Happiness - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Happiness - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Happiness

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

31 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden maar hier weer een blog uit het dit keer erg zonnige Tauranga! De lente is gearriveerd en elke dag is er hier een stak blauwe lucht, af en toe wat wolken maar vrijwel altijd zon en zo’n 20 graden. Omdat we hier aan de kust zitten staat er ook altijd wel een windje, heerlijk!

Ik zit alweer zo’n week of 5 denk ik hier in Harbourside City Backpackers hostel in Tauranga. De tijd vliegt! Ik ben alweer een aantal weken aan het werk in de housekeeping van het hostel. Ik doe dit samen met Frankie, een Filippijn en Yara (meisje wat ik in Auckland had leren kennen) want ook die is hier beland. Dus dat is zo’n 16 uur in de week, vaak van 10-13 of 9-12. Prima te doen en het scheelt mij een hoop geld aan accommodatie. Ik heb van mijn 15e tot mijn 17e samen met mijn zus Ruth in de housekeeping gewerkt bij het Golden Tulip hotel in Breda, dus ik had al wel wat gezien maar ook hier kom je er weer achter hoe vies mensen werkelijk zijn. Naast de gebruikelijke krulhaartjes die je op de meest vreemde plekken tegen komt (zoals een koelkast) heb ik ook weer kots van de muren af mogen poetsen en had er iemand zo enorm in z’n bed (bovenste bed van een stapelbed) gezeken dat het er aan de onderkant doorheen lekte waardoor de gene die onderop lag ook een nat bed had. Maar gelukkig hebben we er allemaal erg veel lol in! Het is sowieso een heel leuk team, ook met de receptionisten, voelt als één grote familie. We hadden vorige week ook een staff party in Mount Maunganui waar Sarah en Matt, de bazen, ons getrakteerd hadden op burgers en bier omdat het andere hostel, Pacific Coast Lodge, een prijs had gewonnen. Dat moest uiteraard even gevierd worden! Leuke mensen allemaal, fijn team en het leukste van alles is dat ik een aantal weken terug een sollicitatiegesprek had bij Sarah en Matt en ik ben aangenomen als de nieuwe receptioniste van de Pacific Coast Lodge! HAPPY ME!!! Ik word mid November ingewerkt door Aline (de Duitse Manager hier) in Harbourside Backpackers, daarna krijg ik nog een week training in de Pacific Coast Lodge van Matt zelf en ik zal in beide hostels gaan werken als receptioniste maar met name in de Pacific Coast Lodge.
Ik was zoooooo blij toen ik te horen kreeg dat ik het was geworden! Helemaal leuk! Echt een baan voor mij, lekker met mensen bezig zijn, wat ook nog eens mensen zijn die de zelfde passie delen als ik, stukje planning/organisatie/creativiteit, lekker met mijn Engels bezig zijn, met verschillende culturen bezig zijn, mijn eigen reis ervaring gebruiken, het is in mijn sector; toerisme en dat alles op een waanzinnige mooie plek aan zee! Wow, Lucky me! Ik kan dan ook niet wachten om te beginnen moet ik zeggen. Ik zal merendeel in de Pacific Coast Lodge gaan werken maar ook hier in Harbourside. Voorlopig zal ik ook nog in de ochtenden de housekeeping blijven doen en dan smiddags/savonds in de hostels werken. I can't wait!! De hostels liggen zo'n 6km uit elkaar dus dat is prima te doen op de fiets.

Ik was al lichtelijk ingeburgerd hier in het hostel en heb samen met Aline afgelopen weekend de Halloween Party van Harbourside Backpackers georganiseerd. Voor hen die benieuwd zijn naar foto’s, die kun je vinden op de Facebook pagina van het hostel. We hadden zelf punch gemaakt en uiteindelijk hadden er zelfs 60 mensen zich ingeschreven van de 78 mensen die in het hostel verbleven, wat betekende dat wij zo’n 60 pizza’s moesten gaan afhalen bij Domino’s. Ik gok dat Alina’s auto de komende weken nog wel naar pizza zal blijven ruiken.

Helaas gebeuren er ook minder leuke dingen in het leven, en ook hier. Afgelopen vrijdag heeft een 18 jarige Duitser die hier een week geleden nog in het hostel verbleef een auto ongeluk gehad en is ter plaatse overleden. Heel bizar dat je de ene dag nog met hem aan tafel zit en als groep wat zit te eten, potje kaarten speelt, en het volgende moment je te horen krijgt dat hij er niet meer is. Hij was aan het reizen met een vriend van thuis. Deze jongen van ongeveer dezelfde leeftijd moet nu alles regelen voor zijn overleden vriend. Ze hebben het thuisfront moeten bellen, hij moest dingen regelen met het ziekenhuis, verzekeringen, alles. Hij doet niks anders dan hele dagen telefoontjes plegen, ik had het zo met hem te doen! Je realiseert je dan weer hoe snel het leven over kan zijn. Het hoeft maar één misstap te zijn en je bent weg. Zo ben je er nog, en zo ben je er niet meer. Je gaat er wel over na denken als zoiets gebeurd, en ik ben blij dat ik doe waar ik echt gelukkig van word, dat ik mijzelf in de spiegel aan kan kijken en denk “Ja Renée daar zit je dan toch maar wel even in Nieuw Zeeland met een fijne groep mensen om je heen, prima accommodatie en werk waar je blij van word.” Het hoeft niet veel te zijn, ik heb niet veel nodig, maar ik geniet elke dag volop!

Volgende week komen Alejandro en Sofie weer terug uit Thailand, twee Argentijnen. Ze werkten voorheen met mij in de housekeeping en zijn een maand naar Thailand geweest. We hebben dan weer een family dinner met oa Thomas en Fitore, de Italiaan en Nederlandse, erg gezellig! Thomas en Fitore zitten hier al zo’n 3 maanden en blijven nog tot en met eind November voordat ze door gaan reizen. Ze werken hier in de nacht dienst voor gratis accommodatie en overdag hebben ze er nog een baan bij. Ik moet altijd enorm met die twee lachen, altijd fijn als mensen dezelfde humor hebben. Ze hebben sinds kort ook een auto dus we gaan volgende week ergens een keer een tripje maken.

In de weekenden checken hier altijd groepen in. Doordeweeks werkt het merendeel van de backpackers dus de weekenden hier zijn altijd erg gezellig en druk! Als we ’s avonds met z’n allen aan een biertje zitten zeg ik er altijd nog even duidelijk bij dat wie die nacht moet kotsen het ook lekker zelf op mag ruimen haha. En dat is geen grap! Één keer kosts van de muren afhalen was voor mij genoeg.

Op woensdag koken we altijd samen in de flat met de Duitsers. Twee maken er een voorgerecht, twee een main en twee een dessert. Aankomende woensdag ga ik mijn beroemde gebakken aardappeltjes maken, lekker! Ze verkopen hier in de Dutch Gouda Shop ook Calvé mayonaise, ik blij! Maar dat krijgen die Duitsers natuurlijk niet, ik betaal zo’n $6 voor een pot dus ze gebruiken hun eigen mayo maar.
Ook heb ik een Maleisiër met Indiase roots op mijn kamer die head chef is bij een Mexicaans restaurant hiernaast. Af en toe brengt ze wat te eten voor ons mee, dit keer zijn het heerlijke spareribs geworden! Dus die ga ik nu even opbakken.

Tot de volgende keer maar weer!

• 31 Oktober 2016 - 08:33

Mam:

He mop, wat heerlijk dat je zo'n geweldige baan hebt. Je krijgt het behoorlijk druk met 2 banen. Geniet er van. kus mam.

• 31 Oktober 2016 - 08:42

Joke Bollebakker:

Hoi Renee,
    Nou, je valt weer met je neus in de boter! Ik geniet van al je enthousiaste verhalen.
    Succes!
    Joke

• 31 Oktober 2016 - 09:20

Ruth:

Zo blij dat je de baan hebt 'gekregen'. Goed bezig Renée! Want inderdaad het leven kan zo voorbij zijn. Dus alles wat je doet, doe het met passie en plezier! Al zijn er grenzen zoals kots van de muur afhalen... ;)

• 31 Oktober 2016 - 10:44

Gerda:

Lieve Renee, mooi verhaal met een trieste noot. redelijk die jonge Duitser en zijn familie die achterblijft, zo ver hier vandaan. Tja, dat maak je natuurlijk nu van dichtbij mee en ik ben blij dat je zoveel goede, fijne en vriendelijke mensen om je heen hebt. Heerlijk dat je er nu een baantje bij hebt en nog wel in je straatje. Bruce en ik vertrekken op 30 november naar Nederland en Duitsland en komen 16 Februari weer terug. Hoop dan dat je onze kant ook nog eens op komt. Groet! Gerda

• 31 Oktober 2016 - 10:59

Rinus De Regt:

Geweldig Renée! Veel plezier verder.

• 31 Oktober 2016 - 11:11

Aartje En Eric:

Hoi Renee , We lezen dat je het goede naar je zin heb en fijn dat je twee banen heb dan tussen door
    nog even lekker stappen , nou jij hebt een geweldig leventje zo.
    Geniet er maar lekker fijn want inderdaad voor je het weet is het over , dat zie je nu zelf.
    We kijken altijd op faceboek naar je foto.s . Het is altijd fijn om iets van jou te horen.
    Veel plezier en de groetjes uit Zeeland.

• 31 Oktober 2016 - 19:00

Marjolein:

Zo heerlijk om je belevenissen te mogen lezen, ik word er zelf ook blij van

• 01 November 2016 - 18:43

Sha:

Hahha, die gebruiken hun eigen mayo maar.
    Ik hoor het je allemaal zeggen!!
    Trots op je!!