St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu St. Kilda - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

St. Kilda

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 April 2009 | Australië, Melbourne

Njoehoe! Daar ben ik weer!

De laatste keer dat ik jullie geschreven heb was vanuit een internet cafe in st. kilda net nadat ik aangekomen was vanuit NZ. Ik had toen al wel in mn hostel ingechecked maar omdat het nog maar 11 uur was en dus de bedden nog niet verschoond waren kon ik nog niet op mijn kamer. Dus ik heb door het stadje rondgelopen, wat boodschappen gedaan en werd nog aangesproken door een daklose verslaafde troela, of ik nog wat wisselgeld voor dr over had! PARDON! Hoe zie ik er uit, als een of andere millionaire! A. ik ben een backpacker en B. ik ben een backpacker zonder baan en C. ik sta al bijna in het rood! Conclusie: Nee! Domme vraag van dr!

Dus toen ben ik terug gelopen naar mn hostel. Het was weer heerlijk weer zonnetje, blauwe lucht en omdat ik aan zee zit een heeerlijk briesje! Zonnebrilletje op mn neus heerlijk ik was weer thuis in Australie! Toen ik terug kwam kreeg ik de sleutel van mn kamer maar die viel echt vies tegen! Letterlijk Vies tegen. Er lag overal zooi van iedereen (tsjah Renee wat verwacht je met 10 personen op 1 kamer) maar het stonk er vooral naar zweetvoeten. Beetje jammer. Maar de kamer bestond uit 2 delen. Het eerste deel waar je binnen kwam was het grootste deel en daar achter was nog een deuropening met een gordijntje naar een wat kleinere kamer met maar 2 stapelbedden. En gelukkig waren daar bedden vrij dus ik heb een bedje in het kleindere en wat schonere gedeelte. De vloerbedekking is volgens mij al heeeel oud en een beetje aan de beschimmelde kant maar ach. En over de badkamer wil ik niet eens praten ik gebruik gewoon de gezamelijke badkamer en wc. haha.

Die middag heb ik Heyley leren kennen. Aardig meisje van 27 en ze wees me op een baan bij een kinderdagverblijf. Daar schijnen ze altijd mensen nodig te hebben alleen moet je een soort van bewijs van goed gedrag hebben en dat kost je bij elkaar $100:S En dan moet je ook nog eens wachten voor dat bewijs en dat kan maximaal 15 dagen duren! Dus dat zou betkenen dat ik dan nog 15 dagen zonder werk en zonder geld zit! We hebben verder leuk zitten kletsen en ze heeft me leren poolen! En ik had nog bijna gewonnen ook! Natuurtalentje he! Toen we s avonds een filmpje aan het kijken waren kwam er 1 van de bewoners vragen of we die avond mee deden aan de pool wedstrijd. Je kon er 50 dollar of 100 dollar aan drank in een bepaald cafe mee winnen. Dus na wat getwijffeld te hebben toch maar mee gedaan! Het was verder gratis en we hebben erg gelachen. De meeste mensen die hier in dit hostel zitten wonen hier al tussen de 6 en de 12 maanden!:O En niet eens iedereen daarvan werkt! Ze hangen maar een beetje hele dagen hier rond! Een jaar in het zelfde hostel is echt veel te lang! Maar voor hun is het echt een soort van thuis geworden. Verder loopt hier ook nog een dikke indier rond die de hele dag buiten op het patio'tje op z'n laptop zit te spelen. Geen idee wat hij daar allemaal doet maar ik zit hier nou al 2 dagen en hij heeft alleen nog maar buiten gezeten. Ze hebben hier ook een hond rondlopen, erg schattig. Maar goed om terug te komen op het pool verhaal: helaas lagen Heyley en ik er al in de eerste ronden uit! hahah. Maar het was wel erg gezellig.

Verder heb ik nog volop gezocht naar werk maar hier in st. Kilda is niets te vinden en ik wil hier niet eens blijven want ik heb weer last van Bedbugs:@ Hoe is het mogelijk! Dus gisteren avond heb ik me maar helemaal ingesmeerd met anti beestjes-spul met deet en het heeft volgens mij wel een beetje geholpen maar toch heb ik al een bult of 30 op mn lichaam zitten en ik moet nog een nacht in dat bed slapen!:(... Ik heb het gemeld aan de receptie maar ja er valt niet echt veel aan te doen zeggen ze. Dus gelukkig ga ik morgen naar Melbourne centraal! In een YHA hostel dus dat betekend een goed bed en een schoon bed! Moet wel eerst al mijn kleding gaan wassen want die leuke beestje gaan overal inzitten en leggen overal eitjes!

Dus morgen op naar Melbourne , waar ik Angela eindelijk weer terug zie want die komt daar maandag naar toe jeej, en hopelijk kan ik ergens in een hostel werken voor accomodatie! En dan op zoek naar een baan waarvoor ik geen 100 dollar moet betalen en 15 dagen hoe te wachten!

Dus tot die tijd zijn alle donaties, dus alle losse euros die jullie in een potje hebben zitten en toch niet gebruiken want ze blijven toch maar in dat potje zitten en vaak weet je niet eens meer dat je al die losse euros nog hebt, welkom op de rabobank rekening nummer 12.67.42.537 ter name van R. van der Weijde! :D

Dikke kus van die arme sloeber met bedbugs!



  • 18 April 2009 - 09:03

    Jan:

    omdat je zo zielig bent zal ik 20 euro aan je moeder geven die ze dan weer aan jou kan overmaken. mooier kan ik het niet maken en blijven zoeken,

  • 18 April 2009 - 09:10

    Desiree:

    HAHAHA Renee, geweldig weer! Gelukkig blijf je lekker de Renee de we hier ook kennen HAHA!
    Wat ranzig van die bedbugs trouwens, maarja dat overleef je vast ook wel weer! Heeeeeel veel succes met werk zoeken, moet jou vast wel lukken! Anders zetten we hier wel een of ander fonds voor je op haha: help renee aussi door ;)!
    xxxx

  • 18 April 2009 - 10:28

    Chris:

    Ik zal een donatie aan je overmaken maar daar staat tegenover dat je mijn auto dan mag wassen als je weer eens terug bent. Ik geloof dat die van Jan ook wel een wasbeurt kan gebruiken....... xxx

  • 18 April 2009 - 10:45

    Albert:

    Hi Renee,

    Ik zal het er eens met je moeder over hebben.
    Die loopt nu rond in Amsterdam in de Jordaan.

    kus,

    Vader

  • 18 April 2009 - 11:34

    Janka:

    Je zou bijna medelijden krijgen met zo'n arme sloeber zal eens even kijken of er nog wat over is voordat Jasper of Minou aankloppen. Het zou toch mooi zijn als je nog een poosje kan blijven liefs mij

  • 18 April 2009 - 13:56

    Lin:

    Heee reneeetje

    Ielll wat klinken die beestjes vies zeg haha!
    Ik hoop dat je gauw een baantje vindt om daar nog lekker te kunnen blijven! Maar ik geloof dat hieronder al wat donaties zijn gedaan;) Lucky you

    Lieeefs

  • 18 April 2009 - 14:48

    Jesper En Brenda :

    Lieve arme jeukerige sloeber,

    Klinkt nog steeds allemaal goed, tjaa op wat tegenslagen na. (maarja die horen erbij, die hebben wij ook haha) Ik had je graag wat gedoneerd, maaar wij zitten in precies hetzelfde schuitje haha! Blut en werkloos. HOLEE! Nja, zolang we maar genieten is het het allemaal waard he, dus dat moet je maar doen.

    Bedbugs.. oef, lijkt me echt verschrikkelijk, daar hebben wij geen last van hier in Spain. (ja alleen kakkerlakken, maar die zijn daar niks bij denk geheh.)

    Relaxed dat je over twee dagen Angela weer ziet. Heb je toch je maatje weer bij je.

    Veel plezier nog, en we kijken uit naar je volgende verhaaal.

    ADIOS.

    Jesper en Brenda

  • 18 April 2009 - 15:43

    Lienda!!!:

    Hey mops

    Ik zit je verhaaltje lekker te lezen in get zonnetje met een wijntje erbij.Ja ja het is hier mooi weer :)...
    Maar dat is niet zo mooi hé dat de centjes op zijn.Ik hoop dat je snel werk vind.Is daar in geen H&M...hihihi..

    Dikke kus Linda

  • 18 April 2009 - 17:12

    Ruth:

    Hi prul,
    ik kijk even wat ik kan missen. kus

  • 18 April 2009 - 17:50

    Lot:

    Sloeber sloeber?? Mevrouw zit met dr kont in Australie!!!!!!! In het Noorden van Autralie.... meer de prerie is altijd werk!! Maar ja.. bizons vangen.. is misschien niet jou pakkie an... Overal oproepjes ophangen misschien??? Aupair??? Nederlandse les? Schoonmaken??? En zo niet dan kan ik altijd nog eens kijken of ik een paar eurotjes voor je over heb.. wordt lastig aangezien die Zwaan ook krap bij kas zit. :) nou tot snel succes en geniet van het heerlijke weer.... xxxxxx

  • 18 April 2009 - 18:24

    Mam:

    Ben net terug uit Amsterdam en lees al je berichten. Martine geeft je 26 euro voor 2 nachten hostel. Papa en ik hebben de kleingeld potjes bij elkaar gestort en er kwam ook 26 euro uit!! Dus dat maken we morgen aan je over.Weer 2 over nachtingen.Dikke kus.mam.

  • 18 April 2009 - 18:45

    Mam:

    Jan heeft zonet zijn centen gebracht. Heb alles in 1 keer overgemaakt mop. Je kunt er ook azaron voor kopen tegen de jeuk van de bedbugs!!kus.mam.

  • 18 April 2009 - 18:47

    Chris:

    Uhm, Ruth, erg aardig van je maar als jouw financieel adviseur kan je vertellen dat je niks over hebt. Sterker nog, ik krijg nog geld van je! xx

  • 18 April 2009 - 19:21

    Lisa Collins:

    aaah renee, wat geweldig hoe je 't schrijft. erg herkenbaar :p arme sloeber???? ga gewoon schapen scheren joh!!! ;)

  • 18 April 2009 - 19:23

    Ruth:

    ha ha....ha...

  • 18 April 2009 - 19:24

    Ruth:

    he baca,
    Ik krijg straks vakantiegeld hor. Als je er dan nog zit kan ik ook wat doneren. kus

  • 18 April 2009 - 21:53

    Renee:

    WHOOW:D Jullie zijn echt te goed voor deze wereld! Super bedankt voor al mijn overnachtingen! Jeeeh!:D:D:D

    Dikke kus!

  • 18 April 2009 - 22:35

    Renee:

    nou mam, die insecten spul zal goed van pas komen want toen ik vanochtend wakker werd zat ik weer helemaal onder:S ik heb zelfs bulten in mn gezicht en onder mn oksel!:O help! Dus als het jeukt lijkt het net of ik gewoon vies ben omdat ik dan onder mn oksel zitte krabben!

    En tuurlijk kom ik auto's wassen:D Dat heb ik er graag voor over!

    Dikke kus

  • 18 April 2009 - 23:16

    Yaar:

    Schat:)
    Jammer dat ik je net maar heeeel kort gesproken heb, maar ik zal je morgen ff terug mailen. Altijd leuk om je verhalen te lezen:) Tsja echt grote donaties kan ik niet doen ( je kent me, altijd blut, maar ik heb uit Boedapest zeeer goedkope ( maar verrassend goeie) sigaretten meegenomen, dus ik zal eens ff kijken of ik je wat kan schenken. Hoef de komende weken dus geen dure peuken te kopen:)..

    Zet 'm op, ik duim voor je dat je werk vind!! Spreek je van de week, lijkt me gezellig je stem weer eens te horen:)

    Dikke kus(K) xx

  • 19 April 2009 - 07:03

    Tante C:

    Wat een verhalen Renée, en iemand die muggen háát en juist altijd zeer in trek is bij muggen, ril ik van je verhalen over bedbugs. Wens je veel susses in je zoektocht naar een baan. Ik stel een premie in: € 50 als je een baan gevonden hebt!

    Frans en tante C

  • 19 April 2009 - 08:17

    Oma:

    Lieve Renee, van mij krijg je 50 euro vakantiegeld, maar je mag er geen vakantie van vieren.Je moet leven als een zuunige Zeeuw!!! Ik hoop dat je daar nog lang blijft, want ik geniet zo van je verhalen.Liefs Oma Jenny.

  • 19 April 2009 - 11:07

    Oma En Opa:

    Hallo Reneé,
    We hebben je verslag van St.Kilda gelezen en ook dat je niet gemakkelijk aan werk komt en dat is niet zo leuk gezien je financiéle toestand. Wij zullen wat euro's op je rekening zetten en dat zal ik aan je mama en papa mailen.
    Hoop dat je snel werk vind en verlost wordt van de jeuk.
    Veel groetjes van oma en opa

  • 20 April 2009 - 19:10

    Yvonne & Henk:

    He Renee, we hebben de kinderen eens lief aangekeken en ze wilden wel wat doneren.
    Heel veel plezier nog en we genieten van je verhalen.

  • 25 April 2009 - 07:46

    Jasper:

    Nog bedankt voor de felicitatie. Wat vervelend dat je niet zo gemakkelijk aan werk kan komen. Ik heb even in huis rond gezocht en nog wat gevonden je zult het snel op je rekening vinden. Nog veel plezier en veel succes met vinden van werk.

    Groetjes Jasper.

  • 26 April 2009 - 06:31

    Jozef En Annet:

    Hallo arme sloeber, om te voorkomen dat je binnenkort weer in de vlasweel verschijnt heb ik nog wat zweetsokken doorzocht, komen ze toch nog van pas!Veel succes met het vinden van werk.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 72998

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: