Kaikoura, Nelson, Greymouth, Franz Josef.. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Kaikoura, Nelson, Greymouth, Franz Josef.. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Kaikoura, Nelson, Greymouth, Franz Josef..

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

07 April 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallow allemaal,

Sorrie dat ik niet eerder weer een bericht achter heb gelaten maar ik heb het nogal druk gehad de laatste paar dagen! Oke ik zal beginnen met het vervolg van Christchurch.

Woensdag had ik besloten om naar het centrum gan Christchurch te gaan! Bruce was zo aardig om me daar af te zetten bij het info centrum zodat ik mijn reis door NZ kon gaan boeken. Ik had een prachtige reis gevonden die van Christchurch naar Kaikoura, Nelson, Greymouth, Franz Josef, Queenstown, Dunedin, Takapo en weer terug naar Christchurch gaat. Het hele zuidereiland in ongeveer 9 a 10 dagen! WOW.
Dus ik wilde die reis gaan boeken kwam er maar $400 uit het pinautomaat! Maar ik zou zweren dat ik echt nog wel wat meer op mn rekening had staan (niet heel veel meer maar toch haha). Dus ik raakte in panniek want het automaat zij dat ik niet meer saldo had! Wat moest ik doen! Ik kon niet op internetbankieren want ik had mijn randomreader niet bij me! Dus ik Chris wakker gebeld (was ze niet echt blij mee om 02.30 uur snachts) en die kon gelukkig bevestigen dat ik echt wel meer dan $400 dollar had. Dus het was gewoon zo dat ik per dag maar dat bedrag eruit kon krijgen. uiteindelijk heeft de fantastische Gerda het weer voor me opgelost en het voorgeschoten!

De volgende dag had iko m 08.00 uur sochtends de bus naar Kaikoura. Een klein dorpje aan de oostkust. Ik wilde gaan walvisspotten maar er was die dag nog geen walvis gezien dus dat ging helaas niet door. Het was een erg rustig hostel met uitzicht over een prachtig meer met bergen met sneeuw topjes etc. Zoals in de boeken dus! Ik sliep op de kamer met 2 Cannadeze en 1 Rotterdamse! Gezellig! Ben even door het dorp gelopen, van het uitzicht genoten etc etc.

De volgende dag ging de bus verder naar Nelson! Het was een erg lange reis in een bus waar je amper beenruimte had! Niet erg fijn dus! Maar om 15.00 uur kwamen we dan eindelijk aan in Nelson. Ging wat boodschappen doen en ben toen een boekje gaan lezen in de zon! Heerlijk. Susan (de rottedamse) had ook eten gehaald en een fles wijn! Dus we hebben het eten gedeeld, samen gekookt en samen gedronken! We hadden inmiddels ook nog een brits stel leren kennen dus daar hebben we gezellig mee gegeten. Suus en ik kwamen tot de conclusie dat we op stap wilden. Dus zo gezegt zo gedaan wij de pub in! Het was een fantastische avond geworden met rugby op tv en daarna live muziek! We hadden ook nog een uurtje extra omdat de klok hier die nacht een uur achteruit ging! YEAH! We rolden rond half 3 ons bedje in maar moesten er de volgende ochtend weer om 07.00 uur uit want de bus ging weer verder naar Greymouth.

We hadden dit keer een nieuwe busshauffeur en een nieuwe bus! Het enige probleem was dat ik in mn vorige bus mn jas had laten liggen, beetje jammer! Maar deze busshauffeur was wel veel gezelliger en de bus was ook 10x zo comfi-er. We deden nu tijdens de rit ook een aantal sightseeing stops! We hebben stranden gezien waar je u tegen zegt, regenwouden die overliepen in stranden, we hebben de pancakerocks gezien we hebben seals in het wild gezien echt heel mooi!

Uiteindelijk kwamen we aan het eind van de middag aan in Greymouth. Daar hebben we voor $25 een bierbrouwerij bezocht met daarna een BBQ. De bierbrouwerij was niet erg boeiend maar we mochten 7 verschillende soorten bier proeven en dat was wel interressant! Daarna de BBQ en toen rolden we doodmoe ons bedje weer in.

De volgende dag ging de bus weer verder naar Franz Josef! Onderweg stopten we eerst bij een Jade factory. (Jade is een groene edelsteen) we konden zien hoe ze daar bewerkt werden en er was een winkeltje met allemaal sieraden die ze hadden gemaakt. Was erg boeiend.
De tweede stop was bij een goud stadje. Daar hebben we zelf goud gezocht en gevonden:D Wel heel weinig maar ik heb het als souvenir in een flesje:D haha.
De derde stop was bij een of ander muzeumpje waar ze vertelden en lieten zien hoe het er vroeger hier in NZ aan toe ging als het gaat om herten vangen en fokken.

Toen kwamen we eindelijk aan Frans Josef! Dit plaatsje staat bekend om zijn prachtige gletsjers! Maar met het geluk dat wij weer hadden waren de gletsjers gesloten! Het regende zo hard dat het te gevaarlijk was en de wegen onbegaanbaar waren! Steve de busshauffeur zij dat ze maby hooguit 1x per jaar de gletsjers moeten sluiten en dat we dus dikke pech hadden! Maar ach wij laten ons de pret niet drukken dus we zijn die middag lekker de sauna ingedoken! Heerlijk! Savonds zijn we met een aantal meiden (2 britse en 1 cannadees) die ik in de bus al vanaf Nelson ken naar een pub gegaan en hebben we er pizza gegeten. Het zeek nog steeds van de regen dus dat was wel balen.

Vandaag was onze bustrip van FJ naar Queenstown! Het enige voordeel van al die liters water die naar beneden was gevallen is dat we echt Prachtige watervallen hebben gezien onderweg! Het uitzicht vanuit de bus is hier zo mooi dat je niet eens in slaap wilt vallen omdat je dan zoveel mist!
We zijn dus gestopt bij een aantal watervallen en bij een bungy jump brug. Dit is blijkbaar de meest bekende plaats om te gaan jumpen want de ontdekkers van bungy jumpen zijn eigenaar van die spring plaats (Brug) Dus Rebecca en Katy (het britse en cannadeese meisje) zijn van de brug gesprongen! Brr.. ik doe het ze niet na hoor!

Dus eindelijk na een busreis van 10 uur (incl stops) zit in nu in mn hostel van Queenstown. Ik ga zo naar de pub waar we met z'n allen voor het laatst wat gaan drinken want de meeste blijven hier een aantal nachten en dus moeten we busman Steve achter laten. Dus daar moet op gedronken worden hi ha ho. Ik blijf hier zelf 4 nachten en dan ga ik door naar Dunedin. Geen idee wat ik van het plaatsje moet verwachten, we zullen zien.

Ik ben vast een hoop vergeten te vertellen maar ja, het zij zo!

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties en blijf vooral reageren!

oh en buuf mir, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik had nog aan je gedacht hoor!

• 07 April 2009 - 06:56

Jan:

dunedin heeft een prachtig casino waar nog voor 5 cent kunt gokken en je kunt er goedkoop eten geniet jan

• 07 April 2009 - 06:59

Mam:

Hoi mop,
    Floortje Dessing is er niks bij!! Wat een verslag. Je bent nu wel thuis in alle talen, want ..het zeek van de regen.. is volgens mij Zeeuws! Is je jas al boven water?dikke kus.mam.

• 07 April 2009 - 07:17

Lot:

Super leuk om weer je bericht te lezen. Moet eigenlijk aan de studie maar hier maar ik mooi even tijd voor! Ben je trouwens ook nog van plan te gaan werken? Of zie je het allemaal wel??? Nou in ieder geval bedankt weer voor deze update en tot schrijfs. En voorzichtig doen he met al die gekke new zeelandse mannen... xxxxxxxxxxxx

• 07 April 2009 - 07:19

Ruth:

hey sjaak,
    Ben je niet gaan springen? Dacht dat je overal voor in was. (ik zou het ook niet doen) Maar uh je wilde gaan "walvispotten"?! hihi grappig kind, heb je van je zus.

dikke kus

• 07 April 2009 - 07:30

Claire:

Reneetje,

wat leuk om weer wat van je te horen. En weer erg leuke en mooie verhalen! Much pleasure nog

Kus

• 07 April 2009 - 07:34

Hetty:

Ghee Renee

goud gezocht en gevonden:D:D
    stuur maar gelijk naar huis want de goudprijs in Nederland is hoog op dit moment:P.

Doe iedereen de groete van me in Queenstown (heb daar family zitte);).

(K)(K)

• 07 April 2009 - 08:07

Reinier:

Wauw, nou het klinkt echt allemaal ontzettend gaaf hoor! Groetjes

• 07 April 2009 - 09:17

Lisa Collins:

hey Renee,

jeetje wat maak jij allemaal veel mee :D, ik ben echt jaloers joh! klinkt allemaal supergaaf.. nog veel plezier! enne, de volgende keer spring jij ook gewoon van de brug af he :P

dikke kus!

• 07 April 2009 - 10:18

Chris:

Franz Josef?? Is er ook en Karl Ludwig? Daar gaan Tessy en ik wonen later ha ha. En voortaan je randomreader overal mee naar toe nemen!!!! Kus

• 07 April 2009 - 12:18

Pascalle:

Wat ben jij toch een bofbips zeg. Bij dee Hennes hebben we het regelmatig over je avonturen, dus ook vanuit hier houden we je in de gaten (hihi). We missen je wel.

Dikke kussen van Guusje

• 07 April 2009 - 16:07

Christina:

heeeeeee avonturier
    grappig ik had het vandaag nog met serena over je leuke avonturen en dat we snel op een verhaal zaten te wachten geniet er maar lekker van we hebben er net weer een hel weekend op zitten(zondag)en vandaag was niet veel beter
    dan is het fijn dat er weer een leuk verhaal van je opstaat we zijn jaloers hoor (hihi)groetjes en een dikke kus

• 09 April 2009 - 20:52

Aartje:

Hoi Meisje,
    Wat een leuk verhaal weer , ik heb deze keer niets ontvangen , maar je lieve moeder mailde het mij door, zodat ik het weer kon volgen.
    Ik vind het van jou heel knap , dat je ook alleen iets onder neemt.
    Van je verhalen kan je een boek maken , moet je doen als je weer thuis ben, maar voorlopig genieten . veel plezier.
    Groetjes Eric en Aartje.

• 12 April 2009 - 17:20

Jesper En Brenda :

Hola!!

Klinkt nog steeds allemaal wel lekker daarzo! Nog eventjes genieten in New Zeeland en dan weer terug naar Aussie, waar het BANANENPLUKKEN kan beginnen haha. Wij vliegen ook ong. dan weer terug naar vasteland van Spanje. Spannend allemaal hoor.

Oohja, om kangaroes te zien of je niet in Australie te zitten hoor, wij hebben ze vandaag namelijk ook gezien! :D (Dan wel in een park, maar ach.. moest meteen aan jou denken)

Nou, genietze nog maar ff.. en we contacten.

Adios.

Liefs,
    Jesper en Brenda

• 15 April 2009 - 06:34

Gerda:

Nu je zo naast me staat kan ik iedereen vertellen dat Bruce morgenvroeg op een Godonmogelijke tijdopstaat omje naar het vliegveld te brengen.... Hij heeft het aangeboden hoor en ik sta lekker NIET op!!!!

• 15 April 2009 - 15:43

Stevie:

Heey Reneetje!
    Klinkt allemaal weer goed, Nieuw-Zeeland is echt geweldig ofniet :D ?
    Sprak je moeder vanmiddag nog, succes met vinden van werk en geniet!
    x bart