Creepy Crawlies!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Creepy Crawlies!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Creepy Crawlies!!!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

05 Maart 2009 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug in de bewoonde wereld en dus uit of the middle of nowhere! Mijn god zeg wat was Nimbin een hell! hahah. Wij dachten dat dat een super leuk hippie stadje was maar het bleek maar 1 straat te zijn ergens midden in de bergen waar het super heet was en letterlijk in the middle of nowhere! Ik had er niet eens berijk met mijn telefoon (heel zelden 1 streepje berijk) en er was welgeteld 1 computer in het hostel maar om te kunnen internetten koste het je klauwen met geld. Maar ach wij dachten we maken er wel wat van! Dus wij lekker aan het tropische zwembadje gelegen en heerlijk liggen zonnebaden. Maar toen we gingen douchen kregen we toch zo onze bedenkingen over deze ontspannende plaats! De motten en sprinkhanen vlogen rond je oren, de spinnen en torren kropen over de muren! BAH! Stond je daar je haren te wassen tussen de beesten! Maar dat was nog niet alles! Toen we aan het eten waren aan 1 van de picknicktafels die buiten stonden vlogen de vliegen rond je oren en zagen we ratten over de vloer en in de druivenstruiken lopen en de volgende dag gleed er een slang onder onze ligstoelen bij het zwembad door! IIEEK! En als je door het stadje liep (want ja wij moesten ergens boodschappen doen) dan werd er om de meter gevraagd of je wiet wilde kopen of space cake! No Thanx! Toen hadden we het HELEMAAL gehad! hahaha, er was niets te doen en er zaten alleen maar enge en vieze beesten! We dachten op dag 1 al dat we het geen drie nachten vol zouden houden maar het is ons gelukt:D Thank god gingen we woensdag weer terug naar Byron Bay waar we nu nog steeds zitten. Het is hier super lekker weer en we hebben een scuba dive cursus geboekt. Het zou eigenlijk 4 dagen duren maar het zijn er maar 3 geworden omdat we met zo'n kleine groep zijn. Dus in plaats van dat we vandaag onze eerste les hadden zijn we vanochtend vroeg al een grote strandwandeling gaan maken en door de bush trapjes op naar the lighthous (vuurtoren) waar we echt het meest mooie uitzicht ever hadden over de zee! De zee was kraak helder en mooi groen/blauwig! Zooo mooi! Dus toen we de berg weer af waren zijn we heeerlijk in dat mooie water gaan zwemmen en op dat witte strand gaan liggen zonnen! Alleen werden we bijna omver gereden door al die surfers in het water! hahah
Maar helaas konden we niet de hele dag op het strand blijven want om 15.15 uur moesten we een medical check ondergaan. Ze hebben hier toestemming van een arts nodig of je wel mag scuba diven of niet. Dus moesten we eerste een heel formulier invullen over allerlei gezondheidsproblemen of je die wel of niet hebt (of hebt gehad) en uiteindelijk moesten we naar de plaatselijke dokterspraktijk. Daar mochten we in een potje piesen en een onderzoekje ondergaan of je ogen, oren en evenwicht goed was. Bij mij was dat allemaal pima in orde:D Met je plas controleerde ze je op diabetis en nog iets maar ik had dat allebij niet:D Ook altijd goed om te weten! En ook mijn bloeddruk en longen waren goed! Dus ik ben een gezond mens dat morgen lekker mag gaan duiken!

We hebben vanmiddag ook een tour geboekt naar Frasier island en the whitesunday's maar als het zo ver is vertel ik jullie daar meer over!

Dan ga ik nu lekker kip met rijst koken! Jammie!

kus

  • 05 Maart 2009 - 06:59

    Lenneke:

    Reneetje!!!!!

    Dat klonk inderdaad creepy! Ik zou echt allang heel hard weggerend zijn, denk ik zo. Vooral als ik die slang had gezien... Brrrr!!!

    Nou, die doktercheck is natuurlijk altijd handig! Toch fijn om te weten dat je niets mankeert, haha!

    Heel veel plezier met scuba diven! Lijkt me onwijs gaaf! (Hopelijk kom je daar iets minder 'creepy creatures' tegen...)

    XXX Lenneke

  • 05 Maart 2009 - 07:00

    Mam:

    First!! Hoi mop,heb je net gesproken, maar altijd leuk om je verhalen ook te lezen. Iedereen heeft zulke dromen, maar jij maakt ze waar!!Ik ben trots op je.Heel veel liefs mam.

  • 05 Maart 2009 - 07:15

    Lot:

    Getveredekkie. Wat een lekkere details weer. Mijn hemel. Het is maar goed dat je nu weer lekker in de bewoonde wereld bent. Succes met duiken!!! xx

  • 05 Maart 2009 - 08:02

    Ruth:

    Ha schatteke,
    Je hebt insywinsy de groeten van me gedaan?! hihi. Die slang had wel een flinke maaltijd te eten met al die ratten.
    Echt zooo super gaaf dat je gaan duiken. Wil ik ook! pas op voor haaien en als ze je aanvallen kijk hard op zn oog slaan! Vinden ze niet zo tof en gaan ze weg.
    kus kus

  • 05 Maart 2009 - 08:05

    Albert:

    Had je Ruth bij je moeten hebben. Die is niet bang van creepy-crawlies.

    Kus,

    Je vader

  • 05 Maart 2009 - 08:18

    Janka:

    Gelukkig bestaat de wereld niet alleen uit een bewoond gedeelte maar verblijven in zo'n oord is ook niet alles Des te meer geniet je weer van alle luxe waar je nu in zit Geniet maar lekker en doe de vissen mijn groeten liefs Janka

  • 05 Maart 2009 - 08:33

    TAmara:

    Heel cool dat je gaat surfen!!! Wil ik ook altijd nog een keer gaan doen. En fijn om te weten dat je helemaal in orde bent! ;)

    Have fun!
    Kus!
    Tamara

  • 05 Maart 2009 - 09:08

    Anne:

    Hey renee,

    Lees elke keer je geweldige verhaaltjes maar zal nu ook maar eens iets terugsturen!! Het was ieder geval weer een ervaring al die beestjes!! Was je bed wel schoon?? of wil je daar liever niet over na denken ;) Veel plezier met het duiken en we wachten op je volgende spannende en leuke verhalen hier in Holland. :)

    liefs xxx Anne (van ruth, voor het geval je meerdere annne's kent ;)

  • 05 Maart 2009 - 09:25

    Lindy:

    Reneeee!

    haha wat klinkt dat idd creepy zeg, al die beesten! Maaar wel allemaal heeel gaaf! Zeker dat duiken, stoer hoor. Ben benieuwd wat voor moois je daar allemaal ziet onder water, laat maar gauw weten hoe het was!:)

    Liefs en een dikke kus vanuit Nederland (waar het eindelijk niet meer vriest)

  • 05 Maart 2009 - 10:23

    Rowan:

    Hee!!
    Wat leuk allemaal :D
    En dan bedoel ik dat stukje waarin je weer in Byron Bay bent hoor haha ;)
    Al die vieze beesten allemaal in Nimbin! Iekkk!
    En dan ook nog eens van die dealers..
    Ontzettend veel plezier met scuba diven en gelukkig ben je helemaal gezond verklaard :D

    Liefs, xxx Rowan

  • 05 Maart 2009 - 15:04

    Ruud:

    Hey Reneetjuh :D,

    Wat een vieze plek haha ik denk dat ik al echt na 1 dag gillend weg was gegaan haha (A) maargoed je hebt het iig overleefd :D

    Vet gaaf dat je gaat duiken daar wil ik ook nogsteeds doen maar op een plek als daar zal het wel super mooi zijn :D

    groetjes,

    Ruud

  • 05 Maart 2009 - 16:47

    Desiree:

    Whaaa gadsiedarrie, blij dat je daar weg bent dan idd!!!
    En wat super gaaf dat je nu gaat duiken! Volgens mij is dat wel niet zo vet! Hopen dat het super mooi is daar in de diepe diepe zee!
    We horen het wel!
    Liefs xx

  • 05 Maart 2009 - 17:53

    Lienda!!:

    Hey Sgattie

    Wat leuk om je verhaaltje te lezen.Ik zie je daar al helemaal zitten tussen die beesten.
    Veel plezier met duiken.Kijk je wel uit voor JAWS!!
    Dikke kus

  • 06 Maart 2009 - 11:57

    Panja:

    Hoi Renee.
    Echt super grappig om je verhalen te lezen en dan weet ik precies waar ej bent. Want ik heb daar ook gelopen. Wij zijn niet naar Nimbin gegaan omdat we al hadden gehoord dat het daar vies en duur was.
    Mooi is de vuurtoren he. Toen ik daar was werden we ook getrakteerd op een zwermdolfijnen. Heb je die al gezien. Byron Bay is echt een van de leukste plekken in australie vind ik. Heel relaxt. Fasier en White sundays zijn te gek. Geniet er van... want het is zo weer voorbij en ik besef me nu dat het al weer 6 jaar geleden is dat ik daar ben geweest.

    LIefs Panja

  • 07 Maart 2009 - 19:00

    Annemiek:

    Ieeeeeeeeeeeeeeeeeee

    Ik werd al gek in Gambia toen ik op het terrasje zat naast een bloempot waar een joekel van een kever op zat. Niks voor mij. Ik krijg er helemaal de kriebels van

  • 08 Maart 2009 - 11:59

    Theo & Jeanne:

    Renee,
    Het blijft boeiend om je avontuur te volgen, en zo te lezen heb je het, ondanks het ongedierte, goed naar je zin. En er komen nog leuke plaatsen, vergeet Surfers Paradise niet!!!!
    Groet, T&J

  • 08 Maart 2009 - 18:00

    Truus En Edward:

    Ha Renee,

    Geweldig leuk te lezen wat je allemaal meemaakt en ziet. We herkennen veel van de plaatsen, zoals Singapore, Sydney, Port maquary etc. Gniet maar goed van de sfeer, de relaxte leefwijze van de Aussies en de mooie natuur.
    We zullen je reis met regelmaat gaan volgen.
    Alvast gefeliciteerd met je moeders verjaardag.

    Hartelijke groetjes,

    Truus en Edward

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 73013

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: