First few days working on the project - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu First few days working on the project - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

First few days working on the project

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

02 April 2012 | Indonesië, Bali

Hallo allemaal,

Hier weer een verhaal uit het verre oosten! Aller eerst bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Ja inge ik had wel remmers bij me maar het was niet te remmen, helaas Buurman, ik heb er niet veel van opgestoken want ik was helemaal zen ;) En voor jullie allemaal ik voel me alweer stukken beter hoor!

Gisteren overdat zijn er 2 leraren langs gekomen op de Villa voor een kleine meeting. Aller eerst moesten we ze een een deel van onze area laten zien en er wat over vertellen maar ik voelde me toen nog niet goed genoeg aangzien ik er die nacht 5x uit was geweest tot aanhalf 5 snachts aan toe, dus ik heb de villa aan kant gemaakt en mijn groepje + leraren opgewacht om ze een warm welkom te heten!

Een meeting gehad over de eerste indrukken en wat we van de area vonden en of we er iets mee kunnen voor de research etc. Duurde bij elkaar anderhalf uur ofzo, daarna nog hard aan het werk gegaan op straat voor van alles en nog wat. Veel mensen gesproken en iedereen hier is zo enorm vriendelijk! Als je met een medewerker van een winkeltje staat tepraten geeft ze je al meteen de business card van haar baas aan je en zegt ze dat je die wel mag bellen voor meer informatie etc. We hebben onze oude vertrouwde Harry weer gezien, volgens mij heeft die geen werk want die rijd hele dagenrond op zijn scootertje, en als tie ons ziet dan roept hij Anoek maar dat kan hij niet uitspreken dus roept ie “anoe, anoe” haha. Te grappig! Toen eindigden we bij het strand en waren we nog net op tijd voor de zonsondergang, het was echt prachtig! Het strand opgelopen en fotos gemaakt, even lekker tot rust komen, helemaal fijn! Toen zijn we een beetje doorgelopen en kwamen we een ander groepje van school tegen dus daar hebben we even mee staan kletsen en vervolgens hebben we wat met hun gegeten. Om jullie een idee te geven, hoofdgerecht + drinken voor zo’n 3,50 a 4,00 euro! Ik nam maar een kipfiletje met wat rijst en groenten aangezien ik niet wist of ik nog wat binnen kon houden maar het is allemaal prima verlopen!

Toen savonds terug gegaan naar onze villa, waar we het niet al te laat hebben gemaakt aangezien we dinsdag ochtend alweer om 07.00 uur uit bed moesten aangezien de bus van school naar het Conrad hotel meer zuiderlijk om 08.15 uur vertrok vanaf het Grandma’s hotel (het hotel waar we de vorige keer verbleven). We hadden het net op tijd gered dus toen hop met zijn allen de bus in, drie kwartier later stapten we bij een giga hotel uit waar we eerst een meeting hadden met een aantal managers die ons allerlei vragen beantwoorden. Daarna kregen we van de staff een tour door het hotel wat echt fantastisch was! Ze lieten ons de honeymoon suite zien! Oei oei oei als ik toch ooit op zo’n kamer mag slapen dan moet ik helaas wel heel rijk zijn! Koste 1500 US Dollar per nacht hahaha. Maar dan had je wel privé butler en zwembad met uitzicht over de zee! Fantastisch! Foto’s volgen snel op Facebook! Ze hadden ook een wedding chappel voor de mensen die in het hotel wilden trouwen, echt een top locatie! Ze hadden een zwembad zo groot dat het bijna de hele omtrek had van het hotel, echt giga! Het was ook nog eens heerlijk weer helaas moesten we wel allemaal ‘netjes’ gekleed wat betekend lange broek of legging en een tshirt want een hemdje was te blood. Dus we hebben daar met zijn allen wat afgezweet! Hahaha.

Toen met de bus weer terug naar het hotel en van daaruit ging iedereen weer terug naar zijn eigen area. Ik ben terug gegaan naar onze villa want ik wilde lekker gaan zwemmen. Lag ik eenmaal in het zwembad was de zon weg, dus ik er na een half uur weer uit, mijn was gedaan zit ik nu aan tafel schijnt de zon weer volop :S FIJN ZON! Je word bedankt! Hahaha.

Savonds stond ik onder de douche en in de badkamer hebben wij bovenaan van die raampjes zitten dus ik was een beetje naar buiten aan het kijken tot ik ineens echt een ENORME hagedis zag op de buitenmuur gekleeft! Echt het beest was zo dik en groot, bah bah hahaha die kleine gekko’s bij ons aan de muren overal vind ik niet erg en nog wel schattig maar dit beest was echt groot!

Woensdag hebben we de hele dag aan het project gewerkt want savonds hadden we een party van school in een strand tent georganiseerd door de ITMC committee. Dus wij overdag hard geploeterd aan dat project en savonds lekker opgetut voor een feestje! Alweer een dikke week geleden dat ik make-up op mijn gezicht had en sieraden aan had! Laat staan dat ook nog eens mijn haar gefohned was, heerlijk kan een mens zich dan voelen! Hahaha. Dus wij rond een uurtje of half 8 naar die strand tegen gelopen, eerst nog voorbij gelopen, konden we weer terug. Helaas haakte amelie af want die voelde zich na het eten niet zo lekker. We zaten met zijn allen op zitzakken op het strand heerlijk een biertje te drinken en een beetje te kletsen met de mensen van shift 1 en 2. Helaas begon het toen te waaien en druppelen wat vervolgde in een enorme tropische regenbui. Dus wij allemaal als gekken naar binnen gerend en daar geschuild. Toen even later het weer opgehouden was konden we weer aan tafeltjes buiten gaan zitten. Er kwamen steeds meer studenten van alle kanten van de onderzoeks area’s gereden en ook de leraren kwamen na hun avond eten een drankje doen,het was echt 1 grote hoop gezelligheid en we konden ook allemaal ervaringen en verhalen uitwisselen, super geslaagde avond dus. Na een uur of 5 vonden wij het wel weer mooi geweest en stonden op het punt om naar huis te gaan,helaas begon het toen weer ENORM te waaien en kwam er dus een 2e regenbui maar deze zag er naar uit dat die niet zomaar over zou gaan. Gelukkig wonen wij in de buurt zo’n 15 a 20 min lopen van de strandtent maar er waren dus ook studenten op de brommer gekomen die nog een uur terug moesten rijden! Het waren echt van die ikke regendruppels maar ik had geen zin dat mijn camera nat zou worden dus vroeg ik aan een van die barmannen om een plastic tas. Die barman gaf me een vuilniszak en maakte er een jurk van zodat ik een soort van regenjas achtige jurk aan kontrekken, hahah superlief! Dus anoek, Petra en ik in onze vuilniszakken outfit door die blub en regen zooi naar de straat gelopen, alles was onder gelopen en alle riolen volgens mij ook! Wat een smerige zooi was dat! En we dreven echt van het water hahaha. Taxi’s bleven stoppen maar vroegen belachelijke prijzen om ons thuis te brengen dus wij hadden zoiets van ja hoeist, ik ben toch al nat dus voor 10.000 mag je ons thuis brengen en geen cent meer , dat is iets van 0.90 euro cent ofzo. Dus die taxi man na 3x geprobeerd die prijs omhoog te krijgen wat uiteraard niet lukte toch maar voor ons gestopt en wilde ons wel voor 10.000 thuis brengen. Dus wij echt zijk en zijk nat die taxi in, heel die achterbank van die taxi naar de klote hahaha maar goed, wij hoefden die laatste meters niet meer door dat gore water naar huis te ploeteren! Dus we waren veilig thuis gekomen na een avontuurtje ;)

Helaas toen wij de volgende ochtend wakker werden hadden we wel weer 2 nieuwe vrienden in de woonkamer rond lopen, Mr and Mrs Kakkerlak! IEL! Vieze gore beesten!

er volgt snel weer eennieuw verhaal!!

kiss

  • 02 April 2012 - 04:39

    Ellen/mam:

    Wat een verhalen Renee. Heerlijk om dat allemaal te lezen. Nu de foto's nog!! Dat hotel had ik ook wel willen zien. Leuk dat jullie achter de schermen mochten kijken. Dikke kus.mam.

  • 02 April 2012 - 20:11

    Lot:

    Je gaat lekkerrrrrrrr

  • 03 April 2012 - 04:49

    Boef:

    Jahoor....Helemaal niet jaloers, euh....nee! Nee echt niet.....! Niks van joh! Ga toch weg........Nee, natuurlijk zou ik niet willen ruilen met je......Nee joh, laat mij maar gewoon werken......Pfffff Geniet ervan lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 72756

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: