home and away.. - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu home and away.. - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

home and away..

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

22 Mei 2009 | Australië, Shepparton

" me things you can be teached,some you learn from books. But there are things that you just have to see and feel!"

Wat Australie nou zo geweldig maakt is eigenlijk niet in woorden uit te leggen. Je moet hier geweest zijn wil je het voelen, proeven, ruiken meemaken! Het is hier zo anders dan in Nederland! De taal is anders, de omgeving is anders maar dat niet alleen. De mensen zijn veel vriendelijker, socialer dan in Nederland. Je kan hiet niets fout doen en je kan alles vragen aan vreemden, ze zijn altijd bereid je te helpen. In Ned is dat wel an
ders. Maar het hele totaal plaatje laat je ook gewoon thuis voelen. Ik heb niet het idee dat ik aan de andere kant van de wereld zit en nog op z'n kop ook! Ik denk niet dat iemand het kan snappen hoe ik me hier voel tenzij je hier geweest bent.. het voelt echt als thuiskomen, zo makkelijk is het eigenlijk wel. En dan hoor je me klagen over internet over al dat ellendige fruit werk dat ik moet doen maar als ik dan terug kijk kan ik er alleen maar om lachen, weer een eraring erbij zeg ik dan maar. En dan denk ik van jeetje als ik in NEderland in zo'n gat als Shepparton voor 3 weken zou zitten zou ik gek worden! En als ik weer een vieze broek aan moet trekken omdat ik geen tijd of geld heb om het te wassen denk ik van ach, komt morgen wel weer. En niemand die er wat van zegt of uberhaubt het opmerkt. Je bent zoals je bent en niemand die je hier beoordeeld om hoe je er uit ziet, wat je aan hebt, hoe je praat, waar je vandaan komt of je er wel met de juiste mode bij loopt! Niemand die zich daar in interesseerd! Heerlijk!
En als ik weer geen eten in huis heb denk ik ach, ik kan vast wel met iemand mee eten en dat kan ook! En als iemand anders geen eten heeft dan eten ze van jou mee! Het leven als een backpacker is zo ja hoe zal ik het zeggen, eenvoudig maar toch rijk!? Ik heb niet veel dingen nodig hier, ik heb alleen mn backpackie bij me en daar zit alles in! Maar toch ben ik er tevreden mee en hoef ik niet meer. Ik had nooit gedacht dat ik zo veel van dit land zou gaan genieten, me er zo thuis zou voelen en het me eigenlijk toch wel makkelijk af gaat! Maak snel nieuwe contacten, heb werk gevonden, ik eet, ik slaap etc. MAar er is nog zo veel dat ik wil zien, zo veel dat ik nog wil doen dat ik dat allemaal niet voor Augustus gedaan kan hebben als ik tussendoor ook nog nog moet werken om het allemaal te kunnen betalen. Ik kan jullie daarom mededelen dat ik de keuze heb gemaakt om pas in 2010 te gaan studeren en hier dus waarschijnlijk langer blijf. Hoe lang weet ik nog niet. Mijn ticket staat nog gewoon op eind augustus en tegende tijd dat het augustus wordt zie ik wel tot wanneer ik hem verzet. Maar 1 ding was zeker en dat is dat ik nog lang niet klaar ben hier! Ik wil niet thuis komen met een rot gevoel dat ik nog zo veel gemist hebt. Dat ik het niet echt af heb gemaakt zoals ik het eigenlijk had willen doen. En tuurlijk heb ik ook gedacht van ja dan ben ik pas 21 als ik ga studeren maar tegenwoordig maakt dat ook allemaal niet meer uit! Ik wil deze reis goed afsluiten en niet thuis ziten sjaggerijnen omdat ik liever nog in Aussie had willen zijn. Dus daarom heb ik de knoop doogehakt en het voelt wel als een opluching om eindelijk een keuze gemaakt te hebben.

Dinsdag vertrek ik weer richting Melbourne. Zondag is mijn laatste werkdag en maandag moet ik nog allemaal dingen regelen bij de bank en het postkantoor dus vandaar dat ik dinsdag vertrek. Ik blijf maar iets van 2 nachten in Melbourne. Ik wil heeel graag naar de musical Wicked dus daar tracteer ik mezelf op (aangezien ik eigenlijk een vrije dag had vandaag maar we moesten gewoon werken van de boer)!
Vanaf Melbourne wil ik the great ocean road gaan doen richting Adelaide. Ik weet nog niet of ik Adelaide weer een baantje wil zoeken of dat ik door ga naar Alice springs. Dat zie ik daar wel weer! In Aice is wel erg veel werk te krijgen omdat niemand in dat plaatsje blijft en gelijk door gaat naar Darwin of Adelaide. Dus ik zie het allemaal wel!

Dikke kus

  • 22 Mei 2009 - 07:41

    Barbara:

    Goede beslissing Renee, geniet er maar lekker van! Als je maar wel voor 11 december thuis bent om Evelien een dikke knuffel te geven ;)

  • 22 Mei 2009 - 08:39

    Gerda:

    Lieve Renee,
    Zag net je sms'je en jammer genoeg hebben ze hier geen $10.000.000,00 op onze rekening gezet.... anders had je me waarschijnlijk over de tomaten heen horen jubelen...en was ik, net als die twee Nieuw Zeelanders, op de loop gegaan.... Ik moest lachen om je mail omdat jij, net als ik, hebt gemerkt hoe fijn het is als mensen niet zo klagen en meer genieten van de dag. Weet niet hoe je ouders en vriend hierover denken maar ik kan heel goed begrijpen waarom je deze beslissing hebt gemaakt. Liefs en een knuffel, Gerda

  • 22 Mei 2009 - 09:04

    Chris:

    Fantastisch baka! Doe je ding en kom maar terug als je zover bent. Wij lopen niet weg en zoveel veranderd er hier niet hoor, je mist niks vergeleken met wat je daar allemaal doet! Dikke kus. xxx

  • 22 Mei 2009 - 10:00

    Janka:

    Wat fantastisch dat jij op deze leeftijd al mag ervaren waar echt geluk zit en dat je bezit dus echt in 1 tas past om je goed te voelen. Je hebt een goede en mooie keuze gemaakt. Ga genieten van de dag en de kontacten Je familie zal trots op je zijn en dat ben ik ook dat ik je zo mag meemaken liefs Janka

  • 22 Mei 2009 - 10:52

    Tamara:

    Doe wat je moet doen meid! Wij lopen niet weg!

    Dikke knuf!

  • 22 Mei 2009 - 10:59

    Reinier:

    Goed stukje tekst! Ik lees dat je echt ontzettend enthiousiast bent, geniet er dan maar wat langer van!

    groetjes reinier

  • 22 Mei 2009 - 12:42

    Annemiek:

    Lieve schat!

    Zoals ik al zei, wij merken hier ook dat jij het daar ontzettend naar je zin hebt. En je moet daar inderdaad blijven genieten zolang je het nog wil. En ik denk inderdaad dat wij ons misschien ook niet kunnen indenken hoe jij je nu voelt daar! Ook al begin je op je 21e met studeren.. boeien! Dat kan je op je 40e ook nog. haha. Nu heb je de vrijheid nog om het allemaal te doen, dus je moet nu ook gewoon doen wat je wil! Volg je hart en geniet ervan! En wij zien je wel weer een keer verschijnen in NL. (L)

  • 22 Mei 2009 - 13:31

    Mam:

    Lieve schat, ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!!liefs mam.

  • 22 Mei 2009 - 13:31

    Mam:

    Lieve schat, ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!!liefs mam.

  • 22 Mei 2009 - 14:12

    Je Vader:

    Hoi Renee,

    Ben blij dat je er voor jezelf uit ben gekomen.
    Gniet er maar van. We zien uit naar je volgende ervaringen.

    Kus,

    Vader

  • 22 Mei 2009 - 14:29

    Desiree:

    Meid, mooie beslissing! Ik geef je groot gelijk! Nu je daar nog bent en je er nog zo'n super gevoel bij hebt, moet je zeker nog niet terugkomen naar hier! Wat iedereen al zegt, hier mis je niks, echt helemaal niks! En over dat studeren moet je je zeker niet druk maken, dat kan altijd nog!
    Heeeel veel plezier nog (L)

  • 22 Mei 2009 - 14:38

    Jesper En Brenda :

    Goed geschreven Renee, ik snap toch wel een klein beetje helemaal wat je bedoeld. En... over dat langer blijven hebben wij elkaar al gesproken, hele goede beslissing. NU kan het, ik baal zo dat ik weer thuis zit, dus ga er ajb voor. Studeren kan altijd nog, tegenwoordig is 21 niet zo gek hoor, Jesper is 22 en begint nog aan een HBO. Schijt, je leeft maar 1 keer en haal alles er uit. Ik ga misschien toch studeren trouwens in sept. wantt.. bij de Jola is het toch allemaal wel een gedoe. Helaas pindakaas. Goed, daar ga ik jou nu verder niet mee lastig vallen, geniet er nog suuuuper veel van. Ik ben trots op je, pas goed op je zelf meid.

    We missen je.

    Lfs Brenda

  • 22 Mei 2009 - 15:16

    Aagtekerke:

    "Go for it" (elpee titel punk band begin jaren tachtig)

    AlmaFredMilouHannahLotteMax

  • 22 Mei 2009 - 15:17

    Christina:

    he lieverd
    ik ben supertrots op je echt goed van je dat je je hart volgt je mist helemaal niks in nederland en pak de kans nu je hem hebt je leeft maar 1keer en daarbij geniet ik nog elke keer van je avonturen
    liefs christina

  • 22 Mei 2009 - 16:22

    Serena :

    HOE DURF JE !!!!!!!!!!!!
    nou ik vind het schandalig hoor hahaha ons nog langer op je te laten wachten..
    nee hoor meid...

    Geniet ervan en ik wacht weer op een koment avontuur van je te lezen

    dikke kuss sereen

  • 22 Mei 2009 - 16:29

    Angela:

    Hoi lieverd!!
    Je omschrijft het echt helemaal goed.. En ik ben een van de gelukkigen die ook echt weet hoe je je voelt! Australie is zo geweldig, en niemand begrijpt hier watvoor bijzonders ik heb meegemaakt.. Alleen jij!Dat maakt onze band ook zo speciaal!!
    Ik ben super jaloers op je dat je daar nog steeds zit.. Had zo graag nog bij je willen zijn! Je heb echt groot gelijk dat je nog blijft als het mogelijk is! Ik ben harstikke trots op je!!! Dikke kus

  • 22 Mei 2009 - 16:42

    Ruth:

    Dag lieve schat, wat ben je toch wijs en volwassen geworden in die paar maanden tijd(toch blijf je mijn kleine zusje hor..).
    Je weet dat ik achter je sta. En ga zo door. Heerlijk ik kijk uit naar je volgende verhaal. Oja mn telefoon van de maand dat ik je gebelt had.. nou daar hebben we het maar niet over. hihi Was het waard hoor!
    kus

  • 22 Mei 2009 - 17:51

    Lin.:

    Heee lieve lieve Reneeetje!

    Wat geweldig dat je het daar zoo ontzettend naar je zin hebt! (Al wisten wij dat hier natuurlijk al wel!) Goed dat je idd de knoop hebt doorgehakt!

    We missen je hier wel hoor! Maar geniet daar nog maar lekker door lieverd!

    Liefs.
    Wacht met smart weer op je volgende aussische-avonturen!

  • 22 Mei 2009 - 19:00

    Moeders:

    Moppie, mocht je toch nog twijfels hebben, na het lezen van al die vreselijk leuke stukjes is het toch wel duidelijk.Je hebt een hoop bij iedereen losgemaakt. Het was een stuk recht uit je hart!
    Ik zou je wel even willen knuffelen, maar dat kan nog wel even een paar maanden wachten hoor.kus mam.

  • 23 Mei 2009 - 09:38

    Minou:

    Eej meis,

    Super wat je hebt geschreven!!! En groot gelijk heb je! Geniet ervan!
    Ben trots op jezelf!
    Ik kijk uit naar alle verhalen die komen gaan.

    Liefs Minou

  • 23 Mei 2009 - 17:17

    Lot:

    Hey lieve Renee,

    Super stuk heb je geschreven! Ben ook trots op je dat je die beslissing om langer te blijven hebt gemaakt. Ik ben er nog nooit geweest maar ik begrijp je door je stukje tekst helemaal. ( me zusje wil ook graag langer blijven :)) Geniet er goed van daar, wij vermaken ons wel. xxxxx lot

  • 24 Mei 2009 - 09:42

    Oma En Opa:

    Lieve Renée

    Met interesse je besluit gelezen omdat het zo naar je zin hebt in Australië en er nog zoveel te zien is, want khet land is natuurlijk erg groot en daardoor zo verschillend van klimaat
    en ook bevolking.
    Ik ben er zelf bijna 3 maanden in verscheidene havens geweest, maar dan leer je Australië niet kennen natuurlijk.
    Geniet ervan en je kunt tensloote thuisvliegen wanneer je wil.
    Succes met het werk.
    Veel groeten,
    oma en opa

  • 25 Mei 2009 - 09:27

    Lisa Collins:

    hey lieve Renee,

    Super dat je deze beslissing hebt genomen. Inderdaad studeren kan altijd nog..boeiend! Niet veel mensen op jouw leeftijd kunnen zeggen dat ze zo'n lange tijd in Australie zijn geweest. Echt super om jouw verhalen te lezen.
    Lekker aan jezelf denken.

    Ik blijf je volgen als ik over 3 dagen in the USA zit.

    dikke kus!!!!

  • 25 Mei 2009 - 10:20

    Maaike:

    Wat geweldig,goede beslissing, doen.
    Doe wat je hart je ingeeft. Geniet. Voor geluk is niet veel nodig.
    Lieve groet, Maaike

  • 25 Mei 2009 - 11:26

    Jan:

    wel veel reacties op zo,n enorme beslissing die je hebt genomen. misschien wel de grootste en meest robuuste in je leven. Daarom alleen al moet je er zo lang als mogelijk van genieten. Ik kan me overigens je gevoel helemaal voorstellen want wij zijn er geweest. Geniet Groet Jan.

  • 26 Mei 2009 - 10:04

    Mam:

    Hoera!! Eindelijk foto's.
    Leuk Renee, vooral met die cheque! kassa.

    Dikke kus.mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 72781

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: