Dubai here we come! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Dubai here we come! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Dubai here we come!

Door: Runnee

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 Januari 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik dacht, of ik nou 6 maanden weg ga of een leuke vakantie in een mooi land heb, ik hou toch wel een dagboek bij dan kan ik het net zo goed delen met de gene die het willen lezen. Dus bij deze zal ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in Dubai en Abu Dhabi.

Maandag 30 December overdag moest ik nog gewoon lekker werken, ik vond het wel fijn want dan zou de dag snel gaan. Maandag avond kwam ik thuis, nog even gegeten en toen rond 21.00 zijn moeders en ik maar naar bed gegaan nadat we de laatste dingen nog in hadden gepakt. Het werd een kort nachtje want om 01.45 en 02.00 uur gingen onze wekkers. Normaal gesproken zijn dit tijden dat ik naar bed zou gaan maar goed, dit keer was het even het omgekeerde. Ik om 02.00 uur uiteraard fris en fruitig uit mijn bed gesprongen want dit was de dag dat we naar DUBAI zouden gaan! :D Buurman Rinus had ons beloofd weg te brengen, toen hij ons dit beloofd had wist hij alleen nog niet hoe laat we moesten vliegen! Haha, toen hij hoorde dat wij om 06.35 een vliegtuig hadden moest hij wel even slikken want aangezien het oudjaar’s dag is werd dit wel een heeele lange dag voor hem! Maar het is een man van zijn woord en hij stond om 02.30 uur netjes voorgereden om ons naar Schiphol te brengen. Er was uiteraard geen kip op de weg en we konden zo moeiteloos naar plaats van bestemming rijden! We werden afgezet bij Departures 3 want we waren er alle drie wel over eens dat dat nog wel eens onze vertrekhal kon zijn. Helaas bleek dat niet zo te zijn en konden we naar departures 1 lopen om onze koffers in te checken. Toen deze lieve meneer dat had gedaan en ons de boarding passes gaf zei hij dat we door de douane mochten bij vertrekhal 3, je had op dat moment mijn gezicht moeten zien! Maar goed, wij weer terug langs al die slapende mensen wat overigens een hilarisch gezicht was, naar departures 3 om daar ook weer moeiteloos te kunnen doorlopen want om 3.45 was er nog geen kip te bekennen op de luchthaven behalve wat mensen die dus pech hadden en er de nacht door moesten brengen.

Er bleek op dit tijdstip maar 1 eettentje open te zijn waar we nog even hebben kunnen ontbijten. Op Schiphol heb ik nog even snel een boek gekocht, die ik vervolgens tijdens de vlucht al bijna helemaal uit heb, het nieuwe boek van Carice en Halina, erg leuk, echt een aanrader! Niet veel later zaten we in het viegtuig en kregen we te horen dat de tussenstop in Turkijke niet meer door ging en dat we dus met 6,5 uur in Dubai zouden zijn! Heerlijk! We hadden dan wel een hele goedkope vlucht kunnen vinden maar dit betekende wel dat we met Transavia vlogen en dus alles aan boord gekocht moest worden, achterlijke prijzen maar goed, het is vakantie zeggen we dan maar! Niet veel later na het opstijgen vielen moeders’ en mijn ogen dicht en hebben we nog even lekker liggen dutten. Er waren wel tv schermen aan boord maar volgens mij was een dvd’tje draaien nog te duur voor Transavia want er werd niks afgespeeld. Ik heb me daarom maar vermaakt met de combinatie van muziek luisteren, boek lezen en slapen. We zaten wel lekker bij een nood uitgang dus beenruimte volop! Tijdens de vlucht was het allemaal vrijwel bewolkt behalve toen we een stuk over Turkije vlogen, super mooi om daar die bergen dan onder je te zien. Na 6,5 uur vliegen kwamen we dan eindelijk bij Dubai aan, we vlogen er overheen om vervolgens nog een stuk over de zandbak te vliegen, buiten die stad is er werkelijk waar he-le-maal niks anders dan zand, het zijn ook geen zandheuvels of zo, nee het is allemaal vlak en zand, heel maf om te zien! Af en toen loopt er dan nog een weg doorheen of staan er een paar verdwaalde huisen/boerderijen maar verder niets. Eenmaal geland was de eerste ervaring met Dubai de WC’s die nou niet bepaald proper waren, hahahah. Dan denk je nou internationale airport, Dubai equals luxe en dan kom je op een wc terecht waar zelfs ik smetvrees van zou krijgen! Toen mochten we in een van de vele rijen staan bij de paspoort controle waar je naast een aantal Europese toeristen verder alleen maar mannen om je heen ziet staan. 90% Van wat daar rondliep en werkt is man, heel maf. Dus ik keek een beetje om me heen en iedereen loopt naar je te kijken, maar als je ze aan kijkt dan kijken ze allemaal snel weg. De mannen die de paspoorten controleerde waren allemaal Arabieren in van die grote witte gewaden met hoofddeksel en alles en ze zaten in van die grote stoelen een beetje achterover geleund zo van wij bepalen hier wat er gebeurt en je zal luisteren, dus toen ik het woord ‘NEXT’ (het woordje ‘please’ kennen ze hier blijkbaar niet) hoorde liep ik dus ik heel braaf glimlachend naar die man, lul praatje gehouden en ik kreeg mijn stempels en mocht door lopen. Even later hoorde ik van moeders dat hij niks tegen haar had gezegd behalve gedag en als een stuk chagrijn die stempel zette.
Wij doorgelopen naar de koffers en nog een flesje wiskey voor vaders gehaald bij de tax free shop aangezien het vrijwel onmogelijk is om ergens wiskey te kopen in Dubai, meestal rijd pap naar Abu Dhabi voor alcohol, dus hij was erg content met zijn 18 year old. Aangezien we behoorlijk lang moesten wachten bij de paspoort controle (ze zijn daar zo sloom als dikke strond) lagen onze koffers al op ons te wachten, dat was dan wel weer prettig. Wij doorgelopen naar de uitgang waar het krioelde van de mannen in gewaden die je allemaal aanstaren alsof je van mars komt waarna we doorliepen naar de taxi’s. Mam had een papiertje mee genomen met het adres van vader, dus ik zei “Taxi for 2 people please” en mam gaf hem dat papiertje, vervolgens trok die man een ander mannetje bij zich en verwees ons door langs de gewone taxi’s naar de chique taxi’s. Mijn koffer nam hij over maar moeders die mocht de hare gewoon sjouwen haha, ze kwam er op dit moment al achter dat ze geen respect hebben voor mensen met grijs haar maar voor mensen met blond haar. Dus wij werden in een super de luxe Lexus gestopt en reden we richting pap z’n huis. We reden over de hoofdstraat door de stad, zo vreemd om te zien hoe nieuw alles hier is, alles glimt en alles is hoog en lux en duur, het is net of je in een andere wereld bent, heel futuristisch allemaal. Na een half uurtje te hebben gereden kwamen we aan bij pa z’n huis en kon ik mijn vader weer een kroel geven! Het was voor ons alle drie heel maf om nu hier te zijn, voor pap was het heel gek om ons hier in huis te hebben omdat hij dat natuurlijk niet gewend is en voor ons was het heel maf om in die stad te zijn en vader in zijn tweede leef omgeving te zien. Het was inmiddels een uurtje of 19.00 en het was al een behoorlijk lange dag! Pap had lekker erwtensoep gemaakt met worst en wat brood wat er in ging als een dolle, wijntje erbij, bubbels erbij, wiskey erbij, heerlijke avond. Rond 20.00 uur stortte moeders bijna in van vermoeidheid dus die is lekker naar bed gegaan. Pap en ik hebben nog tot 00.00 uur zitten kletsen over van alles en nog wat, heel gezellig! Om 00.00 uur zijn we nog even de tuin in gelopen en wat vuurwerk gezien en helikopters die over vlogen en elkaar een fantastisch 2014 gewenst. Heel gek idee dat het dan ineens 2014 is want omdat ik nu ook in zo’n andere omgeving dan normaal ben voelt het ook niet echt als oud en nieuw. Ook ik was gesloopt en we zijn lekker gaan slapen! Een prima oud en nieuw kan ik jullie vertellen, heerlijk jammer dat me zussen en zwagers er niet bij waren maar verder had ik er niets aan willen veranderen.

Woensdag ochtend en ik werd wakker in mijn gigantische twee persoonsbed, liep naar mijn en-suite badkamer en heb een fijne douche genomen. Vervolgens liep ik naar buiten de tuin in waar je omgeven bent met palmbomen en mooie vogels, een zonnetje op mijn koppie en een briesje wat het zeer aangenaam maakt. De temperatuur ligt ongeveer rond de 24 graden, dikke prima dus want zo kan je nog wat doen overdag.

Vaders heeft de middag vrij gemaakt voor ons dus die komt zo rond 12.30 uur thuis, dan gaan we richting het oude gedeelte van de stad, schijnt heel leuk te zijn met allemaal van die oude souks (markten) dus ik ben heel benieuwd, zal jullie op de hoogte houden ;) Groetjes!

  • 01 Januari 2014 - 09:42

    Tante C:

    Hoi Renée, Eleen en Albert,
    Jullie allemaal de beste wensen voor 2014 in goede gezondheid en goede vakanties ;-)
    Zo te lezen heb je de eerste al te pakken! Bedankt voor je gezellige reisverslag Renée en een fijne week,
    Groetjes daar!
    Frans en Conny

  • 01 Januari 2014 - 10:42

    Aartje En Eric:

    Hoi Reneé Ellen en Albert de beste wensen voor 2014 wat voor jullie al lekker begonnen is in Dubay
    en 24 graden , lijkt me heerlijk.
    Hier is het wat kouder maar we hadden ook een leuke jaarwisseling met veel en mooi vuurwerk in de buurt.
    We wensen jullie heel veel plezier en lekker genieten.
    Groetjes Eric en Aartje

  • 01 Januari 2014 - 10:59

    Ruth:

    Dag lieve schatten,

    Wat een verhaal! De foto's die mama op de app stuurde waren ook leuk om te zien! En bedankt voor je nieuwjaarsbelletje Renée en papa, fijn om te horen dat jullie zo genieten!
    dikke kus

    Ruth en Niels

    ps ik heb je verhaal ook al naar Hermy en Nico gestuurd. Die belde me gistermiddag al op om te vragen of ik wat had gehoord van jullie :)

    xx

  • 01 Januari 2014 - 11:11

    Hetty:

    Ghee Rene, pap en mam de allerbestewensen vanuit Traaie...
    Renee dat je in deze tijd midden in de nacht geen kip tegen komt vind ik niet sow vreemd...
    Geniet van jullie tijd samen... Xxx
    Vrgr. Hetty

  • 01 Januari 2014 - 12:00

    Chris:

    Deze zus had er ook graag bij willen zijn! Geniet ervan, dan
    kunnen wij van de verhalen genieten. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 72781

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: