Welcome to Shepparton backpackers motel! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Welcome to Shepparton backpackers motel! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Welcome to Shepparton backpackers motel!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Mei 2009 | Australië, Shepparton

Hooooooi allemaal!

Ben ik weer, dit keer vanuit het stadje shepparton Victoria! Zoals ik in mijn vorige bericht had verteld had ik eindelijk een baantje gevonden! Ik zou tomaten gaan moeten plukken in shepparton. Ik had opgebeld en kon gelijk de volgende dag al komen! Geweldig dacht ik!

Dus zaterdag ochtend ik had mijn wekker op 07.00 AM gezet, ik wist niet hoe laat de treinen zouden gaan maar ach, er gaan er wel een stuk of 10 op een dag! (dom) MAar ik had zo slecht geslapen die nacht van een snurker en een knarsentander en de gene boven me die alleen maar lag te woelen! Dus toen mij wekker om 07.00 uur ging dacht ik "ja daaaaaaaaaag" Ik zet hem wel even op 07.30 uur. MAar toen hij toen af ging dacht " daaaaaaaag" en zette ik hem op 08.15 uur. Dus toen ging ik er uit, pakte mn spullen bij elkaar en aan de wandel op naar de tram. De tram in op naar het stration daar werd ik naar een loket verwezen dat dicht was! Het zou pas om 10.00 uur open gaan en het was psa 09.40! Maar goed, loket eenmaal open " 1 kaartje voor shepparton graga" Ja mevrouw u heeft net de trein gemist van 09.30! " ja dus?" " dus, de volgende gaat vanavond pas om 06.30 pm!" Heb ik weer hoor! Ik balen want martin de manger hier (ook een nederlander) een intervieuw bij een boer voor me geregeld samen met nog 2 meiden, dus dat kon al niet door gaan. Ik martin gebeld maar gelukkig was het geen probleem dat ik later die avond kwam. Dus ik heb heel de dag een boek zitten lezen en zitten wachten todat ik eindelijk een keer weg kon. Toen net voordat ik mijn trein moest hebben heb ik Luuk nog even gezien (jongen uit terheijden de meest zullen hem ook wel kennen die dit lezen). Dus dat was best bizar om een terheijdenaar in Australie tegen te komen! Even zitten kletsen, roddels over en weer gewisseld uiteraard en toen de trein in! Het was iets van 2 uurtjes dus viel nog mee. Een maal aangekomen kwamen Paul en Katy me ophalen van het station en op naar het backpackers motel/hostel. Ik schork me een hoetje toen ik daar aan kwam zeg, wat een bende! Dus ik had mn spullen op de kamer gezet en kreeg gelijk drank in mn handen geschoven want het was zaterdag en dus feest! Heb leuk zitten kletsen met iedereen en we gingen gelijk met een bubs op stap die avond! 1 grote gezellige boel was het!

Ik zou eigenlijk dus tomten moeten plukken. Maar uiteindelijk werden het appels en toen bleek dat het nachtwerk zou zijn! En maar voor 1 week, beetje vervelend zeg ik dan maar! Ik zou dan van 03.00 am tot 12.00 uur pm moeten werken:S Heeeel fijn, not! Maar toen kwam katy zondag middag thuis van haar boer en die had nog een meid nodig voor tomaten etc in te pakken voor een week of 2 a 3! Dus toen zij Marin van nou dan kan je dat beter doen. Dus ik ben maandag begonnen als tomaten/auberginens/capsicums inpakster! haha. Echt saai suf werk en niet echt bepaald bevorderend voor je rug maar ach er komt in iedergeval (wat) geld binnen. En ik heb er nu 4 dagen opzitten en ben straks al hoofd van de inpak afdeling haha. Katy en Annet gaan weg en mira en ik blijven dan over. Er komen wel nieuwe bij maar die weten dus nog helemaal niets. dus moeten wij het maar uit zoeken met z'n tweeen! Dus dat wordt nog wat!
We hebben al rugby gespeelt met een enorme aubergine en van de week moesten we onkruid wieden in het veld! pffff wat was dat *** werk zeg! Brandnetels overal, distels en dan moest je met je handen van die enorme plukken onkruid weghalen maar ja dan stak er weer een distel in je hand haha dus om de zoveel keer hoord je iemand welk godver zeggen! En dan heb ik noet niet eens gehad over die honderden vliegen! Jak, in je oren in je ogen ze gaan echt OVERAL zitten! Maar gelukkig hadden we gezeldschap van de 2 honden die midden in je werk gingen liggen! Maar ze vonden het wel leuk om te kroelen etc. Dus we hebben meer met die honden liggen spelen dan dat we gewerkt hebben die middag!
Inmiddels kennen we ook al elke reclame uit ons hoofd van de radio hah mar met de meiden is het wel erg gezellig!
Gisteren waren we ook al vroeg klaar met de tomaten en toen had de boer frank verzonnen dat we wel heel de schuur uit konden vegen en schrobben! Jeetje wat een werk was dat! Maar het is gelukt! En we hebben de machienes schoongemaakt etc. Maar je moest wel oppassen want in de schuur zitten ook redback spiders (google als je het niet weet). Die zijn dodelijk. Maar ik leef nog dus niets aan de hand!

Vandaag is onze vrije dag en dat betekend donderdag avond Party nigth! Dus we hebben gisteren avond weer een prima feestje gehouden! hahahah geweldig wta heb ik gelachen zeg! Al die culturen door elkaar heen, fransen, duitsers britten, japanners etc etc. En als die gaan drinken word het 1 grote gezellige boel!

Ik slaap nu met Katy en Paul op een 6 persoons kamer, maar die gaan van het weekend weg dus dan heb ik heeeerlijk de kamer voor mij alleen!
Eerst sliep ik met Dennis nog een Nederlander en een coreaan op de kamer maar omdat er 6 jappaners kwamen die op de zelfde kamer widen slapen moesten wij verkassen. Maar nu heb ik een veel betere kamer dus prima!
Het is hier echt gezellig alleen gaan er een hoop weg van het weekend dus dan zal het wel stil zijn!
Bijna elke avond kijken we met z'n allen een film in de "bioscoop" in het hostel! Erg gezellig.. HEt hostel is een oud verpleegtehuis dus overal zie je nog knoppen met " push for a nurse" en de wc's zijn extreem groot etc. MAar het is wel een erg gezellig hostel met leuke mensen dus dan valt de troep hier ook niet op!;)

Oh ja en ik geloof dat Paul mij vanmiddag cricket gaat leren spelen! Ben benieuwd hoe dat zal gaan!
Zo nog even boodschappen doen en de was en dan oh ja nog even douchen ahhaha.. ik heb het er nog mar druk mee op mn enige vrije dag!

En volgens mij ben ik nog een hoop vegeten te vertellen maar dat komt de volgende keer dan wel weer;)

Dikke kus

Ps. ik zit hier nog minimaal 2 weken dus als je post wilt sturen moet je het vandaag of morgen doen naar het adres:

Renee van der weijde
Shepparton backpackers motel
139 numurkah road Shepparton
Victoria 3630 Australiaps

pss. als je het te laat verstuurd ben ik hier al weer weg en kan ik het dus niet meer lezen!


  • 08 Mei 2009 - 02:39

    De Belg:

    belgie

  • 08 Mei 2009 - 02:43

    De Belg:

    belgie

  • 08 Mei 2009 - 02:48

    Renee:

    belg wie ben je?

  • 08 Mei 2009 - 04:21

    Lenneke:

    ^^Last van een spammer zie ik... Gezellig! Nou laat ik dan weer de allereerste echte reactie geven! ;-)

    Ik ben echt blij dat je eindelijk werk hebt, Renee! En ook fijn dat je het er gezellig hebt.

    Ik hoop dat het weer er beter is dan hier want hier is het werkelijk om te huilen. Maar goed; daarvoor wonen we dan ook in Nederland.

    Veel plezier nog! En ik wacht weer met spanning af op je volgende avontuur. ;-)

    XXX Lenneke

  • 08 Mei 2009 - 04:21

    Mam:

    Hoi mop,
    Er zijn weinig mensen die op hun 20 ste zo genieten als jij.In Schotland verkopen ze van die hoeden met vliegengaas er aan vast. Hebben ze dat daar niet?
    Wie is die Belg?
    Dikke kus.mam.

  • 08 Mei 2009 - 05:11

    Ruth:

    Iemand met aandacht te kort?

    He Renée,
    Hebben die japanners geen mondkapjes tegen de vliegen? Dan nog je oordoppen in en je goggles op, heb je geen last meer van vliegen!! Was die ene hond een bordeaux dog? Die op mijn werk is niet zo lief.
    Werkse ga ik ook zo naar toe. kus

  • 08 Mei 2009 - 05:22

    Chris:

    Tip voor je vliegen: een skibril en oordoppen. Heb je nergens last van! xxx

  • 08 Mei 2009 - 07:35

    Boyd:

    Hey poeppie! Had veel al van je gehoord maar dacht laat ik hier is reageren. We mailen, smsen en bellen al zoveel! Kom ik ook is een keer in jou media ;) Fijn dat je het ondanks het klote werk nog wel leuk hebt! Kus, hou van je!

  • 08 Mei 2009 - 08:55

    Lin:

    Heee Lieff,

    Nounou zeg, het houdt ook niet op bij jou he! met al die avonturen daar. Geweldig hoor meis!
    Succes nog met het inpakken, nog even doorbikkelen dan heb je weer wat centjes in the pocket! Maar met dat bikkelen zal het wel lukken, dat bewijs jij wel weer daar in Aussi!

    Liefs
    P.S. wat een fijn beestje, die redback spider. (iellllll)

  • 08 Mei 2009 - 11:27

    Rowan:

    Heeee Renéetje!
    Nu weet je ook eens hoe ik me voelde toen ik nog bij de bloemkwekerij werkte haha ;)
    Al die vieze beestjes, en wat een vies werk!
    Ik zou blij voor je zijn als je je reis weer kan voortzetten met wat geld op zak :D
    Ik werk nu trouwens al een maandje of 3 bij de Only in Breda! Heel leuk!
    Als je terugkomt met rugklachten, kom je maar effe naar mij hè ;)
    Veel succes en plezier nog, snoeptomaatje!

    Liefs, Rowan

  • 08 Mei 2009 - 11:42

    Pascalle:

    He meissie. Blij dat je een baantje hebt. Zal het nummer van H&m geven dan kan je daar een reizend H&M filiaal opzetten. Minder vliegen. Veel plezier daar nog
    Grtz Pascalle en Guusje

  • 08 Mei 2009 - 15:31

    Janka:

    Toch weer even wat anders om te moeten werken voor je geld hopelijk lukt het om daarna ook weer wat te vinden nu nog maar even in de tomaten. Geniet maar lekker van je vrije momenten en op naar het volgende avontuur liefs Janka
    p.s. Belgen moet je maar niet te serieus nemen.

  • 08 Mei 2009 - 16:45

    Mirjam:

    he reneetje, uiteraad word ik door je moeder van de belangrijkste zaken op de hoogte gehouden maar ik vond het leuk om even zelf te kijken. Had het gehoord van Luuk, ja bizar dat je elkaar dan down under ontmoet! Na al je "luie luxe"avonuten nu dus an het werk. jaja sprak zij moederlijk: dat is ook goed voor je hoor reneetje. lekker met je handjes in de aarde wroeten, beetje vies worden en dei beestjes, ach....... Nee, het lijkt me dat er leuker werk is, maar vind het mar ens. Ach, weer een ervaring rijker toch.
    He , wist je dat ik een halve belg ben (van vaders kant), dus stuur die belg maar naar mij toe als tie lastig is. Dan zalle kiek um wel us ien zenne kraog vatte he, mogt nooodig zain!!

    Nou, doeidoei ook van de buurman en jongens. Wist je dat merijn bijna iedere week op je blog kijkt. Die sufferd laat alleen nooit een berichtje achter, dus dat doet zijn moeder dan maar even.

    groetjes en Liefs mirjam

  • 08 Mei 2009 - 17:55

    Mam:

    Wat een verhaal van die boervrouw! Je vader is een kwart Belg!
    En wat die beestjes betreft.....als het maar geen muizen zijn, He boervrouw!!

  • 09 Mei 2009 - 12:48

    Martine:

    Hai Renee, leuk berichtje hoor! Heb helemaal beeld bij die aubergines en vliegen.
    Wat red je het goed daar!
    Nemen ze je nooit meer af!

    Geniet lekker verder en tot later

    Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 73003

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: