Reunietje! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Reunietje! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Reunietje!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

26 April 2009 | Australië, Melbourne

Helloooow everyone!

Zo het is even geleden maar hier ben ik dan weer!

Aller eerst wil ik iedereen echt ENORM bedanken voor al die gulle dontaties die jullie deze arme sloeber hebben gegeven! Ik ben jullie allemaal zeer dankbaar en ik geloof dat ik heel wat auto's moet gaan wassen als ik terug in Nederland ben hahah!

Ik was zondags geloof ik vertrokken uit St. Kilda en moest bepakt en bezakt met de tram naar Melbourne central. Ik had nog nooit met de tram gereden maar ik had het gevonden. Er stond een jongeman bij dezelfde halte en ik vroeg waar ik een kaartje moest kopen. Hij zij dat je dat in de tram moest doen maar dat je daar wel losgeld voor moest hebben. Het was $3,70 en ik had dus niet genoeg aan kleingeld in mn portemonnee. Dus ik zij tegen die jongen van oh dan moet ik even naar de overkant rennen (een bakker) om daar een briefje te wisselen. Neeeh geen probleem zij hij ik heb nog wel wat kleingeld voor je en ik zal je wel helpen en waar moet je precies naar toe. Dus het was echt zomaar uit het niets dat een vreemde me kleingeld aanboot en me wilde helpen met van alles! Waar maak je dat nog mee op de wereld!? Echt heel aardig. We moesten er bij de zelfde halte weer uit dus dat was ook makkelijk.

Dus ik naar het informatie centrum gegaan want mijn hostel lag niet midden in het centrum. Dus die mevrouw (genaamd Ellen) alles voor me uitgezocht hoe ik met welke tram waar en wanneer bij de buurt van mijn hostel uit zou komen. Dus ik moest een stukje lopen en dan met tram 57 naar het kruispunt van Howard street. Maar toen ik op het bankje van mn tram zat te wachten kwam er een oude man aangelopen die een rolstoel voortduwde. Zijn vrouw zat erin en ze kon nog net opstaan en de tram in stappen. De man klapte de rolstoel in maar het leek me nogal zwaar voor hem. Er stond een man achter hem en het leek net of hij de oude man wilde helpen maar hij liep hem gewoon straal voorbij! Ongelooflijk! Dus ik met mn backpack op mn rug, een rugtas op mn buik en een tas met zooi in mn hand stond op (zo goed als dat ik opgevoed ben!) om die arme man te helpen die rolstoel de tram in te krijgen. Maar op het moment dat ik opstond en hem wilde helpen gingen de deuren van de tram dicht! Maar z'n vrouw zat er al in en de tram reed gewoon weg! Dus die man moest de volgende tram nemen maar ik vond het zo zielig! Toen had ik even later mijn eigen tram en uiteindelijk was ik bij mn hostel uitgekomen. Prima hostel, net nieuw en heeeerlijke bedbugvrije bedden:D De matrassen zijn ook nieuw dus het zijn niet van die doorgelegen dingen.
Ik heb gelijk al mn kleren weer gewassen om zo van die bedbugs af te komen en ben toen naar de Queen Victoria's market gelopen. Dat is heel dichtbij en het is een super grote markt met echt van alles! Souvenirs tot vers fruit en vlees en kip en kazen etc etc. Dus ik heb daar heel de middag rondgelopen heerlijk en heel goedkoop!

Maandag ben ik even de stad in gegaan om dat te verkennen. Het is echt wel een leuke stad en ook vrij eenvoudig qua straten terugvinden etc. Ik heb ook gelijk een WWOOF boek aangeschaft. Willing Workers On Organic Farms. Want ik wil ook nog gaan werken op die organische boerderijen voor gratis accomodatie en eten. Maar daar moet je dus lid van zijn en zo'n boek hebben. Maar die zijn best prijzig maar dankzij alle dontaties heb ik er toch 1 kunnen kopen!:D Ik heb al een aantal leuke adresjes gelezen dus wie weet waar ik nog terecht kom.

Dinsdag avond zou Angela dan eindelijk in Melbourne zijn!:D Angela reist nu samen met Wijnand een jongen uit Rotterdam die zij al een beetje kende en die elkaar dus in Australie tegen waren gekomen. Ze hadden een 4x4 four weel drive auto gehuurd dus Wijnand moest per see van Angela door tuffen want ze wilde mij zo snel mogelijk zien:D hahah.
Dus toen ze 3x verdwaald waren en mij uiteindelijk gevonden hadden kon ik eindelijk Angy weer kroelen!:D Ze bleven die avond ook in het zelfde hostel als dat ik nu slaap. En angela kon zelfs bij mij op de kamer slapen want er was nog 1 plekje vrij! Gezellig!:D

Angela en Wijnand zouden eigenlijk met de auto (en de boot uiteraard) naar Tasmanie gaan maar de prijzen bleken belachelijk hoog te zijn dus dat ging niet meer door. Maar dat betekende dus wel dat Angela een week bij mij zou zijn!:D Dus het was weer lekker als vanouds! Ik heb ze de stad laten zien en we zijn nog vaker naar de victoria's market geweest. En we zijn met de auto naar de Yarra valley's gereden. Dat is het wijngebied en daar konden we gratis wijnproeven! Was erg gezellig en het was toen nog heerlijk weer!

Vrijdag in de middag zaten Angela en ik op onze kamer en toen kwam er een nieuwe kamergenoot binnen. Het bleek een Nederlands meisje te zijn. Ze kwam uit een dorp in Drente met maar 60 inwoners! Hahah ongelooflijk! Maar ze was kapster van beroep! Dus ik voor de grap " kan je mijn haren niet knippen, dat is inmiddels alweer 3 maanden geleden!" Ja hoor zegt ze, ik heb mn scharen bij me! Dus wij geimproviseerd met handoeken op de grond en een grote sjawl als kappersmantel en toen heeft ze voor 15 dollar een flink stuk van mn haren geknipt! Heerlijk! haha maar ook erg gezellig! We hadden alleen een irritant Duits meisje op de kamer die de hele dag liep te klagen en te doen, maar daar zijn we sinds gisteren Gelukkig weer vanaf! We hebben nog wel 2 gezellige Nederlandse jongens leren kennen. Jelle uit Friesland en Niels uit Groningen. En via hyves zijn we er achter gekomen dat Franke een vriend van Niels 2 jaar geleden mijn buurman was in het appartement van Annemiek en mij in Lloret de mar! De wereld is echt TE klein!

Vandaag is het weer echt triest! Het waait enorm en het regent af en toe, beetje jammer! We moesten nog wat groenten enzo hebben van de markt dus Angela en ik zijn dr nog even overheen gelopen. Maar het weer is zo ellendig dat het binnen lekkerder is. Morgen avond moeten we nog even de kroeg in want Angela is maandag nacht om 24.00 uur jarig!:D Dus dat moet nog gevierd worden aangezien ze op dr verjaardag zelf mij weer moet verlaten:( Snik! Zij en Wijnand vliegen dinsdag naar Thailand en dan moet Angela alweer naar huis! Dus dinsdag zal niet echt een leuke dag worden denk ik.

Ik heb ook nog van de week naar werk gezocht uiteraard. Als je zuster bent of kapster dan kan je je lol op hier in Australie, top 3 van baantjes! Maar helaas ben ik geen van bijden. Ik heb al een aantal sollicitatie brieven de deur uit gestuurd maar nog niets van niemand terug gehoord. Dus nou ga ik maar iets anders doen. Mijn oma heeft nog een nichtje in de buurt van Melbourne wonen. Ze is al 72 maar ze heeft ook 5 kinderen in Australie (en NZ) wonen. Mijn opa voer vroeger over zee en bracht al het oude speelgoed en kleding van mijn moeder en tantes naar die mensen toe. Dus als het goed is kunnen zij mij ook nog verhalen over mijn opa vertellen! (ik heb hem helaas maar een half jaar gekend). Dus ik ben van plan om dinsdag langs die mensen te gaan, of ze op te bellen en wie weet heeft 1 van die 5 kinderen (die inmiddels ook allemaal volwassen zijn) wel een boerderij of werk voor me. En zo niet dan vind ik het alsnog leuk om even bij die mensen op de thee te gaan!

Nou jullie hebben weer wat te lezen dacht ik zo! tot snel allemaal, ik houd jullie op de hoogte!

Dikke kus

  • 26 April 2009 - 08:29

    Chris:

    Hey Baka, Kun je niet ergens een spoed cursus kapster doen daar? How hard can it be? Kun je gelijk aan de bak. Doe die familie dinsdag maar de groeten van ons, laat je fotoboekje aan hun zien. Daar staat omie ook in. dikke kus

  • 26 April 2009 - 08:33

    Desiree:

    Heeeee Reneeeetje!
    Wat een superleuk verhaaltje! Wat leuk dat je Angela terugzag en dat je druk bent met je baantjes;)!
    En wat kan jij ongeloooooofelijk goed je mond houden :P! Wat een super verassing was het nu voor ons hahaha! Echt super leuk hihi! Nou spreek je snel weer op msn ofzo en nog veel succes daar heee!:D
    xxxx

  • 26 April 2009 - 08:37

    Mam:

    Hoi mop, Chris print deze mail zo even uit. Dan nemen we hem mee voor oma als we straks naar Vlissingen gaan. Ze zal het heel leuk vinden dat je langs haar nichtje gaat.Hoop voor je dat ze werk voor je hebben.Deze nicht van oma was de eerst in Melbourne met een winkeltje in Hollandse producten.Dan spreek ik van 45 jaar geleden. Dus misschien hebben ze nu een supermarkt.[of 10].
    Dikke kus.mam.

  • 26 April 2009 - 09:58

    Hetty:

    Ghee Rene

    misschien wilde die vrouw van haar man af en daarom liet ze hem staan aan de tram halte :^) :d.

    Hoop dat je snel een baantje vind.

    vrgr Hetty

  • 26 April 2009 - 11:08

    Gerda:

    Leuk verhaal.... die bedelbrief van je heeft wonderen verricht begrijp ik......Laat je me nog even weten of ik je bikini naar Australie moet sturen? Het was hier vandaag 23 graden en heerlijk warm, heb vanmiddag je bed maar weer opgemaakt voor de volgende gast....

  • 26 April 2009 - 11:51

    Ruth:

    ha prulleke,
    En is je haar zo kort als dat van mij... :)

    Sterkte met afscheid van angela. Tot die tijd maak je het heeel gezellig. Ik wacht je foto's van het winkeltje geduldig af hor.
    Mailen snel weer.liefs dikke kus ruth

  • 26 April 2009 - 13:39

    Janka:

    Wat een mooi verhaal weer meid wat kan jij levendig vertellen, Nu op naar je familie en een baan gaat vast lukken ik ga woensdag bij je mams langs wie weet is er dan al meer nieuws over familie en werk veel liefs Janka

  • 26 April 2009 - 18:37

    Annemiek:

    Hooooooi schat!

    HAHA dat van die jongen uit Lloret! Echt bizar ja! Wel grappig ey!
    Was hij dr zelf niet bij in Lloret?

    Maar verder allemaal leuk weer he je avonturen! En leuk dat je weer ff gezellig met Angela bent! En ik bid nog steeds voor je hoor! Dat je werk vind. En ik weet zeker dat het je ook gaat lukken!!Succes! (L)

  • 27 April 2009 - 11:17

    Oma En Opa:

    Hoi Renée,

    We hebben weer met veel interesse je verhaal gelezen. Gisteren waren je mama en papa ook in Driewegen om alsnog de verjaardag van Ineke en Wim te vieren. Gelukkig hadden we redelijk weer.
    We hopen dat je heel snel werk vind en wensen je een gezellige tijd in Melbourne. Het blijkt dat daar de zomer een beetje voorbij is, dan zijn wij hier nu aan de beurt.
    Veel groetjes van ons,

    oma en opa

  • 28 April 2009 - 06:35

    Goeanneman:

    Hey Liefy!!!!
    Jazeker, ik volg je nog steeds.....Leuk hoor!....Hoop dat je snel een baantje vind en nog heeeeeeeeeeeeel veel plezier he?!
    knuffel !!!!!

  • 29 April 2009 - 07:02

    Alma:

    Hoi Renee, we hebben op één of andere manier al een tijd geen mail van je gekregen deze kwam via je moeder; we hadden het over je in Driewegen.
    Fijn dat alles goed gaat. Ik hoop dat je heel snel werk zult vinden en dat wij nu weer geregeld op de hoogte blijven!
    Groetjes Alma en "de rest"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 72771

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: