Too less time to talk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Too less time to talk - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Too less time to talk

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

05 April 2012 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik iets heb gestuurd maar dat komt omdat internet het wel op mijn mobiel doet maar niet op mijn laptop altijd. Dus nu typ ik maar een berichtje vanaf Petra dr iPad! Moet ik wel even diepin mijn geheugen graven wat ik vorige week ook al weer heb gedaan!

Oh ja! We hadden de regen gehad en het feest en toen de volgende dag, donderdag dus stonden de leraren op de stoep voor de volgende meeting. Amelie voelde Zich absoluut niet goed en lag boven in bed. Meeting ging goed, hadden al een hoop gedaan en er kon nog wel een hoop meer gebeuren, donderdag en vrijdag zijn we onze area ingegaan en hebben we met zijn vieren in totaal 80 mensen geïnterviewd, wat een werk was dat in die brandende Zon. Ik was dan ook bij dat we savondslekker een duik in het zwembad konden nemen. Vrijdag nog wat dingen afgemaakt en belangrijke mensen geïnterviewd en toen om 14.00 uur vonden we het mooi geweest en zijn we lekker naar het strand gegaan, heerlijk, Daan Anouk en Petra gingen surfen en ik heb me daar op zon strand bed gepleurd en ben er die middag niet meer vanaf gekomen. Amelie was helaas nog steeds erg ziek en je zag haar met de dag afzwakken. We zouden eigenlijk zaterdag met zijn allen gaan wild water ratten maar ik heb besloten niet mee te gaan omdat het toch al niet helemaal mijn ding is, ik lig liever in het water, en ik had besloten met amelie naar het ziekenhuis te gaan.

Zaterdag ochtend dus wakker geworden en het ging bagger slecht met Amelie dus ik een leraar gebeld of ze even langs konden komen en binnen 3 kwartier stonden er 2 leraren op de stoep, dus dat was wel fijn. We hebben samen besloten da het het beste zou zijn om langs het ziekenhuis te gaan aangezien ze nog geen slok water binnen kon houden aangezien dat ermeteen aan 2 kanten uit kwam. Met deze temperaturen wil je ook niet het risico lopen om uit te drogen dus dachten wij dat het beter zou zijn om langs een ziekenhuizen gaan.

Dus wij met zijn tweeën de taxi in richting kuta terwijl de rest half verdwaald was richting de raftimg rivier haha! Het ziekenhuis was schoon en leek net een hotel. Er was net een busongeval gebeurd dus het was vrij druk maar werden al snel geholpen. Ze werd onderzocht en er kwam al snel uit dat ze 6 uur moest blijven minimaal, voor een infuus met vocht, vitaminen en mineralen zodat ze wat zou aansterken. Ook moest ze samples afgeven om te checken op paraciten. Dus ik heb met Amelie 6 uur in het ziekenhuis gezeten en gekeken naar Indonesische Idols hahah. De zusters waren erg aardig maar Amelie was zo uitgedroogd dat haar aders helemaal verschrompeld waren en dus moesten ze er een half uur over doen omdat infuus erin te krijgen. Aan het eind vd middag kwam snoek mij aflossen en dieis nog een uurtje gebleven en heeft amelie uiteindelijk mee terug naar de villa genomen met een goody bag vol medicijnen. Inmiddels gaat het stukken beter met haar en ze zijn er achter gekomen dat ze dus inderdaad een parasiet heeft die al eitjes in haar heeft gelegd en dus heeft ze nog meer medicijnen gekregen.

Zondag was mijn rustdag en ook die ochtend ben ik lekker naar hè strand gegaan en heb ik mezelf of zon strand bed gegooid en ben er die dag niet meer vanaf gekomen. Ik was die dag ook heerlijk bijgekleurd, helaas was het wel een rode tint! Haha.
Die Avond kwam Daan ook weer thuis van zijn weekend weg. Hij was door een Balinees uitgenodigd voor de bruiloft van zijn broer, hij had een hoop mooie verhalen te vertellen over die traditionele bruiloft, en wat een mooie foto's echt super gaaf! Hij kwam er sochtends achter dat hij helemaal geen kado had voor het bruidspaar. Het begon al sochtends vroeg met rituelen en het enige wat open was daar was een kleine supermarkHij dacht ja wat nu!? Toen heeft hij 2 appels gekocht en tegen het bruidspaar een verhaal op lopen hangen dat het in Nederland traditie is om met een huwelijk 2 appels te geven voor goede gezondheid Haha, typisch Daan!

Maandag hebben we weer kei hard gewerkt aan het project en savonds hebben we ons klaar gemaakt voor het verjaardagskaart feest van Petra want die werd om twaalf uur 20 jaar oud! We kregen van de huisbazen een krat cola, super lief! Het was een erg mooi feest geworden en er kwamen ok mensen langs van andere studie groepjes dus we hebben ons flink vermaakt. Helaas kregen we dinsdag ochtend weer leraren op bezoek voor onze laatste meeting! Zaten we daar met onze kater, maar gelukkig waren ze erg onder de indruk en erg positief. Ze gaven ons een compliment dat wij het goed deden als groep en erg sociaal en makkelijke praters zijn, niet alleen naar elkaar maar ook naar de locale hier. Toen moesten wij erg lachen want als wij hier nu door onze wijk op straat lopen vragen ze niet meer of we wat willen kopen, maar op het metonze research gaat en of we nog mensen moeten interviewen Havana, super leuk!
Die dag hebben we verder alleen maar aan het zwembad gelegen want iedereen was te duf om wat uit te voeren. Savonds zijn we lekker uit eten geweest voor Petra's verjaardag wat erg gezellig was. 2 cocktails voor de prijs van 1! Me like! Woensdag hebben we ook nog kei hard aan ons project gezeten. En nog een keer 100 mensen geïnterviewd, dit keer wel met amelie erbij aangezien die weer aan het opknappen is. Toen nog wat dinen afgerond en toen waren we eigenlijk al zo goed als klaar met ons project! Jeeeej!

Vandaag zijn we naar kuta gegaan om te shoppen maar geloof het of niet ik heb zowaarniets gekocht! Haha. Toen aan het eind van de middag lekker het zwembad ingedoken en nu ben ik aan het wachten op keratine een Duits vriendinnetje van school die hier vanachter komt slapen, gezellig!

Zaterdag vertrek ik richting de Gili eilanden en ik ben benieuwd of ik daar goed bereik heb met telefoon en internet aangezien ze nog niet eens pin automaten hebben op die eilanden! Hahah zal mij benieuwen!

Verder is het hier prachtig! De mensen zijn ontzettend vriendelijk en willen je overal mee helpen! Elke dag doen ze hier offers, dan breek je je nek over de vierkanten bakjes die ze voor hundeur op de stoep zetten of je brand je z'n een wierrook stok die eruit steekt.

Met mijn project groepje is oom alles helemaal goed gegaan, sommige groepen konden elkaar het kot wel uitvechten heb ik gehoord en sommige mensen wilden na 3 dagen al weer naar huis maar wij hebben het echt super gehad met elkaar, daar ben ik wel erg blij om!

Nog maar 9 nachtmerrie voor mij en dan vlieg ik alweer door naar Singapore, heel dubbel gevoel weer! Aan de ene kant altijd fijn om weer lekker naar huis te gaan want dan zie ik iedereen weer en kan ik weer een lekkere bruine boterham met kaas eten, maar ik weet nu al dat ik Bali wel heel erg zal gaan missen! Fantastisch land is het, heerlijk!

Maar volgens mij voel ik me overal wel thuis denk ik zo, zolang ik op reis ben of weet dat ik snel weer op reis kan ben ik in mijn element! Ik kan jullie dan ook het blijde nieuws vertellen da ik via school aangenomen ben voor 2 weken summerschool in letland! Dus ik ga van de zomer 2 weken een project doen op een zuster universiteit van de nhtv in Letland! Nu al super veel zin in want ik sprak op het feest maandag 2 Letse meiden van school die ook op die school hebben gezeten en die vertelden ,ik dat ze jaloers op mij waren aangezien dat altijd super leuk is daar! Het is er ook nog eens 10x zo goedkoop als in Nederland wat altijd mooi meegenomen is! Hier noemen ze me al een streber aangezien ik soort van naar school ga in mijn zomer vakantie haha! Maar ik heb er zin in!

Tot snel lieve mensen, dan waarschijnlijk een vanuit maar in iedergeval over de gili eilanden!

Dikke kus

  • 05 April 2012 - 14:52

    Mam:

    Lieve schat, je bent van 2 kanten erfelijk belast met de genen van je zeevarende voorouders. Tja, dan is het dus te begrijpen. Wat een heerlijk verhaal en erg leuk om te lezen. Vooral die 9 nachtmerries.Hilarisch!!

  • 05 April 2012 - 16:39

    Ruth:

    Kind wat een verhalen. Leuk om te lezen. Ben nog steeds trots op je dat je Amelie zo hebt bij gestaan, wat een gedoe. Arm meisje. Niet alleen reizen maar ook zusteren zit in je bloed ;)

    2 weken Letland is ook echt tof. Geniet volop van je laatste week Bali

    xx

  • 05 April 2012 - 18:04

    Chris:

    Wat een avonturen, en wij maar saai in Nederland zitten :(
    Tot snel. Geniet er van nu het nog kan. xx

  • 05 April 2012 - 19:42

    Emmy:

    Kijk uit naar de foto'sss!! :D tot snel Lieve Renee :)

  • 06 April 2012 - 04:00

    Boef:

    Ook nog naar LETLAND ?!?!?!? X

  • 06 April 2012 - 05:51

    Hetty:

    Let ik even niet op en je heb weer van alles meegemaakt... Lief van je dat je Amelie zo heb bijgestaan... De kinderen hier zijn blij dat ze in Breda naar school kunnen en jjj gaat ff naar Letland... Moet niet gekker worden... En dan nog lekker op het strand liggen ook., jij boft maar als hier de wind niet draait dan zitten wij onder een paraplu...
    Vrgr. Hetty

  • 06 April 2012 - 07:45

    Lindy:

    jaa hoor, die Renee vermaakt zich wel daar;) Klinkt weer errug goed allemaal! Met fotoos van de gili-eilanden worden we vast nog meer jaloers haha! Veeeeel plezier meiss

  • 07 April 2012 - 08:29

    Brenda:

    Lieve Renee... wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er nog maar even van en dan zien we je snel weer terug in NL!!

    Liefs

  • 08 April 2012 - 13:18

    Jan Van Der Ent:

    Leuk om te lezen dat jij overal gedijt en dat jullie een leuk project hebben kunnen doen.
    Nog maar kort en dan ben je er gewoon weer.
    Vast goede reis toegewenst en tot binnenkort, groet jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 72969

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: