Glenelg Beach house! - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Glenelg Beach house! - Reisverslag uit Glenelg, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Glenelg Beach house!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

11 Juni 2009 | Australië, Glenelg

hello!

Ben ik weer, dit wordt een korter bericht dan normaal aangezien ik niet echt veel boeiends heb meegemaakt!

Ik ging naar Glenelg toe, dat is het strand gedeelte van Adelaide. Ik kwam hier aan en het was prachtig weer! (voor de winter dan) Dus ik hoefde donderdag nog niet gelijk te beginnen met werken en heb een beetje rondgelopen, winkeltjes bekeken boodschappen gedaan etc.
Vrijdag was mijn eerste werkdag en ik werk samen met een Frans sprekende Belgse genaamd Celine! Echt een top wijffie! 24 jaar oud maar ik heb echt in tijden niet meer zo gelachen met iemand geweldig! Dus dat is mooi want ja we werken wel samen en dat maakt het werk alleen maar leuker! Het is helaas over het algemeen maar 2 uur per dag dus echt geld verdien ik hier niet. Maar ik heb wel een dak boven mijn hoofd en dat is erg belangrijk! We werken van 10.00 tot meestal 12.00 uur en het is zo anders om in een hostel schoon te moeten maken dan in een hotel! Hier hoef je alleen maar een deken op te vouwen als een persoon z'n bed verlaten heeft want als je inchecked moet je zelf je bed op maken! Dus stofzuigen, beetje tafels poetsen, spiegel etc. PENUT! Alleen de privit rooms moet je wel grondig schoonmaken en de bedden opdekken maar ook dat is echt simpel! Dus ik vind het wel een goede deal. Helaas heb ik hier al mn stinkende best gedaan om werk te vinden maar is neit gelukt! Overal staat op de ramen dat ze mensen zoeken en dat je je CV en sollicitatie brief in moet leveren, dan doe je dat en krijg je vervolgens niets te horen! Dus Celine en ik gaan misschien volgende week of die week daarop WWOOF-en (willing workers on organic farms). Dan werk je op een farm voor onderdak en eten dus geef je geen geld uit. MAar we wachten nog even af en gaan nog wat fruit boeren bellen etc.

Verder was hier zondag echt een GEWELDIG feestje in het hostel. Het was blijkbaar een jaarlijks event want het was erg populaire. Eigenlijk moesten we 15 dollar entree betalen en zou je een gratis drankje krijgen en gratis bbq. Maar omdat wij in de housekeeping werken kregen we een VIP bandje:D whoehoe! Gratis entree en gratis eten + fantastische electro/house muziek! Het was echt geweldig, champagne voor 3 dollar dus we hebben ons wel vermaakt! Het was al vanaf 12.00 uur smiddags maar Celine en ik moesten die dag wel meer dan 2 uur werken (dus toch nog wat centjes verdiend) dus wij waren rond 16.00 uur van de partij. En dat ging door tot midden nacht. Dus ik heb wel breda dancetour gemist maar een weekje later had ik hier een top feestje dus dat maakt het wel weer een beetje goed haha!

Verder hebben we wel gezellige avonden gehad met de crazy cannadese meid, de rare amerikaanse die de hele dag loopt te giechelen en de vreemde duitsers die zichzelf voor gek zette. De engelsen maken echt een zooi van hun kamer dus ik heb gezegt dat ze dat lekker zelf mogen opruimen en dat ik dat niet meer voor ze ga doen! Ze zoeken het maar uit! Als ze zat zijn (wat ze 9 van de 10x zijn) maken ze zo'n puinbak van hun kamer, kotsen in de prullenbak etc. DAAAAAG! JE mag je eigen zooi op gaan ruimen makkers! hahaha
Maar merendeel ga ik met Celine om. Oh ja maandag kwam er nog een collegatje/kamergenootje bij. Een zweeds meisje genaamd Malin nou ja vrouw eigenlijk want ze is 26 maar ziet er uit als 20 dus... is onze nieuwe houskeeping collega. Celine en ik snapte niet helemaal waarom ze haar hadden aangenomen aangezien er al vrij weinig werk is maar goed ze is gezellig dus dat maakt het weer leuk!

We hebben bijna elke avond wel een filmavondje met z'n allen. Ze hebben hier wel 10 van die enorme lekkere ligzakken waar je helemaal in wegzakt dus perfect voor een filmavond!

Uhmz verder heb ik volgens mij niet meer zo veel te vertellen.. Zodra ik meer weet over werk of wwoofen dan laat ik het jullie uiteraard weten! Er staat 1 foto van mij en celine op mn site, deze computer is uiteraard weer eens niet echt snel dus het is me niet gelukt om er meer op te zetten.

Tot snel!

Dikke kus!

  • 11 Juni 2009 - 04:58

    Ruth:

    First!!

  • 11 Juni 2009 - 05:00

    Ruth:

    Ja ben ik weer. Echt irri als ze je hulp vragen maar niet reageren. Eikels. Mooi dat je VIP was zeg. Dat zijn ook de dingen waar je van moet genieten.
    x

  • 11 Juni 2009 - 05:12

    Mam:

    Hoi mop, hoop dat jullie snel iets leuks vinden.Wat voor fruit kun je in de winter plukken? Ben benieuwd waar je terecht komen.Wel gezellig zo samen.Dikke kus.mam.

  • 11 Juni 2009 - 08:36

    Tamara:

    Lekker hoor Renee, dat je aan het strand zit daar! Hoop dat je er een beetje van kan genieten, ook al moet je toch ook wel werken. Hoop voor je dat je nog ergens wat geld kan verdienen zodat je straks nog verder kan reizen!

    Dikke kus

  • 11 Juni 2009 - 15:57

    Desiree:

    Joehoeee, weer een tijdje geleden! Leuk dat je weer een beetje een maatje hebt gevonden daar! Maakt het idd een stuk gezelliger zo te horen ;)! Heeel gaaf dat je nog een 'dancetour' daar had!! Heb je het toch niet helemaal gemist haha! We horen snel weer van jeeeee(L)

  • 11 Juni 2009 - 18:23

    Boyd:

    Hey poeppie! Had ff gekeken op google.maps, kan je zo door Glenelg lopen. Echt grappig, dus heb je hostel van alle hoeken bekeken en gezien welke winkeltjes er zitten. Je zit dicht bij de Subway, heb ik nog kortingsbonnen van ;). Ik wil eigenlijk wel weten wat je plannen zijn want straks stuur ik allemaal leuke dingen op en dan ben je oppeens aant blaffen :P. (wwoofen voor de mensen die hem niet snapte, ruth?)

    Kus lekker ding!

  • 11 Juni 2009 - 18:33

    Ghee Renee:

    Als vipp naar een feestje, je boft maar.

    En dat je Breda dancetour
    hebt gemist is niet zo erg hoor, weet je hoever het fietsen is???:).


  • 11 Juni 2009 - 19:28

    Brenda:

    Joaah, zwaaaar irri als ze hulp zoeken en ze antwoorden niet haha, ik weet er oook alles van meid. Verder klinkt het uiteraard nog steeds helemaal geweldig, en dancetour.. ach, jij zit lekker daar! Das echt veel beter hoor haha.

    Daaag meid, tot snel. X

  • 11 Juni 2009 - 20:12

    Reinier:

    Hee, ach als ik al het woordje Australie hoor krijg ik al de kriebels, wil daar ook zo graag heen! Dus ik vermaak me wel met jouw verhalen!

    Zoek je werk? Hier gaat binnenkort een collega'tje weg, lijkt het je het leuk werken als een hostess in Turkije ;)? groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Glenelg

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 72977

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: