Renee - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Renee - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Renee

Door: Hittegolf and pink mountains

Blijf op de hoogte en volg Renee

14 Juli 2013 | Ierland, Donegal

Hallo allemaal,

Het is alweer een aantal weken geleden dat paps en mams hier waren en in de tussentijd is er niet heel veel bijzonders gebeurd. Ik ben weer lekker aan het werk gegaan en momenteel is er een heuse hittegolf aan de gang hier in Ierland! Het moet niet gekker worden! Een hittegolf in Ierland betekend dat het minimaal 5 dagen boven de 20 gaden moet zijn! haha wat een grap! Inmiddels begint nu de 3e week waarbij het zo'n 24 graden is. Dit betekend dat ik als een sardientje in een blik in mijn caravan de dagen door breng hahaha. Gelukkig staat hier op de berg altijd een beetje wind dus met alle ramen open waait het gelukkig lekker door. Verder ben ik veel buiten te vinden met de kids, er is altijd wel iemand buiten of wat te doen, lekker bijlkletsen met Mary of Sarah, een BBQ, een tent opzetten in de bloedhitte omdat de kids buiten willen slapen, allemaal gezelligheid dus! Helaast betekend dit warme weer ook dat de midges tevoorschijn komen! Muggen kennen ze hier niet in Ierland maar er is een vliegje 10x zo klein (beetje formaat fruitvlieg) maar die pulten en jeuk creëren waar je bang van word! Uiteraard ben ik al aardig toegetakeld door deze fijne beestjes en werd he-le-maal gek van de jeuk! Het is niet te vergelijken met de jeuk van muggenbulten kan ik je vertellen! Ik werd van de week zelfs een keer midden in de nacht wakker van de jeuk, niet normaal! Gelukkig heeft de apotheek mij tabletten gegeven die de jeuk tegen gaan, een wonder middel kan ik je vertellen!

Op zaterdag ga ik altijd met Teresa mee met de luggage transfer, heb ik vast wel een keer eerder vermeld in een van mijn verhalen. We halen dan de bagage van wandelaars en fietsers op bij de ene B&B en brengen die naar de volgende B&B zodat ze die zelf niet mee hoven te sjouwen. Dit doet Teresa dagelijks in dr eentje maar met zn tweeën is dat wel zo gezellig, dus ga ik altijd mee op de zaterdag. Vaak worden we bij een van de B&B's aan het eind van onze rit wel gevraagd of we een kop thee lusten! Uiteraard, ook al is het nog zo warm, thee drinken doen ze hier dag in dag uit! Dus zo waren we bij Madge beland, super lief mens van in de 60 die een hele mooie B&B runt die er spotless uit ziet kan ik je vertellen. We raakten aan de praat en ze bleef maar zeggen "you have to come back to Ireland some day, and don't forget about me" haha, nee nee vergeten doe ik het vrouwtje niet. Ik wil sowieso nog een keer terug komen naar Ierland om met een huur auto het hele land rond te rijden langs de kust. Dus ik vertelde dat aan Madge waarop ze zei "oooh yess that would be lovely dear, and I will have a bed and a cuppa (cup of tea) ready for yah any day! And i won't charge yah!" haha super lief! Verder was ze ook van mening dat ik eigenlijk maar in Ierland moest blijven en hier moest komen wonen, ze zou op zoek gaan voor een rijke Ier voor me! hahaha Dit bewijst maar weer hoe hartelijk de mensen hier zijn, je bent altijd welkom, ze zijn altijd geïnteresseerd in je en de thee staat altijd klaar! Ik hou er van!

Verder heb ik nog mee gelopen met mijn collega sheelagh tijdens een guided walk met 1 toerist. Erg aardig vrouwtje uit Philly in the USA. We hebben een wandeling van ongeveer 10km gemaakt van Bray naar Graystones, het was heerlijk weer en het was een kust/cliff wandeling dus we hadden prachtig uitzicht over zee! Het was een heerlijke dag die eindigde in de Powerscourt Gardens waar ik ook met pap en mams ben geweest. Een echte aanrader voor degene die hier nog een keer in z'n leven naar toe wilt komen.

Vandaag start de Wicklow Way guided tour, dus ik zal van de week ook wel weer een dag of twee mee lopen, zeker met dit lekkere weer!! Ook komt er een oud stagiaire van Christopher en Teresa voor deze tour naar Ierland toe en ze blijft hier in Trooperstown slapen, ben benieuwd, ze moet van mijn leeftijd zijn blijkbaar dus dat wordt leuk!

Verder is het nog maar een week of 4 a 5 voordat mijn stage alweer eindigt. Heel gek want ik kan me nog niet voorstellen dat ik her straks niet meer woon! Ik voel me echt deel van de familie hier en het idee dat ik straks weg ga en hun een hele lange tijd niet meer zal zien is raar. Als Teresa me weer aan een B&B eigenaar.eigenaaresse voorstelt dan zegt ze ook altijd, "This is Renee, she's my adopted daughter". Ze roepen hier ook bijna dagelijks dat ze er nog niet aan moeten denken mij persoonlijk en op kantoor te moeten missen!

Ik heb al vanaf het begin geroepen dat ik hoop dat ik de paarse heide en daarmee dus de paars/roze kleurige bergen nog kan zien voor ik het land moet verlaten! Zo rond Augustus verandert de heide hier van bruin naar paars/roze en dat moet een schitterend zicht zijn. (een beetje het begin van de herfst) Gisteren reed ik met Teresa door Glenmalure, een gebied midden in de bergen waar ook geen bereik is met je telefoon en ik zag dat delen van de heide paars waren geworden, toen realiseerde ik me dat mijn tijd hier bijna op zit!

Als de bergen paars zijn moet ik naar huis....


  • 14 Juli 2013 - 18:08

    Mam:

    Ja mop, dan moet je weer naar huis. Ik weet dat het je zwaar zal vallen. Maar gelukkig is het thuis ook fijn. ha ha.
    Maar als afsluiting heb je nog een heerlijk weekend met je zusjes voor de boeg. Wat geweldig dat ze je komen halen!!!!
    Liefs mam.

  • 14 Juli 2013 - 18:13

    Hetty:

    Pfff Renee, dat word huilen.... Wij huilen met je mee hoor van blijdschap dat je weer in de buurt bent... Mag je hier naar de bomen komen kijken die worden hier bruin en kaal en als goed is heb je overal bereik met je telefoon...haha.
    Geniet nog maar extra van die laatste weken en doe iedereen de groeten van ons...
    Xxx Hetty

  • 14 Juli 2013 - 21:14

    Tante C:

    Hoi Renée, ik heb vakantie en de tijd genomen om je verslag te lezen. Volgens mij is dit een stage als geen andere! Ik weet niet veel van Ierland, ben twee jaar geleden met Pim (dertigste verjaardag) in Dublin en Wicklow geweest. Heerlijk vis gegeten in Wicklow (met de trein daarnaar toe) en Dublin was super met o.a. de vele hanging baskets, de verhalen over de vertrekkende Ieren i.v.m. de hongersnood etc. Heel veel plezier nog maar ook sterkte met het afscheid. Xx tante C


  • 15 Juli 2013 - 22:20

    Ruth:

    Hi renee,

    Klinkt als een prachtig open einde van een sprookje..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Donegal

Ireland!

Stage van 6 maanden in Ierland!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2013

Bittersweet

22 Juli 2013

Wicklow way and the big surprise!

14 Juli 2013

Renee

02 Juli 2013

Vader en Moeke in het land!

07 Juni 2013

Living the good life!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1485
Totaal aantal bezoekers 72772

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: