Regeltante nr. 1! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Regeltante nr. 1! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Regeltante nr. 1!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

28 Juli 2009 | Australië, Adelaide

Ja je krijgen zelfs 2 berichten in 2 dagen! Boffen jullie even! haha.

Ik wilde alleen even vertellen wat ik allemaal gedaan en geregeld had de afgelopen 2 dagen zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn voordat ik de WOESTIJN in ga! YEAH!

Gisteren mailde ik dus al dat ik bij peterpan travels zat en mn tour wilde gaan boeken. Dat heb ik dus gedaan! Ik ga 6 dagen en 5 nachten de woestijn van Australie in! (all inclusive) Ik heb hier toevallig de brochure voor mn neus dus ik zal uitgebreid vertellen wat ik ga zien.

Dag 1. Ik wordt om 06.30 sochtends voor de deur van mijn hostel opgehaald met de bus. We zijn met een groep van maximaal 21 personen dus dat is groot zat! We beginnen zo vroeg omdat het een lange trip door de woestijn is richting cooper pedy. We rijden dan door een 'incredible changing landscape'. Onderweg zien we kangaroes, emus, eagles, road trains, genuine bush characters en we hebben genoeg stops tussen door dus dat is fijn. S avonds komen we rond 18.00 uur aan in Cooper pedy en slapen we onder de grond. Cooper pedy is de grootste opaal mijnen stad ter wereld en het is er vaak te heet om boven de grond te wonen dus iedereen woont onder de grond.

Dag 2. We hebben de hele ochtend de tijd om cooper pedy te verkennen. Opal capital of the world and a landscape a lot like Mars. We gaan proberen opals te vinden en uiteraard ga ik een bezoekje nemen aan een van de opal shops hihi. Ook krijgen we die dag een tour door de mijn en view the outback stars by night! Dan nog een nachtje onder de grond.

Dag 3. We head towards Ulur in good shape to set up camp and go out for our first Uluru sunset. (ik krijg een dejavu want volgens mij heb ik al eerder gecampeerd!!!!) De sunset moet echt magisch zijn zoals ik al van vele verhalen gehoord heb. Nothing really prepares you for The Rock, it's awesome.

Dag 4. Up with the birds for breakfast, today its at Kata Tjuta (The Olgas). We hike (oh god) the majestic Valley of the Winds with its incredible ancient rock formations before returning to camp to spend the rest of day soaking up the magic of Uluru. There is enough time to do everyting including climbing Uluru. MAAR Dat ga ik dus niet doen want de Uluru is de grote rode rots die iedereen wel kent. Maar deze rots is heilig voor de aboriginals. En het is nu zelfs zo dat de Australische overheid aan het bespreken is of ze het moeten gaan verbieden om de rots te beklimmen. Dus ik denk dat ik gewoon van het waanzinnige uitzicht ga genieten!

Dag 5. After another fantastic breakfast we enjoy a walk around the base of Uluru and spend time learning about the Aboriginal people at the Cultural Centre. Dus we gaan een enorme wandeling maken om heel de rots heen. Samen met een aboriginal die ons dus heel veel kan vertellen over de geschiedenis en cultuur van de aboriginals. Lunch is at the campground, with departure for the bar and swimming pool at Kings Creek Station 'just down the road.' Het is nu rond de 27 graden in de woestijn dus lekker temperatuurtje!

Dag 6. Last day. We walk Watarrka (Kings Canyon) to experience the fantastic views of the Gorge, huge sandstone walls and the immense canyon floor. Moet ook echt waanzinnig zijn! Alsof je niet meer op aarde bent. The cool water hole in the Garden of Eden is just so special. After lunch we cruise into Alice springs. Ik kom maandag avond dus in Alice aan en blijf er 3 nachten. Ik vlieg donderdag de 6e richting Perth!

Extra opties om te doen tijdens deze trip zijn: Camel Safaris, Helicopter Flights, Quad Safaris at Kings Creek cattle station and Star Gazing Tour at Yulara. Dus een hoop te doen in deze 6 dagen! En ik heb er zoooooo'n zin in!

Aangezien ik in de woestijn zit zal ik geen berijk met mijn telefoon hebben dus dan weten jullie dat alvast.

Ik heb dus (zoals hier boven al te lezen is) ook mijn vlucht van Alice Springs naar Perth geboekt. Ik heb dan nog ongeveer 3 weken aan de westkust en ik wil denk ik een week of 2 gaan WWOOFEN (willing Workers On Organic Farms). Dan werk je 4-6 uur per dag voor gratis accomodatie en eten. Dus zo bespaar je een hoop geld.

Ook ben ik vandaag naar de Qantas store geweest want ik moest mijn vlucht veranderen. Voor de mensen die het nog niet weten ik kom 25 Augustus naar HUIS!:D Ik land om 18.15 uur op Schiphol! Maar ik zou eigenlijk 14 Augustus al naar Hong Kong vliegen, maar ik heb die datum verzet naar 21 Augustus want ik vond het te lang in Hong Kong. Aangezien het ook niet de goedkoopste stad is, en als ik al richting huis ga dan wil ik ook naar huis denk ik. Dus dat heb ik ook gefixt! Goed bezig of niet dan! (ik hou helemaal niet van regelen)

Dus dit is mijn laatste dagje in Adelaide en gelukkig regent het niet meer. Ik zat gisteren avond op het balkon met 7 andere Nederlanders! Er zaten in het piepkleine hosteltje gewoon 8 Nederlanders, niet normaal! Maar het was heel vreemd om ineens alleen maar Nederlands te moeten spreken. Af en toe kwam er een zin Engels uit haha. Dat was niet alleen bij mij maar bij iedereen echt maf.

Ik heb ook nog 4 kilo aan zooi die ik toch wel graag wil houden naar huis gestuurd. Dus mam dit pakketje komt ook pas over 3 maanden aan anders was de prijs dubbel zo veel!

Nou het is weer een elle lang verhaal geworden. Ik ga morgen lekker de woestijn in en ik mail wel weer als ik in Alice Springs aangekomen ben! IK HEB ER ZIN IN!

Om even in de mood te komen:

On the first part of the journey
I was looking at all the life.
There were plants and birds
and rocks and things
there was sands and hills and rings.
The first thing i met
was a fly with a buzz
and the sky with no clouds.
The heath was hot and the ground was dry
buth the air was full of sound.

I've been through the dessert
on a horse with no name
it felt good to be out of the rain.
In the dessert you can remember your name
'cause there ain't no one
for to give you no pain.
La, la, la....


Dikke kus!

  • 28 Juli 2009 - 06:33

    Tante C:

    Haha, ben ik eens een keer de eerste die reageert. Voor iemand die niet van regelen houdt, kún je het in ieder geval heel goed. Chapeau hoor Renée, heb diep respect voor je! Geniet van de komende weken en tot eind augustus, dikke kus

    tante C

  • 28 Juli 2009 - 06:43

    Tante C:

    Haha, ben ik eens een keer de eerste die reageert. Voor iemand die niet van regelen houdt, kún je het in ieder geval heel goed. Chapeau hoor Renée, heb diep respect voor je! Geniet van de komende weken en tot eind augustus, dikke kus

    tante C

  • 28 Juli 2009 - 06:43

    Lenneke:

    Oh, die tour door de woestijn klinkt echt geweldig Renee! Ik hoop dat je veel foto's gaat maken zodat we er ook wat van kunnen zien. :D

    Heel veel plezier nog de laatste paar weken!

    XXX Lenneke


  • 28 Juli 2009 - 07:18

    Gerda:

    Ben ik alweer.... het klinkt geweldig en ben benieuwd hoe je het allemaal vindt... wil natuurlijk ook graag weten hoe zwaar dat wandelen om de rots is... zou ik ook graag willen doen..... Kan een oud wijffie dat ook?
    Heel erg veel plezier en kijk genot!!!!

  • 28 Juli 2009 - 08:23

    Chris:

    Kind toch, dat regelen zat een beetje verborgen bij jou maar het heeft er altijd ingezeten hoor!Je weet nu zeker wel wat je voor me mee mag nemen, Opaal! Die reis klinkt helaal super, vooral die lekkere ontbijtjes!! Ik maak me alleen een beetje zorgen over die wandeltochten. Het lijkt mij dat je hier wel fatsoenlijke schoenen voor nodig hebt. Slippertjes en ballerina zijn denk ik niet practisch genoeg. veel plezier en we lezen graag je avontuur als je weer veilig uit de woestijn terug bent. Kus

  • 28 Juli 2009 - 08:32

    Lin:

    woooow dat klinkt gaaaaff! Maak maar heel veel foto's daar, dat wij straks ook een beetje mee kunnen genieten van de woestijn!

    Liefs

  • 28 Juli 2009 - 09:12

    Mam:

    Nou mop, Vergeet s'morgens niet je pumps uittekloppen voor schorpioenen? Je eerste pakket is goed aangekomen.Heel veel plezier in de woestijn. Wij genieten met je mee.
    Heel veel liefs.mam.

  • 28 Juli 2009 - 09:35

    Ellen:

    Voor de mensen die Renee willen verwelkomen....we gaan vanuit Breda met de trein haar halen. Dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!!!!

  • 28 Juli 2009 - 11:01

    Albert:

    Zo regeltante nummer 1,
    moet je dan niet bij een reis buro gaan werken?
    Of een eigen back-packers organisatie opzetten?

    Kus,

    Je vader

  • 28 Juli 2009 - 12:21

    Maarten:

    Nou nichtje, heel veel plezier met de laatste paar weekjes!!!

    kus,

    Je Neef ;)

  • 28 Juli 2009 - 13:22

    Seegers:

    Oeh, de woeste woesternij in. Have fun!

  • 28 Juli 2009 - 18:41

    Hetty:

    Ghee Renee

    ben nog maar net bijgekomen van je vorige verhaal, staat er al weer een ander klaar.

    Geniet van deze laatste weken.

    Ik ga wel naar het riagg geestelijke hulp vragen voor als je weer trug bent en er geen reisverhalen meer komen:'( (U).

    vrgr Hetty

  • 28 Juli 2009 - 19:08

    Jozef En Annet:

    Geniet er nog maar van, we zien en horen het als je weer thuis bent. Veel plezier nog

  • 29 Juli 2009 - 02:30

    Ilse:

    Heel veel plezier in de Outback! Je zal het vast echt geweldig vinden!! :D
    Was leuk je weer even te zien in Adelaide!
    Ik ga nu lekker naar de choco fabriek! Jammie
    xxxx

  • 29 Juli 2009 - 15:08

    Jan:

    Alles beter dan werken in het fruit, zonder fruit geen Rocks en ander plezier. Geniet ervan want augustus zit weer snel in de agenda en ook de augustusdagen vliegen als de wind voorbij. Daarna vliegen voor of tegen de wind in naar het vertrouwde beeld in de verwachting dat de flow zal doorduren
    en je zal brengen waar je wilt. Tenzij er natuurlijk nog andere leuke dingen gebeuren. In zo'n spannende reis weet je het maar nooit.
    Blijf genieten tot het laatste moment op vreemde bodem. De bodem hier is veel saaier. Jan.

  • 29 Juli 2009 - 18:24

    Pascalle:

    Dank je wel nu zit ik dus met een liedje in mijn hoofd.
    Wat ga jij genieten daar volgens mij is dat wel 1 van de mooiste dingen die je gaat zien.

    Dikke kus

  • 30 Juli 2009 - 10:28

    Panja:

    Zozo regeltante tja volgens zit dat regelen toch wel stiekum in de familie, zie het bericht van Ellen.
    Je komt dus terug naar Nl. Leuk en niet leuk weet ik uit ervaring.. Want een Ausi ervaring blijft vooral tijd in je hart.

    Groetjes Panja
    Die elke keer heimwee na je verhalen heimwee heeft.


  • 31 Juli 2009 - 12:39

    Tamara:

    Jeej! Renee komt binnekort weer naar huis! Leuk leuk leuk leuk!! Ik geef je maximaal 1 maand om bij te komen als je terug bent en dan wil ik je zien :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 73005

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: