Galway Girl - Reisverslag uit Galway, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Galway Girl - Reisverslag uit Galway, Ierland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Galway Girl

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Maart 2014 | Ierland, Galway

Hallo allemaal,

Zondag ochtend kreeg ik weer van de lieve mensen van de B&B een heerlijk ontbijtje voorgeschoteld en heeft de meneer mij zelfs naar de bushalte toe gebracht met de auto, hele aardige mensen!

Ik had om 11.10 uur de bus naar Galway! :D Nou ik ben inmiddels de wegen hier in Ierland wel gewend maar deze chauffeur die kon er wat van zeg, ik werd toch een bietje misselijk! hahaha. Maar goed, ondertussen ook erg genoten van het uitzicht want dat is hier als nergens anders op de wereld.

Rond kwart voor 1 aangekomen in Galway! De laatste keer dat ik hier was was vorig jaar zomer met paps en mams die mij toen kwamen opzoeken tijdens mijn stage, we zijn toen voor 1 nachtje naar Galway gereden, Connemara en de Cliffs of Moher bezocht. Het hostel wat ik geboekt had zat echt om de hoek van het busstation en om de hoek van het centrum, Galway is maar heel klein ondanks dat het wel redelijk bekend is in de wereld. Het hostel had een beoordeling gehad van beste hostel 2014, nou dat kan ik beamen hoor! Super leuke mensen die er werken, hardstikke schoon allemaal, goed beveiligd en ook snachts als je thuis komt na het stappen moet je nog kunnen aantonen dat je hier daadwerkelijk een kamer geboekt hebt, er zijn Appple computers die je gratis mag gebruiken voor internet en dingen uit te printen, er is een super gezellige lounge met pool tafel en muziek, gitaren staan er om gebruikt te worden een piano, ontbijtzaal met gratis ontbijt, tv kamer echt dikke prima! Zelden zo'n goed hostel gezien en ik heb er iniddels toch aardig wat gehad!

Ik ben die middag even het stadje doorgelopen en je word gelijk overladen met de vele straat muziekanten die er op elke hoek van de straat staan, een street performer die goochel trucs deed, een zelfde mannetje als van de zomer stond in dezelfde jas weer op zijn gitaar te spelen, heerlijke stad, ik hou er van! Het weer zit tot nu toe nog steeds elke keer mee, op de dagen dat ik aan het reizen ben is het wat rot weer, driezel regen en op de dagen dat ik op een plek ben dan is het vaak droog dus ik heb niets te klagen, zonnetje dat zich af en toe laat zien, heerlijk! Het kan er wel eens anders aantoe gaan hier op dit eiland.

Ik heb me ook ingeschreven die middag voor een pub crawl, die zou om 20.00 uur beginnen. Ik had inmiddels mijn kamer genoten ontmoet, twee meiden uit Australie die in Londen aan het studeren waren en twee meiden uit Amerika, die Australische meiden waren erg aardig, ik zie ze niet veel die zijn alleen maar op stap de hele tijd, één van die Amerikaanse meiden is ook erg aardig maar die ander kon ik al vanaf minuut 1 niet uitstaan, arrogant stinkend kind die alleen maar een hele dag in d'r bed ligt en alles beter weet, pfffff moeizaam leven moet die hebben zeg! En dan tegen mij zeggen na een nacht dat ik wel gelogen moet hebben omdat ze absoluut niet snurkt, nee hoor dat zal ik heb er wakker van gelegen snachts draak! Maar goed, ik ben netjes opgevoed en gedraag me dus ook netjes en beleefd! Ik heb dr ook maar zo veel mogelijk vermeden maar ze gingn wel mee op die pub crawl. Wij naar de eerste pub wat de verzamel plek was en ben aan de praat geraakt met 3 gezellige mensen, die Amerikaanse tuthola's vonden deze drie mensen erg saai en zijn weg gegaan om wat te gaan eten, ze vroegen of ik mee wilde maar ik ben gebleven en gelukkig maar want ik heb een heerlijke avond gehad! Het waren 2 meiden, Mimi was geboren in Hong Kong maar opgegroeid in Japan en studeert nu in Londen, de ander, Kelly kwam uit Engeland en de jongen kwam uit Noorwegen en had een vrij moeilijk uitspreekbare naam en noemde zichzelf daarom voor het gemak TJ. Ze zaten alle drie op dezelfde Universiteit en waren hier in Galway voor St. Patrick weekend. Nou hoe snel je mensen kunt leren kennen, het is hillarisch! Mimi kon niet geloven dat ik in Hong Kong was geboren maar dat schepte gelijk een band, TJ vertelde me dat hij half Sami is, dat het originele Noorse volk wat nog in Noord Noorwegen woont, heeft me alles verteld over dat rendier hart zijn favoriete eten en is maar ook heel duur is, en als delicatesse eten ze eens in de zoveel tijd gekookte schapen hoofd, dit hebben jullie ook allemaal kunnen zien op TV een tijdje terug tijdens de aflevering van Floortje naar het einde van de wereld. TJ zei dat niets lekkerder ruikt dan als zijn moeder schapen koppen aan het koken is en het hele huis er naar ruikt, nou TJ mocht ik een keer op bezoek komen dan mat je dit maal wel een keer overslaan! hahah

Later in de avond en dus ook een aantal kroegen, pints en gratis shotjes later leerden we steeds meer mensen van de groep kennen. Deze pub crawl was niet alleen bedoeld voor ons hostel maar voor iedereen in heel Galway blijkbaar. De groep bestond uit ongeveer 15 man van verschillende hostels en B&B's. Later op de avond leerden we nog twee jongens kennen, Riley uit USA en Amar die geboren was in India maar nu al zo'n 8 jaar in USA woont. Toen ik even met Amar stond te praten en ik hem vertelde dat ik vorig jaar dus in de Wicklow Mountains heb gewerkt en gewoont vertelde hij dat hij in Roundwood was geweest in de pub waar ik dus elke zondag avond kwam vanwege de live muziek! hahah, hij heeft daar met mensen zitten praten die ik dus ook ken, hoe klein is de wereld! We hebben een super gezellige avond met zijn allen gehad ook al waren we een aantal uren eerder nog volstrekt vreemden van elkaar, dat maakte het misschien extra leuk en bijzonder We hebben een aantal bars gehad, sommige ook met live muziek en ik geloof dat ik rond een uurtje of 03.00 in mijn bed lag. Nou denk je vast dat een avondje stappen er hier in Ierland er exact het zelfde aan toe gaat als in Nederland, nou dan heb je het mis. Aller eerst de outfit van de meiden, hakken van minimaal 10 cm hoog, waar ze ook nog eens vrijwel allemaal op kunnen lopen! Het rokje of jurkje maximaal 10cm beneden hun kruis, nog korter nog beter, hoe bloter hoe beter, hoe meer bruinings creme en zonnenbanken ze hebben gehad hoe beter, hoe groter en nepper de wimpers, haren en nagels hoe beter en hoe meer alcohol in je lichaam hoe beter. Je kan je wel een voorstelling maken van wat hier dan 's nachts op straat zwalkt, het is hillarisch om te zien en onmogelijk te begrijpen dat ze een aantal uur eerder nog voor de spiegel stonden en dachten "Ja dit is top, zo ga ik de deur uit vanavond" Maar goed, iedere cultuur is anders en ik heb mijn ogen uitgekeken!

St. Patricks nacht is altijd het drukst want de volgende dag op St. Patricksdag zelf zijn alle Ieren vrij, de dag erna niet meer dus vandaar alle drukte. Op St. Patricksdag zelf ben ik weer met Mimi, TJ, Kelly, Riley en Amar op pad geweest, we hebben de parade bewonderd wat eigenlijk niet veel voorstelde en wat meer een gratis marketing parade was voor alle sport clubs in en rondom Galway, maar goed al die schattige kindjes deden hun best! We hebben nog wat schmink op ons gezicht laten tekenen en Amar, Riley en ik zijn na de parade de kroeg in gedoken. De meest vreemde gesprekken komen naar boven met vreemde mensen! Amar is dokter en reist veel, niet alleen voor zijn werk maar ook gewoon voor leisure, Riley werkt als laborant in een laboratorium en die twee samen nou alle enge ziektes kwamen ineens voorbij, ik zei "guys, waar hebben we het in hemels naam over haha" Amar vertelde ook dat als mensen erachter kwamen dat hij dokter is ze ook ineens hele vreemde dingen gingen vragen aan hem, zo van ja ik heb jeuk daar beneden wat is het en wat moet ik ermee, Amar had ook zoiets van ja uuuuuh! haha. Rily vertelde over zijn ontspoorde familie, dat zijn ouders zwaar drugs verslaafd zijn al zijn hele leven en aan de chrystal meth zitten, naast Heroiëne toch wel een van de meest heftige drugs, en dat zijn broer ontspoort is en dingen deed als hun hond ophangen enzo, wtf! Maar goed, ben blij voor hem dat hij zijn eigen pad heeft gekozen en veel reist en dus ontsnapt is aan wat er binnen zijn gezin gebuerd.

Die avond hebben we weer met zijn allen afgesproken en ook Tammy, een Canadees meisje uit het hostel ging met ons mee en zijn we met zijn allen een hapje gaan eten. Ik zei op een gegeven moment van ja gisteren kenden we elkaar nog niet eens en zo trek je een hele dag met elkaar op alsof je elkaar al jaren kent! Er zat een flink leeftijds verschil tussen ons allemaal want Amar was de oudste met 32 en TJ de jongste met 20 jaar maar dat maakte helemaal niks uit eigenlijk, het klikte zo goed. Ik geloof dat ik die meiden, mimi en Kelly heb laten inzien dat in je eentje reizen ook een optie is en helemaal niet eng hoeft te zijn, ze zei tegen mij na een middagje gekletst te hebben "you've got such a cool life!", toen dacht ik ja eigenlijk wel ja zo had ik het nog niet eens bekeken, grappig dat andere mensen je dat dan zo laten in zien.

Na het eten zijn we nog een pub in gedoken waar ze een beer garden bleken te hebben en daar hebben we nog gezellig zitten kletsen en biertjes gedronken voor we allemaal afscheid namen en ons bedje in doken. Vreemd om "afscheid" te nemen van iemand die je eigenlijk nog maar net wat langer dan een dag kent! Ik zeg dan ook maar gewoon 'Until we meet again'!

Vandaag namen Kelly, Mimi en TJ de bus pas in de middag dus vanochtend na het ontbijt hebben we nog wat door Galway gelopen en wat inkopen gedaan en daarna een filmpje gekeken in de TV room. Het halve hostel is leeg want na St Patricksday is iedereen weer weggegaan, die twee Amerikanene van mijn kamer gelukkig ook!

Het waren weer een aantal bijzondere en mooie dagen hier in Galway, het is een hele fijne stad waar ik me ook prima thuis voel, maar ja dat voel ik me wel op meer plekken eigenlijk! haha. Morgen ochtend om 07.30 uur heb ik de bus naar Dublin (die doet er meer dan 3 uur over dus word een lange zit) en dan moet ik de bus om 11.30 uur pakken naar Glendalough waar ik mijn Ierse familie weer zal zien!!! Oh het is zo'n gek idee dat ik morgen weer in Trooperstown ben en iedereen weer zie!! Heel fijn idee maar ook heel gek!! Het betekend helaas ook weer dat het einde van deze trip alweer in zicht is :( Maar goed, daar denk ik nog maar even niet aan! Vanavond me koffertje weer inlaaien en dan snel slapen des te eerder is het morgen!

Hier nog een wijze raad die ik vandaag had gelezen:

"Travel always 'especially when you are young'. Don't wait until you have enough money or until everything is 'just right' that never happens!


  • 18 Maart 2014 - 20:13

    Mam:

    He mop, Je verhalen worden steeds leuker. Vooral over al die jongelui die je onderweg tegen komt. Die schapekoppen heb ik ook gezien in die pan. was blij dat ik ze niet kon ruiken. brrr
    Morgen naar je familie. Doe ze allemaal de lieve groetjes.

  • 18 Maart 2014 - 20:25

    Chris Ellen:

    Groeten aan Christopher and Teresa!!

  • 18 Maart 2014 - 20:45

    Ruth:

    Schapenkoppen... hmm wat zal dat ruiken, daar is haggis niks bij!
    Wat een levensverhalen van andere mensen. Je weet dat het bestaat maar ik zou ook niet weten wat ik hoor als zo'n jongen als Rily over zijn familie verteld OMG.

    Goed om te horen hoe enorm je het naar je zin hebt en weer een boel nieuwe vrienden hebt gemaakt!
    Heel veel plezier in Trooperstown bij je andere famillie. xx

  • 19 Maart 2014 - 04:19

    Albert:

    Hi Renee,

    Mooi verhaal hoor. Ben je die vent van vorige keer nog tegen gekomen.
    En Ruth, wat is er mis met Haggis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 72796

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: