Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Newcastle

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Februari 2009 | Australië, Newcastle

hallo allemaal ben ik weer!

Dit keer een berichtje uit Newcastle, een klein stadje 3 uur rijden boven Sydney. En hier schijnt de zon:D:D:D Yeah, het is hier lekker 30 graden! Dus Angela en ik gisteren dolenthousiast naar het strand! Maar helaas, verbrand! Ik dacht ik smeer goed mijn schouders in want als die verbranden ben ik de sjaak (aangezien ik die loodzware backpack met sjouwen) maar toen was ik een beetje mn onderarmen vergeten! Dus ik had een heel mooi armbandje aan maar die staat nu dus ook op mn arm gegrafeerd! hahah maar goed, even naar de pharmacy geweest voor de juiste aftersun gel en dan moet het weer goed komen.

Woensdag hebben Angela en ik nog een tour gedaan door de Blue Mountains, NOOIT MEER! Ik heb echt momenten gehad dat ik dacht dat ik dood ging! Het had echt heel hard geregend en wij gingen wandelen door de bush! En er waren dan ook geen normale wandelpaden maar wij moesten over rotsen met 10cm blub en water en door watervallen en water dat viel op je hoofd van andere rotsen af nou echt pff.. Door een soort van jungle en dan kilometers om hoog en weer kilometers naar beneden we kunnen nog steeds niet lopen van de spierpijn in onze kuiten! hahah maar al met al was het uitzicht erg mooi:D En we hebben veel geleerd van smokey onze gids haha! Een echte oude australise man met een hoed met krokodillentanden erop, je weet wel.

We wilden vandaag eigenlijk een boot tour gaan doen om met dolfijnen te gaan zwemmen maar aangezien we zo verbrand zijn doen we dat wel een andere keer. Het water hier is echt heeeeerlijk! De golven zijn echt super hoog:D (voor de dames van bulgarije, nog hoger dan in bulgarije:D toen) Je wordt echt helemaal meegespoeld en het is lekker fris:D Ik lag s avonds nog te golven in mn bed haha. Gisteren avond hadden we van het hostel een gratis BBQ. Het stelde niet veel voor, 2 worstjes, sla en wat pasta met wat brood en een gratis drankje, maar toch het was gratis en altijd leuk!

We slapen nu op een kamer met nog 1 nederlands meisje en 5 jongens. Maar er zijn dr vandaag alweer 3 van vertrokken dus ben benieuwd wat we vandaag weer voor types op de kamer krijgen! We konden in eerste instantie amper een hostel vinden wat niet vol zat, maar gelukkig hadden ze hier nog 2 bedjes vrij voor ons:D

Ik wilde vandaag al mijn fotos eropzetten maar nou blijkt dat niet te kunnen op deze computer :@ hoe is het mogelijk! Grr.. maar goed, ze komen er dan zo snel mogelijk aan!:D Kunnen jullie fotos zien van dat heeerlijke strand enzo;) hahaha Ik ga zo op het gras in de schaduw even een boekje lezen, wat een leven! Muziekje erbij heeerlijk!

Morgen gaan we verder trekken naar boven en dan stoppen we in het plaatse Port Mequiery ofzo iets. Schijnt ook erg mooi en leuk te zijn:D

Ja, ik heb het er nog steeds naar mijn zin hoor;) haha

Tot snel! Kus

  • 20 Februari 2009 - 01:31

    Smokey:

    how´s it going mates
    the first one!!
    good to hear u liked the trip,.. pretty damn good!
    enjoy the rest of youre travelling, and don´t smoke to much of that brown shit!

    cheers! smokey

  • 20 Februari 2009 - 04:01

    Mam:

    He mop,
    Daar zitten wij dan in een druilerig holland met de carnaval gekte die vandaag losbarst. Zullen we ruilen? Ik kijk de voorjaarsbollen de grond uit, maar dat schiet niet op.Geniet maar lekker hoor, je hebt er hard genoeg voor gewerkt.liefs mam.

  • 20 Februari 2009 - 05:07

    Chris:

    Hey baka, gezellig hoor! Ik ben nou wel benieuwd naar die foto's!!! Ik ga morgen naar Antwerpen maar mijn foto's zullen vast niet zo zonnig zijn als die van jouw! xxx

  • 20 Februari 2009 - 05:09

    Ruth:

    hi skatje,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Pas maar op dat je je bikinie niet kwijt raakt in die golven!!
    kus

  • 20 Februari 2009 - 06:00

    Jan:

    in die plaats wil ik ooit gaan wonen relaxed stadje aan zee. nooit meer zorgen en alleen een fluisterende zee met flamingo,s oh god bring me to that place
    liefs jan

  • 20 Februari 2009 - 07:19

    Lot:

    Dag vrouwke,
    Je geniet er lekker van lees ik. Gelukkig maar. voortaan sunblock smeren he.... al is een huidkleurig armbandje helemaal de trent natuurlijk! Wie wil dat nou niet!!! hahah tot schrijfs. x lot en ook van maart natuurlijk

  • 20 Februari 2009 - 08:38

    Aartje:

    Hoi Renee , om jaloers van te worden, zon zee strand , dat is een goede combinatie. Geniet er maar lekker van , wij lezen jou verhalen wel.We zijn blij dat het zo goed met je gaat.
    groetjes Eric en Aartje

  • 20 Februari 2009 - 09:16

    Rowan:

    Renéeeeeee!
    Heerlijk, heerlijk, heerlijk! :D
    Je brengt met je verhaal zon in dit sippe bewolkte Nederland!
    En wat een enge jungletour zeg!

    Liefs, x

  • 20 Februari 2009 - 09:29

    Opa:

    Leuk weer nieuws van je te lezen. Pas op voor verbranden met die Australiesche zon.Op mijn enigste Aaustaliéreis in 1949 ben ik ook in New Castle geweest, maar toen was het daar winter.
    Wel veel plezier en tot de volgende keer, groetjes van oma en opa

  • 20 Februari 2009 - 10:18

    Ruud:

    en dan zitten wij hier in de kou, kan je niet wat warmte opsturen :P

    maar wel vet zo'n tocht

    ltrz,

    Ruud

  • 20 Februari 2009 - 12:13

    Brenda :

    Bij jou klinkt het ook niet verkeerd daaro!! Heeerlijk hoor ik al wel! Meid, ik spreek je niet zo vaaak, maar ik denk aan je hoor!!

    Adios,

    Lfs uit Spanje

  • 20 Februari 2009 - 12:20

    Tamara:

    Klinkt allemaal erg goed Renee! Jij komt voorlopig nog niet gillend naar huis denk ik. haha!
    Straks snel die foto's er op zetten, kunnen we zien wat je aan het doen bent!

    Dikke kus!

  • 20 Februari 2009 - 12:22

    Lindy:

    Renee van der Weijde, wat had ik je nou gezegd? dat je vooral GEEN verslag moest doen van het heeeeeerlijke tropische weer daar;) haha. nee lekker hoor!! Geniet nog maar lekker van het zonnetje en alles daar!

    Liefs

  • 20 Februari 2009 - 17:07

    Lienda!!:

    Het Renee

    Fijn om te lezen dat daar de zon schijnt.(not)Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.Maar zoals iedereen zegt "je eigen wel insmeren hé".Wij gaan ons mentaal voorbereiden op de carnaval:)...
    We zullen er 1(mischien iets meer)op je drinken.
    Dikke kus

  • 21 Februari 2009 - 01:20

    Annemiek:

    Renéetjescheetje!

    Ben maar blij ja dat je daar nu bent. Niet alleen vanwege het weer, maar ook vanwege 'iets' waar ik nooit een hekel aan heb gemaakt maar altijd met hart en ziel van heb gehouden. Maar dit jaar zou ik er mijlen ver voor willen vluchtend. En jawel.. dan heb ik het over CARNAVAL!
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamn. heus gaat dat snel voorbij. Ik ben t nu al beu! En moet zelf nog beginnen want heb vanavond opgetreden. Maar ach.. vrijdag lekker op vakantie naar Gambia. Kan ik stiekem toch een beetje vluchten.

    En Renée. Hoe kan je je onderarmen nou vergeten? In Bulgarije moesten wij er voor zorgen dat elk hoekje van je lijf was ingesmeerd en dan vergeet je zelf je armen. Sukkeltje ben je ook he!

    Nja succes met bruin worden. Weet dat dat bij jou altijd hoog op je verlanglijstje staat zodra er zon te zien is :P Maar ik denk dat dat bruin worden dit keer je wel gaat lukken in 6 maanden :P
    Muwhaha.

    Nja komt goeeeeeeeeeeeeeeed.
    Check je lataaaaaaaaa

  • 21 Februari 2009 - 01:21

    Annemiek:

    Ahum.. ik constateer tijdens het nalezen van mijn voorgaande bericht, dat zich er enigzins wat taalfouten bevinden. Mijn excuses hiervoor!

    Ik hou toch wel van je

  • 21 Februari 2009 - 17:58

    Pascalle:

    Ik heb me gestort in het carnavals gedruis.Dat is beter dan in de regen hihhi.
    Doe voorzichtig met het zonnetje(zijn we ook niet gewend he)Vanavond feest ik ook wel een beetje voor jou.
    Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 72997

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: