" koude kakske" - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu " koude kakske" - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

" koude kakske"

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Juli 2009 | Australië, Waikerie

Ja hoor, is ze weer!;)

Sorrie dat het allemaal even heeft geduurd voor er weer een volgend bericht was maar hier is tie dan.

Uhhhmz waar was ik gebleven. Oh ja, vorige week dinsdag waren we allemaal aan het werk toen plotseling alle machienes uitvielen! Huh wat is dit nou, bleek er een hevige storm buiten aan de gang te zijn. De hele lucht was grijs/bruin en allemaal takken en bladeren overal echt scary. Ik dacht eerst, zal nog wel mee vallen. Totdat de stroom voor de 2e keer uit viel. NEEEEE MIJN TENT! Ging er toen door mijn hoofd. Het was net voor lunch tijd en tijdens de lunchpauze waren er een aantal andere backpackers naar de caravan park gereden. Dat wist ik niet dus ik had ondertussen al het park opgebeld of ze niet even konden gaan kijken of mijn tent er nog stond! (ja mam ik had gebeld) Maar de mevrouw (waren net nieuwe eigenaren sinds 1 dag ofzo) was helemaal over de zijk want bijna alles was daar ook uitgevallen en er vloog van alles door de camping heen van spullen, kleding, tenten etc. Sh*t dacht ik toen, wat moet ik nou als mijn tent er straks niet meer staat. Op de verpakking stond duidelijk geschreven "kan niet tegen zware weersomstandigheden" oeps!
De meiden kwamen terug van het park en vertelden ons dat iedereen door elkaar heen liep om z'n spullen bij elkaar te rapen en dat onze tent nog wel redelijk stond maar er waren bomen omgevallen etc. Drama dus!
Maar ik moest nog een uurtje of 4 werken voordat ik een keer naar mijn tent kon gaan kijken.

Toen we om 04.30 uur pauze hadden werden we door Linda een collega naar het park gereden en godzijndank stond onze tent gewoon nog! Onze etens tassen die in de voortent stonden waren wel overal en nergens te vinden maar onze tent was zelfs droog van binnen! Lucky us! Er waren bomen en zelfs autos om gewaaid en veel tenten waren weg. Maar die van ons stond er nog hoor! Heeft vast een engeltje op gezeten haha.

Die zelfde avond na het werk (10.00 uur) kwamen Delfine (frans), Iris en Vincent (duits) naar ons toe gelopen of we ge"interreseerd waren in een plekje in hun backpackers cabine! JAAAAAAA!!! Dus woensdag ochtend zijn we verhuisd uit de tent naar de cabine! Heeeerlijk wat een opluchting was dat! Geen bevriezingsverschijnsellen snachts meer want we hebben zelfs een verwarming! En we hebben nu een keukentje, een bed, een tv en zelfs een oven! Echt geweldig. Het is wel klein maar nog altijd groter en droger dan onze tent!

Eens in de 2 weken komt er op vrijdag avond een dj draaien in de "club" van waikerie. (voor de mensen rondom terheijden en breda, waikerie is ongeveer even groot als wagenberg) Dus dat moesten wij ook een keer meemaken. Dus met een man of 10 gingen we op vrijdag avond naar de club toe. Mijn god zeg wat een volk! Echt zoiets had ik nog nooit gezien whahhhaah! Ik heb me doodgelachen die avond echt niet normaal. En dat is voor hun het uitje van de week! Nou nou wat een pret! Maar goed, ik het het naar mijn zin gehad en ben zaterdag bijna heel de dag in mn bed blijven liggen! Heeeeerlijk!
Zaterdag avond hebben we met een stuk of 7 backpackers in ons hutje gezeten en een soort van namenspel gespeeld. Ik dacht dat ik na vrijdag avond niet meer kon lachen maar geloof me, heb bijna in mn broek gepiest!
En zondag was mn laatste vrije dag van die week en heb lekker tv gekeken en boekje gelezen etc etc.

Celine en ik hebben echt geluk gehad dat we nu in de cabine slapen want het was vanacht -1 graden! En van de week wordt het nog kouder echt niet normaal gewoon. Zit ik in Australie en ik heb een kerst gevoel! WHahhahha

Nog 2 dagen werken en dan heb ik weer lekker weekend! Kan ik eindelijk weer mn slaap in halen! Ik kijk er nu al naar uit.

Ik heb echt de grootste pret met Celine aangezien zij echt kan bulderen van het lachen. Haar 1e taal is Frans maar haar moeder is Vlaams. Dus ze kan ook een beetje Vlaams spreken maar die woorden zijn nogal anders dan bij ons. Dus toen ik een keer naar de wc ging zij ze " Moet de gij een kakske doen!?" HWAHHAHAHHAHA nou toen moest ik rennen naar de wc voordat ik in mn broek pieste!
Dus dat soort dingen maken de lange dagen op het werk weer leuk. Helaas is het minder leuk als je je loonstrook krijgt! JE zou denken dat je er blij van moet worden nou ik niet! Ik werk 56 uur in de week en ik verdien ongeveer in totaal $1000 per week MAAAR Ik betaal verdomme $300 belasting! Afzetters! Dus ik hou maar $700 over! :( Maar ach, geld is geld.

Nog een aantal weekjes en dan richting Alice Springs.

Tot snel!

Dikke kus

  • 08 Juli 2009 - 08:08

    Pascalle:

    Nou nou meissie. Je maakt ook echt alles mee wat je mee kan maken.
    Aan de ene kant geweldig.....want waar moet je anders over schrijven?????hihi

    Still having fun zo te zien. Blijf genieten
    Grtz

  • 08 Juli 2009 - 08:23

    Hetty:

    Ghee Renee

    fijn dat je een "beter" onderkomen heb waar het minder koud is.

    Ben je de witte bultrugwalvis nog tegen gekomen hij was gespot in Migaloo das volgens mij vlak bij waar je nu zit(is maar 14 uur rijden) :):):):):)

    vrgr Hetty


  • 08 Juli 2009 - 08:35

    Lenneke:

    Hee Renee!

    Leuk weer wat van je te lezen! Wat een mazzel heb je toch, zeg! Dat met die tent! Daar heeft zeker een engel op gezeten! Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt, ook al is je loonstrook wat minder.

    Oh, en wat betreft het geweldige weer: hier komt het ook met bakken naar beneden... Alsof ze boven een kraan opendraaien. Nou ja, m'n tuin kan het wel goed gebruiken. En m'n auto ook trouwens... ;)

    XXX Lenneke

  • 08 Juli 2009 - 08:38

    Brenda:

    Klinkt goed, nog steeds niet saai daar dus! Leuk joh.. alleen het weer is minder. Ik zal je troosten, momenteel stormt en regent het hier ook hoor. Ik ben trouwens weer vol op aan de bak, bij het Abt. Leuk he! Het komt uiteindelijk wel goed met deze blutte kutten gehe. Nou beeeer van me, geniet er nog maar even van, het is je gegunt.

    Adios!

  • 08 Juli 2009 - 08:57

    Boyd:

    Daar gaat je zuur verdiende geld weer! Maar je kan het toch terug vragen? Komt wel goed sgatje! (K)

    Hou van je!

  • 08 Juli 2009 - 09:11

    Mam:

    Hoi mop,
    Wat een heerlijk verhaal weer kind.Je kunt ook nog altijd schrijfster worden!! Hou van je. Dikke kus.mam.

  • 08 Juli 2009 - 09:14

    Tamara:

    Ik heb op je tent gepast :D

  • 08 Juli 2009 - 09:15

    Gerda:

    Nou meiske, ge moet de tent nu maar een beetje kuisen!!!!!! Volgens mij kun je die belasting terugvorderen als het onder een bepaald bedrag per jaar is.... Als je eens tijd hebt moet je dat in het internet even nakijken!!!!! Ga je terug naar huis en heb je nog poen over!!!! Grappig genoeg zat ik vandaag een beetje over je te piekeren omdat het zo land stil was!!!! Werk ze....

  • 08 Juli 2009 - 09:41

    Chris:

    Hey Baka, het is niet eerlijk verdeeld voor sommige in deze wereld, zeker niet voor hardwerkende backpackers! Dat geld vragen we gewoon terug hoor, komt helemaal goed. Kus

  • 08 Juli 2009 - 11:34

    Aartje:

    Hoi Renee, wat heb jij het goed naar je zin zeg , geniet er maar lekker van , wij vinden het heel leuk jou verhalen te volgen.
    Ik heb nog een nieuwtje , wij zijn opa en oma geworden van een kleinzoon Lucas [ zoon van ferry en charlotte]
    nou meisjes nog veel plezier . groetjes Eric en Aartje.

  • 08 Juli 2009 - 17:34

    Desiree:

    Reneeeetje! Klinkt inderdaad nog erg leuk en gezellig allemaal! Heel mooi! Agh geld is geld inderdaad en als het maar leuk is, dan is het tenminste vol te houden ;)!
    Wat een heavy weer dan joh daar, hier kan het er helaas ook wat van.. Onze 28 graadjes zijn weer verdwenen.. Dus je mist helemaaaal niks! Dus genietze nog héeee
    X

  • 08 Juli 2009 - 18:56

    Lot:

    Ach ja Renee.... belasting.. de gene die het het hardste nodig hebben worden altijd gekort. Maar inderdaad beter iets dan helemaal niets.
    We mogen je nu dus omdopen tot Super-Tenten-Opzetter!! Aangezien jullie tent er nog stond. ( kunnen Maart en ik nog wat van leren)
    Meisje veel plezier nog even daar. tot snel.

    xxxxx lot

  • 08 Juli 2009 - 18:56

    Lot:

    En de groeten en een dikke kus van maarten. ( hij mist je wel hoor... :))

  • 11 Juli 2009 - 15:11

    Monique:

    he meisie,

    Wat leuk om je verhalen te lezen, ik geniet en wil metteen het eerste vliegtuig nemen hahaha.
    Tot snel .

    liefs moontje

  • 13 Juli 2009 - 08:53

    Angela:

    Hee lieverd! Wat een verhalen weer haha.. Lig zelf ook in een deuk :P
    en dan heb je ook nog die enge spin gezien!
    Zou nix voor mij zijn dat weer nu, zie je mij al gaan met -1 :P hahaha!
    Maar als ik daardoor nog bij jou kon zitten had ik het wel gedaan hoor!!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Waikerie

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 72762

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: