Trooperstown (of eerder straat) - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Trooperstown (of eerder straat) - Reisverslag uit Trooperstown, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Trooperstown (of eerder straat)

Blijf op de hoogte en volg Renee

25 Februari 2013 | Ierland, Trooperstown

Trooperstown!
Zoals ik dus al verteld had ben ik op de bus gestapt naar Glendalough waar Christopher (de man des huizes en tevens mijn baas van stage) mij op heeft gehaald. Daar heeft hij me een kleine tour gegeven door het Glendalough hotel waarmee ze blijkbaar veel samenwerken. Ook al een van de managers ontmoet en een cheff, allemaal erg aardige mensen. Hij heeft me wat rond gereden in de omgeving en toen naar ons huis gereden. Over een zandweg de berg op, het leek een eenrichtings weg maar dat was het dus niet! Hahahaha. Ik heb in de auto gezellig met Christopher gekletst en het klikte meteen. Teresa is dit weekend niet thuis want die had iets met dr zussen en schoonzussen te doen dit weekend of zo.
Toen ik dacht dat we echt aan het eind van de wereld waren zag ik ineens een straat met wat huizen, dit is dus Trooperstown wat dus niet echt een town is maar een straat met zo’n 50 huizen! Hahaha. En ik gok dat de helft daarvan familie is van Teresa en Christopher. De zus van Teresa woont tegenover hun, Christopher’s moeder een stukje verderop en zijn dochter woont naast hun. Ze hebben 3 kleine kindjes van onder de 10 jaar, erg lief. Ik woon dus in een sta caravan wat basic is maar prima. Groter dan mijn kamertje in Breda ;) Ik heb 2 kleine slaapkamertjes, een keukentje en een ruime woonkamer met banken en een eettafel, tv’tje met 8 zenders, een radio/cd speler en elektrische kachel.
Mijn slaapkamer is piepklein en er staat een bed in van 1.40 bij ik gok 1.70. Helaas ben ik wat groter en steken dus mijn voeten uit het bed! Dat wordt dus diagonaal slapen! Wel een heerlijk dik dekbed, en ik lig op een elektrische deken maar die word niet zo heel warm.
Nadat Christopher en ik zijn zus en schoonzus nog op het station in Wicklow hebben afgezet zijn we weer terug gereden via een kleine toeristische route. Verder heb gisteren avond mijn kamertje een beetje eigen gemaakt. Spullen uitgepakt etc. Teresa had wat eten voor me in huis gehaald wat erg lief is. Het is s avonds hard gaan sneeuwen en er ligt nu dus een dik pak. Ik kan je zeggen dat het buiten net zo koud is als binnen want deze sta caravan is natuurlijk alles behalve geïsoleerd! Hahaha, enkel glas en de meeste kou komt vanuit de vloer! Dikke laag kleding aan dus en met een deken op de bank nog wat tv gekeken en toen gaan slapen. Heb prima geslapen, werd wel met een koude neus wakker.
De douche moet ik nog even uitvogelen. Ik moet een geiser aanzetten om warm water te krijgen maar tot zo ver komt er alleen nog maar warm water uit mijn keuken kraan.
Naast mijn caravan staat het kantoortje waar we zullen werken. Ik heb een eigen bureautje met computer (en internet) en daarnaast staat het huis van Teresa en Christopher. Ze hebben een klein hondje wat volgens mij al erg oud is maar wel een scheetje, genaamd Pixi.
Het uitzicht hier is echt waanzinnig!! Ik woon dus bovenop een berg en je kan dus zo over het dal kijken, erg mooi!! Ik hoop wel dat die sneeuw snel verdwijnt want dat vind ik maar niks! Ik kan niet wachten tot het weer lente word en de zon een beetje gaat schijnen, kan wel wat warmte gebruiken! Hahahah in ieder geval temperaturen boven de 0 graden zou fijn zijn!
Mijn adres is:
Footfalls Walking
Renee van der Weijde
Castleview
Trooperstown, Roundwood
Co. Wicklow
Ireland

Nu kunnen je me allemaal post sturen! Ik heb de postbode al ontmoet en hij zal alles netjes bij me bezorgen!

Tot snel!

Dikke kus

  • 25 Februari 2013 - 15:19

    Desiree:

    Buiten de kou, klinkt het allemaal al super goed! Wordt vast en zeker een top stage! Succes Rienie!

  • 25 Februari 2013 - 16:03

    Mam:

    Komt de postbode 1x per week? het is een uithoek zo te lezen. Hoe was je eerste werkdag?
    kus mam.

  • 25 Februari 2013 - 21:29

    Chris:

    Geweldig! Het avontuur is begonnen. Morgen gaat mijn eerste kaartje op de bus voor je. Zeg maar tegen die postbode dat hij goed op let! xx

  • 25 Februari 2013 - 22:46

    Inge:

    Hahah renee wat heb je mijn trein ritje naar werk toch weer leuker gemaakt, hopelijk gaat de sneeuw snel weg en vogel je uit hoe je douche werkt. succes op je 2e werkdagje!!

  • 25 Februari 2013 - 22:46

    Inge:

    Hahah renee wat heb je mijn trein ritje naar werk toch weer leuker gemaakt, hopelijk gaat de sneeuw snel weg en vogel je uit hoe je douche werkt. succes op je 2e werkdagje!!

  • 25 Februari 2013 - 22:46

    Inge:

    Hahah renee wat heb je mijn trein ritje naar werk toch weer leuker gemaakt, hopelijk gaat de sneeuw snel weg en vogel je uit hoe je douche werkt. succes op je 2e werkdagje!!

  • 25 Februari 2013 - 22:46

    Inge:

    Hahah renee wat heb je mijn trein ritje naar werk toch weer leuker gemaakt, hopelijk gaat de sneeuw snel weg en vogel je uit hoe je douche werkt. succes op je 2e werkdagje!!

  • 25 Februari 2013 - 22:46

    Inge:

    Hahah renee wat heb je mijn trein ritje naar werk toch weer leuker gemaakt, hopelijk gaat de sneeuw snel weg en vogel je uit hoe je douche werkt. succes op je 2e werkdagje!!

  • 26 Februari 2013 - 08:39

    Ruth En Niels:

    Super leuk om te lezen mop. Niels en ik gaan ook kaartjes sturen! Wat zal het mooi groen zijn als de lente daar doorzet!! Maak maar veel foto's en zet ze maar gauw op internet!

    dikke kus en knuffel van ons

  • 26 Februari 2013 - 09:47

    Aartje En Eric:

    Zo te lezen gaat het gelukkig goed met je . Ik hoop voor je dat de kou gauw weg is . Ben ook heel benieuwd naar de foto van de omgeving. Zo te lezen zit je wel een eind uit de bewoonde wereld , maar kan je geen auto huren? Veel plezier en succes met je eerste werkdag. liefs

  • 26 Februari 2013 - 16:35

    Lindy:

    Klinkt heeerlijk Reneetje! Behalve de kou dan, t is vast zo lente en dan is de temperatuur beter én vast een prachtig uitzicht! Stuur maar gauw wat foto's, kunnen we zien hoe mooi t daar is!

  • 28 Februari 2013 - 05:11

    Shakie From Tha Bronx:

    Hahaha ondanks dat ik geen tijd had om te reageren omdat ik hier werk van s ochtends vroeg tot s avonds laat moest ik keihard lachen dat je in je eerste week al een hike hebt moeten doen!
    Ik hoop dat het niet akelig koud is in je caravan! Ben blij dat het goed met je gaat!

    Dikke knuffel Sha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Trooperstown

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 72780

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: