Arrival at Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Arrival at Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Arrival at Bali

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

24 Maart 2012 | Indonesië, Bali

Dus wij er takke vroeg uit donderdag ochtend, de bus in, naar het vliegveld, ingechecked en dit keer zaten we wel met zijn allen bij elkaar in het vliegtuig dus dat was super gezellig! We kregen nog wel ontbijt in het vliegtuig en ik wilde graag de noudles maar die waren op :S dus kreeg ik ei met spinazi, witte bonen in tomaten saus en een plastic worstje! Dus ik heb alleen het fruit, koekje en broodje met boter op, ookprima! Het was maar iets van 2.5 uur vliegen en toen waren we er al! BALI, I love it! Wat een vriendelijke mensen en zo mooi hier, ook veel armoede, heel veel armoede maar de mensen zijn zo aardig en willen je met alles helpen echt heel fijn! Het was iets van 30 graden en gelukkig mider vochtig dan in Singapore dus dat is wel fijn. We moesten even op de rest wachten voordat we met de busjes weg konden en in dat kartiertje heb ik al een aardig kleurtje opgelopen! Dus toen met busjes naar het hotel gereden, de kamer op, bikini aan en met zijn allen naar het strand! PLONS! Dat was mijn Nieuwjaarsduik van het jaar hahaha. Heerlijk even in zee gedobbert. Anoek heeft een onderwater camera dus leuke fotos gemaakt. Het geld hier is wel heel raar, ik ben daar en tegen wel milionaire hier dat is fijn! 50.000 Ruphia is maar iets van 4,15 euro! Dus dat omrekenen is wel een beetje klote en allemaal erg verwarrend met al die nullen maar goed, daar wennen we ook wel weer aan.

Gisteren na het strand even snel gedouched en toen hadden we nog een meeting met de leraren in hun hotel over wat we van Singapore vonden, was wel even leuk om iedereen zijn meningen te horen. Helaas zijn hier ook onuitstaanbare mensen die absoluut geen mening hebben en dus ook geen woord zeggen zelfs niet als een leraar hun iets vraagt, maar gelukkig zitten die mensen niet bij mij in het gropeje. In totaal zijn we met de 2e shirt met iets van 55 leerlingen en 6 leraren. De 1e shift heeft iets minder leerlingen. Mijn studie groepje bestaat uit 5 personen, waaronder Anoek, Petra, Amelie (aka amy), Daan en ik. Erg gezellig en geen ruzie in tegen stelling tot andere groepjes.


Na de meeting hebben we wat boodschappen gedaan voor vrijdag want dan zouden alle winkels dicht zijn en de restaurants vanwege het nyepi feest. Dit is een heilig feest wat te maken heeft met het verdrijven van de kwade geesten die naar het eiland toe komen. Dus hebben we wat boodschappen gedaan, hebben die afgedropt en zijn toen het centrumpje ingelopen want er zou een soort optreden/parade/show zijn. Nou dat was echt fantastisch!! Ik kreeg er gewoon kippenvel van! Zo gaaf maar ook wel scary want er waren ook allemaal mensen die moesten gillen en de beelden die ze gemaakt hadden van papier mache waren ook angstaanjagend echt scary maar wel echt een gave ‘ welkoms’ dag’ zeg maar. Toen dat afgelopen was hebben we wat gegeten en toen zijn we weer met zijn allen naar het strand gegaan ‘ s avonds waar lampen schenen op de ruige zee. Daar hebben we met zijn allen (mensen van shift 1 en shift 2) dus het waas ook weer leuk om mensen van shift 1 te zien die er dus al een dikke week zitten! Daar hebben we wat gedronken en gekletst en gelachen, sommige zelfs nog gezwommen (stelletje gekken!) en toen rond half 1 snachts weer terug naar het hotel gelopen. Overal zie je van die kleine hagedisjes, gekko’s geloof ik, over de muren lopen! Super schattig! Ik deel een kamer met Daan en we hadden de airco lekker op 16 graden gezet dus we hebben heeerlijk geslapen onder de dekens in een heerlijk bed! De kamer is echt super klein met een mini badkamertje maar wel een fijne TV met E entertainment erop! Hahaha dus ik heb gisteren avond om half 1 nog “Keeping up with the Kardashians’ gekeken! Hahah geweldig!

Vanochtend konden we dus een beetje uitslapen want er stond niets voor school gepland aangezien alles dicht is hier vanwege nyepi. De mensen moeten binnen blijven, geen electriciteit gebruiken om ervoor te zorgen dat ze de kwade geesten niet lokken. Dus wij konden lekker uitslapen, toen ontbeten en direct bikini aan en in het zwembad gelegen. Het zonnetje scheen lekker en hebben heerlijk gezwommen. Toen kregen we een tropische regenbui over ons heen haha en vonden Daan en ik het tijd om een massage te gaan boeken boven in het hotel! Dus dat hebben we gedaan en om 16.00 uur vanmiddag hebben wij een heerlijke massage gepland staan. Gezicht, nek en body 1,5 uur lang voor maar 135.000 ruphia dat ongeveer 13 euro is! HEEEERLIJK!!! Dus ik ga er weer een eind aan breien, zaterdag gaan we naar de tempels toe en de rijstvelden in het binnenland, ben ik ook heel benieuwd naar! Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

  • 24 Maart 2012 - 02:47

    Albert:

    Hoi Renee,

    Zal ik een keer de eerste zijn.
    Je maakt daar nog al wat mee zo te lezen.
    Veel fotos maken hoor.

    Kus,

    Vader

  • 24 Maart 2012 - 05:57

    Ellen/mam:

    Hoi mop, ben een half uur bezig geweest om deze site open te krijgen.grr en ik wilde het zo graag lezen. Afijn, gelukt!! Ben je eindelijk millionair!!!! ha ha. Dat heb je altijd gewild. Het klinkt allemaal geweldig. Afra en Mark willen daar op huwelijksreis, dus die zullen binnen kort wel een hoop vragen hebben. Zo te lezen is het een aanrader. We beginnen nu wel ongeduldig uit te kijken naar foto's!! Dikke kus.mam.

  • 24 Maart 2012 - 06:15

    Chris:

    Engels ontbijt met spinazie?! Dat gaan wij ook een keer doen, klinkt best goed te nassen haha. Jij bent niet de enige met een strand, ik ga vandaag naar Dishoek! Niet dat er bij mij veel kleur zal op zal komen maar het is een poging waard. Veel plezier! xx

  • 24 Maart 2012 - 06:36

    Hetty:

    Pfff Renee... Zee, zon, strand, ontbijten in een vliegtuig, in maart een nieuwjaarsduik nemen, een meet and greet met shift 2 , lampen op een ruige zee... Zou me sowieso miljonaire voelen...
    Vrgr. Hetty

  • 24 Maart 2012 - 08:41

    Lot:

    Wat leuk om te lezen!!!!! Voorzichtige he?! ;-) xx

  • 24 Maart 2012 - 11:29

    Lisette:

    Leuk verhaal runee!!!! Nu nog de foto's?

    Jammer van de kleine douche hahaha :p

  • 25 Maart 2012 - 10:35

    Angela:

    Reneetje!! Het klinkt super, ik wil ook echt nog eens een keer die kant op!! Pas jy wel een beetje op met bijkleuren, ik herinner me nog dAt we pynlyk verbrande momenten hebben gekend haha ;) dussee gedraag je je ook een een beetje als een millonaire of dat niet??! Lekker cocktails,shoppen.. ;) als je maar niet een pakket met kleren mee naar huis laat sturen!! Haha!! Have funnn xxx

  • 25 Maart 2012 - 19:59

    Emmy:

    Die gekko's zijn lang niet zo 'schattig' meer als er een onverwacht je koffer uitgekropen komt :P Ben benieuwd naar je foto's :D xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 72965

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: