I'VE FOUND A JOB! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu I'VE FOUND A JOB! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

I'VE FOUND A JOB!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 Mei 2009 | Australië, Melbourne

Ja beste mensen, ik heb werk gevonden! Whoehoe!
Vanaf maandag mag ik tomaten gaan plukken! (Ik zat gelijk met dat irritante liedje in mn hoofd, de mensen die carnaval vieren weten precies wat ik bedoel!)
Ik wilde een nacht extra bij boeken in dit hostel waar ik nu zit, maar ergens in mn achterhoofd hoorde ik een stemmetje dat ik daar nog even mee moest wachten tot vanavond. Oke, dus ik op internet kijken of ik nog een mailtje terug had gehad van werkgevers maar helaas! Maaar... er zat wel een mailtje tussen van Loane van het work and travel company in sydney. Ik had haar gevraagd of zij misschien erens een baantje voor me wist in of buiten melbourne. Maar het enige wat ze voor me had waren 3 fruitpluk bedrijven! Dus dat was mijn laatste hoop had ik het idee.
Ik 1 van die bedrijven opgebeld nam er een man op, dus ik vroeg hem " heb je toevallig nog werk en onderdak voor 1 persoon" hij zo " ja toevallig wel, je kan maandag beginnen" " Maar welke nationaliteit heb je als ik vragen mag" " Ik ben Nederlands hoezo" Hij zij "Dat praat wat makkelijker" bleek het ook een hollander te zijn, ze zitten ook overal he! Maar hij vertelde dat hij nog wel een klusje had waar hij 3 meiden voor nodig had en hij had er al 2. Dus ik ben de gelukkige 3e. Dus of ik nou echt fruit moet gaan plukken of het in moet gaan pakken dat weet ik nog niet helemaal. Maar toen zij hij dat die meiden er morgen al waren voor een soort gesprekje of ik dan ook kon komen. Dus het is maar goed dat ik die extra nacht niet had geboekt want ik moet er mogen dus naar toe! Het is ongeveer 2 uur reizen met de trein, dus het is prima te doen! En vanaf maandag kan ik beginnen met werken.
Het hostel (waar dus alleen maar fruitplukkers slapen) is $17 per nacht of $120 per week. Dus dat is prima. Ben benieuwd naar het werk zelf hahah!
En nou heb ik nog een gelukje want er zaten 2 deense meiden op de kamer en 1tje daarvan had een paar allstars (schoenen) die te groot voor haar waren. Maar mij passen ze prima! Wel een lelijke groene kleur maar echt perfect om in te gaan werken! Dus ik bof maar weer.

Verder heb ik dinsdag nog afscheid moeten nemen van mn friend Angela:( En dat ging ook niet zonder een traan! haha. Maar gelukkig is zij met wijnand veilig in Thailand aangekomen, daar blijven ze 10 dagen en dan gaan ze terug naar huis.
We hebben gelukkig nog echt een super week met z'n allen gehad hier in Melbourne! Ook de laatste dagen met Niels en Jelle (de fries en de groninger) hebben we tranen gelachen! En niet te vergeten hebben we voor Angela dr verjaardag een overheerlijke chocolade cake gemaakt! Met jam er tussen en chocolade sprinkels erop! Crea met weigig! Fantastisch!

uhmz oh ja ik ben gisteren nog naar de nicht van mn oma geweest. Dat was nog een hele opgave met de trein en de bus haha. Ik had haar dinsdag al gebeld en ze had me wel uitgelegd welke trein en bus ik moest pakken alleen had ik de namen totaal anders verstaan, maar het was me gelukt en het was erg gezellig! Het waren erg lieve mensen en ik moest persee blijven eten en ze had taart voor me gekocht etc. Die mensen hebben geen minuut hun mond gehouden en hebben me van alles verteld echt leuk. Ik ben al gelijk uitgenodigd om daar nog een weekend te komen logeren want ze wilde me al haar kinderen (5) en kleinkinderen (13) en achterkleinkinderen (2) laten zien en de omgeving en dan zouden ze me de bergen inrijden etc.

Dus lieve mensen, als ik straks professionele fruitplukster wordt, weet ik niet of ik daar berijk heb met mobiel en of er internet is! Dus dan zijn jullie daarvoor alvast gewaarschuwd;)

Dikke kus

  • 01 Mei 2009 - 03:54

    Lenneke:

    YAY! GEFELICITEERD!!! Dat is wel een grote opluchting zeg! Nou, ik zou zeggen: pluk ze!

    And have fun! :-)

    XXX Lenneke

  • 01 Mei 2009 - 03:55

    Christina:

    heeeeee agrarier hihihi
    cool joh dat je een job het gevonden en als ik vragen heb over tomaten weet ik dat jij alllllllll mijn vragen kunt beantwoorden hihihi
    veel plezier en geniet er lekker van
    kus

  • 01 Mei 2009 - 04:07

    Mam:

    Voor zulk goed nieuws vind ik het niet erg dat je me wakker smste om 3.30!!!!!! Gefeliciteerd schat. Ben wel blij voor je dat het geen bananen zijn.De appeloogst gaat daar ook wel beginnen rond deze tijd dacht ik zo. Die lekkere knal groene waar jij zo dol op bent.Dus dat kun je misschien na de tomaten gaan doen.liefs.mam.

  • 01 Mei 2009 - 04:38

    Ruth:

    Kind geweldig!! Plukken tot je een ons weegt.. :)
    Kun je mooi nog wat langer blijven. Leuk hor.
    kus

  • 01 Mei 2009 - 05:04

    Tante C:

    Ok, je hebt die € 50 verdiend! Want dat was mijn voorwaarde hè, eerst het zuur en dan het zoet, zoals politiek wel eens wordt gezegd. Lieve Renée, heel veel succes in je carrière

    Frans en tante C

  • 01 Mei 2009 - 06:35

    Jozef En Annet:

    Zo Zontomaatje,
    Fijn voor je, flink plukken en eten, heb je in ieder geval je vitaminen voor niks,
    Succes

  • 01 Mei 2009 - 07:38

    Hetty:

    Ghee Renee

    gefeliciteerd dus van nu af aan ben je chef de tomaat :)


  • 01 Mei 2009 - 07:39

    Lot:

    tomaatje meisje,

    Dat is ff fijn! Heb je daar ook geen zorgen meer over! Toch nog best snel een baan gevonden dus! Knap hoor. Ben benieuwd hoe het daar is!! xxx

  • 01 Mei 2009 - 08:53

    Tamara:

    Heel goed renee, weer een beetje werken! 't kan niet altijd feest zijn ;)

    Dikke kus

  • 01 Mei 2009 - 08:55

    Ariene:

    Hee Renee,
    Proficiat met je baantje!!! Maar... laat je niet afleggen in dat hostel, betaal lekker per nacht...7 losse nachten a $17 is volgens mij $119. Dus dat wordt onderhandelen voor een betere prijs dan $120/week. Succes!!!

  • 01 Mei 2009 - 13:14

    Chris:

    Gefeliciteerd schat. Het werd een keer tijd. Lee stuurde net een sms-je. Hij is onderweg met de bus naar Breda!! Verrassing voor mijn verjaardag alvast. Leuk he? We zullen aan je denken als we op het terras zitten, ik drink wel een rosétje voor je. Kus

  • 01 Mei 2009 - 14:17

    Lindy:

    Heeeee Lieverd!

    Wat GOED!! eindelijk een baantje om dat heerlijke verblijf daar nog even voort te kunnen zetten!
    Laat maar weten hoe het bevalt, en ik zou zeggen; eet een tomaatje op me;)

    Liefs

  • 01 Mei 2009 - 14:28

    Desiree:

    Van harte met je pluk-baan haha:D! Kun je weer wat money bijverdienen, altijd handig;)!
    Bedankt trouwens voor je kaartje! Ik heb hem vandaag binnengekregen hihi!
    Spreeek je xxxx

  • 01 Mei 2009 - 17:51

    Claire:

    To To To To tomaten Plukken whahaa. Reneetje fijn te horen dat je eindelijk een job hebt gevonden:)

    Kus

  • 01 Mei 2009 - 18:34

    Jan:

    je bent wel optimistisch. want in de tomaten werken is als een automonteur die steeds dezelfde moer moet aandraaien. Maar na die feestpartijen is het onderhand tijd om weer kennis te maken met het echte leven. Gewoon werken, eten en slapen, sparen en hopen op een beter bestaan. Maar ook hier geldt geniet van het leven al zij alle tomaten rood van kleur.
    Ik zal aan je denken als de vieze handen hebt van de vele kilo,s die door je handen moeten gaan.
    Heel veel plezier bij workingclass hero,s
    Groet Jan

  • 02 Mei 2009 - 13:36

    Raisa:

    Heey meid,

    Fijn dat je een job hebt gevonden!Hier in Aruba is het allemaal okee... super warm! Vanavond een groot strandfeestje! Nou ik ben benieuwd:)
    xxxx Raisa

  • 02 Mei 2009 - 15:14

    Oma En Opa:

    Hallo Renéetje,

    Gefeliciteerd met je job.
    Hopen dat het een beetje aantrekkelijk werk is. In ieder geval ben je financieel onder dak.
    Veel succes, nog bedankt voor je mailtje en veel groetjes van ons.

  • 02 Mei 2009 - 15:14

    Oma En Opa:

    Hallo Renéetje,

    Gefeliciteerd met je job.
    Hopen dat het een beetje aantrekkelijk werk is. In ieder geval ben je financieel onder dak.
    Veel succes, nog bedankt voor je mailtje en veel groetjes van ons.

  • 02 Mei 2009 - 20:43

    Alma:

    Hoi Renee,
    opa is wel heel blij dat je een baan hebt....
    nou wij ook hoor!!
    en inderdaad nederlanders kom je overal tegen en soms kan dat dus erg handig zijn...
    Groetjes en plezier Alma

  • 05 Mei 2009 - 11:38

    Melissa:

    Hoi Renee,

    Het is alweer een tijdje geleden dt ik je site heb bekeken, maar had nu even uitgebreid de tijd in de vakantie ;). Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd met je job! Ik hoorde toen ik in Driewegen was, dat het niet zo eenvoudig is om daar een baantje te vinden. Dat moet zeker wel een geruststelling zijn om straks met een budget te kunnen leven. Ik zie dat je het heel erg leuk hebt daar, leuke pics!

    Veel plezier en succes!

    Groetjes,

    xxx

  • 05 Mei 2009 - 12:02

    Angela:

    Hee lieverd!!
    Ik ben heel trots op je :D maar dat had ik al gesmst haha!!
    Het is even bikkelen maar dan heb je weer wat geld en kan je weer verder reizen en tours doen!!

    Ons afscheid was echt niet leuk :(
    Maar ik ga gewoon je verhalen volgen en dan over een paar maandjes kom ik je van het vliegveld halen hahaha!!

    Zo raar dat ik alweer bijna thuis ben.. Maarjaa.. Heb het geweldig gehad op mn reis en voor een heel groot deel dankzij JOU!!!!

    Dikke kus!!

  • 06 Mei 2009 - 15:01

    Mike En Maaike:

    Hoi Renee, wat goed dat je een baan hebt. Succes met het plukken!
    Ja, het heeft even geduurd, maar ook wij/ik heb je gevonden.Heel veel plezier en tot mails.
    Lieve groet Mike en Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 72991

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: