First weekend in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu First weekend in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

First weekend in Bali

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

26 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,

Hier weer een verhaaltje uit het zonnige Bali.

De laatste keer dat ik jullie schreef zou ik een massage ondergaan, nou die was FANTASTISCH! Kleine vrouwtjes hier maar wat een kracht hebben die zeg! Het was een uur lang van rug tot nek tot armen handen benen voeten buik, mijn tenen werden uit elkaar getrokken, vingers knakten maar wat was dat heerlijk! Toen nog een half uur gezicht en hals en toen was ik bijna vertrokken naar droomland! Echt voor herhaling vatbaar! Die vrijdag was dus de stille dag na nyepi en in heel het dorp moest iedereen dus binnen bijven met de electriciteit uit. Alleen hotels en ziekenhuizen mogen wel hun electriciteit gebruiken maar ook daar moet iedereen binnen blijven.

Het was toen ongeveer 18.00 uur en ook het restaurant in het hotel ging dicht dus iedereen werd vriendelijk verzocht naar de kamers te gaan en daar tot rust te komen of te gaan mediteren. Ik dacht prima, ga ik wel een beetje tv kijken of whatsappen via wifi, maar helaas want dat hadden ze allemaal afgesloten vanwege die feestdag. Ze nemen het hier allemaal wel erg serieus. We moesten onze gordijnen rond 20.00 uur dicht doen want dan begint het hier al aardig donker te worden, en ook het badkamer licht moest uit als je de badkamer niet gebruikte. Ze zijn bang dat de kwade geesten er anders op af komen.

Dusja daar zat je dan op je kamertje om 20.00 uur haha, dus Daan had gelukkig nog heb boekenweek geschenk wat ik kon gaan lezen en toen rond half 10 hebben we het licht maar uit gedaan en zijn we gaan slapen, die nacht heb ik wel heel gek gedroomd, niet echt een nachtmerrie maar leuk was anders, wie weet was toch die nyepi geest langs gekomen dan….

De volgende ochtend moesten we alweer om 08.30 uur in de bus zitten want we zouden de bergen in gaan opweg naar een Tempel. Onderweg nog langs een pin automaat maar helaas pakken niet alle automaten de Rabobank passen, dus dat was weer lekker handig. Toen door naar een of ander winkeltje voor Sarong’s want in de tempel mocht je niet met blote benen rond lopen. Dus wij allemaal een sarong aangeschaft en toen door de bergen in, Mijn god wat was dat stijl en als die moter van die bus nou nog niet kappot is dan weet ik het ook niet meer hahha. Wel heel mooi uitzicht over de rijstvelden en door dorpjes, super mooi. Toen eenmaal bij de tempel aangekomen was het vrij druk want iedereen ging bidden vanwege nyepi, voor hun begint nu als het ware een nieuw jaar, dus daar moesten ze voor gaan bidden. Je mocht alleen naar binnen als je rein was, dus niet als je ongesteld of zwanger was, als je ‘mad’ was, als je kind nog geen tandjes had en nog meer van die gekke dingen. Maar gelukkig had ik allemaal geen last van dat al, dus kon ik gewoon naar binnen, het was een erg mooie tempel en de mensen waren ook weer zo vriendelijk!

Toen zijn we door gereden naar een klein restaurantje aan de weg waar we heerlijk nasi en bami en dumpings en sate en fruit hebben gegeten, het had een mooi overzicht over de rijstvelden dus dat was weer even genieten. Met de nadruk op even want toen begon de allende!
Weer door gereden naar een heel touristisch plaatsje aan de kust waar een beroemde tempel in de zee staat. Het was erg mooi om te zien maar het zag letterlijk zwart van de mensen! Het was ook zooooo warm maar op een heuveltje was het uitzicht wel erg mooi! Vervolgens weer langs de kraampjes terug naar de bus gelopen waar ik nog een mooi gewaad/jurk heb gekocht en voor de helft af heb weten de dingen, altijd fijn! Toen terug naar het hotel waar we een meeting hadden met alle leraren over de komende periode. Ik voelde me al niet zo heel goed en saonvds toen we uit eten gingen had ik al niet zo’n honger maar toch maar wat gegeten. Savonds ging iedereen nog naar het strand toe maar ik had daar geen zin en puf voor dus ben naar bed gegaan. De volgende ochtend begon de ellende al en kwam alles er uit heel fijn en sorrie voor de details! Hahah maar leuk was anders. Zondag ochtend ontbeten maar kreeg maar een half stukje toast naar binnen en een stukje fruit, uitchecken van het hotel en op zoek naaronze onderzoek area!

We moesten dus op pad naar onze toegewezen onderzoeks area waar wij dus 13 dagen lang zullen verblijven. Daar moesten we zelf accommodatie zien te vinden binnen een dag en het was ons verteld dat dat vrij eenvoudig was! Helaas was dat minder waar maar wij hadden onze indo Harry gevonden die ons wel wat kon laten zien, dus wij heel area double 6 doorgelopen met Harry want hij kon ons wel wat villa’s laten zien, we waren om 10 uur begonnen en om 1 uur hadden we dan eindelijk een villa! Na wat afdingen zijn we op 800.000 ruphia per nacht uitgekomen en dat gedeeld door 5 is ongeveer 13,33 euro per persoon per nacht! We hebben een groot zwembad, 2 slaapkamers, airco in de slaapkamers, staff dat onze villa schoonmaakt en nieuwe handdoeken endat soort dingen brengt echt fantastisch! En wifi! Dus kunenn we ook gemakkelijk op internet!

Eindelijk hadden we een huis maar helaas zat ik behoordelijk aan de diarree en ik kon niets eten en alleen maar water drinken maar het kwam er weer net zo hard uit! Wat voelde ik mij ellendig! Om de 10 minuten kon ik wel naar de wc en ondertussen moesten we ook nog aan school werken.

Savonds nog evenonder de sterren hemel een dip gemaakt in het zembad, toen ik op mijn rug in het water lag zag ik echt huge vleermuizen over me heen vliegen, heldere hemel, grote sterren, lovely! Toen zonder eten naar bed gegaan waar de airco lekker was helaas kon ik er die nacht weer 10x uit om naar de wc te gaan :S dus vanochtend was ik ook een beetje slap maar heb alweer een boterham met jam kunnen eten!

Vandaag hebben we een meeting met 2 leraren, we moeten ze een tour geven door onze area en uitnodigen in onze villa. Ik voelm e nog niet goed genoeg om mee te gaan met de groep de area in dus ik zorg hier in de villa voor een warm welcome en wat eten en drinken voor iedereen. Zo heeft iedereen toch een taak!

Morgen moeten we nog naar een hotel ergens meer zuidelijker en dan komende leraren van de week nog een keer langs om te kijken hoe alles er aan toe gaat. Dus het wordt hele dagen aan de studie zitten helaas maar ach, het is voor een goed doel!

Ik hou jullie op de hoogte en er staan al wat fotos op facebook maar er volgen er nog meer!

Dikke kus

  • 26 Maart 2012 - 05:30

    Ellen/mam:

    Hoi mop, Tja dat is niet echt prettig, maar het ergste is achter de rug. Oppassen met eten. Wat hebben jullie al veel gezien zeg. De foto's zijn erg leuk. Zet er nog maar veel meer op. Kus.mam.

  • 26 Maart 2012 - 07:40

    Lindy:

    aaaah die Villa klinkt echt heeeerlijk! Ik zal zo gelijk eens wat foto's op FB checken dan, en zet ze hier ook maar gauw op, ben benieuwd!
    Beterschap, doe maar rustig aan:) (beetje chillen aan het zwembad en zonnen knap je vast van op toch;)

    Liefs Lin

  • 26 Maart 2012 - 08:19

    Emmy:

    Leuke foto's op je facebook en kijk uit naar je volgende verhaal waar je je hopelijk weer helemaal op en top voelt! :D xx

  • 26 Maart 2012 - 08:30

    Sharon:

    Leuke fotos Runee! En echt super balen dat hè buikgriep hebt! Gelukkig is het aan get overgaan nu! Xx

  • 26 Maart 2012 - 17:30

    Jozef:

    Hadie Renee, heb je een beetje opgelet tijdens die massage? Kun je Annet het ook leren. We lezen dat je het wel heel erg naar je zin hebt, blijf genieten.
    En we blijven volgen.

  • 26 Maart 2012 - 20:49

    Inge:

    Renee aan de diarree, waren de diaree remmers toch wel handig geweest he eigenwijze;)
    Hopelijk gaat het snel over!
    Geniet nog lekker!

  • 27 Maart 2012 - 17:23

    Opa V.d.Weijde:

    Ik hoop dat je van de diarhee af bent,
    want dat is niet leuk op zo'n interessante reis. Had je niets meegenomen om de diaree te stoppen;
    altijd doen naar zulke landen.
    Succes en beterschap,

    opa en oma

  • 29 Maart 2012 - 15:27

    Simone:

    Ah runeetje wat klinkt het allemaal heerlijk zeg ( op je diaree na dan)
    Gelukkig is het nu over!
    Echt leuk om je verhaaltjes te lezen!!
    Alvast een fijn weekend in het heerlijke Bali en doe de toque's de groeten van mij ;)

  • 31 Maart 2012 - 19:12

    Ruth:

    Je maakt weer een boel mee lieve schat. kus

  • 01 April 2012 - 10:33

    Riaaaaa:

    Hoiii Runeetje,
    Wat leuk om dit te lezen! Je zal iig veeel meemaken! Minder geval is je diaree maargoed gelukkig ben je daar alweer bijna vanaf:) veeeeeel cola drinken, schijnt altijd te helpen! Nou mopsie veel plezier nog en ik wacht op je nieuwe verhaal!
    smakker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 72968

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: