Afscheid nemen. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Afscheid nemen. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen.

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Juli 2009 | Australië, Adelaide

Het is weer een weekje geleden geloof ik maar hier weer een berichtje hoor. Dit keer niet meer vanuit Waikerie maar vanuit Adelaide.

Ik ben vanochtend met de bus van 08.50 uur vanuit Waikerie vertrokken en om 11.30 uur arriveerde ik weer in Adelaide. Het was niet echt een leuke ochtend omdat ik van mijn "familie" afscheid moest nemen!
Toen ik 5 weken geleden met Celine in Waikerie aankwam wilde ik er zo snel mogelijk weg wezen! Maar in die 5 weken tijd heb ik het er zo ontzettend naar mijn zin gehad dat het echt een tijd was om nooit never te vergeten! We hadden een grote vriendengroep opgebouwd met de backpackers maar ook met de lokale mensen dat het net een grote familie was. Ik zal jullie even voorstellen aan mijn broers en zussen en broertje. haha Ik ben 20 en de ena jongste van het stel. De rest is merendeel tussen de 23 en 30 jaar.
We hebben de ieren: Glen, Ellie, Johnny en Brian en dankzij deze mensen heb ik nu een half iers accent aangenomen haha. Celine de belgse uiteraard, we hebben de duitsers Vince, Irene en Iris. Voor het eerst heb ik duiters engels met elkar horen praten zonder dat ik erom vroeg! Ongelooflijk dat dat kon! hahah (9 van de 10 keer praten duitsers alleen maar duits met elkaar). Dan komen de fransen Delphine Claire en Kevin, de estlander Martin (ook wel bla bla genaamd) de italiaan Ephram de kiwi Tamra de australische backpackers Johnno en James, de britten Lloyd en Chris en dan hebben we de lokalen nog waaronder mijn vriendinnetje Holly! En volgens mij heb ik nu iedereen van de grote familie wel gehad! Omdat ik in aus meestal de jongste ben wordt ik altijd " the baby" genoemd, dus deze keer was ik dan ook weer de baby!
We werkten allemaal bij Nippys of ze plukten de oranges dus na een week hard gewerkt te hebben was het eten kopen, met zn allen in de cabin koken en daarna met z'n allen op stap in de club! Daar waren de rest van de lokals en we hebben er de tijd van ons leven gehad. Afgelopen vrijdag (het moet niet gekker worden) stormden er drugs politie agenten met honden naar binnen! Echt overdreven om dat in een dorp als Waikerie te doen, maar goed ik zag wel dat ze iemand te pakken hadden, de sukkel!
Afgelopen zaterdag was er een heuze disco in de footyclubhouse. Dit was tegenover de caravanpark dus dat kwam mooi uit. Holly was langsgekomen en ze had pumps bij zich die ze niet aan deed. En toen mocht ik ze aan:D Ik had al 5 maanden niet meer op hakken gelopen en het was fijn om weer even zo'n 10 centimeter boven de grond te lopen hahaha. En het beste van alles is dat Holly er op stond dat ik ze mee naar huis nam! Whoehoe!:D Lucky me!

Glen had van de week op het werk een aantal stalen balken moeten sjouwen. Hij legde de balk op een werkbank en draaide hem om. Toen bleek er een enorm web met iets van 20 redback spiders onder te zitten! IEL! En hij had die balk op z'n schouder gedragen echt bizar! Dus hij had op de een of andere manier die spinnen in een potje weten te krijgen en vroeg of ik zijn spinnen collectie wilde zien. BAH wat waren die beesten smerig groot en eng.

Verder hebben we zaterdag overdag heeerlijk in de zon buiten gezeten. Lekker luieren en spelletjes gedaan. Zondag regende het en hebben we met z'n allen in onze cabin op een laptop films gekeken. Iedereen moest vandaag weer aan het werk maar ik niet, vreemd!

Dus als ik ooit nog een eurotrip ga maken dan heb ik al een behoorlijk aantal adresjes waar ik kan verblijven! Frankrijk, duitsland, engeland, estland, italie, belgie etc. Kan altijd nog van pas komen.

Ik ga nu mijn trip naar Alice springs boeken, volgend avontuur! En uiteraard hou ik jullie op de hoogte!

Dikke kus

  • 27 Juli 2009 - 04:03

    Mam:

    Hoi moppie, Afscheid nemen doet altijd pijn. Wie weet waar je elkaar nog eens tegen komt op de aardbol.Ik vind het heel erg knap van je dat je toch je eigen plan trekt en in je uppie weer verder gaat.Over 4 weken ben je alweer thuis! Toch vliegen de maanden snel voorbij.Dikke kus.mam.

  • 27 Juli 2009 - 04:54

    Hetty:

    Ghee Renee

    afscheid nemen is geen pretje maar misschien komen je broers en zussen nog wel eens naar traaie:P (backpakken in Nederland:D).

    Veel plezier in Alice Springs.

  • 27 Juli 2009 - 05:08

    Ruth:

    Hey baka,
    Goed om te horen dat je zoveel vrienden (familie) maakt. Die zijn altijd welkom en idd die contacten kunnen nog wel eens van pas komen. Ik ben erg benieuwd wat je de komende weken nog gaat doen. Geniet ervan. liefs ruth xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 Juli 2009 - 05:18

    Joke:

    Hoi Renee,

    Wat heb je al een geweldige tijd gehad tot nu toe. En wat leuk, al die adresjes in Europa. Zet Portugal er ook maar bij, je komt er dan wel geen jongelui van onder de 30 tegen maar dan neem je die zelf maar mee.

    groetjes en geniet!!


  • 27 Juli 2009 - 05:26

    Yvonne:

    Hoi Renee

    Na al je reisverslagen te hebben gelezen heb je een prachtige tijd achter de rug veel gezien vele leuke dingen meegemaakt en natuurlijk is afscheid nemen nooit leuk maar binnekort ben je weer in Nederland en kunnen we allemaal genieten van de vele foto`s en de prachtige verhalen groetjes vanuit het dorpje Terheijden Yvonne

  • 27 Juli 2009 - 05:27

    Chris:

    Tja Baka, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Maar jij gaat nu weer leuke dingen doen! Veel plezier, geniet er nog even van. Voor je het weet is het weer voorbij. kus.

  • 27 Juli 2009 - 05:56

    Maarten:

    Allereerst, Ellen het is niet normaal dat er om 8 uur s;ochtends staat dat je 2 uur geleden gereageert hebt. Zit je in een andere tijdzone? ...

    Lief nichtje, ik hoop dat je het heel erg naar je zin hebt en straks weer veilig thuis mag komen. Maar blijf maar lekker bij je moeke wonen want dat verhuizen begin ik een beetje beu te raken ;)

    x

  • 27 Juli 2009 - 06:37

    Lot:

    Goede morgen, ik ben inmiddels ook ontwaakt.. Lijkt me een gezellige boel daar inderdaad. Wil dat Iers wel eens horen van je!! haha.
    Veel plezier in Alice Springs!! xxxxxx

  • 27 Juli 2009 - 07:40

    Lenneke:

    Hee Renee!

    Wat heb je het toch allemaal leuk en gezellig! Nog maar een paar weekjes te gaan voor je, dus ik zou zeggen: geniet er nog maar met volle teugen van! Aussie, Aussie, Aussie! ;)

    Lenneke

  • 27 Juli 2009 - 09:06

    Desireee:

    Reneee! Wat een mooie verhalen weer! Klinkt ergggg gezellig allemaal :D! Leuk dat je wel verder trekt om nog meer te kunnen zien, al was het even zwaar hihi!
    Maaar je bent over een maandje al terug! Ik heb iig al vrij gevraagd dus zal erbij aanwezig zijn ;)! Tot snel en we missen jeee X

  • 27 Juli 2009 - 09:08

    Gerda:

    Hoi Renee, ik bekijk elke dag mijn sinaasappels en vraag me af of jij ze hebt gesorteerd en/of ingepakt.... want we krijgen ze momenteel alleen nog maar uit Australie. Een ze hebben geen zwaere kontjes of koppies... Hoop dat je een geweldige reis hebt naar Alice Springs... en nu maar weer nieuwe maatjes zoeken!

  • 27 Juli 2009 - 09:52

    Albert:

    Hi Renee,

    Afscheid nemen is niet altijd leuk, maar het voordeel is dat je ze weer opnieuw kunt ontmoeten.

    Je Vader

  • 27 Juli 2009 - 11:15

    Brenda:

    RENEEE! Ik bedenk me nu net pas dat ik jou nog zou mailen, maar ik heb afgelopen week ook meer dan 50 uur gewerkt, dus je weet wel hoeveel tijd ik daarvoor heb gehad haha. Ik probeer t van de week als nog te doen. Vanavond wss, want dan zit ik aan de receptie en is er denk ik niet veel te doen.

    Wat een geweldige verhalen Renee, nog lekker een maand genieten en dan kom je gelukkig weer naar huis. (gelukkig voor ons, voor jou mss wat minder haha) We missen je meid, de groep is niet compleet zo.

    Geniet er nog even van, en ik blijf je volgen tot het laatste eind.

    Love.

  • 27 Juli 2009 - 12:05

    Janka:

    Op naar het volgende avontuur en wie weet volgen er nog vele. Geniet na van alle mooie mensen die je ontmoet hebt en wie weet tot gauw liefs Janka

  • 27 Juli 2009 - 13:52

    Opa En Oma:

    Hoi Renée,
    Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Waikerie en zoveel vrienden hebt gemaakt die je ongetwijfeld later nog tegen zal komen.
    Je gaat nu naar Alice Springs. Ik heb begrepen dat je toch geen heel jaar in Australie blijft en over 4 weken thuis komt. Veel pleizier nog de resterende tijd.
    Groetjes, oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 72778

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: