Dublin met Moeke - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Dublin met Moeke - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Dublin met Moeke

Blijf op de hoogte en volg Renee

25 Februari 2013 | Ierland, Dublin

Dublin.
Hallo allemaal! Hier een berichtje vanuit Ierland! Ik zit inmiddels alweer in Trooperstown, Roundwood, Wicklow maar zal eerst even vertellen hoe het in NL en Dublin ging!
Ik moest na mijn verjaardag nog snel mijn kamer in Breda leegmaken en schilderen. Mijn zwager Koen en ik hadden een gratis busje van de opslag waar ik mijn spullen op sla te leen en hebben de laatste spullen verhuisd, naar de stort gebracht of naar moeders. Ik dacht doen we even maar heeft toch nog zo’n 3 uur geduurd! Toen nog de hele kamer wit geverfd aangezien ik een gekleurde muur had en andere muren waren verkleurd. Ik moest hem uiteraard wel wit opleveren zodat mijn huisgenootje Marinda in mijn kamer kon verhuizen.
Vanaf zaterdag de 16e sliep ik alweer bij moeders in Terheijden. Zondag avond nog afscheid genomen van Rick en Lisa die me mee namen naar Cafe Bruxelles om onbeperkt Gamba’s te eten en dinsdag avond kwamen er nog een aantal vriendinnen over om mijn verjaardag nog even te vieren incl. mijn afscheid uiteraard.
Woensdag was het dan eindelijk zo ver! Buurman Jan kwam mam en mij ophalen van huis en bracht ons naar het station Breda waar mams en ik de fyra richting Schiphol pakten. Alles ging prima en vlot ondanks de vele bagage die ik mee had! Hahaha. Het enige was dat het vrouwtje bij de NS balie ons maar 1x fyra toeslag had gerekend ipv 2. Dus toen ze onze kaartjes kwamen contoleren kwamen we 1x toeslag te kort wat me 10 euro had kunnen kosten. Gelukkig had deze mevrouw een goede dag en zag ze het door de vingers!
Toen we onze eigen bagage in moesten checken bij de KLM counter, bleek 1 van mijn 2 bagage stukken te zwaar te zijn. Dus na wat gehannis en wat over en weer herin te pakken was het alsnog 2 kilo te zwaar. Dus wij naar de balie waar thank god een hele aardige mevrouw zat en die ook de kosten door de vingers zag! :D Ma zegt altijd dat ik voor het geluk geboren ben, zou het?!
Dus wij wat gegeten, en gedronken op schiphol, nog een mooi nieuw horloge gekocht waar ik erg blij mee ben en toen konden we alweer boarden. EINDELIJK na al die maanden wachten kon ik dan eindelijk mijn 22e land gaan bezoeken, IERLAND!
We hadden aan boord een hele aardige stuward, die vroeg wat we gingen doen in Dublin en was erg vriendelijke en geïnteresseerd. Hij had ons verteld waar we wel en niet naar toe moesten gaan en wat we wel en niet moesten doen, fijn begin van de trip!
Op de airport aangekomen hadden we gelijk onze bagage en pakten we een taxi naar het hotel. Aangezien we zoveel zooi bij ons hadden, kozen we voor deze luxe ipv de shuttle bus. Het hotel heette ‘Fleet steet Hotel’ gelegen in zoals je al kan raden, Fleet street in de Temple bar area. Staff was erg vriendelijk, ingechecked en toen met al die zooi dat hotel door, kleine trappetjes op en af toen we eindelijk onze kamer bereikten op de 2e verdieping. Het was een prima kamer alleen beetje jammer dat de pootjes aan een kant van een van de bedden krom waren en het bed dus kappot was. Ma en ik weer naar de receptie, verhaal verteld en hun melden ons dat het of gemaakt zou worden of we zouden een andere kamer krijgen. Prima dus!

Dus mams en ik zijn Dublin in gelopen. We liepen de Temple Bar area in en na zo’n 200 meter liepen we langs een van de meer dan 800 pubs in Dublin waar erg leuke live muziek vandaan kwam. Dus wij naar binnen, Pint bier en glas wijn besteld en genoten van 2 mannen die typische Ierse muziek maakten met Ierse instrumenten, heerlijk! Ik hou dr van! Na nog wat rond gewandeld te hebben in de buurt zijn we een lekker hapje gaan eten.
De volgende dag vroeg opgestaan, ergens gaan ontbijten en toen hebben we de Hop on Hop off bus gepakt die door Dublin rijd. Daarmee hebben we een groot deel van de stad gezien, we zijn bij de Guinness store house geweest waar we gezien hebben hoe ze het bier maken, ik mocht zelf leren tappen aangezien het heel anders gaat dan bij gewoon bier en we hebben geproeft, not my cup of tea kan ik je vertellen! Haha.
Toen zijn we naar de oude gevangenis van Dublin gegaan, hebben we ook een tour gehad wat erg interessant was aangezien we een goed beeld kregen van de geschiedenis van Ierland. Het was gelukkig wel droog alle dagen maar zo vreselijk koud! Dus ja wat doen je dan, dan ga je je opwarmen in en pub en/of shoppen! Haha. Dankzij de tour hadden we ook een voucher waarmee we bij een bepaald restaurant de 2e maaltijd gratis kregen. Gelukkig hadden we die gratis gekregen want de volle pond was het niet waard geweest! Toen kwamen we weer langs onze oude vertrouwde pub en hebben daar de avond doorgebracht met heerlijke live muziek, alcohol en gezellige mensen!
De volgende dag was shopping day! Ze hebben hier zoooooo veel leuke winkels! De grootste primark die ik ooit heb gezien (het is ook een Ierse company dus makes sence!) maar hier heet het Penny’s. Mam was ook erg enthousiast over deze winkel! Haha. Echt een hele leuke en vele shopping streets met alles wat je je wensen kunt. We zijn dan ook helemaal los gegaan want veel bagage had ik toch al dus die paar andere dingen konden er ook nog wel bij! Haha.
Op straat overal straat muzikanten, de mensen zijn hier zo vriendelijk echt een heerlijk sfeertje! Voelde me al helemaal thuis en zou er ook zo kunnen wonen! We zijn ook nog naar het trinity college geweest waar we naar de oude bibliotheek zijn gegaan. Book of Kells, kan je googlen. Dat is echt de grootste oudste en mooiste bibliotheek die ik ooit heb gezien! Waanzinnig! Ook de oudste harp die nog bewaard is kan je daar bewonderen. (De harp is het nationale symbool van ierland) Waanzinnig! Daarna nog wat rondgelopen en aan het eind van de middag de meest heerlijke en grootste sandwich op in de Tempel Bar, ook weer met live muziek! Het is zo maf dat ik de meeste liedjes die ze spelen al ken of mee kan neuriën aangezien mijn vader merendeels op cd heeft en die thuis vaak heeft afgespeeld. Erg leuk, voelde dus ook lekker als thuis!
We hebben in die 3 dagen tijd zoveel gelopen, gezien en gedaan dan we s’avonds helemaal kappot waren! Ik heb echt 3 heerlijke dagen gehad en moeders ook volgens mij! Het is zoiezo leuk om zo veel tijd met mams te hebben besteed aangezien ik haar normaal hooguit een paar uurtjes zag in de week toen ik nog in Breda woonde. Heeft ons beiden goed gedaan, de portemonnees wat minder gok ik! Hahaha.
Zaterdags ben ik op de St. Kevins bus gestapt naar Glendalough en moeders is die middag terug naar Amsterdam gevlogen. In anderhalf uur was ik in Glendalough waar Christopher mij heeft opgehaald. Hierover zal ik meer vertellen in mijn volgende blog want deze is alweer veel te lang geworden!

Mijn Ierse telefoon nummer is : 003538-73947734. U kunt altijd smssen wat ik uiteraard erg leuk vind en bellen kan ook, is voor mij gratis! Haha.
Ik heb nog geen wifi op mijn telefoon, Chiristopher zou de code voor me opzoeken maar ook al zou ik de code hebben dan is het bereik nog waardeloos! Haha. Op mijn kantoor heb ik wel internet geloof ik dus daar zal ik af en toe te vinden zijn!
Tot snel, mijn volgende bericht zal snel verschijnen.

Liefs dikke kus
Rienie (zoals ze me ook hier noemen)

  • 25 Februari 2013 - 15:59

    Mam:

    He mop, ja het waren super dagen!! Ze hadden een gouden randje.
    kus mam.

  • 25 Februari 2013 - 16:35

    Jan Van Der Ent:

    Klinkt allemaal heel opgewekt. Leuk om te lezen. Tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 72949

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: