ook hallo meneer, voortaan even kloppen misschien!?

Maar goed, wij waren fris en fruitig en de Spanjaarden vroegen ons mee op stap met nog een aantal anderen, prima dachten wij. Helaas was er ook een of andere vage gast met een ski broek aan en een cowboy hoed op die we dan ook “Billy boem” hadden vernoemd (want het woord Cowboy had hij hoogstwaarschijnlijk verstaan) en die wist wel een leuke tent. Nou half Dublin doorgelopen (mijn humeur was al lichtelijk veranderd) en toen we eenmaal bij die club aan kwamen mocht meneer niet naar binnen. Nee die kop had ik ook wel onthouden als ik aan de deur stond, waarschijnlijk had hij daar al een keer mot gehad want de man aan de deur zei dat hij nooit meer naar binnen mocht. Great dacht ik, dat takke end voor niks gelopen terwijl ik eigenlijk gewoon naar de Temple bar area wilde gaan, waar de gezellige pubs zitten! Dus wij daar naar toe gelopen met de hele groep en Mr. Billy Boem wist nog wel een leuke tent. Nou waar we toen toch terecht kwamen?! Een of andere Saturday night feever disco ballen gay bar of zo, met allemaal vage mensen! Lisa en ik keken elkaar aan en dachten, hiervoor zijn we niet naar Dublin gekomen! Wij willen een leuke pub met live muziek! Dus wij dachten, zoek het uit we trekken ons eigen plan! Dus wij zijn de pubs afgegaan, maar mijn god wat was het druk!! Niet normaal meer! Wat nog het meest hilarisch is, is dat je de Nederlanders er zo tussenuit kan pikken. Ik zei tegen Lisa “Kijk daar, een aantal mannen van 2 meter, blond haar en foute kleding” (een BSW broek) ik zeg, at kan niet missen! Hahah En ja hoor, uiteraard waren het Nederlanders! Heb me kappot gelachen! Toen buiten zaten we even op een bankje in de frisse lucht en viel er bijna een zwerver bij ons op schoot, hadden wij weer!

Om 04.30 uur toen Lisa en ik al lekker lagen te slapen in ons bedje in het hostel werden we wakker gemaakt door de Spanjaarden die even verhaal kwamen halen bij ons waar of dat we het lef vandaan hadden gehaald om zomaar weg te gaan zonder iets te zeggen en fuck you dit en fuck you dat, midden in de nacht!! Ellende! Ze hadden het vooral op Lisa gemikt, waarom ze de hele tijd maar op haar telefoon keek en niet met hun praatte etc. Lisa was daar uiteraard niet blij mee, maar ze heeft het goed afgehandeld door rustig te blijven en vooral te zorgen dat die gasten rustig bleven. Uiteindelijk na nog een liefdes verklaring van een van de 5 zijn ze naar bed gegaan en rond half 6 konden wij ook weer slapen. Pfff Gelukkig vertrokken die kerels die dag nog dus daar waren we vanaf!

Zaterdag ochtend, “Reneeeeeee waar is mijn I Phone oplader!?” Ook goede morgen Lisa! Hahahah, “Ik heb geen idee Lisa” lang zoeken tot ik uiteindelijk zei “Zitten ze niet in je UGG’s?” hahah ja hoor! Haar I Phone oplader lag in dr schoen! Hilarisch! Verklaart een hoop! Deze dag, zaterdag was shopping day!! We hebben eerst heerlijk ontbeten bij een tentje wat lekker traditioneel Iers ontbijt serveerde en met een goede bodem in de maag zijn we lekker naar winkels gegaan als Primark, Forever21, New Look, H&M, alles wat een vrouw zich kan wensen dus ;) Toen hebben we bij een store in het winkel centrum nog een visjes-voeten bad gehad! Dan moet je met je voeten in een bak met water en visjes waarbij de visjes vervolgens alle dode huidcellen van je voeten eten en je dus zijde zachte voeten overhoud! Heerlijk! Even ontspannen van het shoppen! ;) We hadden die dag geluk want hier en daar regende het tussendoor, maar elke keer als wij ergens binnen waren regende het, en toen we weer buiten kwamen was het droog en scheen de zon! Heerlijk!

Toen zijn we terug naar het Hostel gelopen om de tassen met gekochte spullen af te zetten. Lisa ging op dr bed zitten en zegt tegen mij “Renee, wat is dit!?” Ze liet me een briefje zien met een telefoon nummer van een van die Spanjaarden met een hartje erbij en zijn facebook! Hahahahah WTF!? Dacht hij serieus da ze zou gaan bellen! Hell to the no! Ik weet niet wat die Spanjaarden denken maar als jij ons staat uit te schelden midden in de nacht dan kan je ervan uitgaan dat je dus niet gebeld word! Triesteling! Dan heb je de verkeerde voor je!

‘S middags om 14.30 uur zijn we naar de Temple bar gegaan en hebben we onder het genot van een Pint de wedstrijd Ireland-Italy gezien. 1 grote hoop gezelligheid met live muziek erbij, een erg leuke middag! We hadden ons ‘s middags ook opgegeven voor de BBQ in het hostel voor die avond, koste €5. Het zou om 17.00 uur beginnen dus wij zaten netjes om 17.00 uur buiten op de patio met onze drankjes. Ian volgde niet veel later, een kamer genoot uit Engeland, erg aardige vent, en even later kwam er ook nog een Duitser bij ons aan de picknick tafel zitten genaamd Lukas. We hebben dikke lol gehad met z’n vieren aan tafel. Uiteindelijk rond 19.00 uur ging de BBQ aan, we hadden een DJ en het terras stroomde langzamerhand vol met mensen. Italianen, Brazilianen, Portugezen, Spanjaarden en een Zuid afrikaan. We hebben zo gelachen met z’n allen! Ik heb hier en daar een beetje Spaans en Italiaans geleerd dus die vonden het allemaal prachtig dat ik hier en daar wat woorden kon vertellen. Hoe meer alcohol ik op heb hoe beter ik ben in mijn talen! (misschien een idee voor mijn herkansingen volgend jaar!) Toen die Zuid Afrikaan met ons kwam kletsen kwamen al snel de woorden “voe-voe-zela” en “waka-waka-eeh-eeh” eruit van het WK natuurlijk! Ook heb ik opgelet bij de afleveringen van Wie is de Mol en kon ik de eerste zin van een Zuid Afrikaans gedicht voordragen “Ek et gedenk…”(of zo iets) haha, hij was very impressed! Toen kwam het lied van Shakira van het WK door de speakers en gingen we het dansje ook mee doen, zo gelachen! Die Afrikaan ging helemaal los en met z’n billen schudden, helemaal in z’n element gok ik.

Verder heb ik in NL nog wat Portugese klasgenoten en heb ik ooit het woord “Boca a boca” geleerd wat betekend, mond op mond (in de zin van mond op mond beademing). Dus ja toen de Brazilianen kwamen kletsen werd al snel het woord Boca a boca naar boven gehaald om mijn fantastische Portugese woordenschat te tonen! Dus vanaf toen was alles natuurlijk “boca a boca” en ene Valter uit Brazilie (die in het hostel werkte) vond het wel erg interessant om “Boca a boca” met Lisa te doen! Uiteraard zag Lisa dat niet zitten en had meneer dikke pech! Toen kwam Valter op het geniale idee om een “Harlem shake” op te nemen (voor voorbeelden van deze dans verwijs ik je door naar youtube.com). Dus wij met z’n allen een Harlem shake opgenomen, ik ben heel benieuwd hoe dat eruit heeft moeten zien! Zo grappig! We hebben een heerlijke avond gehad en veel mensen ontmoet en zo veel lol gehad met z’n allen en al die verschillende culturen, dat vind ik zo leuk aan het verblijven in een Hostel, in een hotel zou je dit soort dingen dus nooit mee maken!

Vervolgens kwam het onderwerp “drugs’ aan bod en werd ik vierkant uitgelachen dat ik als Nederlander nog nooit drugs heb gebruikt in mijn leven! Ik heb zelfs nog nooit geblowd, ik heb daar niks mee en hoef daar ook niks van te hebben maar buitenlanders vinden dit toch raar blijkbaar! Ieder z’n ding denk ik dan maar hè! Die Duitser, Lucas was ook in Australië geweest, in het zelfde jaar als ik! Zo grappig, het idee dat ik hem misschien wel een keer ben tegen gekomen in Australië zonder dat we het weten! Dus genoeg leuke gesprek onderwerpen die avond en genoeg verhalen te delen want iedereen was wel ergens anders geweest over de wereld en iedereen heeft wel hilarische dingen mee gemaakt! Deze avond hadden we ook weer geluk met het weer want het was niet zo koud en zowaar droog! We zaten met zijn allen buiten op het terras/patio, dus droog weer was wel gewenst! :D Lucky us, or luck of the Irish ;)

De volgende ochtend (zondag ochtend) om 07.00 uur werd ik wreed uit mijn slaap verstoord door Lisa die klaar waker was! “Reneeeeeee waar zijn mijn lenzen! Wat is er gebeurd gisteren avond, en hoe kom ik aan drie blauwe plekken op mijn boven been!?!?!” hahahahah ook goede morgen LISA! Ik had een dikke voet met vocht op mijn wreef, Lisa had blauwe plekken omdat ze ‘s nachts klem zat tussen mijn bed en de muur hahaha en ik geloof dat de kamer genoten ook niet zo blij waren met het feit dat wij gingen kletsen op dit uur van de dag! Toen stad en land afgezocht naar Lisa haar lenzen tot ik zei “Heb je al in je hand tas gekeken?” “Oh nee” zei ze, en uiteraard vond ze ze in haar tasje! Hahahahh, ook dit verklaart weer een hoop over hoe gezellig de avond daarvoor was dus! We hebben samen in bed de filmpjes en foto’s terug gekeken van de BBQ en hebben krom gelegen van het lachen! (foto’s volgen op Facebook) Ook hier waren onze kamer genoten niet zo blij mee op deze vroege ochtend! We hadden het iets te bond gemaakt die zaterdag avond want we waren zo brak en hadden eigenlijk geen zin in die St. Patrick Parade maar ja we konden moeilijk niet gaan natuurlijk ;)
So, Sunday, St. Patrick’s day! :D Wij ons klaar gemaakt om naar die optocht te gaan kijken om 11.00 uur, na weer een heerlijk ontbijt bij het zelfde tentje als de dag ervoor. Ik wist nog net een tafeltje te regelen want het was GIGA druk! Niet normaal. Het regende een beetje en de optocht was eerlijk gezegd geen hol aan plus we konden bijna niks zien omdat het zo druk was, dus wij zijn ‘s middags even terug ons bedje in gekropen! Heerlijk! Aan het eind van de middag weer even onszelf gefatsoeneerd en zijn we de stad in gegaan om een pub te gaan zoeken en wat te gaan eten.

Mijn god wat een mensen massa liep er op straat! Het hele weekend was het al erg druk maar dit was niet normaal meer! Wij weer naar een pub gegaan, heerlijk gegeten as usual (het is al snel lekker als ik het zelf niet hoef te maken) en even bijgekomen van de dag ervoor en toen we weer op straat kwamen zagen we alleen maar extreem dronken mensen. Ik ben wel wat gewend met carnaval maar dit was echt niet normaal meer. Half bewusteloze meisjes die in taxi’s werden gesleurd, overal politie, ze gebruiken hier ook alleen maar glazen en geen plastic bekers dus het was echt een tering bende (en nog gevaarlijk ook) op straat en in de pubs, Meisjes die rondlopen in outfits wat je geen kleding meer kan noemen, waarbij de billen onder de shorts uit komen en het dus meer op een strink lijkt, en een strook stof voor de borsten en that’s it. Hakken zo hoog dat je je enkels al breekt als je er naar kijkt. Zwervers die tussendoor nog opzoek zijn naar halve sigaretten en wat achter gelaten bier, jankende mensen, ruziënde mensen, je kijkt je ogen uit! En ik weet zozeer niet of dat nou op een positieve manier is haha! Lisa en ik hadden toch ook al wel wat biertjes op maar waren gewoon nuchter vergeleken met wat er hier rond liep op straat! Als je daar dan tussen loopt en je niet in de zelfde staat als die mensen bent wordt je helemaal gek! Ik moest echt weg uit die mensen massa en we zijn nog even gaan chillen op het terras van het hostel met 2 (zowaar erg leuke) Amerikanen.

Dit was alweer onze laatste avond en we hebben onze tas ingepakt want we moesten er al weer vroeg uit omdat Lisa haar vliegtuig moest halen op maandag ochtend. We hebben zo’n heerlijk weekend gehad, en zoals verwacht veel geshopt, gedanst, gedronken, gek gedaan, helaas geen Ieren ontmoet maar wel veel andere culturen, gelachen, gejankt van het lachen en vooral genoten! Ik vond het super dat ze naar Ierland is gekomen om dit weekend met mij te spenderen in Dublin, the lovely city! En we hebben weer herinneringen voor het leven gemaakt! Never a dull moment with Lisa en Renee ;) hahah.

Nu ben ik weer terug in Trooperstown en morgen weer aan het werk! Het weekend is voorbij gevlogen en zo ook de eerste maand dat ik alweer in Ierland zit! Ik vond het dan ook een heerlijk idee dat ik nog niet terug naar Nederland hoefde maar dat ik hier nog 5 fijne maanden mag blijven! Dus ik geniet als een dolle van alles om me heen, want voor ik het weet is het alweer Augustus en is het weer voorbij!

Liefs en een dikke kus!


  • 18 Maart 2013 - 18:27

    Lisa Collins:

    Hahahaha, ik zit net weer hardop te lachen!!! Het was inderdaad een geweldig weekend!! Met vooral een aanslag op mijn lichaam, lever en portemonnee! Ik lig al in bed, dus dat is goed!! hihi KUS

  • 18 Maart 2013 - 18:43

    Mam:

    Jeetje Renee, dat je dit in een paar dagen mee kunt maken!! Een ander doet er zijn hele leven over.
    Ben blij met de nuchtere kijk op dit alles van jullie. Neem de volgende keer wel een kleinere kamer in de hostel dat alleen voor vrouwen is.
    Je kunt van dit weekend nog weken nagenieten. En je hebben weken nodig om bij te komen. kus mam.

  • 18 Maart 2013 - 18:57

    Chris Ellen:

    Holy shit wat een lang verhaal. Maar wel een top weekend en dat was de bedoeling!! Die spanjaarden kunnen trouwens nog een hoop leren, sukkels. Als Ruth en ik komen gaan we mooi in een hotel. No chance dat ik op een kamer met 19 anderen ga liggen. xx

  • 18 Maart 2013 - 21:57

    Jozef:

    Tjonge jonge (zegt wel genoeg denk ik)

  • 20 Maart 2013 - 09:53

    Ruth:

    hahah! wat een verhaal weer. Leuk dat je weer zoveel mensen hebt ontmoet. Maar idd zoals Chris zegt wij gaan in een hotel haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 72947

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: