Leven in een regenwolk - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Leven in een regenwolk - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Leven in een regenwolk

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Maart 2013 | Ierland, Trooperstown

Hallo allemaal,

Vorige week vrijdag was alweer de laatste werkdag van mijn eerste werkweek, de tijd vliegt voorbij hier!

Zaterdag was mijn eerste weekend dag en ik ben mijn backpack en koffer uit gaan pakken. Dus nadat ik een kleine wandeling de berg op had gemaakt had en de was had gedaan, heb ik had een beetje schoongemaakt in mijn caravan, tv stond aan en was een beetje aan het rommelen toen er ineens een (geestelijk gehandicapt) kind van een jaar of 12 in mijn caravan stond. Dus ik was vrij verbaasd en die jongen liep gewoon naar binnen, naar mijn woonkamer en trok daar alle kastjes open! Haha ik vroeg wie hij was en wat hij kwam doen op de meeste lieve stem die ik heb maar hij reageerde niet echt.
Vervolgens komt er nog een gast binnenlopen van in de 20, bleek later Sascha te zijn, een Russische jongen die hier blijkbaar ook in de straat woont sinds zijn 12e. Ik dacht op dat moment dat het zijn broer was. Sascha nam de jongen mee en verder niets aan de hand, hij rende er snel weer vandoor met Sasha erachteraan, heel vreemd allemaal.

Toen ik later aan Christopher het verhaal vertelde, bleek de jongen zwaaar autistisch te zijn. Het is een zoon van Mary, de overbuurvrouw die ook speciaal een electronisch hek om dr huis heeft moeten laten bouwen zodat hij niet weg kan lopen.

's avonds was ik uitgenodigd voor de 50e verjaardag van Mary, de overbuurvrouw dus, en tevens ook de zus van Christopher. Het was allemaal erg gezellig en de hele familie was er, een man of 30 geloof ik. Ook veel kinderen. Brady, de moeder van Christopher die dus ook 1 van de 6 oma'tjes is die op donderdag mee boodschappen gaat doen is denk ik fan van me want bij iedereen die binnen kwam op het feest vroeg ze of ze deze lieve meid al kenden! haha, erg lief!

Rond een uur of 11 kwamen er ineens 4 gitaren te voorschijn en 2 fluiten en begonnen ze allemaal Ierse liedjes te zingen, soms met zijn allen en soms iemand alleen. Sarah, de dochter van Chris en Teresa deed een liedje acapella (hoe je dat ook schrijven mag) zooooooo mooi!!! Echt ongelooflijk! Zat volgens mij met open mond te luisteren! Fantastisch!

Zo rond een uur of 1 a half 2 ben ik naar bed gegaan. Had aardig wat wijn op want elke keer als mijn glas nog maar 1 slok had, werd hij al weer aangevuld door Teresa! haha.

Zondags heb ik met Sarah en de 3 kids + au pair weer een flinke wandel tocht gemaakt en aan het einde stond Teresa klaar met een picknick mand vol met sandwiches en drinken. Erg leuke en gezellige middag! Heel het weekend veel zon gehad! Vooral zaterdag! Heerlijk!

Helaas is dat rond dinsdag omgeslagen en hebben we nu non stop regen! Op kantoor ook nog steeds alles leuk, begin steeds meer te leren en te mogen doen wat ik erg fijn vind! De dagen gaan rete snel voorbij en gisteren dus weer geshopt met de oude besjes! We zouden naar Dun Laughare gaan, maar omdat het zo zeek van de rgen zijn we naar een plaatsje gegaan waar ze een overdekte shopping mall hadden.

Ik heb mijn wekelijkse boodschappen weer ingeslagen en nog wat boeken en andere troep! Dus ik kan er weer even tegenaan!

Morge is het 'weekend' maar ik heb besloten om met Christoper en een aantal toeristen mee te doen aan 'Mountain Skills 1' 2 dagen lang van 9 tot 18 waarbij ik leer omgaan met compas en kaat! Altijd handig mocht een keer wel verdwalen! Ik zal er alleen wel als een verzopen kat bij lopen aangezien het hier potdicht zit en we dus letterlijk in een regen wolk wonen! Ik kan het huis van Mary de overbuurvrouw niet eens zien en verder alleen wind en regn regen regen! Dat betekend dus ook dat de paden onbegaanbaar zullen zijn van het weekend dus dat wordt weer en klapper van een verhaal volgende week voor jullie!

Ik hou je op de hoogte! En iedereen alvast bedankt voor de lieve kaarten en brieven die ik dagelijks in ontvangst mag nemen!

Dikke kus

  • 08 Maart 2013 - 14:18

    Albert:

    Hi Renee,

    Gezellig daar zo te lezen.
    Succes dan in je regenwolk en alvast gefeliciteerd met je zus en moeder.



    Vader

  • 08 Maart 2013 - 14:29

    Marinda:

    Lieve renee,

    Wat heb je toch weer een leuk verha geschreven haha!
    Ik moet zo lachen om jou schrijftaal, ik hoor je het gewoon zeggen :p
    Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt! Je bent helemaal
    opgenomen daar, dat lees ik al :D super!

    Heel veel plezier en ik blijf je volgen!

    Liefs x Marin

  • 08 Maart 2013 - 14:31

    Hetty:

    Dat ze daar toch gelijk zagen dat jij lief bent.... Dat wisten wij allang....
    Veel plezier in de regen en uitkijken met oversteken...
    Vrgr. Hetty

  • 08 Maart 2013 - 15:38

    Mam:

    He mop,
    Volgens mij is het woord "zeek"een Zeeuws woord. ha ha. Komt je regen kleding eindelijk van pas dit weekend. Toch fijn dat we dat niet voor niks hebben aangeschaft. Hier is het heerlijk weer [nog wel], de tuindeur staat open en alle vogeltjes zingen het hoogste lied. Voorjaar heet dat geloof ik.
    Dank je voor je lieve kaart met daarop"ouwe taart".
    Dikke kus. mam.

  • 08 Maart 2013 - 17:36

    Silvia-janssen65@hotmail. Com:

    Fijn dat t je daar zo goed bevalt xzzzzz

  • 08 Maart 2013 - 18:50

    Aartje:

    Hallo Renee , wat kan jij gezellig schrijven jij moet boeken gaan schrijven meid . Ben blij dat je het zo naar je zin heb en op de foto zie je er ook geweldig uit. Je kan zien dat je geniet , hou vol en heel veel plezier verder. liefs eric en aartje.

  • 08 Maart 2013 - 19:25

    Ruth:

    Dag lieve schat,

    Ik kreeg tranen in m'n ogen toen je omschreef over de Ierse liedjes en de gietaren/fluiten. Dat moet een top avond zijn geweest!! kleine 28 jaar geleden neuriede onze ouwe vader deze liedjes voor mij als ik huilde :D hihi

    Hopelijk gaat die regenwolk gauw weer verder.. Ik vind je een tough cookie dat je met dit weer op je vrije dagen aan de wandel gaat!!

    Dikke kus! Ruth

  • 08 Maart 2013 - 19:36

    Chris Ellen:

    Een electronisch hek om kinderen tegen te houden? Staat er stroom op? ;)
    Veel plezier met je mountain experience! Misschien kun je samen met Koen een keer in Poppel gaan survivallen. kus

  • 09 Maart 2013 - 02:15

    Simone & Jasja :

    Hee lieve schat van ons!

    Ik ging heel toevallig even op mn oude email kijken en daar zag ik dus allemaal meldingen over dat je blog! Ik zit lekker relaxt alleen op kantoor vandaag dus heb alle tijd genomen om alles te lezen en ben weer helemaal bij!! Wat schrijf je toch leuk en wat maak je veel mee!

    Echt leuk om te lezen en volgens mij zit je daar voor de komende 6 maanden helemaal perfect op je plekje! 't verhaal van die Hike, ik kwam echt niet meer bij! Zag t echt helemaal voor me! Super leuk dat je alles probeert en overal voor openstaat!!

    Blijf vooral lekker schrijven, wij lezen alles met plezier!!

    Hele dikke knuffel van ons xxxx

    P.S Is helemaal niet gek dat ze fan van je zijn, je bent ook echt een top wijffie!!!!

  • 11 Maart 2013 - 00:58

    Jassie:

    Runeetje! echt heerlijk om je verhaatjes te lezen! zo vet dat je met eigenlijk zo weinig mensen en dingen om je heen zo een top tijd kunt hebben! Ik zou het ook wel heel gaaf vinden om zo iets mee te maken!
    He en St Particks day komt eraan he? Wat staat er op het program? hier in Sydney zijn ook veel Ieren en Engelse dus dat zou vast wel hard gaan! haha!

    He meis, succes met je stage en geniet ervan!

    Liefs van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 72770

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: