Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

03 Juni 2009 | Australië, Adelaide

hoooooi allemaal!

Even een update van de afgelopen week! Na de great ocean road ging ik weer terug naar het hostel met nog steeds de zelfde vage mensen op de kamer! Maar goed het was maar voor even. Ik heb de duitse meiden nog even gezien waarmee ik samenwerkte in Shepparton dus dat was wel gezellig.
Ik had bij peterpan travels mn greyhound bus geboekt naar Adelaide op zondag nacht! Dat was het goedkoopste dus dat moest ik maar doen dan! Hij zou om 20.15 uur vertrekken en dan zou ik om 06.00 uur aan komen in Adelaide.
Als je iets boekt bij Peterpan dan krijg je een uur gratis internet. Dus ik was mijn vorige waarbenjij.nu verhaal aan het schrijven tot er een meisje naast me tegen me begon te praten! He nog een Nederlandse! Haar naam was Eva uit Amsterdam. Dus we zaten even te kletsen en toen vroeg ze of ik iets te doen had vandaag. Nee niet echt jij? Nee ook niet, oke zullen we wat leuks gaan doen vandaag dan, ja prima zei ik! haha. Dus we hebben samen gelunchd, zijn door melbourne gelopen en naar de Bioscoop geweest "Angels&Demons" erg goede film. Dus dat was een onverwachte leuke dag!

Zondag heb ik me ook heel de dag moeten vermaken maar dat ging prima en toen s avonds de nachtbus! Wat een hell! Echt dat doe ik nooit meer die stomme bussen! Gelukkig zat ik nast een Japans meisje en niet naast zo'n vieze stink beer dus daar was ik wel blij mee. Dus ik heb gelijk mn japanse woordenschat met haar gedeeld hahah.

Half wel half niet geslapen, vent voor me snurkte nogal hard maar er was ook wel een leuke film op het tvtje in de bus. Kan alleen even niet op de naam komen was met vampieren helemaal hot deze dagen blijkbaar.

Om 05.45 uur aangekomen in Adelaide most ik mijn hostel gaan zoeken! Kaartje gevraagd en dan maar gaan lopen in het donker! Maar het is me gelukt! Alleen problee 1: ik stond om 06.00 uur voor de deur en kon dan wel gelukkig naar binnen maar de receptie ging pas om 08.00 uur open! Dus ik heb 2 uur zitten wachten voordat ik kon inchecken. Eindelijk ingechecked kon ik pas om 10.00 uur in mijn kamer! grrr! Maar goed, prima kamer met eigen badkamer (moet je wel delen met 4 andere meiden.

Probleem 2: op zoek naar werk! En dat bleek nog moeilijker te zijn dan in Melbourne! HELP! Dus ik heb dagen op inernet lopen zoeken, elke winkel ingeweest en gevraagd of ze personeel zochten, alle fruitboeren afgebeld maar ze zaten allemaal al vol echt drama! Maar toen ik het niet meer zag zitten vandaag was er toch nog licht aan het einde van de tunnel! Ik had een kleine advertentie gespot op een internetsite. " Housekeeper gezocht voor hostel aan strand" Prachtig dacht ik! Dus ik een mailtje gestuurd, maar ja ik was al zo vaak afgewezen ik had er al niet meer op gehoopt. Maar ze waren zowaar geinteresseerd:D WHAAAAA Dus ik heb eindelijk na veel stress weer een baan!:D Ik wordt housekeeper in een hostel aan het strand van Adelaide! Als ik 2 uur per dag werk krijg ik gratis accomodatie en ontbijt, werk ik er meer dan 2 dan krijg ik $15 per uur! Dus ik was helemaal in de wolken! Want kan ik nou bv niet meer dan die 2 uur werken zoek ik op mn gemakje (aangezien ik toch gratis acc heb) een baantje erbij. Het is voor ongeveer 2 maanden zodat ik ook nog wat kan sparen voor mn verdere travels! Dus de man vroeg, wanneer kan je beginnen? Nou zeg ik, als u een bed voor mij heeft ben ik er morgen! Is goed zegt hij, dus ik moet er morgen al heen! Spannend:D Ik heb er helemaal zin in, moet wel 7 dagen per week werken 2 maanden lang, maar ach mn vader doet dat ook in het buiteland en ik ben een kind van mn vader (got the looks haha) dus ik moet dat ook vast kunnen! hahah! No worries zeggen we dan!:D

Dus dit is mijn laatste avond in dit hosteltje hier en dan vertrek ik waarschijnlijk per tram richting beach!

YEAH!

  • 03 Juni 2009 - 09:32

    Lot:

    DE eerste!!! Wat een goede baan zeg!!!!! Prima geregeld weer reneetje!! xx lot

  • 03 Juni 2009 - 09:35

    Mam:

    Hoi moppie, Zit me rot te lachen om je mail.Je bent me er eentje hoor.Geboren voor het geluk!! Je hebt je best gedaan om zo spoedig mogelijk werk te vinden en het is je weer gelukt.Gefeliciteerd.Laat ze maar eens zien wat je bij Hotel de Keyzer hebt geleerd in Breda.Dit keer willen we geen verslag met wat je allemaal gezien hebt op die kamers hoor!!Je had het adres erbij kunnen zetten, zodat ze de komende 2 maanden post e.d. naar je kunnen sturen.Heel veel liefs.mam.

  • 03 Juni 2009 - 09:36

    Annemiek:

    Wooooooww, dus je hebt een job! En die klinkt ook nog eens erg leuk! Lekker aan t strand beetje housekeepen, klinkt toch zoveel malen beter dan in een kas plukken. Leuk man!!!
    Succes op je eerste werkdag! Je gaat t er vast heel leuk hebben.

  • 03 Juni 2009 - 09:45

    Mam:

    Het adres:
    Renee van der Weijde
    Glenelg Beach Hostel
    1-7 moseley Street
    Glenelg
    Adelaide. SA 5045
    Australie.

  • 03 Juni 2009 - 09:51

    Hetty:

    Ghee Renee

    7 dagen werken 2 uur per dag, goeweldig.

    En dat je net zo knap als je vader bent, dat wisten we wel:)


  • 03 Juni 2009 - 09:57

    Chris:

    Geweldig kind! Gefeliciteerd. En zo heb je lekker wat vrije tijd en kun je eventueel nog een tweede baantje erbij nemen. Niet slecht hoor. Miscchien nu iets minder vaak naar de bios?? xxx

  • 03 Juni 2009 - 10:04

    Brenda:

    Heeeeel erg leuk Reneetje! Ben trots op je.

  • 03 Juni 2009 - 10:11

    Albert:

    Hi Renee,

    Inderdaad, Jan Bagger werkt 7 dagen in de week.
    (Behalve in Dubai).
    Weet je dat Glenelg op dat prachtige Island Skye in Schotland ligt.
    Gaan we ook wel een keer naar toe.

    Kus,

    Vader

  • 03 Juni 2009 - 11:20

    Claire:

    Reneetje goed om te horen dat het nog steeds goed gaat en dat je weer een nieuwe baan hebt. Jij heb straks een mooie CV;) haha

    veel plezierr nog

    Kus

  • 03 Juni 2009 - 15:46

    Desiree:

    Woehoe congratuulaaations! Werkse dan maar alvast ;) Dat het je veel centen op gaat leveren hehe;)!

  • 03 Juni 2009 - 16:10

    Ruth:

    Kind geweldig!! idd no worries! Want het geluk lacht je toe. Echt super geniet ervan.
    dikke kus

  • 03 Juni 2009 - 16:42

    Aartje:

    Hoi Renee, Wat een geluk zeg , je heb weer een baantje en het lijkt me nog heel leuk ook.
    We zijn benieuwd hoe het je zal bevallen , je hebt in iedergeval een bed en eten.
    Nou meisje geniet er van en we horen je weer snel.
    Je foto,s van de vorige keer waren ook heel erg leuk.
    groetjes Aartje.

  • 03 Juni 2009 - 17:49

    Alma En Fred:

    Hallo Renee,
    Nou, weer helemaal voor elkaar!!
    Geniet ervan; tussen je werkzaamheden door...
    Groetjes Fred en Alma

  • 03 Juni 2009 - 19:24

    Lenneke:

    Goed gedaan Renee! Heb jij weer mazzel... ;-) Succes met je nieuwe baantje!

    XXX

  • 03 Juni 2009 - 21:40

    Rowan:

    Mazzelkontje!
    Dat baantje klinkt echt heel relaxt, zeg! :D
    Als je per dag nog effe 2 uurtjes extra draait heb je zo $210 per week, dat zou helemaal lekker zijn!
    En dan twee maanden lang! Reken maar uit ;)
    Jij komt nooit meer naar Nederland volgens mij! haha ;)
    Leuk om te horen dat je je daar heerlijk vermaakt, ik zou zeggen: Werk ze, zon ze en vermaak ze!

    Liefs, Rowan

  • 04 Juni 2009 - 08:16

    Goeanneman:

    Hoi liefy,

    Lees dat het met ups en downs nog steeds goed gaat met je.....Goed zo!
    Wat een belevenissen allemaal....dikke kus!

  • 07 Juni 2009 - 11:56

    Oma En Opa:

    Hoi Reneé,

    Fijn dat je weer een baan hebt, dan kun je wwer een tijdje vooruit en Adelaide is een leuke stad zoals ik me nog herrinner.
    Veel succes,

    Oma en opa

  • 14 Juni 2009 - 06:59

    Gerda:

    Je bent toch maar met je neus in de boter gevallen Renee en het is een ideale plek om een tijdje te werken. Nu maar hopen dat je een paar keer per week extra uren kunt maken om op die manier toch een paar extra dollars in je zak hebt. Liefs, Gerda en Bruce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 72762

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: