Vier musketiers - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Vier musketiers - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Vier musketiers

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Februari 2015 | Indonesië, Seminyak

Hallo lieve trouwe lezers,

Hier weer een berichtje vanaf het mooie Bali waar helaas mijn tijd alweer op zit, maar wat heb ik genoten!

Ik weet even niet meer zo goed waar mijn laatste blog was geëindigd maar ik geloof ergens rond Ubud, dat we scooters hadden gehuurd en lekker rond getourd hadden. Halver wegen de week zijn de Zwitserse meiden naar Amed gegaan en ook m'n 3 Nederlandse vrienden zijn een dag later die kant op gegaan. Ik had in eerste instantie gepland om met hun mee te gaan maar ik vond het wel fijn in Ubud en ik zou ze een paar dagen later weer zien op Gili Trawangan, dus ik had even twee dagen weer voor mezelf, ook weleens fijn. Inmiddels was m'n vriendinnetje uit Nederland, Lotte, waarmee ik nog op de middelbare school heb gezeten samen met haar vriendin Dewi in Ubud aangekomen. Het is en blijft regen seizoen en ondanks de mooie dagen die we hebben gehad zaten er ook een aantal dagen tussen met flinke hoos buien, waaronder dus de middag dat ik met Lot en Dewi had afgesproken, dus ik kwam echt als een verzopen kat aan haha. De meiden verbleven in een super mooie bamboe villa ergens wat hoger gelegen in Ubud en ze vroegen of ik het gezellig vond om een nachtje te komen logeren, uiteraard vind ik dat gezellig! Dus ik aan het eind vd middag m'n tasje gepakt en op zoek gegaan naar die plek waar ze woonden alleen lag het nogal afgelegen, tussen de huizen van de locals maar uiteindelijk had ik het dan toch gevonden en wat een mooie plek was dat! Super leuke bamboe villa/hut zonder ramen en deuren dus alles was open, mooie bedden met klamboes, keukentje, badkamertegels, hangmat en een zwevende lounge bank/bed terwijl je uit keek op de rijstvelden, wooow echt super! Dat hadden de meiden wel top geregeld! Toen hebben we lekker luxe eten besteld en laten bezorgen, lekker zitten kletsen en verhalen uitgedeeld en toen geslapen tussen het geluid van de krekels, gekko's en kikkers. De volgende ochtend uit m'n bedje gerold en zo in het zwembad geplonst, heerlijk! Dit zou mijn laatste dag in Ubud zijn want ik zou zondag met de boot richting Gili T vertrekken. Helaas kwam er een heftig stormpje aan en viel er weer eens zoals gebruikelijk de stroom uit, heftige regen en echt flinke wind! Later bleek dus dat op de Gili's deze storm 5 uur heeft geduurd. En delen van het eiland had verwoest. Ik in de stress want ja ik zou de volgende dag naar de gili's gaan! Gelukkig was de Nederlandse eigenaar van m'n hostel in Ubud erg behulpzaam en liet zijn personeel een aantal telefoontjes plegen met de maatschappij van de boot en toen heb ik besloten om mijn trip een dag uit te stellen aangezien m'n maag al niet zo fantastisch samen gaat met dobberen op het water. Ik hoorde later van mensen die dus die zaterdag tijdens de storm op de boot zaten dat het een ware hel was! 5 uur lang hebben ze erover gedaan ipv 2 en aan boord moest bijna iedereen kotsen, paniek brak uit, mensen die echt van angst in hun broek plasten, echt een trip van hell! Dus ik moest nog een nachtje extra in Ubud blijven, geen ramp maar ja wel balen want ik zat er al een week en wilde wel een keer door. Maar goed ik had een Britse vrouw leren kennen en toen zijn we aan de praat geraakt met de twee eigenaren van het hostel, die Nederlander dus een Srilankaan, die vonden het ook wel gezellig en we kregen alle drankjes gratis, heel fijn! Haha. Toen bleek dat er savonds een feestje was bij een bar in Ubud vanwege een 5 jarig jubileum, werd overigens ook door Nederlanders gerund. De srilankees zou z'n chauffeur wel even bellen zodat die ons op kon halen en naar de bar kon brengen, was maar een tripje van 10 min ofzo en die chauffeur moest helemaal vanuit Sanur komen, ligt ten zuiden. Hahaha erg over de top allemaal maar goed ik had toch niks beters te doen en vond t allemaal wel gezellig. Daar in die bar kregen we ook weer alles gratis incl een lekker bitterballetje! Haha prima avondje dus.

De volgende ochtend vroeg op want om 07.00 werd ik opgehaald met een shuttle busje om richting Padangbay te gaan vanwaar de boot vertrok. Het weer was inmiddels gaan liggen dus na 1,5 uur stond ik weer fijne na 3 jaar op Gili T! Wat een heerlijk eiland is dat toch! Ik had binnen no-time m'n hostel gevonden, hier en daar lagen nog wat zandwegen onder water maar ach, het was droog, de zon scheen en ik was blij! M'n 3 mannen, Rens, Rien en Gidi wRen inmiddels al aangekomen op het eiland maar zaten voor 1 nacht in een ander hostel op het eiland want dit hostel zat vol voor die nacht. Toen ik aankwam waren hun er nog niet maar het hele hostel zat vol met mensen die met een giga kater aan hun ontbijt zaten. Dus ik ingechecked, kreeg weer fijn een bottombunk bed en ben aan een van de picknick tafels gaan zitten bij een stel Ieren, gezelligheid! Een uur later zaten we met zo'n twaalf man in en aan het zwembad verhalen uit te delen. Die Ieren gingen gewoon na het ontbijt weer aan het bier want ja wat moet je anders blijkbaar haha, Yolo! Ik heb echt een hilarische middag gehad! De groep werd naar mate de dag vorderde steeds groter en eigenlijk was het hele hostel 1 grote familie! Tegen de avond waren we met een man of 30 Ierse liederen aan het bulderen en kwam 1 van die gasten op het geniale idee om z'n inmiddels (zogenaamde) verloofde die hij de avond daarvoor voor de grap ten huwelijk had gevraagd in de zijkende regen, wat zij overigens enorm romantisch vond aangezien het haar deed denken aan een scène van de film 'The note book', vandaag maar meteen te gaan trouwen! Dus zo werd er even binnen 5 min een bruiloft geregeld hahahaha hilarisch! Hier en daar werden gasten aangewezen als groomsmen, er waren mades of honor, we hadden een father of the bride gevonden die haar van de deur van het hostel naar de brug boven het zwembad liep waar de ceremonie werd voltrokken door ja ja niemand anders dan mijzelf wantik bood aan om dan maar de priester te spelen! The high priest of the North, al the wat From Dutchland werd mij verteld hahahah, allemaal prima. Ik had inmiddels een menu kaart gepakt wat een soort van trouwboek moest voorstellen en de bruid in spe kreeg van een van haar vriendinnen een wit kanten jurkje aangetrokken hahaha, geweldig! We hebben allemaal zo vreselijk moeten lachen, na een fantastische preek van mij, een aantal blessings en nadat ik ze met wat wijwater (in dit geval bier) had gezegend, heb ik dit mooie paar dan in het echt mogen verbinden waarna het huwelijk niet werd bezegeld met ringen maar met een shotje, lekker Iers haha. Toen kregen we de eerste dans en uiteindelijk zijn we met z'n allen op stap gegaan om deze mooie dag af te sluiten. Inmiddels waren m'n drie Nederlandse vrienden ook aangesloten en hebben we echt een top avond gehad met z'n allen. Dit was een prachtig begin van 3 heerlijke dagen op Gili T. De volgende dag zijn m'n 3 mannen en ik een rondje gaan lopen en dit eiland heft zoveel mooie plekjes en hoekjes met zonsondergangen en witte stranden, heerlijk echt genieten! Helaas heeft ieder tropisch eiland ook zo z'n nadelen want zo ben ik echt helemaal lek gestoken door muggen of andere soort beesten en zijn die bulten nogal groot van wat allergische reacties haha. Ook is Rens z'n telefoon gestolen tijdens het stappen wat wel een domper was maar gelukkig ook niet het einde van de wereld want zolang je je pinpas en paspoort nog hebt is het prima. Ondanks dat Rens in een lichte paniek naar me toe kwam met de zin "Renee het is heeeelemaal mis" waardoor ik dacht dat de pleuris was uitgebroken kon hij later de positieve kanten er wel van in zien want zo kon hij in ieder geval 1 belangrijk item minder verliezen! Ook hadden we met z'n vieren een super leuke middag door fietsen te huren en een rondje rond het eiland te maken, helaas werd ook dit euforische gevoel van ultiem paradijs een beetje bedrukt aangezien we na we wat gedronken hadden de fiets van Rien miste, gestolen of door iemand anders per ongeluk meegenomen, we hebben geen idee maar jaa kut was het wel want we hadden 4 fietsen gehuurd en konden moeilijk maar met 3 fietsen terug komen. Er stonden nog wat andere fietsen en na wat rond gevraagd te hebben hadden we maar besloten dat we dan maar een andere fiets terug in zouden leveren haha. Helaas waren die mensen niet achter,ijk en ondanks dat ze het eerst wel accepteerden stonden ze de volgende ochtend aan de deur van het hostel met de vraag waar de 4e fiets was gebleven, haha oeps toch niet zo'n grandioos plan! Na wat onderhandelingen en wat geld later, gingen de mannen er alsnog mee akkoord dus was het ook weer afgelopen met een sisser.
De laatste avond was Rens jarig om 00.00 uur en ik had het geniale idee om een mooi shirt voor hem te maken zodat ie aan aandacht geen gebrek zou hebben op z'n 26e verjaardag. Gidi had nog wel een wit shirt over en toen hebben we met zwarte stift op de achterkant 'Birthday Boy' geschreven en op de voorkant "Kiss me, It's my Birthday!" Haha hij wist in eerste instantie niet zo goed of dat hij er nou blij mee moest zijn maar zodra er in de eerste kroeg al een Deens meisje om z'n nek hing kon hij het shirt wel waarderen geloof ik!

Helaas was het de volgende dag ook weer tijd om afscheid te moeten nemen van m'n drie mannen! Dat was wel even een domper hoor want ik heb echt een super leuke tijd met die drie dwazen gehad! Zoveel gelachen met z'n allen, we delen de zelfde humor, maar het leukste van alles vind ik nog altijd dat je zo goed bevriend kan raken in zo'n korte tijd met mensen die je amper kent en met wie je in Nederland misschien geen vrienden zou zijn omdat je allemaal totaal andere levens lijden en andere interesses hebben. Maar ik denk dat we tijdens onze ontmoetingen in Yogja, Seminyak, Ubud en de Gili's wel veel aan elkaar hebben gehad en top dat we deze mooie plaatsen en herinneringen hebben mogen delen samen, dus bij deze jongens bedankt voor de top tijd en we gaan het allemaal nog eens dunnetjes over doen in Nederland! De mannen zijn verder gegaan naar Gili Air en ik zou om 11.00 de boot terug hebben naar Padang bay en daar met een shuttle busje naar Seminyak te gaan voor mijn laatste nacht in Bali. Ik moest om 10.00 bij de ticket office zijn en had me aangemeld, helaas had de boot ietwat vertraging en vertrokken we pas om 13.30 uur! Wat een ellende, zoals jullie weten heb ik geen geduld en haat ik wachten dus om mezelf maar bezig te houden heb ik met m'n voetjes in zee maar een boek staan lezen, prima! De boot trip duurde dit keer ook geen 1,5 uur maar 3 uur en toen we de shuttlebus in moesten zaten we echt als sardientjes in een blik! Haha zo krap allemaal en iedereen gutste van het zweet want die boot was ook al bloed verziekend heet dus je zag bij iedereen straaltjes water uit z'n nek lopen haha, het rook ook niet meer zo aangenaam dus toen ik eindelijk bij m'n hostel was heb ik eerst een ijskoude douche genomen, heerlijk! Die avond had ik nog afgesproken met mijn lieve collega Benjamin van de H&M en hebben we lekker een hapje gegeten en bijgekletst, leuk om steeds weer bekende tegen te komen!

Vanavond om 22.00 uur vlieg ik door naar Yangon, Myanmar met een overstap van 6 uur in KL, maar ach ik heb geen haast en ik kom zo in de ochtend aan wat altijd fijner is dan midden in de nacht. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn avonturen al is de WiFi daar nogal schaars.

Bye bye Bali, tot de volgende keer!


  • 27 Februari 2015 - 10:40

    Aartje:

    Hoi Renee , ik vind je verhalen elke keer weer geweldig om te lezen en wat heb jij een grote vriendenkring? Helemaal superrrrrr.
    We zijn reuze benieuwd hoe jij het in myamar zult hebben want daar zijn wij ook nog nooit geweest , het staat wel op ons verlanglijstje.
    Nou meisje heel veel plezier en gewoon lekker door gaan met verhalen schrijven en vooral genieten.
    liefs Eric en Aartje.

  • 27 Februari 2015 - 14:36

    Mam:

    He mop, wat een verhaal!!! Mocht je geen werk vinden in jouw beroep, dan kun je altijd bij de gemeente solliciteren voor ambtenaar van de burgelijke stand. Wat zullen jullie gelachen hebben.
    Nu zit je in het vliegtuig opweg naar een nieuw avontuur. kus mam.

  • 28 Februari 2015 - 07:41

    Gerda Pentinga:

    Geweldig verhaal renee, zoals altijd krijg je het voorlezer om me een beetje mee te laten reizen. Myanmar zal wel een heel andere belevenis zijn en ik ben vreselijk nieuwsgierig. Heel veel plezier,
    Knuffel, Gerda

  • 01 Maart 2015 - 14:23

    Sha:

    Huh? geen geduld? haat jij wachten??? haha leuk verhaal schat!! Hier begint het zonnetje ook een beetje te schijnen dus ik kon het weer aan om je verhalen te lezen! (grapje!) dikke knuffel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 72941

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: