Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Belfast

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo allemaal,

Aangezien ik van meerdere mensen vernomen had dat zij toch wel heel graag mijn blogs wilden lezen als ik op reis ben, heb ik maar besloten om het ook deze keer bij te houden ook al ben ik maar voor 17 dagen weg. Voor de mensen die het nog niet weten, ik ga dus naar Noord-Ierland en Ierland toe om onderzoek te doen voor mijn afstudeer scriptie. Mijn onderwerp is Spiritual Tourism en ik ga kijken of Ierland zich zou kunnen branden als een spiritual destination. Het antwoord horen jullie 22 mei want dan is de deadline van mijn onderzoek haha.

Ik begin dus in Belfast, vervolgens ga ik verder naar het hoorden naar Bushmills waar ik ook de Giant Causeway Coast ga bewandelen vervolgens verlaat ik Noord-Ierland voor het echte Ierland ;) en zal ik richting het westen gaan naar Donegal verblijven (waar ik vorig jaar met Christopher en een groep ook ben geweest een aantal dagen), vervolgens ga ik wat zuidelijker naar Westport en daarna richting Galway waar ik zal verblijven tijdens St. Patrick's day. Vanuit Galway zal ik de bus richting Dublin pakken om vervolgens gelijk door te gaan naar de Wicklow Mountains naar mijn home sweet home Trooperstown waar ik weer herenigd zal worden met mn Ierse familie! :D En aan het eind van de trip verblijf ik nog 1 nacht in Dublin en dan vlieg ik 23 Maart weer terug naar Nederland.

Maar zover is het allemaal nog niet want momenteel ben ik in Belfast, Noord Ierland in een YHA hostel, heb nog nooit zo'n rustig hostel mee gemaakt zeg! Maar goed, even bij het begin beginnen dan maar. Donderdag heb ik lekker op tijd de trein genomen naar Schiphol want het zal me maar over komen dat ik die verdomde intercity direct pak en hij weer uren stil staat. Dus ik was ruim op tijd op Schiphol, de meeste van jullie die dit lezen zullen hier verder ook niet verbaasd over zijn gezien mijn motto "liever te vroeg dan het risico lopen te laat te komen". Dit keer was ik zo vroeg dat ik zelfs mijn koffer nog niet kon inchecken, ik hoorde Inge van Lankveld al kei hard lachen, dus Ingie ik heb aan je gedacht hoor! hahaha. Even wat gedronken en toen kon ik even later alsnog mijn koffer inchecken bij de meest vrolijke meiden die daar achter de balie zaten van Easy Jet, ahum. Ik was even bang dat ik naar gate 'M' moest omdat ik met easy jet vloog maar gelukkig was dat niet het geval. Gate M heeft namelijk maar een paar eettentjes en 1 winkeltje en ik wilde nog een mooie zonnebril uitzoeken van mijn verjaardagscenten! :D Dus gelukkig mocht ik naar Gate 'H' wat betekende dat ik nog even kon shoppen. Ik heb een fantastische Ray Ban aviator zonnebril gekocht, goud montuur met bruine glazen, ben er heel erg blij mee! :D Vervolgens door naar de gate waar ik weer vol verbazing en met een grote grijns op mijn gezicht mensen heb staan bewonderen die proberen een veel te grote koffer als handbagage mee te nemen of 2 stuks handbagage ipv 1, tsjah zo gaan de regeltjes nou eenmaal niet! :D Heb me kostelijk vermaakt!

Vlucht ging prima, 1 uur en 15 minuten en toen kwam ik aan op wat moest lijken op een vluchthaven, nou voor een stad als Belfast had ik wel wat meer dan dit jaren 70 krot verwacht haha. Ik had als een van de eerste mijn koffer, moest nog sprintje trekken om hem niet te missen op de bagage band en heb toen de bus naar het centrum genomen. Ik ben uitgestapt op het bus station en de rest was te lopen. Helaas hadden we hier in Belfast niet de 15 graden voor Nederland wel was voorspeld en kon ik dus met mijn koffertje door de regen op zoek naar dat hostel. Als een verzopen poes kwam ik eindelijk aan bij het YHA hostel en werd ik vriendelijk ontvangen. Ik slaap op een vier persoon's kamer en er was maar 1 bed bezet dus we lagen er maar met zijn tweeën Die meid die er al in zat had ik heel de dag niet gezien en ze kwam pas 's nachts binnen wandelen, aardige griet maar is vandaag ook weer vertrokken.

Nadat ik even snel wat droge kleren had aangetrokken ben ik Belfast ingegaan om een beetje te gaan rond neuzen. Al snel had ik de Primark en de HMV gevonden, twee winkels waar je mij erg blij mee maakt! Voor de genen die niet weten wat een Primark of een HMV is, het zijn winkels met enorm goedkope kleding en DVD's/CD's.
Die middag ben ik dus door de regen door Belfast gelopen en had wat gegeten en een pint gedronken in een van de toch wel weinige pubs hier en ben 's avonds toen ik weer terug was naar mijn Hostel een Bioscoop tegen gekomen dus daar heb ik een filmpje gepakt; 'Book Thief', erg mooie film maar ook wel weer beetje vreemd want officieel is het een duitse film maar ze spreken ook Amerikaans, dus ik had zoiets van ja had dan een van de twee talen gekozen maar goed. 's Avonds nog wat op internet gezeten hier in het hostel en toen 'lekker' naar bed gegaan, helaas viel dat een beetje tegen. Het is een stapel bed wat volgens mij nog van voor de oorlog is zo oud en het piept en kraakt als een malle!! Verder heeft het matras een plastic cover (waarschijnlijk makkelijk schoon te maken ivm kots en pies ofzo) waardoor als ik me omdraai in bed niet alleen het halve hostel wakker ligt van het gepiep en gekraak maar ook nog eens mijn matras hoes lekker mee glijd over dat plastic waardoor het never nooit goed blijft liggen, ik werd wel 10x wakker met mijn armen en benen op een plastic matras, jakkes! Verder kwam die griet dus vanacht nog binnen wandelen en gaat er hier om de zoveel keer een aantal sirenes af van politie en weet ik het wat er allemaal nog meer voorbij komt rijden, geen oordoppen die daar tegen bestand zijn. Maar goed, vanochtend om 07.15 uur was ik klaar wakker en ben toen gelukkig weer in slaap gevallen wat een hele diepe slaap was dus ben als nog rond 09.15 uur lekker wakker geworden.

Even snel douchen dacht ik toen, die meid was vertrokken en kon dus poedeltje naakt door de kamer lopen wat heel handig is want die douche is eigenlijk meer een soort van kast. Dus ik daar mijn haren aan het wassen zie ik dat het putje niet goed door loopt, geen hond daar van die schoonmaak ploeg die het in zijn bol haalt om al die haren een keer uit het putje te trekken, dit betekende dus dat het water overstroomde naar de kamer en ik daar stond van FUCK en nu?! Met shampoo in mijn haar! hahaha. Even snel haren gewassen, alles was toch al zijjkes nat, en toen heb ik maar een laken gepakt van een van de bedden en daar de boel mee 'droog' gemaakt, ook nog even een melding gemaakt bij de balie beneden maar ben benieuwd hoe mijn douche beurt morgen ochtend zal zijn! hahah.

Ik heb ff snel een boterham in mijn giechel gedouwd en ben toen naar het trein station gelopen, kaartje gekocht om richting het Titanic Quarter te gaan maar had net de trein gemist dus kon half uur op het station zitten wachten. De zon scheen lekker vandaag maar ondanks dat ik nu dus twee zonnebrillen in mijn koffer had, had ik er dus geen in mijn handtas gedaan, lekker handig! Maar ach, dat drukt de pret niet! Aangekomen op het Titanic station heb ik nog een flink stuk moeten lopen naar het gebouw zelf, het museum waar ze alles vertellen over de Titianic, van bouw tot zinking. Voor de genen die het niet weten, de Titanic is hier in de haven van Belfast gebouwd. Het museum was net nieuw en echt super interessant, mochten je ooit in Belfast zijn (zal het niet aanraden als een weekendje weg stad) dan moet je hier wel even heen! Toen na twee uurtjes ofzo dat eind weer terug gelopen naar het station waar ik vervolgens weer de trein had gemist, zo blij dat het een zonnige dat was! hahahah. Ik ben op een ander station uitgestapt dan waar ik begon en van hieruit kon ik de bus nemen naar de stad, op vertoon van je trein kaartje kon je gratis met de bus, zouden ze in Nederland ook moeten doen! Vervolgens heb ik heerlijk een aantal uren door de stad geslenterd, heerlijk in die zon.

Qua toeristen hier is het ook niet veel momenteel, was te verwachten natuurlijk gezien de tijd van het jaar maar zelfs in het hostel is het zo rustig! Nog nooit meegemaakt. Ik heb als het goed is vanavond de kamer voor mijzelf maar mee dat ik dit aan het typen ben staan er een aantal meiden in te checken dus hoop maar dat zij een andere kamer hebben!

Morgen is mijn laatste dag hier in Belfast en ik ben er wel blij om. Belfast is mijn stad niet, veel te brits en ik mis echt het Ierse hier, de gezelligheid de pubs de vriendelijke mensen, het is allemaal een beetje pauper en ik denk ook niet dat ik hier nog een keer terug kom. Morgen ga ik nog even langs het nationaal museum en de St Anne's Cathedral en ik moet nog even uitzoeken waar en hoe laat ik de bus moet pakken naar Bushmills want zondag vertrek ik dus verder naar het Noorden, naar County Antrim waar ik in Bushmills zal verblijven voor 3 nachten.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes!



  • 07 Maart 2014 - 20:52

    Mam:

    He mop, Vergeet je zonnebrillen niet morgen! Hopelijk heb je ze nodig.
    kus mam.

  • 07 Maart 2014 - 21:14

    Ruth:

    tof dat je dat titanic museum hebt gezien. Mocht je foto's maken? ben benieuwd. xx

  • 07 Maart 2014 - 21:28

    Tante C:

    Lieve Renée een heerlijk verhaal weer.
    Op naar het èchte Ierland, waar je hart ligt!

    Xx

  • 07 Maart 2014 - 21:34

    Hetty:

    Renee, dankjewel dat we weer mee mogen genieten van je reis verslag(en).
    Maar je had niet naar Ierland hoeven gaan voor het Titanicmuseum want dat hebben ze in Amsterdam ook en het is iets dichterder bij. Have fun meisje... Xxx

  • 08 Maart 2014 - 09:03

    Rowan:

    Lekker verhaaltje weer!
    Geniet ze!

    X

  • 08 Maart 2014 - 10:17

    Aartje:

    Hoi Renee ik heb weer even lekker kunnen genieten van je verhaal .
    Heel veel plezier . x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 73962

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: