Q.town, Dunedin, Lake Tekapo, CH.CH and Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Q.town, Dunedin, Lake Tekapo, CH.CH and Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Q.town, Dunedin, Lake Tekapo, CH.CH and Melbourne!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

16 April 2009 | Australië, Melbourne

Hello everyone!

Ben ik weer hoor, nu niet meer vanuit NZ maar vanuit mijn oude vertrouwde landje Australie! NZ was prachtig en ik ben ook erg verwend door Gerda en Bruce maar het is ook weer fijn om weer terug in aussie te zijn! Zodra ik de airport verliet scheen het zonnetje weer op mijn gezicht, heerlijk!

Oke ik was gebleven in Queenstown. Het was een erg mooi plaatsje met veel barretjes, winkels een park en dat allemaal omringd door bergen met witte sneeuw topjes, prachtig! Ik zat in een hostel aan het meer en had dus een mooi uitizcht als ik aan het ontbijt zat! Ik zat op de zelfde kamer als Shari, een cannadeese die ik nog herkende uit Franz Josef. We zijn veel met elkaar opgetrokken en op een avondje nog even langs de ierse pub gegaan. Was erg gezelig! En toen we naar buiten liepen hoorde ik een doedelzak band spelen, ze stonden om de hoek op straat live een showtje te geven. Ze waren aan het bibberen van de kou want het was al donker en zo warm is het rond deze tijd niet meer in NZ. Maar ze konden het aardig. Toen we terug liepen naar het hostel kwamen we nog een stel koreanen tegen die shari nog kende. Dus zodra zij hoorden dat ik uit Nederland kwam was het gelijk met hun gebrekkige engels " aaaaah Goes Ghiddink!" Ja die kennen we wel.

Ik heb daar sinds lange tijd weer even uit kunnen slapen en heb er wat gewandeld en boeken gelezen etc. Erg ontspannend. Ik kwam Suus (de Rotterdamse die ken ik nog uit Nelson) ook nog tegen op straat! En ook een brits stel waarmee ik een tijdje in de bus heb gezeten kwam ik op straat tegen. Daar ben ik toen de hele middag mee op getrokken.

Dunedin was een plaatsje dat werd vegeleken met de plaats Edinburg in Schotland. Maar ik kan jullie vertellen het leek er TOTAAL niet op! Geloof me, ze zouden wel willen! Ik ben naar de Cadburry chocolade factory geweest. Cadburry is hier de meest bekende chocolade die je kan krijgen. We kregen maar een kleine tour want het was pasen en ze hadden het nog al druk:S Dus de tour stelde weinig voor maar de chocolade was erg lekker. Ik heb chocola met tiramisu (ja angela dat heb jij weer gemist!) smaak op! Jammm...

Die avond wilde ik op mijn gemak een boekje op mn bed lezen maar ik had een ier op mijn kamer zitten. (eigenlijk 3 ieren) En beste mensen ik kan jullie 1 ding vertellen, ieren moet je gewoon maar laten lullen want hoe of wat je ook probeerd je verstaat ze toch niet! Hij heeft echt z'n hele levens verhaal aan me opgehangen over z'n vader en moeder die werkeloos waren en wilden dat hij terug kwam, een oom die alcoholist was z'n broers die niet voorstelde z'n exvriendin die het uithadgemaat etc etc. Dat was wat ik eruit op had kunnen maken. Maar op een gegeven moment had ik het wel gehad met hem en ging dus verder lezen in mijn boek. Maar die hint begreep hij blijkbaar niet en ging gewoon door met vertellen over de waardeloze economie in ierland etc. Na een tijdje heb ik alleen nog maar uhuu, oh, uhuu gezegt. En dan denk je het wel gehad te hebben met de ieren maar nee hoor. Ik had nog 2 ierse wijffies op mijn kamer zitten. Erg leuk en aardig maar NIET als ze gedronken hebben! Mijn god zeg! Ze kwamen eerst om een uur of 01.00 uur snachts de kamer letterlijk in stormen, deur opengegooid (eerst lopen bonzen op de deur want ze waren uiteraard de sleutel vergeten), hoppa het licht aan (alsof ik niet lag te slapen!) en dan ook nog eens heel leuk gaan lopen tetteren met die irritante stemmetjes van ze, en dan bedoel ik niet op fluistertoon! Grrr.. Dus mijn humeur was weer geweldig de volgende ochtend. Vooral toen ze om 07.00 uur pas weer op de kamer kwamen om te gaan slapen terwijl ze de zelfde bus als mij die ochtend moesten hebben.
Maar renee's wraak is zoet:D Gna gna gna, dus mijn wekker ging om 07.15 uur, ik gooide de gordijnen open, hoppa ramen open, licht aan en ik heb heel per ongeluk mijn tas met extra veel lawaai in staan lopen pakken. En toen ik de kamer verliet glipte de deurklink uit mijn handen en knalde de deur per ongeluk dicht! Oeps, what goes around comes around zeg ik dan!

De volgende dag zouden, ja met nadruk op zouden, we om 08.00 uur de bus naar Lake Tekapo (take a poo, hihi flauw) hebben maar de bus starte niet. Moet niet zo'n probleem zijn maar... wel op 1e paasdag als iedereen vrij heeft! Dus ook de auot-maak-mannetjes! Dus na anderhalf uur te hebben zitten wachten, en er ondertussen achter gekomen te zijn dat je busschauffeur in Woerden (god mag weten waar dat ligt) te Nederland geboren te zijn kwam er een monteur. Dus die heeft de bus weer gemaakt en we reden om 10.00 uur weg! MAAR, 1 van die ierse trollen van mijn kamer was kwijt! Dus na een kwartier konden we dan eindelijk vertrekken!

Lake tekapo was echt prachtig! Ik heb nog nooit zo'n helder blauw meer gezien! Zelfs lake mckenzie op fraser was niet helemaal zo helder blauw als dit meer. Dat kwam door het gletsjer water van de bergen. Aan de rand van het meer zouden warmwater baden zijn. Dus ik had er helemaal zin in en heb 20 minuten gelopen om in een bad te kunnen zitten. Maar het bleken gewoon kleine soort zwembaden te zijn die dan verward waren maar het stikte er van de mensen! Dus daar had ik geen zin in. Ben ik terug gelopen naar het hostel en heb ik mn avond eten gemaakt. (het was inmiddels alweer 18.00 uur) Ik heb zitten kletsen met een man die op de FIETS door NZ aan het reizen was! Respect met dit weer en al die bergen! Toen hoopte ik eindelijk op een fatsoenlijke nachtrust na die vreselijke nacht maar helaas het was me niet gegunt! Ik was kappot maar kon niet slapen en toen ik eindelijk sliep ging er iemand om 04.00 uur naar de wc en mijn hoofd lag naast de deur, heel fijn! Dus ik was wakker. Toen deed ik mn oordoppen uit want ik dacht dat het al bijna 07.00 uur was. Maar toen hoorde ik het meest akelige geluid wat er maar op de wereld bestaat en dat was een duitser die aan het knarsentanden was! BAH! IEL! kippevel jak! Ik kan daar echt niet tegen, die gast moet geen tanden meer over hebben volgens mij!
Dus hop, oordoppen weer in en nadat die ier die boven mij lag stopte moet draaien en woelen heb ik toch nog een oogje dicht kunnen doen.

De laatste bustrip was weer terug naar Christchurch. Het was maar een kort stukje dus dat scheelde weer. En ik kon weer in mn heeeeeerlijke 2 persoonsbed bij Gerda en Bruce slapen! Bofte ik even!:D Ze hebben me weer 2 dagen en 3 nachten heerlijk verwend met de kookkunsten van Bruce en ik heb mn wasje kunenn doen en lekker weer oprah en dr. phill kunnen kijken! Fantastisch!

Maar hier kwam ook weer een eind aan want donderdag de 16e moest ik om 06.15 uur de lucht in, op naar Melbourne. En Bruce was zo lief om me om 04.00 uur snachts naar het vliegveld te brengen! Dus ik heb vanochtend weer lekker voor de 6e keer in 2 maanden tijd in een vliegtuig gezeten met gillende baby's en stinkende mensen maar ik heb het weer overleerd;)
Prima landing, tas gepakt, busje gezocht die me naar het hostel bracht en hier zit ik dan in St. Kilda, Melbourne. Ik heb net mn backpack bij het hostel gedropt en ben even het stadje ingelopen. Ik heb ook geinformeerd bij de receptie hoe moeilijk het hier is om werk te vinden en hij zij dat het niet erg makkelijk was vanwege de crisis. Maar het blijkt in heel Australie niet erg makkelijk meer te zijn vergeleken met een aantal jaren terug. En ik kon ook niet in het hostel werken voor accomodatie dus ik ga na deze 3 nachten (ik had het al voorgeboekt) een hostel zoeken in het Centrum van Melbourne kijken of ik daar meer geluk heb. Dus fingers crossed!

Ik ga nu even boodschappen doen en kijken of mijn bed al leeg is zodat ik even wat uurtjes bij kan slapen!

Dikke kus

  • 16 April 2009 - 04:28

    Mam:

    Hoi mop,Wat zul jij dat bed missen bij Gerda en Bruce. Nu met 10 man op 1 kamer!! We hopen allemaal dat je heel snel werk kunt vinden en dat ook nog leuk is.Je kunt altijd die nicht van oma eens bellen.Misschien hebben die nog een winkeltje en zoeken ze personeel. Je hebt hun telefoon nummer.Je weet maar nooit.
    Hebben andere mensen nog tips?
    Dikke kus.mam.

  • 16 April 2009 - 05:16

    Ruth:

    Ha schatteke,
    Good for you dat je die ierse trutten een payback hebt bezorgt. En anders ga je reiki consulten op straat geven. stoel behandeling voor $x,-
    kus

  • 16 April 2009 - 05:16

    Ruth:

    Kun je die lui niet om hulp vragen van travel active? voor werk?

  • 16 April 2009 - 08:39

    Lenneke:

    Hee Renee!!!

    Wat heb je gezellige mensen op je kamer, haha! Nou, wat dat betreft had ik niet met je willen ruilen hoor! Maar met de rest wel, natuurlijk. Ik hoop dat je snel werk vindt! Of course I'll keep my fingers crossed... ;-)

    XXX Lenneke

  • 16 April 2009 - 09:51

    Janka:

    Nu maar hopen dat er wat werk voor je is anders moet je creatief gaan worden voor een dak boven je hoofd gaat je vast lukken veel liefs Janka

  • 16 April 2009 - 09:56

    Claire:

    Whaha Reneetje echt weer genoten van je verhaal en cker jou wraak zo ken ik jou echt hahah;) geweldig

    veel plezier nog

    Kuss

  • 16 April 2009 - 19:52

    Lot:

    hey reneetje,

    heb je heerlijk lange bericht nog niet gelezen.. ga ik morgen heerlijk doen onder het genot van een kopje thee. Ik lees het wel hoor en vind het super leuk dat je weer een bericht heb geschreven.. Tot morgen
    x lot

  • 16 April 2009 - 22:09

    Anne:

    Hey Renee,

    Wat een verhalen weer zeg!! Maar erg vermoeiend van die slaapzalen waar mensen geen rekening met elkaar houden. Waarom ik eigenlijk ook dit berichtje tikte is dat ik een via hyves vriendinnetje van vroeger ook in Australie rondhangt en iets van 3 maanden in Melbourne heeft gezeten (nou zal het niet zo lang geweest zijn maar ach ongeveer) en daar dus 2 baantjes had. 1 in een cafeetje en 1 bij een kinderdagverblijf. En dat is nog geen maand geleden dus de crisis is nog niet zo groot ;). Succes!! en tot lees.
    xx anne

  • 17 April 2009 - 10:14

    Chris:

    Praat maar eens met Maarten,die had altijd een baan ergens. Goeie verkoop techniek. En trouwens, met die fantastische Engelse CV kom jij zo aan de bak hoor! Anders trek je ze maar over de toonbank zou oma zeggen. xxx

  • 17 April 2009 - 10:31

    Panja:

    Ola hier weer berichtje uit Den Haag. Tja de nachten in het backpack avontuur zijn vaak lang en lawaaiig maar oordoppen zijn de beste uitvinding van de eeuw.
    Ook ik heb meerdere vriendinnen die nog niet zolang geleden in aussie zijn geweest en in kinderdagverblijven, horeca, winkels hebben gewerkt.
    Natuurlijk kan je altijd naar de out-back gaan en schappen gaan scheren, haha.

    Maar zo te horen gaat dat wel goed komen.

    Liefs Panja

    ps. Woerden ligt tussen Utrecht en Den Haag in en je komt er langs als je op de a12 rijdt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 73018

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: