Appelsientje! - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Appelsientje! - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Appelsientje!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

26 Juni 2009 | Australië, Waikerie

hooooi allemaal..

Sorrie sorrie voor iedereen die mij van de week gemailt heeft en die ik dus niet terug heb kunnen mailen want ik heb de afgelopen 5 dagen 52 uur gewerkt!!!! Ik leg het wel even uit.

Celine en ik zouden eigenlijk gaan werken voor ene Kevin. We zouden fruit kunnen gaan plukken bij hem. Maar toen we onze (niet waterdichte) tent aan het opzetten waren raakten we aan de praat met Glen een ier. Hij vertelde dus dat hij ook voor Kevin had gewerkt en nooit uitbetaald heeft gekregen. DAAAAAG zij ik toen, voor die *** ga ik niet werken! Dus we hebben even hier en daar rondgevraagd wat het beste bedrijf was waar we konden werken en dat bleek Nippy's te zijn. Dat was tot een tijdje terug het grootste sinaasappel inpak bedrijf van heel zuid australie. Maar volgens alle backpackers hadden ze al genoeg personeel en konden we daar niet terrecht. Maar dan kennen ze mij nog niet, wie niet waagt wie niet wint. Dus celine en ik maandag ochtend om 10.30 uur naar Nippy's toe om een formulier in te vullen komt daar de baas aangelopen. Ja jullie kunnen wel even mee naar achteren komen voor een gesprekje. Oh dachten wij! Dus hij vertelde dat hij nog mensen nodig had voor de nacht diensten (van 18.00 tot 22.00 uur) dus dat we die zelfde maandag nog al om 12.30 uur in training konden gaan en dan die zelfde avond al konden gaan werken als we wilden! WOW WERK! Ja tuurlijk!

Dus snel terug naar de tent, omkleden (het is trouwens op loopafstand, zo'n 20 min lopen van de camping naar het werk) eten en terug naar Nippy's. Maar nu blijkt dus dat we overdag ook moeten werken. Dus we werken van s ochtends 07.45 uur tot 16.30 uur en dan van 18.00 tot 22.00 uur! Pff en dat 5 dagen in de week (we hebben alleen op vrijdag avond geen nachtdienst). En ze hebben geen computers op de camping en de bibliotheek zat deze week ook helemaal vol dus vandaar dat ik niemand terug heb kunnen mailen. Ik heb nu een uurtje internet in de bieb geboekt op woensdag en vrijdag dus dan heb ik weer tijd om jullie terug te mailen, sorrie voor het ongemak hahah!

Maar we pakken dus zo'n 12 uur per dag sinaas appels in, we sorteren ze op class 1, 2 of 3 en we doen ze in dozen, netjes etc. Je kent het wel. Ik heb ze al ingepakt voor Hong Kong, Japan, USA, UAE en India. Dus vader, mocht je daar een lekker sinaasappeltje tegen komen dan kan die nog wel eens door mij zijn ingepakt;) haha!

Maar het zijn voornamelijk lokals die er werken, er werken maar iets van 10 backpackers. Maar die lokals hebben echt het verstand van een visstick! Er was een meisje die vroeg waar ik vandaan kwam, holland. Oh waar ligt dat dan!?!?! Ik zie, kenje Duitsland? Oh zegt ze, ligt holland in europa dan! WHAHHA maar goed, verstand op nul en gaan met die banaan.

Dus volgende week weer de hele week dag en nachtshifts en dan werk ik dus 56 uur! Echt te veel maar ja geld is geld.

De tent was echt om te VRIEZEN! Blugh en hij bleek ook niet waterdicht te zijn dus we hebben een zeil moeten kopen voor er over. Maar met 2 paar sokken, legging, pijama broek, hemd, shirt, trui en sjaal in mn slaapzak is het wel te doen!

Er zijn niet echt leuke mensen op de camping maar ach ik werk toch alleen maar dus heb niet echt de tijd om ze te leren kennen. Maaar nu is het weekend en heb ik dus heeerlijk2 dagen vrij om bij te komen!

Dus mijn internet tijd in de bieb zit er weer op. Blijf vooral mailen dan heb ik woensdag wat te mailen!

Eef heel veel plezier zondag met je feest en echt jammer dat ik er niet bij kan zijn. Maar probeer er toch wat van te maken he;) hahha

Omie, ik vind het erg leuk dat je me mailtjes stuurt dus blijven doen hoor!

Mam, sorrie voor de telefoonkosten hahah.

En ruth wat gaaf voor jou;) Je weet wel wat ik bedoel.

Boydie nog even volhouden, voor je het weet ben ik weer thuis!

Chris, heb je al fotos van je huisje kaal of niet?!

En Lin, heb je al een beoordeling gehad!?

Ben ik nog iemand vergeten... nou ja tot snel allemaal weer! Wens me sterkte voor van de week! hahaha ik heb nu wel een glaasje wijn verdiend, op naar woolworths dan maar!

Dikke kus

  • 26 Juni 2009 - 07:34

    Lot:

    Het verstand van een visstick!!! hahahhah wat schrijf je toch leuk. Fijn dat je zoveel kunt werken, heb je iig geld op zak. Ik wacht je volgende berichtje met veel plezier af. Heb je het nieuws al gehoord van Micheal Jackson?
    xxx lot

  • 26 Juni 2009 - 07:50

    Boyd:

    ;)

  • 26 Juni 2009 - 07:53

    Boyd:

    Khou het wel uit hoor meis! De drukte houdt me bezig.. Jou ook wel de komende tijd.

  • 26 Juni 2009 - 07:58

    Chris:

    Hey Baka, ik krijg 15 juli pas de sleutel dus dan zal ik foto's voor je maken! Werkse. xxx

  • 26 Juni 2009 - 08:15

    Ruth:

    Thanx!!!

    x

  • 26 Juni 2009 - 09:10

    Janka:

    Snel veel verdienen en dan gauw weer verder reizen. Sterkte met de kou en de
    'leegte'" blijf maar goed bij jezelf.

    liefs van mij en neem zelf ook maar wat vitamintjes

  • 26 Juni 2009 - 09:43

    Mam:

    He mop, Je zult je wel thuis voelen tussen de appeltjes van Oranje! Heb je van je eerste salaris nog een hoofdkussen gekocht? En kartonnen dozen onder je luchtbed tegen de kou? Jullie lijken wel zwervers!Dikke kus.mam.

  • 26 Juni 2009 - 09:53

    Hetty:

    Ghee Renee

    een sinasappel zal nooit meer hetzelfde zijn bij iedere hap of slok zullen we aan jou denken:)

    Heb altijd gedacht dat vissticks slim waren,wonen op een boot hebben een echte kapitein (Cook) aan boord:P

    Wil nog wel ff vertellen dat we een nieuw kitten-poesje hebben en ze heet Annabel (Mathilda hebben we vorig jaar december moeten laten inslapen) en nu zijn we driftig op zoek naar een nieuw bankstel dus mocht je iets zien en het ken achterop mijn fiets...:D :D :D

    Kzz Hetty

  • 26 Juni 2009 - 11:44

    Oma En Opa:

    Hallo Renée,

    Het ia ook alles of niets; eerst geen werk, dan weinig werk en nu heel veel werk, maar dan hoef je niet in geldzorgen te zitten.
    We hebben nu echt zomer en 9k hoop dat de Australische winter een beetje soft zal zijn. Bij het werk zal je niet veel kou lijden denk ik.
    Succes en tot het volgende relaas.
    Groetjes van oma en opa

  • 26 Juni 2009 - 14:38

    Rinus De Regt:

    Hoi Renée,

    Wij lezen jouw verhalen met heel veel plezier. Als het hier zo doorgaat kunnen we ook sinaasappelen verbouwen in de Vlasweel. Neem je een stekje mee?

    Gr. Rinus en Nelleke

  • 26 Juni 2009 - 16:31

    Seegers:

    Danke, frau supertramp. ;)

  • 26 Juni 2009 - 16:48

    Jan:

    working class heroes never be happy during the work. geniet en spaar voor later want dan wordt het vast nog veel leuker.Geniet en doe het niet te lang want het werk is verslavend vanwege de drollars. groet jan.

  • 26 Juni 2009 - 17:02

    Seegers:

    Danke, frau supertramp. ;)

  • 26 Juni 2009 - 19:25

    Angela:

    Heey lieverd!!
    Haha het is zo grappig, als ik jouw verhaaltjes lees dan hoor ik in mn hoofd precies jou praten.. Precies die woordjes die je gebruikt en hoe je praat enzo haha! Heel leuk om te lezen zo :D
    Je moet wel even bikkelen zeg!! Maar dan heb je straks wel lekker veel geld.. Verdien je wel een beetje aardig?!
    Hier is alles 'gewoon'.. Het is eindelijk een paar dagen mooi weer dus ben lekker naar scheveningen geweest, en verder gewoon werken/uitgaan, je kent t wel :P Bel je snel weer! Mis je nog steeds, word alleen maar erger eigenlijk ;)! Kus!

  • 28 Juni 2009 - 22:36

    Tamara:

    Ik hoop dat je een beetje lekker verdiend, kan je daarna weer wat leuks gaan doen!

    enne.. WIJ HEBBEN OOK EINDELIJK LEKKER WEER :D

    x

  • 03 Juli 2009 - 13:37

    Theo:

    Nou er gewerkt wordt ben ik ook weer van de partij, dat schept tenminste weer een band. Dat je maar geen kou vat in zo'n natte tent, eet maar genoeg vitamines, appelsienen bv. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Waikerie

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 72974

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: