Aan het werk! - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 Maart 2013 | Ierland, Trooperstown

Zondag heb ik op de bank met het uitzicht voor me neus en de rugby op tv aan (Ireland – Scotland) verder in mijn boek gaan lezen. Heerlijke middag kan ik je vertellen! Rond half 4 klopte Christopher aan op mijn deur en vroeg of ik met hem mee wilde rijden om Teresa op te halen en daarna even wat boodschappen te gaan doen. Uiteraard ging ik even mee en wat boodschappen in huis kon ook geen kwaad! Haha. We hebben Teresa opgehaald van de trein, super lieve vrouw, klikte ook meteen en zijn toen doorgereden naar de supermarkt; LIDL, je vind m toch ook overal! Daar heb ik fijn even boodschappen gedaan op mijn gemak. Het fijne van mijn caravan is, dat ik mijn drinken niet in de koelkast hoef te zetten om het koud te houden aangezien het binnen niet veel warmer is dan 5 graden! Hahahahah.

Toen we weer thuis waren werd ik uitgenodigd voor een verjaardags avondje bij Sarah thuis, Sarah is de dochter van Christopher en Teresa. Ze wonen naast mij en ze is getrouwd met een Tunesier en ze hebben samen 3 kindjes van 2 t/m 10 jaar. Dus na het eten werd er op mijn deur geklopt en stond Layla binnen, de oudste. Hele lieve meid. Ik werd letterlijk warm ontvangen want Sarah heeft een openhaard in huis! Men oh men wat een warmte ineens! De kleine werd 2 jaar oud, echt een scheetje! Sarah is 33 jaar oud en ook daarmee klikte het meteen. Ze krijgt van de week een au pair een meid van 22 jaar uit Argentinie. Hopelijk kan ze me nog wat bij leren! Sarah en Christopher hadden het over vorige stagiaires, toen vertelde ze dat de 2e stagiaire die ze hebben gehad (van alle stagiaires in de afgelopen 10 jaar) die is verliefd geworden op een Ier en is getrouwd met hem en ze woont nu een heuvel achter ons! Hilarisch! Helaas betekende die verjaardag ook dat ik die warme openhaard moest verlaten en door de kou en sneeuw naar mijn kille caravannetje moest! Ellende! Maar wordt een mens hard van denken we maar. Helaas was dit nog niet het ergste aangezien toen ik die ochtend ging douchen, de gasleiding bevroren was en ik dus weer niet kon douchen. Ik dacht “fuck it” dan maar een koude douche. Dit betekend dus wel dat ik heb moeten douchen en mijn haren heb gewassen onder een ijs douche waarvan het water uit de berg komt geloof ik! Dat doe ik dus ook maar eens en nooit meer kan ik je vertellen! Snel maar weer een kop thee klaargemaakt wat me een beetje opwarmde want ik moest om 09.00 uur aan mijn eerste werkdag beginnen.

Het kantoortje is dus naast mijn caravan dus ik stap vrolijk om 08.00 uur uit bed om een uur later al aan mijn bureau te kunnen zitten! Naast Christopher en Teresa heb ik nog 1 part time collega genaamd Sheila. Leuke meid, heeft ook kinderen en dus geen vaste uren. De hond pixie was er ook. Ik heb nog niet heel spannend werk mogen doen vandaag maar ik had ook niet anders verwacht op een eerste dag. Uitleg gekregen over het systeem, wat voor tours ze aanbieden, en waar, de B&B’s etc, etc. Verder heb ik nog wat teksten vertaald aangezien het merendeel van de klanten Nederlands zijn. Ik moest wel even wennen om van het Engels naar het Nederlands te moeten vertalen aangezien het voor school vaak andersom is met projecten, maar ook dit ging prima.

Oh ja, mocht je het leuk vinden of het leuk vinden om mij te helpen wil je dan “footfalls” opzoeken op facebook en de pagina liken!? Footfalls heeft nu namelijk nog maar 249 ‘Likes’ en ik ben verantwoordelijk voor de Facebook pagina en Christopher heeft gezegd dat ze streven voor de 1000 likes, dus dat moet ik in 6 maanden tijd toch minstens voor mekaar weten te krijgen lijkt me! Alvast bij voorbaad dank! En mocht je Twitteren, dan kan je ons volgen @FootfallsWalk. Ik ben verantwoordelijk voor alle social media, dus alles wat erop wordt gezet zal door mij gebeuren! :D

Ik werk tot 17.00 uur en ben dus om 17.01 uur thuis! Haha wat een giller. Ik dacht dat toen ik op de Oude Vest woonde en naar de H&M moest lopen voor mijn werk dat dat al dichtbij was maar dit is helemaal belachelijk natuurlijk!

Ik heb in mijn caravan vrijwel geen internet, dus ik moet voor internet op kantoor zijn. Op zich geen probleem maar dan weten jullie ervan.
De volgende dag toen ik op kantoor kwam (dinsdag dus) verwachtte ik weer een dagje werk op het kantoor. Christopher kwam binnen en vroeg aan mij of ik het misschien leuk vond om de route die ik maandag had uitgetypt wilde gaan lopen die dag!? Uiteraard zei ik ja! Dus ik ben me snel gaan omkleden. Ready to go ging ik weer terug naar kantoor waar ik een kleine map kreeg van de area die ik ging lopen en een printje van de route. Ik dacht dat ik de route moest lopen en volgen en dat Christopher mee zou gaan. Haha Dit was slechts minder waar!

Teresa reed mij met de auto naar de plek van bestemming en ik moest in mijn eentje de self-guyded tour doen! Haha, in eerste instantie dacht ik “dear lord! In mijn eentje in de bergen van Ierland, als dat maar goed komt!” Maar een beetje vertrouwen had ik wel in mijzelf! Het ergste wat kon gebeuren is dat ik van een berg af zou pleuren en mijn telefoon geen bereik zou hebben. Toen dacht ik “hmm stiekem hoop ik dat ik van een berg af pleur want dan moet de mountain rescue me komen redden! Zijn misschien wel mooie mannen!” haha ok, toch maar niet gedaan en ben netjes de route gaan lopen! Ik was al een eindje op een laan toen ik bij een bord kwam met de aangegeven looped walks. Ik stond daar en er kwam een tractor aangereden met een oudere boer erin. Die stopte en zette zelfs zijn motor uit, dus ik dacht “zie ik er nou zo hopeloos uit dan!?”

Maar ik was even vergeten dat de mensen hier in Ierland extreeem aardig zijn en altijd in zijn voor een praatje! Deze boer was dus ook niet van plan om zijn motor weer snel terug aan te zetten toen bleek dat ik geen hulp nodig had! Hij vroeg me de oren van me kop, waar ik vandaan kwam en wat ik in Ierland deed en wat ik hier in de bergen deed etc. Aardige boer, maar ik moest er weer vandoor want ik had nog een aardige klim te gaan!
Dus na 10 minuten ging ik er dan toch echt vandoor en ging ik verder met mijn route. Soms moest ik over paden en stukken veld waarvan ik dacht, volgens mij ga ik nu off route! Maar helaas, het was toch echt de route. Het was wel droog gelukkig, flinke wind en best koud aan het begin van mijn tocht. Door de modder waar de koeien ook hebben gelopen, door het veld, over de berg, langs de schapen en toen had ik eindelijk de top berijkt! Tussendoor belde Christopher me nog op om te vragen of alles goed ging. Stond ik daar op de top te genieten van het uitzicht, keek ik waar mijn route zich vervolgde, moest ik de berg weer af en toen een andere berg weer op! Dat is niet iets wat je wilt zien als je met pijn en moeite bovenop een berg bent gekomen!! Dus ik liep verder, was ondertussen al anderhalf uur aan het wandelen denk ik. Dus ik ging de volgende berg weer op, met het bos aan mijn rechter zijde en dit was echt een hels stuk! Dit kon je echt geen pad noemen, het was een stuk veld waarover trucs hadden gereden, een en al modder en blub zooi, stukken waar nog sneeuw lag en ik moest daar doorheen met de koude wind tegen, dat was echt geen leuk stuk!! De sneeuw er nog op sommige plekken waardoor de oppervlakte vaak nog bevroren was, ik dacht dus dat ik er op kon staan omdat het wel stabiel leek, helaas was ook dit niet waar en zakte ik tot diep in mijn enkels in de modder, meerdere keren!! 1x bleef ik zo steken dat ik er niet uit kwam en ik voorover viel met mijn ellebogen in de modder! ELLENDE!! Hahahaha, moest om mezelf lachen toen ik daar lag! Gelukkig was er in de verste verte niemand te bekennen en was ik dus helemaal alleen! Mijn tocht verder voortgezet en ging allemaal prima, aan het eind was het uitzicht zoooooo mooi en was het het allemaal waard!!! Meer dan waard!! Aan het eind met de afdaling nog een paar keer bijna onderuit gegaan aangezien het glad was van de sneeuw maar niet meer gevallen ;) Kon mijn ogen bijna niet van het uitzicht afhouden zooo mooi! En de zon begon ook nog eens te schijnen!! Ik was weer helemaal Happy! Uiteindelijk dus aangekomen bij Kyle B&B waar Teresa mij weer opwachtte met de auto om na een kop thee van Margaret weer terug te rijden naar Trooperstown!

Toen Christopher aan me vroeg hoe het gegaan was zei ik “Mother nature and I have a love/hate relationship” soms vroeg ik me echt af van “Renee, waar ben je nou weer in vredesnaam aan begonnen!!?!?!” en dan aan het eind was het zoooooo mooi en dat uitzicht en de bergen en de zon, heerlijk helemaal fijn!! Toen dacht ik weer van ja daarom ben ik hier aan begonnen! :D

Ik zal nog veel vaker moeten gaan hiken, alleen om een route uit te testen of met een guyded walk mee lopen, maar na wat trainen moet het allemaal een stuk beter gaan! De lange afstanden is het probleem niet, de heuvels, dat is een ander verhaal! Maar goed, ik ben hier zes maanden dus ik heb nog even de tijd!

De spierpijn valt me reuze mee alleen wat spierpijn in mijn heupen. Ik heb zelfs geen blaren! Well done dacht ik zo ;) Eerste hike overleefd!
Donderdag gaan we met Teresa en de grote bus naar een stadje om boodschappen te doen. Onderweg halen we nog 6 bejaarden op die op hun zelf wonen in een cottage ergens op het platteland in de heuvels. Echt zulke lieve oude bejaarde vrouwtjes, helemaal blij dat ze een nieuw gezicht in de auto zagen! Ik Geloof dat 2 van hen over de 90 zijn! Ze vonden het prachtig dat ik 6 maanden zou blijven en maakten allemaal al grapjes etc. Ik heb er nu ineens 6 oma’s bij ;)

Vervolgens vroegen ze hoe ik heette, dus ik zeg “Renee” maar aangezien dat vrij moeilijk is voor de Ieren om dat uit te spreken noemen ze me dus ook wel “Rinie” Dus ik zei, een van de twee het maakt me niet uit ik luister naar beiden. Gingen ze onderling een hele discussie aan over welke naam ze mooier vonden! Hahah Dus ik heb me prima vermaakt met die oude besjes! Met de boodschappen heb ik ze nog geholpen en ook met het in en uitstappen van de bus. Ze waren helemaal verbaasd dat ik zo behulpzaam was uit mezelf zonder dat ze erom hoefden te vragen, ze wilden mij wel houden die 6 maanden! Werd ook gelijk om de thee gevraagd! Haha. (bedankt voor de opvoeding mam!)

Na de boodschappen nog een paar uur gewerkt en heb al een aantal leuke dingen mogen doen. Bookingen maken, B&B’s opgebelt om bookingen te doen, aantal dingen in het systeem ingevuld dus begin er steeds meer zicht in te krijgen hoe alles werkt etc. Erg leuk! :D

Vandaag vrijdag, laatste dag voor het weekend! Iedereen alvast een heel fijn weekend toegewenst!

Dikke kus!

  • 01 Maart 2013 - 10:33

    Mam:

    Leuk stuk mop. Ben benieuwd wat je het weekend gaat doen. Dikke kus.mam.

  • 01 Maart 2013 - 12:19

    Albert Van Der Weijde:

    Hi Renee,

    Fantastisch.

    Kus,

    Vader

  • 01 Maart 2013 - 13:23

    Joke:

    HI RENEE,

    IK GENIET VAN JE VERHALEN!
    JIJ WANDELT IN JE EENTJE IN DE HEUVELS IN IERLAND,
    WIJ MET HONDEN UIT HET ASIEL IN DE HEUVELS VAN
    ZUIDWEST PORTUGAL.

    JOKE

  • 01 Maart 2013 - 21:57

    Gerda:

    Wat een geweldig verhaal Renee. In gedachten meegelopen! Dit wordt een geweldige stage. Liefs, Gerda

  • 02 Maart 2013 - 05:32

    Emmy:

    Nu is het tijd voor mij om van jouw super verhalen mogen mee te genieten! :D Geniet ervan schat! je verdiend het :) xxx

  • 02 Maart 2013 - 08:42

    Chris Ellen:

    Geweldig zus! Ik heb alles ge-liked en volg je op twitter dus kom maar op met die tweets!

  • 02 Maart 2013 - 16:21

    Marjolein:

    Wat kan jij gezellig schrijven!!! Heel veel plezier daar en ik hoop dat de temperatuur snel omhoog gaat zodat het in je caravan wat warmer wordt. Heb je er helemaal geen verwarming in??? Zit in Oostenrijk in een caravan op wintersport maar die heeft gelukkig goede verwarming.

    enne ik ga nu "likken" ;-)

  • 02 Maart 2013 - 21:27

    Paula:

    Wat een heerlijk stuk om te lezen. Ik zag het helemaal voor mij. Fijne 6 maanden en geniet vooral ! Groetjes Paula (zus van Marjolein)

  • 03 Maart 2013 - 12:56

    Renee:

    Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes! Leuk dat jullie allemaal mee leven!

  • 04 Maart 2013 - 21:57

    Aartje:

    renee wat kan jij leuk schrijven , ik vind het geweldig om te lezen en blijf je verhalen volgen .
    Geniet van je tijd daar in ierland.
    veel liefs .

  • 07 Maart 2013 - 08:31

    Ruth:

    Late reactie, was vergeten om er wat onder te schrijven. Weer een top verhaal. Wat ik me afvroeg, was Sarah ook reislustig of was die Tunesier in Wicklow park verdwaald geraakt?! :D

    Ik ben zo trots op je en blij voor je! Dat je zo fantastisch bezig bent, grabbing life by the horns!! We hadden al gebeld en je had je verhaal al verteld natuurlijk maar dit vond ik de leukste zin in je verhaal:
    "Toen Christopher aan me vroeg hoe het gegaan was zei ik “Mother nature and I have a love/hate relationship” hihi fantastisch.

    Ik hoop dat het al wat warmer wordt. Hier hadden we 2 heerlijke dagen en was de temp. al aardig opgelopen. Vandaag weer wolken dus ik hoop dat het jouw kant op is geblazen ;)

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 72957

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: