Pon?! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Pon?! - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Pon?!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

15 Mei 2009 | Australië, Shepparton

Hello allemaal,

Ben ik weer. Ik heb dit keer niet zo heel veel boeiends te vertellen aangezien er in Shepparton niet zo heel veel gebeurd.

Standaard dag van mij:
06.45 uur. Mn wekker gaat af, douchen aankleden, brood smeren, eten en om 07.30 uur in de bus op naar het werk. We beginnen om 08.00 uur en het is een half uurtje rijden.
De meeste mensen hier komen pas een kwartier van te voren hun bed uit dus die gaan in de bus zitten. Steken een sigaret op en lurken aan hun kop koffie die ze mee de bus in hebben genomen! Ik rook niet en ik drink geen koffie dus die luchten zijn niet erg aangenaam voor mij maar ach.
Op het werk sta je dan heel de dag tomaten te sorteren (en NIET te plukken voor de mensen die het nog niet door hebben) of capsicums te knippen of bonen te sorteren of tomaten in te pakken etc. Ook wordt mn duits hier erg gt ik werk met alleen maar duitsers op het moment. MAAR beste mensen duitsers zijn errug associaal! Ze praten de hele dag door duits, terwijl ik er gewoon bij sta! Dan vraag ik 100x op een dag willen jullie aub engels praten want ik versta het wel een beetje maar engels is toch prettiger. Dan spreken ze 1 zin in het engels en gaan vervolgens gewoon weer vrolijk door in het Duits. Echt pff om gek van te worden! " JA maar mijn engels is zo slecht" Ja dan moet je vooral de hele dag door duits met elkaar lopen praten, daar wordt je engels beter van muts! MAar goed dan ben je hopelijk rond 16.00 uur klaar maar de laatste tijd werd her zelfs 17.30 uur en dan weer in de bus terug naar huis. Nah jah huis het shapperton hostel. Eten kopen, eten koken, filmpje kijken en naar bed want de volgende dag is weer precies het zelfde haha.

MAAR er zijn ook leuke avondje zoals van de week. Er was een duits meisje die een gitaar bij zich had en hebben ze franse en engelse liedjes gespeeld en gezongen erg leuk! En ik zat laatst aan tafel met een nederlander, fransoos, duitser, belg en een jappanse. Erg multicultureel dus! Je leert er wel echt een hoop van al die andere culturen. Ik heb al een aantal woorden japans geleerd! En ik heb van de week van een taiwanees meisje een taiwaneese massage gehad, en een japans meisje hier is chyropracter en die heeft mn nek en schouders ook even goed los gemaakt! Heerlijk! En dat gratis:D hahah

Oh ja nog zoiets vreemds hier: Mijn tomaten boer is allergisch voor tomaten! Snappen jullie het of ligt het aan mij! Als hij een tomaat eet kan hij niet meer lopen! hwahha bizar!

Oh en chris, Baka betekend in het japans gestoorde whahahahhaha! Hillarisch of niet dan.

Nou ik ben weer 100.000 dingen vergeten te melden maar ik heb niet genoeg tijd meer om het allemaal te vertellen.

Dikke kus

  • 15 Mei 2009 - 10:30

    Chris:

    Wha! Perfect! Ik wist altijd wel dat je een beetje gestoord was. xxx

  • 15 Mei 2009 - 11:11

    Jan:

    he girl, this is real live of the working class hero,s enjoy it, escape as soon as possible.You will never be riche.
    Viele grusse aus HollandJan

  • 15 Mei 2009 - 13:56

    Lenneke:

    Hee Renee!

    Nou, jij maakt je dagen tenminste vol! Ik word al dagen naar huis gestuurd omdat er niets te doen is. Niet dat ik klaag hoor... ;-)

    XXX Lenneke

  • 15 Mei 2009 - 16:00

    Janka:

    Ja, ja werkrn is ook niet alles maar helaas lukt het nog steeds niet om vakantie te hebben zonder te werken even vol houden en dan kun je weer genieten tot gauw liefs Janka

  • 15 Mei 2009 - 16:29

    Ruth:

    ha popje,
    Werken is zo leuk... Ik had een drukke week, vandaag alleen al 20 kittens van 1 week oud binnen. Leuk hor maar heb t nu al wel gezien met die kleine monsters.
    kus

  • 15 Mei 2009 - 19:53

    Mam:

    Hoi mop, Kan ook wel een massage gebruiken na de verhuizing vandaag van je oma. Ben gebroken!!Nodig haar eens uit om naar Holland te komen?
    Maken die Duitsers geen Stampot zuurkool voor je? Kun je eens voorstellen.
    Dikke kus.mam.

  • 16 Mei 2009 - 13:10

    Hetty:

    Ghee Renee

    nix boeiends te vertellen Renee als ik zoveel meemaak op een dag als jij dan kennen/kunnen ze me wegbrengen :)

    vrgr Hetty

  • 16 Mei 2009 - 20:50

    Reinier:

    Goede manier om van je baas af te komen om stiekem wat tomaat in z'n drankje te stoppen, als je het echt niet meer uithoud dan hé! Maarja ondanks de taalbariere gewoon lekker door blijven werken, die portomonnee wordt niet van zelf aangevuld ;). Menig mens wachten met volle teugen op het volgende berichtje, Groetjes x

  • 17 Mei 2009 - 13:32

    Lot:

    Hey reneetje,

    En jij gelooft dat? Dat die allergisch is voor tomaten???? Hoelang ben je van plan hier te werken eigenlijk? En zoek je al verder naar een nieuwe baan of vindt je het wel prima zo? Hier regen, lijkt net herfst, hopeloos dus... Geniet ervan daro. xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 72973

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: