Last day in paradise! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Last day in paradise! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Last day in paradise!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Augustus 2009 | Australië, Fremantle

Vandaag is een dag zoals geen andere dag. Het enige wat anders is aan vandaag is dat het mijn laatste dag is! vreemd, heel vreemd...

Ik zat gisteren avond in bed en dacht, dit is het, dit was het, het is gedaan! 06-08-2008 zat ik met mijn moeder in de trein terug van Utrecht naar Breda. We waren bij de info dag van travel active geweest en we waren nu al mijn afscheidsfeest aan het plannen! We moesten lachen omdat het nog zo ver weg was maar bijna alles al geregeld hadden. Mam zei toen "ja meid, voor je het weet is dat half jaar al weer voorbij" en vandaag is die dag gekomen.

Ik kijk terug op een half jaar vol plezier, geluk, gejank, bloed zweet en tranen maar ik heb vooral genoten!

Ik heb een geweldige tijd gehad met Angela, nu een van mijn beste vriendinnen kan ik zeggen. We hebben samen gefeest, gelachen, gedanst, gek gedaan, gehuild (afscheid nemen was niet ons sterkste punt) en genoten. We hebben samen de blue mountains beklommen, sydney verkent, ons duikbrevet gehaald, gezeild op de withsundays, gekampeerd op fraser island we hebben op stranden gelegen om zo bruin mogelijk te worden, gefeest alsof het onze laatste dag was en vooral niet zelf gekookt omdat we daar gewoon geen zin in hadden. Het was vakantie.

Toen heb ik Nieuw-Zeeland leren kennen, een totaal ander land! Ik heb een hoop te danken aan Gerda en Bruce! Ik heb nog nooit zoveel regen gezien als in NZ maar ik heb weer met onbekende mensen op onverwachte momenten geweldige avonden gehad. Ben met suus op stap geweest, bier geproeft met de britse meiden, Queenstown gedeeld met de cannadeese en heb zelfs bus crashes overleefd op 1e paasdag. Ben mijn jas helaas verloren maar heb wel pasen gevierd met een chocolade haas!

Melbouren kwam er aan. En dat betekende, werk zoeken! Drama! En iedereen nog bedankt voor de financiele steun in die moeilijke tijd! Maar melbourne betekende ook Angela! Die ik voor een weekje weer terug had! Melbourne was gezellig, fijn, fres fruit van de queens victoria market, gelachen, gehuild want het afscheid nemen kwam er weer aan. Ang ging weg.
Maar er was ook licht aan het eind van de tunnel. Ik had werk gevonden in shepparton, Tomaten inpakken! haha, 3 weken lang geploeterd maar wel weer ontzettend leuke mensen ontmoet waarmee ik nog steeds contact heb!
Terug naar Melbourne en ik kon eindelijk naar de musical Wicked! En ik heb de fantastische great ocean road gedaan! Magisch! Een helicopter vlucht, weer boeiende mensen ontmoet en toen op naar Adelaide!

Adelaide was niet zo'n succes. Ik kon weer geen werk vinden maar zoals mam me altijd vertelde "als de nood het hoogst is, is de redding nabij" En was het ook. Housekeeping in Glenelg! Daar heb ik de ontzettend lieve celine ontmoet! Top wijffie en ik heb ook nog steeds contact met haar. We hebben schoongemaakt, gefeest en gelachen en ook veel niets gedaan in glenelg. We waren verslaafd geraakt aan het programma "mastercheff" en toen vonden we een baan in Waikerie!
Terug naar Adelaide, kampeer spullen kopen, afscheid nemen van iedereen en met de bus naar Waikerie!
Ik heb gekampeerd, familie gemaakt, 56 uur per week (5 weken lang) sinaasappelen ingepakt! we vonden een nieuw huisje, de cabine en hadden eindelijk een bed! Waikerie was een raar dorp maar ik heb er weer bijzondere mensen ontmoet! Fransen, britten, ieren, belgen, duitsers, italianen etc etc. De weekenden waren top! We moesten wel want door de week konden we niets anders doen dan werken. Deze mensen gaven je toch een soort van thuis maar ik moest na 5 weken weg. Ik kon met hun mee gaan reizen maar ik wilde naar huis.

Ik heb een tour geboekt van Adelaide naar alice springs en dat was echt een van de gaafste tours die ik gedaan heb! Ik was geen renee meer maar Dutchie, nieuwe familie gekregen, geweldige mensen leren kennen waar ik ook nog steeds contact mee heb! Ik heb magische rotsen gezien, zonsop- en ondergang, gehikt, geklommen, gewandeld, gezongen, gezweet, gelachen en veel gekookt en afgewassen. Maar na 6 dagen vol lol kwam ook aan deze tijd een eind. Ik heb nog 3 dagen in alcie springs doorgebracht en toen een vliegtuig genomen naar Perth.

In perth heb ik een weekend gezeten, claire weer ontmoet en toen naar margaret river gegaan. Op naar Veronica! Ik heb olijfolie gebotteld, met schapen gewerkt, lammetjes gekroeld, quad gereden, aan de linker kand van de weg gereden! En toen weer terug naar Fremantle, strand gedeelte van Perth. En hier zit ik dan, mijn laatste dag. Het voelt niet anders dan elke andere dag het afgelopen half jaar, heb mijn was gedaan en het regent. Op mijn eerste dag in Sydney regende het ook. Ik voel een dubbel gevoel. Ik kan niet wachten om mijn vriendje eindelijk weer te zien en te kunnen kroelen! Mijn ouders en zussen, mijn vriendinnen etc. Maar ik heb hier ook zo'n geweldige tijd gehad en ik ben dit leven nu zo'n half jaar gewend dat het heel vreemd zal zijn om straks weer in een eigen bed te slapen, dat het eten op tafel staat, ik weer een fiets heb en nederlands eten!
Ik heb een hoop geleerd het afgelopen half jaar. Niet alleen over mijzelf maar ook over anderen. En ik ben blij dat ik deze stap heb genomen en door heb gezet in tijden waarvan ik dacht "pffff, wat doe ik hier?!" Want ik had deze hele reis voor geen goud willen missen, geen enkel stukje ervan! Ik heb dan ook nergens spijt van en alles "was een ervaring" Maar ik ben hier nog niet klaar. Ik ga naar huis, studeren, werken en kom met een smak geld terug want ik wil nog zo veel zien en doen. Niet alleen in Australie maar in nog heel veel andere landen!
Dus ik neem afscheid van dit land, maar weet dat ik over een aantal jaren weer terug kom!

Ik heb tranen gelachen, onnozel gedaan! En zal tenslotte tevreden het vliegtuig in gaan!

Australia, I'll be back! (snik)

Hong Kong, here I come!


  • 20 Augustus 2009 - 09:43

    Annemiek:

    Hmm krijg er bijna tranen van in mijn ogen als ik t zo lees.
    Maar we gaan met jou naar de aussie pub in breda. Nou lieve lieve lieeeeeeeeeeve schat. Tot dinsdag! en ik ga je nu bellen want net was je te druk met je blog. haha!
    love youuuuuuuuuuuuuuu

  • 20 Augustus 2009 - 09:46

    Lenneke:

    Wat een mooie samenvatting van een ongetwijfeld geweldige reis! Wat is het allemaal snel gegaan zeg! Ik wens je een goede reis terug, Renee. En hopelijk zien we je snel weer in levende lijve. :-)

    Dikke knuffel,

    Lenneke

  • 20 Augustus 2009 - 09:52

    Lisa Collins:

    Supermooie samenvatting meid! Het is idd supersnel gegaan! Ik ben trots op je!

    Tot snel!!!! Xxxxx

  • 20 Augustus 2009 - 10:22

    Hetty:

    Ghee Renee

    zit gewoon te huilen, wat is alles snel gegaan.

    Dankjewel dat ik heb mee mogen genieten van alles en wens je een veilige reis terug naar huis.

    Kzz Hetty

    ps: als ik je tegen kom in Terheijden en je denkt wat ziet ik aan Hetty???

    Dat zal ik je vertelen ïk word in februari OMA als alles goed gaat.:):):)

  • 20 Augustus 2009 - 11:03

    Gerda:

    Lieve Renee,
    Wat een geweldig verhaal heb je geschreven! Blijf zoals je bent. Stevige knuffel en veel plezier in HongKong (hoop dat je nog een zakcentje hebt!)
    Tot gauw,
    Gerda

  • 20 Augustus 2009 - 11:15

    Desiree:

    Wauw... super mooi geschreven Renee! Echt super raaar dat je volgende week gewoon weer lekker thuis bent bij ons!
    Geniet zeker nog van je reisje HongKong!
    Tot dinsdagggg op schiphol! Wordt super!
    (L)

  • 20 Augustus 2009 - 11:27

    Lot:

    Mooi verhaal reneetje! Kan niet wachten je weer te zien, en maarten ook niet. We vonden het echt super leuk al je berichtjes te lezen want schrijven kun je! Heerlijk. Hele goede reis, veel plezier in Hong kong en tot snel! Ja tot snel, want het is al heel snel.. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 20 Augustus 2009 - 11:38

    Chris:

    Nou zeg, ik moest er gewoon een traantje van weg pinken. Ik voel helemaal met je mee. Maar zoals je al zelf zei (korte ei), kom je nog een keer terug. Met een tiet met geld (zou je vader zeggen). Wij staan allemaal te wachten hoor, op schiphol. En we gaan er een feustje (weet je nog) van maken. Geniet nog even in Hong Kong want over een paar nachtjes ben je weer in Terheijden. En dat zal best even wennen zijn! Dikke kus. xxx

  • 20 Augustus 2009 - 12:22

    Claire:

    reneetje

    echt supermooi geschreven! See you soon

    Kuss

  • 20 Augustus 2009 - 15:05

    Jan:

    het leven in een notedop en nu de rest nog, geniet van hong kong.

  • 20 Augustus 2009 - 16:21

    Christina:

    ik zou er gewoon verdrietig van worden
    jammer dat er een einde komt aan je avontuur en voor ons trouwe lezers valt het ook niet mee moeten we weer op zoek naar een nieuwe hobby(snifsnif)maar wel leuk dan kunnen we snel iets afspreken
    nou mop geniet lekker van hong kong en weet dat je teruggaat daar ben ik van overtuigd
    groetjes en een dikke kus christina

  • 20 Augustus 2009 - 17:33

    Ruth:

    lieverd dit neemt niemand je af en je bent gegroeid als persoon. Je leven zal zeker niet meer het zelfde zijn als je weer terug bent. Het zal even wennen zijn maar je vind je draai wel. Geniet van Hong Kong maak nog maar veel foto's!! Ik bel je nog even kus

  • 20 Augustus 2009 - 19:12

    Goeanneman:

    Hoi Lieverd....
    Wat gaat de tijd snel he....Wens je een veilige terugreis en hopelijk zie ik je snel een keertje.....Dikke kus
    Goeanneman

  • 20 Augustus 2009 - 19:30

    Lienda:

    Lieve renee.

    Je word bedankt zit ik hier met tranen in mijn ogen.Je hebt je avontuur prachtig samen gevat.Ben trots op je.
    Een hele fijne terug reis.En ik zie je snel.Gaan we lekker ergens een hapje eten en een borrel pakken

    Dikke kus Linda

  • 20 Augustus 2009 - 20:39

    Patty:

    Werkelijk geweldig zo allemaal samengevat! Goeie terugreis!! Geniet nog ff, groetjes uit Dussen.

  • 21 Augustus 2009 - 10:07

    Mam:

    Lieve schat, ondertussen ben je een uur geleden in HK geland. Je avontuur is nog niet ten einde.Dinsdag kan ik je eindelijk in mijn armen sluiten.Dikke kus.mam.

  • 21 Augustus 2009 - 13:31

    Pascalle:

    Om maar met de woorden van Guus door te gaan
    "ik heb genoten genoten va jou liefde van je vriendschap en van jou "
    Dit alles kwam terug in jou verhalen.

    Dikke kroel Pascalle

  • 21 Augustus 2009 - 14:22

    Ellen:

    Hallo allemaal, 15.40 vertrek met trein uit breda!! Aankomst schiphol 17.15!!!Groetjes Ellen.

  • 22 Augustus 2009 - 10:16

    Boyd:

    We zijn druk in de weer om het hier voor jou ook een paradijsje te maken sgatje!

    Kus

  • 26 Augustus 2009 - 12:16

    Rowan:

    Dat heb je maar mooi gezegd, wijffie!
    Als het goed is ben je nu alweer thuis!
    Ik ben blij voor je dat je het zo super hebt gehad en dat je nu lekker weer thuis bent! :)
    Ik heb net ook een weekje vakantie gehad (op Rhodos, sinds vannacht weer terug) dus vandaar de late reactie!
    Welkom in Nederland!

    Kus, Rowan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 72994

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: