Vader Jacob en een bek vol vis. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Vader Jacob en een bek vol vis. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Vader Jacob en een bek vol vis.

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

28 Februari 2009 | Australië, Byron Bay

Hello everyone,

Het is inderdaad weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar des te leuker is het om dit nu te lezen.

Mijn laatste bericht was geloof ik nog van Port Mequarie. Daarna zijn we naar coffs harbour gegaan. Het was een erg rustig stadje en niet veel te beleven. De haven was wel erg mooi en we zijn even een stukje naar het strand gaan wandelen toen we daar aan waren gekomen. Toen terug naar het hostel en daar hadden we twee britten ontmoet, even naar de pub geweest maar die sloot al om 09.30 uur:s zo duf was het daar dus! De volgende dag zijn Angela en ik naar een soort van dolfinarium geweest en daar hebben we een dolfijnen en zeeleeuwen show gezien! Was echt super leuk! Maar voordat de show begon kon je de dolfijnen al aaien en een beetje met ze spelen en je kon een kus van ze krijgen! Dus wij staan nu op de foto met een kus van een dolfijn (z'n snuit tegen mn wang) en een kus van een zeeleeuw! Zoo lief! Alleen die zeeleeuw stonk enorm naar vis en ik kreeg een van z'n snor haren in mn mond hahaha dat is dus ook te zien op de foto! s Avonds zijn we gaan " stappen" voor zover je dat kan noemen in dat dorp met een cannadees (die we nog van het vorige hostel kenden) en ik geloof 3 britten. Het was wel errug gezellig. Vooral toen die cannadees vanuit het niets het liedje " vader Jacob" begon te zingen met een enorm accent uiteraard! hahaha ik heb bijna in mijn broek gepiest van het lachen toen dat gebrabbel eruit kwam! We wilden hem nog " in de manenschijn" leren maar dat was te moeilijk voor hem hahaha! Zijn ouders bleken allebij Nederlands te zijn en dat liedje was hem dus vanaf zijn jeugd erin gestampt.

De volgende dag zijn we gaan wandelen en vrijdag hebben we heel de dag aan het zwembad gelegen! Heerlijk! Het is hier 30 graden dus lekker liggen bakken! Die dag kwamen ook 2 nederlanders aan in het hostel die we al in een vorig hostel hadden leren kennen. Dus dat was wel gezellig, hebben lekker gegeten en smiddags nog kennis gemaakt met nog een jongen die ook uit Brabant komt. Na het eten hebben we lekker aan de rose gezeten maar s avonds na 10 uur moet het stil zijn in het hostel. Dus we konden kiezen of naar bed of naar het strand, dus die keuze was snel gemaakt! Toen zijn we nog tot 00.30 uur naar het strand gegaan en toen lekker gaan pitten. MAAAR! De volgende ochtend moesten Angela en ik de bus van 0800 uur al weer hebben naar Byron bay. En we werden gebracht met een busje van het hostel om 07.15 uur, alleen wij werden wakker om 07.30 uur! Dus wij als idioten onze kleren aangetrokken en alle spullen gepakt! Toen heeft om 07.45 uur de man van de receptie een taxi voor ons gebeld en die kwam om 07.54 aan kakken en toen hebben we wonder boven wonder alsnog de bus gehaald! hahaha! Heb je dan al het geluk van de wereld of niet!

Dus nu zitten we voor 1 nachtje in Byron bay (de rest van het weekend zat vol) dan gaan we 3 nachten naar Nimbin, dat is een soort hippie plaatsje en dan gaan we weer terug naar Byron want dan kunnen we nog 3 nachten in een ander YHA hostel slapen. We zijn van plan om een surf cursus te gaan doen dus dat wordt leuk!

Toen we net door het stadje liepen kwamen we weer die cannadees en die twee britten tegen, ze gaan allemaal naar het noorden dus je komt steeds de zelfde mensen tegen! Is wel gezellig dus. Net nog even lekker aan het zwembad gelegen en zometeen maar even kijken wat we gaan eten. Nou jullie zijn allemaal weer een beetje op de hoogte! en tot de volgende keer maar weer!

Dikke kus

• 28 Februari 2009 - 07:03

Hetty:

Ghee Renee

denkkie in het buiteland te zitten zingen ze nog in het Nederlands voor jullie:).

vrgr Hetty

• 28 Februari 2009 - 08:16

Lindy:

haha die titel alleen al!
    Leuk leuk leuk! Wat leuk ook om allemaal verschillende mensen te ontmoeten daar!

Veel plezier weer in het volgende stadje, en we horen het wel van je als je volleerde surfster bent he;)

• 28 Februari 2009 - 08:22

Jozef En Annet:

Hadie Renee, we reizen een beetje met je mee, en genieten hier ook erg van. Wel gek eigenlijk dat een zeeleeuw uit zijn bek stinkt, en dan nog wel naar vis!! Maar ja, het zal wel een mannetje geweest zijn. We blijven je volgen, veel plezier

• 28 Februari 2009 - 09:25

Desiree:

HAHA idd,wat een titel ;)! Chill verhaaltje weer, ik denk dat backpacken ook wel iets voor mij iets als ik het zo lees! Beetje zonnen en genieten haha! Drop nog maar snel meer foto's, is altijd leuk:D!

• 28 Februari 2009 - 10:12

Mam:

Zit je verhaal op oma haar computer te lezen. Zijn het schuurtje aan het uitruimen.Kan beter op het strand liggen zo te lezen. Mmmmmmmm met een rozeetje klinkt niet verkeerd. Dikke kus mam.

• 28 Februari 2009 - 11:08

Maarten:

bah ik wil ook naar het strand! Zit ik hier in bewolkt london lekker dan... FIjn dat het goed gaat! x

• 28 Februari 2009 - 16:11

Mam:

Je loonstrookje van H&M is binnen.[met vakantie geld]. Je kunt dus nog een poosje genieten voordat je in Australie aan de slag moet.kus.

• 28 Februari 2009 - 16:17

Claire:

heerlijk al die verhalen en fijn om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt:D!!

Dikke Kus

• 28 Februari 2009 - 16:39

Lot:

Dag reneetje,
    Wat een heerlijk verhaal. Fijn om te lezen dat het daar zo heerlijk is. Dolfijnen, zee, strand gezelligheid. wat wil een mens nog meer. Klinkt allemaal zo aantrekkelijk...
    Mijn zus zit inmiddels in het uiterste zuiden. Bij kangaroo eiland ofzo. Vermaakt zich ook prima. haha. wel een beetje warm. Ik wacht weer op je volgende bericht. xx lot
    ps. kunnen we al ergens kaarten naartoe sturen?? xx

• 28 Februari 2009 - 16:59

Ruth:

Dag lievert,
    De son in de see sien sakken?!Heerlijk zo'n avondje aan het strand. Daar houden we hier ook wel van. Nog even een paar mnd wachten.. pas op voor de kwallen he?! Je weet het pies of azijn!!
    xxx

• 28 Februari 2009 - 17:31

Opa:

Hallo Renée,

Je verslag weer gelezen.
    En je hebt het uitstekend naar je zin.
    Niet te lang op het strand zitten, want dan verspeel je de bus. Gelukkig kwam het allemaal nog goed.
    Ik ga naar blauw bloed kijken, dus tot de volgende keer
    Veel groetjes, ook van oma

• 28 Februari 2009 - 18:22

Chris:

Hey baka, oma is erg blij met haar eigen tv-tje. Je krijgt de groeten. Vandaag hebben ma en ik ons avond eten voor de tv opgegeten en morgen gaan we naar Loods5,nog meer dingen die we niet doen als jij er bent ha ha ha. Wij moeten ons ook een beetje vermaken natuurlijk. kus

• 28 Februari 2009 - 20:16

Aartje:

Hoi Renee, fijn weer wat van je te horen , het klinkt geweldig .Geniet er maar lekker van.
    Vader jacob dat kunnen de kinderen in indonesie en in afrika ook, leuk is dat he om te horen.
    Ben benieuwd naar je foto,s.
    Groetjes Eric en aartje

• 01 Maart 2009 - 08:53

Goeanneman:

Hey lieverd,

Wat geweldig allemaal. Zo te lezen vermaak je je prima en gaat alles lekker!
    Heel veel plezier nog en wij thuisblijvers zullen wel lekker gaan werken hoor....whahaha

Liefs Goean