Dutchie in the Dessert! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Dutchie in the Dessert! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Dutchie in the Dessert!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

05 Augustus 2009 | Australië, Alice Springs

Hello allemaal,

Hier dan eindelijk het langverwachte reisverslag van mijn trip in de dessert!

Woensdag ochtend om 06.30 uur zou ik voor mijn hostel opgehaald worden door het busje waarin we zouden reizen. Er zat een leuke meid bij mij op de kamer die ook op dezelfde tour zat! Dus we stonden met z'n tweeen te wachten toen JP aan kwam reiden. Er zaten nog 7 anderen in de bus en we moesten nog 1 iemand ophalen. Matt (Frans), Laura (duits), George (brits) , Maree (brits) , Danny (schots), Melissa (Thaiwan), Ria (japan) en dan Claire (brits) en ik (dutchie!) nog. De ochtend was vroeg en iedereen was nog een beetje stil. De eerste dag was meer een in de auto zit dag want we moesten iets van 700 km rijden naar Cooper pedy. Maar in de bus werd het steeds gezelliger en leerden we elkaar steeds beter kennen. We reden door echt een fantastisch landschap! Je zag het gewoon steeds meer veranderen en we reden echt door de middle of nowhere! JP vertelde ook echt de meest hillarische verhalen over wat er allemaal fout ging op zijn eerste dessert trip en wat hij allemaal had meegemaakt toen hij over de wereld aan het reizen was. Dus we vermaakten ons prima met het zonnetje op ons gezicht! Toen we al zo'n 500 km onderweg waren viel ik een beetje in slaap totdat we ineens super hard stopten voor iets. Oh god wat nou weer dacht ik, zal wel een kangaroe of koe zijn die op de weg staat. Maar JP stopte voor een auto die langs de weg stond. Het waren drie aboriginals die langs de weg stonden zonder benzine. Maar wij hadden alleen maar diezel dus we konden ze niet helpen. Jp gaf ze maar een pak koekjes en een fles water en toen ze om sigaretten vroegen kwam scotty (danny) tevoor schijn met wat sigaretten voor ze! Dus die waren ook weer helemaal blij. Nu konden wij weer verder met de laatste kilometers.
Rond 18.00 uur kwamen we aan in Cooper pedy, de opaal stad van de wereld! 95% van alle opalen die verkocht worden in de wereld worden gevonden in cooper pedy! We pakte de trailer uit en namen een kijkje in onze grot! Want ja ja, we sliepen die nacht ondergrond! Het was echt heel bizar maar super leuk! De grot was in kleine kamertjes verdeeld en ik had mn eigen kamertje omdat er genoeg andere kamers waren. Prima!
We gingen pizza eten in de pizza bar en zijn daarna naar de ondergrondse pub gegaan. Ondergronds is het gemiddeld 25 graden celcius. Het maakt niet uit hoe warm het boven de grond is, onder de grond is het standaard 25 graden. Rond 01.00 uur lagen we allemaal in ons bedje.

De volgende ochtend om 08.00 uur weer op en toen zijn we in het dorp rond gelopen. Er was een ondergronds kerkje waar we even in zijn geweest en dat was echt heel mooi! Heel klein maar het had wel iets speciaals. We zijn nog naar opaal winkeltjes geweest waar we een lucky stone uit mochten zoeken gratis! haha. Dus ik kan je zeggen mijn steentje heeft gedurende mijn reis wel gewerkt.
We zijn naar 2 galleries geweest (ondergronds uiteraard) waar ik bij 1 van de galleries een paar opaal oorbelletjes heb gekocht. Erg mooi! Bij de andere gallerie was ook een kangaroe opvang huis. Die mensen gaan op zoek naar aangereden kangaroes en kijken dan in de buidel of er een joey (baby kangaroetje) in zit, zo ja dan nemen ze die mee en voeden ze hem op! Dus ik heb een baby kangaroetje vast gehouden!!! Echt een poepie! Hij heete Henry en het was wel een stouterd! haha hij zat in een soort van zak (namaak buidel) en een handdoel zodat hij warm bleef. Maar hij zat allemaal met z'n grote poten te spartelen en heel mn armen af te likken echt zoo lief! Verder zijn we een kijkje gaan nemen naar de golfbaan! Ik heb nog nooit zoiets in mijn leven gezien! Het was een golfbaan in de woestijn natuurlijk dus er was geen stukje gras te bekennen! Heel bizar! We lagen lekker in de zon te genieten toen onze tweede groep in Cooper pedy aangekomen was. Deze groep had een dag en nacht extra in de natuur en vanaf hier zouden we met z'n allen verder reizen. We hebben met ze gelunchd en er zaten wel wat vreemde types tussen. In de eerste dag was onze groep al heel hecht geworden en deze groep had dat niet echt. Dus een aantal waren natuurlijk heel blij dat onze groep er nu bij aansloot. De nieuwe groep had 2 denen, 2 zwitsers, 3 britten (moeder van 61 met een tweeling die wel 13 leken. Maar achteraf bleken ze dus 19 te zijn!!!! Ongelooflijk!), 2 belgen (vlaams), 1 ier. De ier en de belgjes trokken veel met ons op. Moeder en dochters waren wel zo onuitstaanbaar! Vanaf de eerste minuut had ik daar al een vaag gevoel over, iets klopte er niet en dat bleek al wel toen ik dacht dat ze 13 waren maar 19 bleken te zijn. Verder zijn ze ook nog eens strond verwend en doet moeders alles voor ze en kids voeren geen zak uit! No way dat er in hun botte hersens op kwam om een keer uit zichzelf de afwas te doen ofzo! Pff maar goed, dat was dus een grande probleem in de groep.
Die avond zijn we met heel de gang weer naar de ondergrondse bar geweest, was wel heel gezellig. Zo hebben we de nieuwe groep ook wat beter leren kennen. Helaas is mijn camera die avond gesneuveld! Echt kut! Ik moet nog 3 weken en wat moet ik zonder camera. En ik was net op een tour en dan zit je zonder camera! Maar ik had mijn lucky rock en de redding was nabij! Irish guy (Enda genaamd) had een camera met de zelfde geheugenkaart. Dus hij zei van ja je mag mijn camera wel gebruiken deze tour, dan wisselen we gewoon af met geheugenkaartjes. FANTASTISCH! Zo kon ik toch nog fotos maken!

De volgende dag er weer vroeg uit, alles weer in de trailer pakken en nu moesten we met Leith mee, onze nieuwe tourgids! We moesten weer een heel eind reiden naar de Uluru rots. We waren nu met 20 man en er waren 21 plaatsen in de bus. Dus er was 1 vrije stoel. Ik liep de bus in en zag een vrije stoel. Er lag alleen een muts op dus die haal ik eraf en zet mijn tas erop. NEE! Zei moeders, dat is mijn stoel, ik heb deze en die andere 2 hier vooraan zijn voor mijn dochters! Mevrouw had dus de beste plekken gereserveerd voor haar en dr twee mokkels! Prima dacht ik zoek het uit ik ga wel ergens in het midden zitten. Dus ik had een stoel en toen bleek dat naast mij de enige vrije plek was! Dus ik had niet 1 stoel maar 2! WHahah, je krijgt wat je toekomt! We moesten die dag wel een beetje doorrijden want we wilde de zonsondergang niet missen! Onderweg moesten we nog stoppen. We hadden hout nodig voor het kamvuur die avond. Dus zei leith, we moeten dode bomen omver duwen en op de trailer hijsen! Oke, zo gezegt zo gedaan! Dus wij stapten die bus uit en werden meteen overladen met vliegen! Blugh! Overal in je gezicht zaten ze echt heel vies en irritant. Dus wij met een aantal die dode bomen over geduwd en op het dak gehesen, dat was een ervaring hoor! (en je denken toch niet dat moeders en tweeling iets uitvoerden zeker)Maar onze slaapzakken en de zakken waar we in slapen die gemaakt zijn van tentdoek (speciaal om in de openlucht te slapen) lagen allemaal op het dak van de trailer. DUs die moesten we in de bus stoppen in het gangpad en tussen onze voeten etc. Heel die bus was stampvol en je moest er overheen lopen als je de bus in of uit moest. Hillarisch.
Uiteindelijk kwamen we aan bij ons kampeer plekje, spullen gedropt en snel naar de uitkijkplek voor de zonsondergang. Het was echt SUPER! Het was nu wel van een aardige afstand maar toch super mooi! We hebben ook zo gelachen om de gekke fotos die we met de rotsen hadden gemaakt. Net alsof we er tegen aan leunen etc. Ik zei voor de grap van nou kijk eens naar die goude gloed van de zonsondergang jongens, dat us precies de kleur van mijn haar! Ja hoor Dutchie dat zal wel. Dus ik hield mijn haar op de hoogte van de horizon en Scotty had er een foto van gemaakt en het klopte nog ook ! hahahah mijn haarkleur had de zelfde kleur als de zonnestraaltjes;) WE hebben ook een groepsfoto gemaakt maar die domme familie wilden er uiteraard niet op staan! Beter kwijt dan rijk! Toen hebben we onze speciale slaapzakken (gemaakt van tentdoek) rond je vuur uitgestalt en onze tassen erbij en toen zijn we eten gaan maken. Iedereen helpt altijd mee met het snijden van groenten etc. Dus dat is altijd heel gezellig om met zijn allen eten te maken. Maree (een van mn vriendinnetjes nu) was het ook spuugzat dat die tweeling niets uitvoerde dus ze zei zo van " zou je ook niet een paprika snijden ofzo" het enige wat die domme troel deed was chiechelen en liep weg! WTF!? Maar goed... Lekker gegeten, gekletst bij het kampvuur en toen naar bedje toe! We sliepen dus in een slaapzak en dan nog in een speciale slaapzak gemaakt van tentdoek. En zo zijn we met z'n allen in een cirkel rond het vuur onder de sterren in slaap gevallen. Ik heb die avond en ochtend wel iets van 10 vallende sterren gezien! Zo gaaf!

De volgende ochtend moesten we al om 05.30 uur op want we wilden de zonsopgang zien van de Uluru! Dit keer zijn we het park in gereden en zo zagen we de zonsondergang van een prachtige afstand! Het was echt magisch mooi! Hij werd helemaal rood en bruin echt super! Dus ik met Irish guy steeds van geheugenkaart verwisseld zodat ik ook een aantal fotos had, echt super lief! Ik bleef tijdens de trip steeds maar sorrie zeggen omdat ik me zo schuldig voelde dat het een last voor hem zou zijn. Maar hij zij nee joh maakt niet uit, ik heb ook een keer mn camera gebroken en ik weet hoe het is! Er zijn nog zeker goede mensen op de wereld! Leith stond ondertussen pannekoeken voor ontbijt te maken en we hebben heerlijk ontbeten.
Toen zijn we naar de rots gereden. Hier hadden we eerst 1km samen met Leith gelopen en hij heeft ons veel verteld over de aboriginal cultuur etc. Toen konden we besluiten of we om de rots wilden lopen of er op wilde klimmen. Gelukkig besloot iedereen om er omheen te lopen! (de rots is heilig voor de aboriginals dus ze hebben liever niet dat je er op klimt. Er staan ook overal borden dat ze het niet willen en toch liepen er honderden mensen over de rots heen maar goed). Dus toen zijn we met z'n allen (behalve de familie, geen idee waar die waren) rond de rots gelopen 9.4km. Het was heerlijk weer, strak blauwe lucht een windje en dus perfect voor een wandeling. Het was erg gezellig.
Toen we dat gedaan hadden zijn we gaan luchen en Maree, Claire en ik hebben voor de 5e keer afgewassen. Familie deed weer eens niets! Toen terug naar het kamp maar zonder de familie, die wilden nog een keer om de rots lopen zijden ze. Maar iedereen wist heus wel dat ze hem wilden beklimmen!
Terug naar het kamp en we hadden die middag een beetje vrije tijd. Dus ik heb heerlijk met Maree in de zon gelegen en gekletst. In 3 dagen tijd al dikke vriendinnen!
Aan het eind van de middag zijn we weer naar de Uluru gereden voor de zonsondergang. Dus we hadden een tafel meegenomen met hapjes en drankjes en zo genoten van het uitzicht! Leith moest de familie nog ophalen maar toen hij terug kwam was hij alleen! Ze wilden niet mee dus hij had ze maar ergens gedropt waar ze met z'n drieen van het uitzicht konden genieten ofzo! CRAZY! Maar goed, wij hadden het weer prima naar ons zin!
Terug naar het kamp en met z'n allen weer groentes staan snijden voor de spagettie. Claire en Maree hadden op de wc gepraat over die belachelijke familie. Maar toen bleek dat 1 van de tweeling op de wc zat en het dus gehoord had. En dat is maar goed ook want vanaf toen wilden ze wel een paprika snijden hoor! (met veel moeite!)
S avonds weer bij het kampvuur gezeten en liedjes gezongen met Claire en Maree. Claire is 30 en Maree 27 en ze schrokken toen ze hoorden dat ik nog maar 20 was! haha. Hier merk je het leeftijdsverschil helamaal niet! En toen onze oogjes weer toe gedaan onder de sterren!

Volgende dag opgestaan, ontbeten, zooi ingepakt en naar de Kata Tura gereden. Ook wel genaamd de olga's. Vandaag zouden we een hike gaan doen over de olga's en het was echt een top trip! We moesten lopen en klimmen over rotsen en weet ik het wat allemaal nog meer. 7.5 kilometer lang! Echt heerlijk weer, leuke mensen om mee te kletsen onderweg dus het was weer een hele leuke middag. Af en toe ook een uitdaging als het erg stijl was maar ik heb het prima gered op mijn all stars! haha. Scotty (We vergeten altijd iedereens naam dus vandaar dat we iedereen scotty, frenchie, dutchie, germany, irish etc noemen) was nogal verbaasd toen ik vertelde over mijn vaders passie over Schotland! Hij kon niet begrijpen dat wij wel een stikker van de schotse vlag op de auto hadden maar geen van Nederland! En toen ik hem de fotos liet zien van toen vader 50 werd viel hij helemaal van z'n stoel! Hillarisch!
Na 3 uur gehiked te hebben zijn we door gereden naar Kings Kanyon. Onderweg wilde kamelen en paarden gezien. We kwamen rond 19.00 uur aan bij de kattle station en het was behoorlijk fris! (overdag warm snachts koud) Dus we hadden weer een lekker vuurtje gestookt en zijn er omheen gaan zitten. We hebben allemaal verhalen opgehaald over van alles en nog wat. En toen ik vertelde dat ik van mn zus Pee mates (plas tuiten) had meegekregen voor in de bush wilde iedereen die uiteraard zien! Leith had nog nooit zoiets gezien en vond het echt een top uitvinding! Eten gekookt met z'n allen en naar bed gegaan. Weer heerlijk onder de sterren geslapen!
De volgende ochtend werden we door Leith gewekt en na het ontbijt zijn we dus naar de kings kanyon gereden. We zouden daar een hike gaan doen van 6km. Het was weer heerlijk weer, strak blauwe lucht met een windje. Dus ik had elke keer gelukkig mijn pet en zonnebril op anders was ik een kreeft geworden. (heb nu een licht kleurtje). De eerste uitdaging van de hike was de hart attac hill! Je willen niet geloven hoe lang en stijl dat was! Pff maar goed, we hebben het gered! whoehoe! En de rest van de trip was over de grote rotsen lopen langs de vallei echt super super mooi! Was weer een pittige trip maar het was het zeker waard! En ik steeds maar blijven verwisselen met de geheugenkaart met Irish! Beetje onhandig maar ik was er heel blij mee!
We hebben er zo'n 3 uur over gedaan en zijn toen terug naar het kamp gereden. Daar hebben we alles ingepakt en zijn toen richting Alice springs gereden. We waren allemaal kappot van de hele 6 dagen en vielen al snel in slaap. Totdat we wakker werden geschud door een enorme hobbel weg! Mijn god zeg, Leith nam een verkorte route maar die was dus echt door de middle of nowhere over een dirt road! Dus de weg was gemaakt van stenen en zand en geen asvalt te bekennen! Weer een ervaring erbij kan ik je vertellen hahah. Aan het eind van de middag kwamen we aan bij Alcie springs en werd iedereen afgezet bij zijn of haar hostel. De meesten (ik ook) sliepen at annies place. Een prima hostel met bar en restaurant met meals vanaf 5 dollar. Dus die avond hadden we om 20.00 uur afgesproken om met z'n allen te gaan eten. Dus dat was heel gezellig geworden. Ik lag om 01.30 uur in mn bed geloof ik.

Ik blijf hier nu nog 1 nacht want donderdag ochtend vlieg ik naar Perth toe. Er zijn hier nog een aantal mensen van de tour dus dat is leuk!

Ik heb echt zo'n super toffe tijd gehad in de dessert en zeker om nooit te vergeten! Ik heb weer nieuwe vrienden gemaakt en ben uitgenodigd bij Marree en george (getrouwd stel van 27) en bij Claire om te komen logeren en dan Londen in te gaan!

Maar aan al het leuke komt een eind en dan gaan we gewoon weer verder. Ik zie Claire nog in Perth want zij komt daar zaterdag aan! Dus dan kunnen we weer bij kletsen!

Ik ga nu mijn was doen want al mijn kleren zitten onder het rode stof en zand!

Dikke kus Dutchie!

  • 05 Augustus 2009 - 01:29

    Albert:

    Mooi verhaal Renee,
    heb het niet af kunnen lezen, want ik moet gaan werken. Vanavond weer verder.
    Hee!!! iki ben de eerste.

    Kus,

    Vader

  • 05 Augustus 2009 - 04:32

    Mam:

    Super Renee!! Wat beleef je toch een hoop. Die foto met die kleine kangeroo is erg leuk. Veronica vroeg op facebook of je alleen aan het reizen bent.Ze hoopt je echt te zien.Hoe ver is het van perth.Over 3 weken heb je al 1 nacht in je eigen bed geslapen!Geniet nog maar een paar weken. Heel veel liefs.mam.

  • 05 Augustus 2009 - 05:36

    Ruth:

    Dag prulleke,
    Ja ja pee mates zijn nu internationaal bekend!! ha ha echt stoer. Ook dat die schot in zn broek pieste nadat hij papa zn kroning in zn kilt had gezien. (althans ik denk dat het die foto is..)
    Wat een snoepje die baby kangaroo!! (die zullen we niet op mn muur nieten)
    Dikke kus

  • 05 Augustus 2009 - 06:38

    Chris:

    Fantastisch kind! Wat een avontuur. En nu je zo goed kan wandelen en hiken, ga je ook wat verder met Peppie dan het veldje??? Ha ha ha! Dikke kus

  • 05 Augustus 2009 - 07:05

    Christina:

    he wereldreizigster
    wat een toffe verhalen weer echt geweldig
    ik zou een boek schrijven over je verhalen als ik jou was
    ben ik de eerste die hem koopt
    nou mop geniet er lekker van veel plezier groetjes christina

  • 05 Augustus 2009 - 08:30

    Hetty:

    Ghee Renee

    ondergronds geslape, internationaal gezelschap, vallende sterren wat een mooi verhaal weer en prachtige fotows.


  • 05 Augustus 2009 - 09:56

    Ilse:

    Hey Renee!
    Echt heel herkenbaar! Vooral de foto's ;)
    Die baby kangaroes zijn echt zo schattig he! :D
    Heel veel plezier nog en mss kom ik je nog wel tegen in Perth!
    liefs

  • 05 Augustus 2009 - 11:28

    Rowan:

    Wat een geweldig verhaal weer Renée! :D
    Ik heb het gelezen met een lekker boterhammetje ;)
    Superleuke foto's ook, vooral die met baby Henry haha :D
    Nog veel plezier en hopelijk kom je er nog uit met die camera..

    Liefs,
    Rowan

  • 05 Augustus 2009 - 14:56

    Claire:

    weer supermooi verhaal om te lezen reneetje. die foto met die kangeroo is echt schattig.
    Ik vind het knap dat je het allemaal op je all stars gered hebt haha;)

    Kuss

  • 05 Augustus 2009 - 18:08

    Lienda:

    Hey Scheet

    Weer een TOP verhaal!
    En inderdaad die kangaroe is een moppie.
    Geniet er nog maar lekker van.

    Dikke kus Lienda

  • 05 Augustus 2009 - 18:09

    Brenda:

    Hee kullie, wat een avonturen zeg. Ondergronds slapen, heel bizar.
    HAHAH en die familie, had ze maar vastgelegd joh, ik had familie Flodder wel willen zien. Geweldig. Nog een paar weekjes door feesten, bikkelen, reizen, ervaren, lol hebben, maffe mensen ontmoeten en alles er omheen. Ik ben kei trots op je. X

  • 13 Augustus 2009 - 09:51

    Theo:

    Geweldig hoe je Australië afstroopt. Er is straks geen enkel plekje meer waar je All Stars niet hebben gelopen (behalve dan OP de rots ;-)
    Groet Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 72789

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: