Selamat Pagi - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Selamat Pagi - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Selamat Pagi

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Februari 2015 | Indonesië, Ubud


Allereerst iedereen bedankt voor de vele lieve berichtjes en reacties, ik lees ze altijd met veel plezier!

Hier dan mn blog over Bali so far!

Ik ben met Marieke naar Bali gevlogen maar we zouden allebei in een apart deel vh eiland verblijven. Ik had 2 nachten in een hostel in Kuta geboekt want ik wilde wel weer een keer op stap na 2 weken aangezien Koh Phi Phi in Thailand m'n laatste party plek was haha. Ik had een hostel geboekt speciaal in het centrum van Kuta maar blijkbaar had dit hostel twee locaties en zat ik dus op 15 min lopen van het uitgaans centrum ipv dat ik er midden in zat, beetje balen maar m'n teleurstelling werd al snel goed gemaakt toen bleek dat ze de female Dorm aan het renoveren waren en ik een upgrade kreeg naar een 2 persoons kamer en ik zowaar de twee nachten een kamer voor mezelf had ipv met 7 anderen! Haha top! Ik ben een Amerikaan en een Italiaan tegen gekomen waarmee ik op stap ben gegaan bij de Sky Garden. De Sky Garden is een gigantische grote club waar het allemaal te doen is. Hier zijn toen ook in 2002 die aanslagen geweest waarbij veel mensen zijn omgekomen en gewond geraakt. Daar zijn we allemaal nog andere mensen tegen gekomen en we hebben twee hilarische avonden gehad. Ik had weer genoeg gestapt en aangezien Kuta verder bagger is en je er eigenlijk niet gevonden wilt worden, vertrok ik hierna naar Seminyak waar ik de twee Zwitserse meiden tegen kwam bij m'n hostel, ik kende hun nog van Yogja en een dag later arriveerde ook Gidi en Rens, twee Nederlandse jongens die ik ook nog kende van Yogja. Super leuk dat iedereen in het zelfde hostel zat, helaas op Marieke na die zat namelijk met dr billen fijn in een hotel want haar vakantie loopt hier tegen het einde. De Zwitserse meiden waren in eerste instantie niet van plan om naar Seminyak te gaan maar omdat ik hier mijn verjaardag vierde waren ze speciaal hier naartoe gekomen om mijn verjaardag te vieren! Super lief! Het was echt een heel fijn en gezellig klein hostel met zwembadje, lieve mensen die er werkte, dicht bij alle restaurantjes en kroegjes en het strand. Top locatie met top mensen, ik was blij! Ik had nog ff snel een jurkje aangeschaft voor m'n b-Day party en in eerste instantie zouden we met een man of 6 gaan maar uiteindelijk waren we met 4 volle taxi's naar Kuta gereden om daar eerst met z'n allen bij de Sky Garden te gaan eten, Een groot buffet, en daarna lekker aan de gratis cocktails van 9 tot 11! Haha top avond! Ik kreeg al snel de eerste verjaardags shotjes voor m'n neus en iedereen was lekker aan het dansen en gek doen, super leuk dat iedereen het zo naar z'n zin had! Het is zo leuk als mensen die je vrijwel amper kent zoveel moeite voor je doen om je verjaardag te vieren, dat waardeer ik zeer! Toen om 00.00 uur was ik dan zowaar 26 jaar oud geworden! Toen hoorde ik ineens achter me "jaaaaaa daar is ze hoor Reneeeetjeeee!!!!" Haha toen stonden Lotte en Florian, vrienden uit Nederland voor m'n neus! Zoo leuk om hun hier ook weer te zien!! Het was al met al echt 1 groot feest en iedereen had het super naar zijn zin en ik voelde me ook echt jarig! Een avond om nooit te vergeten. Op m'n verjaardag zelf ben ik eerst met Marieke gaan lunchen en daarna hebben we onszelf op van die strand bedjes onder een parasol gegooid en zijn we er alleen vanaf gekomen om af en toen een duik in zee te maken! Heerlijk! Normaal vier ik mijn verjaardag altijd in de winter en nu was ik eigenlijk ook nog eens jarig met carnaval maar ik had deze verjaardag hier inBali voor geen goud willen missen. Die avond was ik helemaal gesloopt en ben ik lekker om 22.00 uur naar bed gegaan, heerlijk haha.

Op maandag 16 Feb was het tijd om verder te gaan en heb ik een busje naar Ubud gepakt, een heerlijk stadje wat hoger gelegen. Heerlijke plek hier! De Zwitserse meiden waren me weer een dag voor en Gidi en Rens kwamen een dag na mij aan samen met Rien, nog een Nederlander (het barst hier overigens van de Nederlanders haha), zo komen we elkaar steeds weer tegen. Ook hier weer een heerlijk hostel en dicht bij de hoofdstraat. Die middag zijn we met 5 meiden maar weer een Spa op gaan zoeken en heb ik weer een heerlijke Facial behandeling gehad want ik was de massages zowaar een beetje beu hahahaha. Die avond heerlijk in een mini warung gegeten, een eettentje waar je gewoon bij anderen aan een tafel aanschuift en je nog geen €2 voor een gerecht betaald, heerlijk! Het eten hier is ook weer zo lekker, verwend hier! De volgende dag zijn we met z'n drieën naar Monkey Forrest gegaan, een stukje bos waar allemaal aapjes loslopen, ik ben geen dieren vriend en vertrouw die beesten ook voor geen meter dus het heeft me weer heel wat levens jaren gekost haha maar alle baby aapjes waren wel echt suuuuuper schattig! Die avond kwamen Rens en Gidi aan en ze konden geen bed meer krijgen in een dorm want die zaten vol dus hadden ze een familie room geboekt wat gewoon een heel huis bleek te zijn! Haha dus daar hebben we die avond met z'n allen gezellig gezeten aangezien ze gewoon een hele woonkamer hadden etc. Verder hebben we hier in Ubud nog de markt bezocht, ben nog een keer mee gegaan naar Monkey Forrest, nadat ik al m'n moed bij elkaar had geschraapt haha, lekker rondgelopen hier, wat tempels bezocht, lekker gegeten met z'n allen, heerlijk om zo te leven van dat niets moet en alles mag. Ik merk hier ook dat ik echt kan ontspannen, thuis in Nederland is er altijd wel wat te doen of je zet een tv aan of je spreekt af met een vriendin maar hiernaar ik ook rustig een paar uur in een hangmat hangen en niks doen of een boekje lezen, heerlijk! Op donderdag hebben Rens, Gidi, Chantal en Rien en ik 3 scooters gehuurd en zijn we de omgeving gaan verkennen. Onderweg wel wat regen maar gelukkig viel het mee. We zijn langs dorpjes en rijstvelden gereden, ergens bij een plaatselijke warung gegeten en lekker in het zonnetje verder gaan toeren, heerlijk! Geen andere toeristen, de lokale mensen die geen Engels spreken dan weet je dat je op de goede weg bent! De wegen waren niet overal even best maar dat maakt weer een ervaring zeggen we dan maar haha. Ik heb nu wel een houten reet na6 uur achterop een scooter te hebben gezeten maar het was echt een top dag.

Vandaag zijn de jongens verder gaan reizen en ik vertrek zondag naar de Gili eilanden waar ik hun maandag weer zie want Rens is donderdag jarig dus dat moet woensdag avond wel even gevierd worden natuurlijk! Vandaag regent het al heel de dag maar m'n vriendinnetje Lotte en haar vriendin Dewi uit NL zijn momenteel ook in Ubud dus daar heb ik net mee Afgesproken, leuk om weer een bekent gezicht uit Nederland te zien en vanavond ga ik gezellig bij hun in t huisje logeren! Ze hebben bij mij om de hoek een huisje wat uit kijkt over rijstvelden en het heeft geen ramen en deuren dus alles is open, lekker tussen het geluid van alle beesten slapen vanavond! Ik ben benieuwd haha maar word sowieso gezellig met de meiden!

Morgen m'n laatste dagje hier en dan op naar de Gili's!!! Klein paradijsje op aard, Google maar eens ;)

Volgende week vrijdag vlieg ik alweer door naar Myanmar. Voor de gene die het nieuws hebben gevolgd er zijn in het noorden van Myanmar nogal wat rellen aan de gang dit ivm de politieke veranderingen die Myanmar momenteel door maakt. Ik heb een collega van pap gemaild die uit Myanmar komt en daar ook woont om te vragen of het verder wel veilig is voor mij om er heen te gaan en zolang ik uit die bepaalde gebieden weg blijf is er niks aan de hand. Nu zijn die gebieden sowieso al een no go voor toeristen dus was ook niet van plan om daar heen te gaan. Dus dat word m'n volgende avontuur, tevens ook in zeer groot contrast met het toeristische Bali maar ik kan niet wachten om wat van Myanmar te gaan zien! Ik zal daar niet veel WiFi hebben dus dikke kans dat je voorlopig niet veel van me zullen horen.

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Renee

  • 20 Februari 2015 - 09:36

    Mam:

    Prachtig verhaal mop. Ben zeer benieuwd of je alleen maar dieren hoort in je logeerhuisje. Hoop voor je dat ze buiten blijven. ha ha. Pa heeft nu ook facetime!! kus.mam.

  • 20 Februari 2015 - 09:53

    Ruth:

    Renee dat klinkt zeker als een top verjaardag! Na twee dagen met een beetje zon hier in NL is het vandaag weer druilerig... dus blijf nog maar even weg hoor. xx

  • 20 Februari 2015 - 10:28

    Simone:

    heee schat,

    Wat leuk (en confronterend terwijl ik in het callcenter zit en) om je blog te lezen haha.
    Heerlijk zeg dat je naar de Gili's gaat, enjoy the happy island!!

    xxxxx ook van Jassie natuurlijk! x

  • 20 Februari 2015 - 11:47

    Hetty:

    Selamat Pagi.. Dacht even dat je een plaatselijk recept had gestuurd;)....
    Wat een super verjaardag heb jij gehad om nooit te vergeten.
    Dankjewel voor weer een mooi verhaal..
    Dikke knuffel vanuit de Hulsdonk. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 72736

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: