KAMPEREN! - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu KAMPEREN! - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

KAMPEREN!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

19 Juni 2009 | Australië, Glenelg

Hwahahahhaha jah jullie zitten nu allemaal stomverbaasd achter jullie pctjes te lezen "kamperen?!?!" Ja je lezen het goed, ik ga kamperen! Maar ik zal het even uitleggen.

Ik zit hier al zo'n 2 weken in het hostel en ik werk 2 uur per dag (soms minder) voor gratis accomodatie. Maar omdat er amper gasten zijn en dus amper werk is verdien ik hier geen cent! Dus Celine mijn frans sprekende Belgse had werk gevonden in Waikerie een dorpje zo'n 3 uur van Adelaide vandaan. Dus toen vroeg ze of ik niet mee wilde gaan, ik zag het eerst niet helemaal zitten om inde winter te moeten gaan kamperen maar ja geld is geld en ik heb het hard nodig! Alleen helaas hebben ze geen hostels in Waikerie en alleen maar een caravan park. En helaas zijn alle caravans al bezet en dus onze enige optie was Kamperen! hahah.

Dus vandaag zijn we snel Adelaide centrum ingegaan om een tent en een luchtbed te zoeken (een slaapzak had ik al bij me) en we hebben het gevonden hoor! En nog redelijk goedkoop ook. Ze hadden alleen geen 1 persoons luchtbedden meer dus we hebben een 2 persoons gekocht, was uiteindelijk nog goedkoper ook!

Dus zaterdag 20-06, morgen dus, gaan we er al naar toe! En zondag kunnen we aan het werk zij Kevin de boer.

Als jullie willen weten waar ik zit, moet je "Waikerie caravan park" in google intypen en dan is het geloof ik de eerste link. Ziet er allemaal wel netjes uit. Celine heeft een minie laptop bij zich en op de camping is WiFi internet. Dus ja mam, we kunnen mailen;)

Dus dan zijn jullie op de hoogte. Morgen om 12.15 uur gaat onze bus naar Waikerie en om 14.55 uur komen we aan. Dus dan tentje opzetten, luchtbed opblazen, alleen we hebben geen kussen dus daar moeten we nog iets op verzinnenw hahah!

"Het is allemaal een ervaring" zeggen we dan!

Spreek jullie snel weer!

Kus

• 19 Juni 2009 - 07:02

Ruth:

Kind hilarisch!! Die foto's willen we straks wel zien.
    Kus

• 19 Juni 2009 - 07:03

Hetty:

Ghee Renee

goeje reis en veel plezier in Waikerie:)

• 19 Juni 2009 - 07:05

Claire:

Zo Renée kamperen dus mag je eindelijk het nummer Kumbaya my lord zingen om het kampvuur;)! Veel succes:D

Kuss

• 19 Juni 2009 - 07:09

Albert:

Is dat niet koud, zo midden in de winter?

Kus,

Vader

• 19 Juni 2009 - 07:09

Christina:

zo wat zal jij veel werkplaatsen op je cvtje hebben straks hihihi veel plezier met het kamperen
    xxxxx dikke kus christina

• 19 Juni 2009 - 07:20

Jan:

het stof der aarde zal je tot bezinning en vreugde brengen.een kussen van zand hoort bij deze omatandigheden.
    geniet en durf

• 19 Juni 2009 - 07:49

Renee:

hey paps,

Ja het zal wel koud zijn maar ach, kouder dan in nederland in iedergeval niet!;)

• 19 Juni 2009 - 07:59

Lot:

jemig... kamperen.. Tja.. heb er ook bijzondere ervaringen mee. hoop dat het voor jou beter uit pakt. ;)

succes xxx

• 19 Juni 2009 - 08:10

Gerda:

ach mens, in Australie is het in de winter net als Nederland in de zomer.....maar wat ga je daar doen? Tomaten? Suikerriet... want bieten hebben ze niet..... peentjes plukken.. nee peentjes trekken?
    Gerda

• 19 Juni 2009 - 09:08

Chris:

Zit er een gebuiksaanwijzing bij die tent want volgens mij heb jij nog nooit zelf een tent opgezet. Heb je wc-papier ingeslagen? Een echte nederlander loopt met zijn rol over de camping natuurlijk! xxx

• 19 Juni 2009 - 14:22

Mam:

Zo te lezen heeft iedereen zijn twijfels bij het kamperen van jou!De enige ervaring die je hebt is met een De Waard tent voor een weekend in de zomer.
    Het zal allemaal wel heel erg gezellig zijn. Zo koud kan het er niet zijn, want citrusfruit pluk je toch niet in strenge winters?? Heb je vast geen last van slangen, spinnen of schorpioenen.Dikke kus.mam.

• 19 Juni 2009 - 15:40

Janka:

ja ja alles moet je een keertje in je leven hebben gedaan zo ook "kramperen" in de winter. Maar ja het verdient wel en wie weet komt er t.z.t.een caravan vrij. Je hebt uiteindelijk vele beschermengeltjes bij je dus ook dit avontuur ga je overleven een lange onderbroek is misschien niet overbodig. lieve groet Janka

• 19 Juni 2009 - 16:32

Lenneke:

Leuk joh, Renee! Creperen... sorry, kamperen... Maar wel fijn dat je misschien nu wat geld gaat verdienen. Have fun! :D

XXX

• 20 Juni 2009 - 00:35

Renee:

inderdaad mam wat een vertrouwen:P en ja chris ik heb wel een tent op gezet want op fraser island moesten we ook kamperen:P en daar moesten we zelfs inde bu;sh piesen en hier hebben ze wc's dus moet helemaal goed komen!

En zo niet, dan heb ik het geprobeerd!

• 22 Juni 2009 - 16:30

Tamara:

haha! Leuk toch! Krijg je inderdaad tenminste wat geld binnen.. anders doe je het ook nergens voor.

Lekker slapen tussen de spinnen, muggen, pissebedden, langpootmuggen, krekels, padden, rupsen, sprinkhanen...

VEEL PLEZIER :D