20 years of Friendship! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu 20 years of Friendship! - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

20 years of Friendship!

Blijf op de hoogte en volg Renee

13 Mei 2013 | Ierland, Donegal

Hallo allemaal,

Ben ik weer! Afgelopen week was ik zoooo blij dat het woensdag was, want dit betekende nog maar 1 nachtje slapen voordat mijn vriendinnetje Yara over zou komen voor een paar dagen! Ik had mijn hele huis schoon gemaakt en Yara dr bedje klaar gemaakt zodat het helemaal ready was om haar te ontvangen!

Donderdag ochtend werd ik uiteraard veel te vroeg wakker en vervolgens weer zoals elke donderdag met de bejaarden in de bus naar een dorp om boodschappen te doen, dit keer was dat Newtownmountkennedy, en ja dat is 1 woord. Yara zou dan de bus van de airport pakken naar het dorp toe zodat we elkaar daar zouden meeten en vervolgens terug zouden rijden naar Trooperstown. Ik had boodschappen gehaald voor de week en stond helemaal klaar om dr heel hard te knufflelen! Het was zo fijn haar weer te zien! Maar ook heel gek want ik had niet het idee alsof ik nog in Ierland zat! haha. Heel maf allemaal maar weer lekker als vanouds!

Eenmaal in Trooperstown heb ik haar mijn caravan laten zien met alle plus punten en gebreken. Zo waren er een aantal dingen waar ze rekening mee moest houden bij het verblijven in mijn mobile home. Nr 1: neem een grote stap de badkamer in anders stap je met je voet in een gat. Nr 2: Als je gaat douchen, zet dan het gas aan, ben je klaar met douchen zet dan het gat weer uit. Nr 3: Trek de koelkast niet te hard open anders dondert het klepje van het vriesertje naar beneden. Nr 4: ga niet te gehaast op de wc bril zitten want die zit los en dan tief je er vanaf en Nr 5: mochten alle lampen en tv uitvallen dan moet er weer een munt in het automaat! Verder is het niet koud maar lekker fris hier en alles kan en alles mag! hahah.

We hebben die donderdag lekker bijgekletst en Yara kwam er maar niet over uit hoe relaxt het hier is en hoe mooi het uitzicht is en hoe fijn ze het vond om even helemaal niks te hoeven (en ook al wil je iets doen dat gaat niet want er is niets te doen hier! haha). Nou moet ik zeggen het was wel een beetje bizar en uitzonderlijk maar door alle regenbuien die zich afwisselden met zon hebben we op z'n minst wel 10 rgenbogen gezien! Echt niet normaal! Trooperstown was even wennen voor dr maar ach, alles went! Zo is het hier snachts pik en pik donker aangezien er geen lantaarn palen zijn enzo, dus je valt zo in slaap, mede omdat je verder ook niks hoort want na etens tijd zul je hier geen auto's of traktoren meer voorbij horen komen! De schapen zijn ook weer verplaatst naar een andere weide dus ook die hoor je niet meer.

Vrijdag vroeg uit de veren want het was tijd voor onze eerste wandeling samen! Yara was well prepared en had van dr mama allemaal wandel spullen geleend, ze had wel nieuwe schoenen aangeschaft alleen was deze muts ze vergeten in te lopen! Dus we waren nog geen kilometer onderweg of de vellen hingen al aan dr hielen! hahah. Maar Yara is een bikkel dus doorgezet en dat was maar goed ook want het was een heerlijke wandeling! Trooperstown hill af, en Paddock hill op om zo weer af te dalen naar Laragh waar we een heerlijke lunch op hadden. Hadden we wel weer verdiend ;) We hadden onderweg nog wat regenbuien op ons nek gehad maar als de zon door kwam had je weer een prachtig uitzicht!

Vrijdag middag waren we om de thee gevraagd door Layla, de kleindochter van 10 van Christopher en Teresa want ze had koekjes gebakken speciaal voor ons! Super lief, dus daar heeft Yara onder het genot van een kop thee/koffie en koekjes de familie leren kennen. Heel gezellig!
's Avonds rond half 8 zijn we met Teresa mee gereden naar het Glendalough hotel waar we Christopher en Sheelagh (collega) zouden meeten voor een pint want die waren net klaar met hiken! Daar zeggen wij geen nee tegen natuurlijk! Dus wij komen binnen, zien Christopher staan en een pestkop dat hij kan zijn begint in het plat Iers tegen Yara aan te praten die daardoor er lichtelijke paniek ontstaat in dr ogen en dan dood eerlijk zegt dat ze er geen donder van verstaan heeft! hahaha, een goud eerlijke meid, daar houd Christopher wel van! En een beetje pesten ook blijkt dus maar weer! hahah! Het was een hele gezellige avond en we hebben veel gelachen en gekletst en gedronken! Rond een uurtje of 12 zijn we weer terug gegaan naar Trooperstown (ja ja, Teresa was de bob, no worries mates!) en hebben we onze oogjes weer toe gedaan om de volgende ochtend weer fris en fruitig op te staan!

Helaas was dat laatste iets minder waar want Yaar had de halve nacht wakker gelegen van een opspelende maag, arm kind! Dus heb ik ook maar de route aangepast van onze Hike die middag, wat wel mooi uit kwam want het zeek van de regen! We hebben een wandeling gedaan in Glendalough rond de twee lakes (upper and lower lake) en naar de minors village, een erg mooie wandeling met wisselende weersomstandigheden van een fel zonnetje tot een flinke hagelbui waarbij we Uiteraard te laat waren met het aantrekken van onze regen kleding! Dus mee we onze regen pakkies weer aan hadden, zweette we er alweer uit ivm de zon die op ons koppie scheen!
De frisse lucht deed Yaar goed en ze bleef maar zeggen wat een prachtig land ze het wel niet vond! (helemaal mee eens Yaar!) Die middag hebben we lekker op de bank tv gekeken en heeeel veel bij gekletst, heerlijk zo'n meiden weekendje! s'Avonds hebben we nog in mijn bed een aflevering 'Eigen huis en tuin' terug gekeken, hoe hollands wil je het hebben ;)

Op zondag hadden we om 09.45 uur de bus naar Dublin om die middag te gaan shoppen! :D Nou en dat hebben we gedaan hoor! Yara had alleen maar handbagage bij zich maar toch heeft ze het voor mekaar gekregen om nog een hele outfit incl. schoenen in dr rugzak te proppen! hahaha, heb me dood gelachen! Toen na een hele fijne middag heb ik haar rond 16.15 uur weer op de bus gezet naar de Airport. Helaas komt aan al het leuke ook een eind en moesten we dus weer afscheid nemen! 20 jaar zijn we inmiddels vriendinnen, en dat is niet niks! Dus ik ben haar ook heel dankbaar dat ze zo halverwege mijn stage even is langsgekomen om te kijken hoe mijn leven hier is! Dan kan ze zich daar nu ook een voorstelling van maken!
Na een hele dikke knuffel en kus heb ik haar uitgezwaait en ben ik mijn ellendige gevoel nog maar even weg gaan shoppen want mijn bus terug naar Trooperstown ging pas weer om 19.00 uur. Ik heb een outdoor outlet shop gevonden en daar nog het een en ander gehaald, en bij de Great Outdoors shop heb ik nog een paar gaiters (google maar) gekocht en goede handschoenen, dus ik ben er weer helemaal klaar voor om te gaan hiken!!

Om 19.00 uur had ik de bus weer terug naar Glendalough. Er zaten in ttoaal maar 4 mensen in ofzo dus lekker rustig! In Roundwood stapten de laatste mensen uit en kwam de chauffeur naar mij toe of ik het erg vond om de rest van de rit in de auto mee te rijden ipv met de bus want deze moest in dit stadje geparkeerd worden voor de nacht. (anders was het erg omrijden voor hem) Dus uiteraard had ik daar geen problemen mee en ben ik bij deze man in gestapt samen met nog een oude bejaarde vriend van hem. Uiteindelijk bleek de chauffeur weer een ex-zwager van Mary (de zus van Christopher) te zijn en de bejaarde vriend kende Sascha weer, die Russishe over buur jongen te kennen. Ons kent ons hier in Ierland! haha. Dus toen ik persoonlijk was afgezet bij het Glendalough hotel heb ik nog een pint gedronken met Christopher, Teresa, Jean (zus van Christopher) en haar man en twee kinderen. Weer heel veel gelachen en goed vermaakt dus!

Rond 11.00 uur lag ik weer voldaan in mijn bedje na een heerlijk weekend! Ik bof maar, daar ben ik mezelf wel van bewust!


  • 13 Mei 2013 - 22:14

    Desiree:

    Wauw klinkt goed joh je tijd met Yara! Top besteed! En dat lijstje van je caravan regels, geniaal haha! Je boft inderdaad meid! Geniet er nog maar lekker van!

  • 13 Mei 2013 - 22:14

    Mam:

    Jij was ook zo'n muts die nieuwe schoenen meenam en niet wilde inlopen. Ha ha. Alleen had jij er geen last van. kus mam.

  • 13 Mei 2013 - 22:29

    Ruth:

    Hey zus,

    had je al op de skype maar toch leuk om nog even door te lezen!

    dikke knuffel

  • 13 Mei 2013 - 22:32

    Tante C:

    hoi Renée
    wat een heerlijk, enthousiast verslag zeg, dank je wel!
    Je maakt het allemaal, door je beeldspraak, heel erg duidelijk voor ons achterblijvers,

    veel succes nog,

    groet Frans en tante C

  • 13 Mei 2013 - 23:27

    Riaa:

    oh wat euk en heeerlijk!! goed dat je zo genoten heb runeetje!! en goed dat je het zo koesterd!! ik kan me een klein beetje een voorstelling van maken hoe ierland eruit moet zien maar als ik die zo hoor en lees dan word ik helemaal jaloers! GENIET ervan guapa!

    besitoo

  • 14 Mei 2013 - 01:00

    Gerda:

    Hoi Renee,
    bedankt voor je reisverslag, zoals altijd geniet ik mee. Je bent maar en bofkont met Yara en zij met jou...
    Zon en regen en regen en zon..... moge het altijd zo blijven. Liefs, Gerda

  • 14 Mei 2013 - 01:17

    Simone:

    haha no worries mate!!
    mooi om te lezen dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat ze even een kijkje kon nemen in je leventje daar!! 20 jaar vriendschap, moet je koesteren!
    geniet van elke dag want voor je t weet sta je weer zat als een aap in de kroegen van Breda met je sexy bitchez ;) Dikke knuffel xxx

  • 14 Mei 2013 - 07:48

    Chris Ellen:

    Dat was weer een heerlijk weekend!! Kan niet wachten tot Ruth en ik aan de beurt zijn. Wel heel jammer dat wij je caravan, Pixie, Christopher en de hele clan niet te zien krijgen :(
    Kus

  • 14 Mei 2013 - 13:40

    Brenda:

    Weer een heerlijk verhaal! Ik geniet gewoon met je mee, zo enthousiast als je alles vertelt!

  • 15 Mei 2013 - 20:25

    Opa:

    Hoi Renée,
    Ik heb je verslag gelezen. Je hebt nogal pleizier
    gehad met je vriendin Yara. Heb ik die wel eens ontmoet.
    Hoe gaat het met je stage. Daar heb ik nu niets over gelezen,
    maar je hebt het in ieder geval naar je zin ondanks de regels in de caravan.
    Veel groetjes van oma en opa

  • 17 Mei 2013 - 06:53

    Yara:

    Lieve schat het was een superweekend! Heb genoten:)
    En ik wil nog even aan het verhaal toevoegen dat nummer 4 van de regels niet meevalt!! Zoals je misschien gemerkt hebt elke keer als er een godverdomme uit de badkamer kwam viel ik bijna van de pot hahah..
    En ik ben heel blij dat ik die outfit nog erin heb gestouwd (het was op het randje qua afmetingen hoor haha), want nu heb ik morgen een keileuke outfit voor opa's feest:)

    Een hele dikke kus en we bellen..
    Oja enneh Let's eat some ribs together bro:):):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Donegal

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 72950

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: