Port Mequarie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Port Mequarie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Port Mequarie

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal daar ben ik weer. Inmiddels zit ik dus in Port Mequarie zoals jullie al gezien hadden en het is hier super lekker weer:D! Dat wilde ik als eerste even mededelen! haha.

Angela en ik zijn hier nu al 2 nachten en we blijven hier nog 1 nachtje voordat we verder gaan.

We kwamen hier zaterdag middag aan en zijn toen naar een Koala hospital geweest, het was gratis dus altijd fijn! Maar het was ook echt super leuk, wel zielig want alle koala's die daar waren zijn allemaal gevonden omdat ze door autos waren aangereden of gewond waren of ziek waren etc. Dus we kregen (van allemaal vrijwilligers) een tour en op het moment dat wij er waren werden ze ook gevoed. Super lief en ook erg interessant! Ik weet nu een hoop over koala's dus als je een vraag hebt, stel ze gerust! haha. (oh Henny, koala's ruiken wel een beetje naar eucaliptus maar ze ruiken ook een beetje naar poep is mij verteld)

Gisteren hebben Angela en ik een kayak tour gedaan! Het was super mooi! We moesten door soort van mangrove watern en zaten bijna vast tussen en op de rosten en we hebben een grote groep vleermuizen gezien, maar het waren echt van die joekels! Niet zoals we ze in Nederland zien dus. We moesten op een gegeven moment aanmeren aan een strandje waar we lekker vers fruit aten met uitzicht op een verlaten strand, maar toen we aan wilde meren kwam er een enorme golf achter ons aan die dus .. je raad het al.. recht in onze kayak terrecht kwam! Vervolgens hoorde Angela mij gillen, ze keek achterom en ik lag al in het water! Zij volgde mij niet veel later! Hillarisch, iedereen lachte ons uit! We waren echt doorweekt!

Verder zijn Angela en ik lekker naar het strand geweest. Ze hebbeben hier echt enorme stranden met echt maar iets van 10 mensen erop. Het schijnt zo te zijn dat de locals niet graag op het strand in de zon liggen vanwege het hoge percentage huidkanker in australie (gat in de ozonlaag). Dus lekker rustig en plek zat!:D

We hebben ook weer boodschappen gedaan en ik heb mijn kookkunsten eens vertoond! Ja mensen, ik kan koken!

We slapen op een 6 persoons kamer en we hebben elke dag wel nieuwe kamergenootjes. Er zijn hier momenteel veel nederlanders maar ook denen en zweden zie je hier veel. Gisteren hadden we 2 britse meiden en 2 nederlanders maar vandaag zijn er 4 mannen waarvan 1 nederlander en ik denk 3 denen. Het is alleen een piep klein kamertje en je drijft s ochtends van de hitte je bed uit! En je stinkt enorm van de stank met al die mannen! Bah! Maar goed, ik hoor ze niet snurken want ik heb 3 paar oordoppen ingeslagen! Dus niemand zal mijn goede nachtrust verstoren!

Hier in dit dorpje zijn er niet echt leuke kroegjes waar je je kan vermaken dus zitten we hier elke avond met z'n allen op het soort van veranda/terras. Erg gezellig en je hebt de meest uiteenlopende gesprekken met al die buitenlanders! Super gezellig!

Nou mensen, ik schrijf wel weer een berichtje als ik in een volgend stadje ben. De fotos komen er nog steeds aan maar dna moet ik naar een internet cafe want hier hebben ze daar niet het juiste programma voor. Ze kennen in de hostels geen windows ofzo.

Dus tot snel allemaal! En blijf vooral berichtjes achter laten!

Dikke kus

  • 23 Februari 2009 - 07:51

    Tante C:

    Hoi Renée, zat net achter mijn laptop toen je berichtje binnenkwam. Heerlijke verhalen schrijf je, echt genieten. En je stopwoordje is blijkbaar 'super'. Gisteren zei je moeder dat dat van mij 'ok' is. Veel plezier!

  • 23 Februari 2009 - 08:05

    Mam:

    Hoi mop, wat maak jij toch geweldige dingen mee.Ik had ook wel een kijkje bij die zielige koala's willen nemen. Heb je er nu al eens 1 vast gehad?liefs.mam.

  • 23 Februari 2009 - 08:12

    Oma:

    renee geweldig zoals je het hebt daar.Ik sta er versteld van. Dat jij dat allemaal kan in je eentje.Oma is trots op je.Het weer is hier nog niet veel,maar zaterdagmiddag is Conny en Frans met me gaan wandelen in het parkje. veel liefs oma jenny

  • 23 Februari 2009 - 08:23

    Lenneke:

    Hee Renee!

    Wat een verhalen allemaal, ik ben toch wel een beetje jaloers hoor! Echt keistoer wat je allemaal doet en ziet. Ik hoop dat je snel een computer vindt waar je die foto's kunt gaan uploaden. Ben echt zo benieuwd!

    XXX Lenneke

  • 23 Februari 2009 - 08:58

    Janka:

    Heerlijk al die ervaringen en de mensen die je ontmoet.Op deze leuke manier wordt je blik van de wereld wel duidelijk op een positieve manier veruimd blijf maar lekker genieten zo.liefs vanuit het noorden

  • 23 Februari 2009 - 09:01

    Minou:

    Eej Renee,
    Wat een geweldige verhalen!!! helemaal super. succes met al je avondturen. ik lees ze met plezier.
    Liefs

  • 23 Februari 2009 - 10:38

    Chris:

    Jij? Koken? Dat mag je een keer laten zien als je weer terug bent! Antwerpen was erg gezellig, ik zal wel wat foto's opsturen. Ik heb gelukkig niks van de carnavals gekte mee hoeven krijgen! Kus

  • 23 Februari 2009 - 16:56

    Ruth:

    Waren er ook baby koala's?!! van die kleine skatjes!

    xx

  • 23 Februari 2009 - 17:11

    Maarten:

    Hoi nichtje,

    Denen en Zweden, hartstikke leuk! Maar weiger ten alle tijden scandinavische drinkspelletjes te doen! Zeker met zo'n felle zon.

    X

    een brakke neef

  • 26 Februari 2009 - 07:13

    Christina:

    he renee
    ben zelf net terug uit londen en heb erg genoten dus snap wel hoe je je voelt daar leuk hoor die berichten ben blij dat je zo geniet groetjes xxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 72992

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: