Koh Phi Phi (volledig verslag poging 2) - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi (volledig verslag poging 2) - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi (volledig verslag poging 2)

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

02 Februari 2015 | Thailand, Ban Mae Hat

Nou, hopen dat dit keer wel heel m'n verhaal erop komt te staan want elke keer word t afgebroken!

Maar goed, ik was op Koh Tao en moest toen de nachtboot nemen naar Krabi town. Ik ben niet echt een held op boten en daarmee bedoel ik de misselijkheid haha en dit zou een niet al te grote boot zijn dus ik had maar Weerter preventie een motion sickness pilletje ingenomen want je weet maar nooit. De boot vertrok rond 21.00 à 22.00 uur en het was zo slecht nog niet! Ik was zo vreselijk moe dat ik maar gelijk ben gaan slapen op m'n matrasje wat veel te kort was en wat net zo breed was als m'n heupen dus het was lekker knus zo tussen al die vreemde mensen in! Hahah nog net geen lepeltje lepeltje met z'n allen maar het scheelde niet veel! Rond 04.0 uur kwamen we aan wal en toen moesten we nog een stuk met de bus naar Krabi, maar we moesten eerst van de haven naar het busstation gebracht worden. Ik mrt nog 6 anderen die allemaal ergens anders naartie moesten in de achterbak van een truck opweg naar die bus. Midden in de nacht met je duffe kop door een bekant verlaten stad rijden en we stopten toen niet bij een busstation maar bij een of ander winkeltje waar onze bus tickets gewisseld werden wat we een beetje vreemd vonden maar goed ik heb zoiets van ja het zal wel goed zijn! Toen weer terug achterin die truck opweg naar het busstation maar toen werden we afgedropt bij een paal waarop stond "busstop", we keken elkaar aan en dachten "hahahah daaaaaag dit ga en niet menen" Smiling face with open mouth and smiling eyesSmiling face with open mouth and smiling eyes sommige raakten gestressed en ik dacht ja het zal wel er zal vanzelf wel een bus komen en anders zoek ik dat busstation zelf wel! Toen ging er een winkeltje open wat ook een soort gravel agent bleek te zijn, daar gaf een mannetje ons weer en ander bus kaartje en toen na 3 uur wachten kwam eindelijk de juiste bus en na een ritje van 3 uur kwamen we dan eindelijk aan in Krabi, ingecheckt in hostel en een heerlijke douche genomen en tien een dutje gaan doen na die tocht! Ik had een kamer genootje Claire uit Schotland, met wie ik die twee dagen veel opgetrokken ben, naar de nacht markt lekker gegeten, en savonds in het hostel naar de feestjes in een van de twee bijbehorende baren. Het merendeel van de backpackbestemming hier komt uit Canada, UK of Australië, zo maakte de Britten mij uit voor Duitser, ik de Australiërs voor Kiwi en hun de Britten voor Ieren, zo was iedereen heerlijk beledigd en konden we aan de zuip haha. Wat een feest, beerpong gespeelt, Flip THE cup, twister waarbij ik twister koningin werd en heb een kerel uit Israël ontmoet die me aanspraK MET 'godverdomme'!

Na Krabi heb ik de boot gepakt naar Koh Phi Phi, wat een fantastisch party eiland is dat! Een tikkeltje over vermoed van de twee nachten in Krabi kwam ik na een heerlijke boot tocht van een uur, ietwat verbrand aan op Koh Tao. Na enige moeite m'n hostel gevonden want dat lag op het strand aant eind aan de andere kant vh eiland, maar met de hulp van een Australiër heb ik het gevonden, geweldig hostel met bar pot strand. Ik sliep in een kamer van ongeveer 20 vierkante meter met 16 mensen in totaal. Gelukkig een goed werkende airco maar t oisstraaltje water wat ook naar pis rook wat uit m'n douchekop kwam was toch wat jammer. Maar fuck iit, ik zit op een prachtig eiland, volle bak zon, hel blauwe/groene zee in een hostel pot strand! Hier in mijn dorm heb ik oa Louise en mark leren kennen. Louis Engels en mark een Australiër, super gezellige mensen waarmee ik de 3,5e dag mee heb gespendeerd. Ik heb mezelf pot strand gegooid en ben gaan bakken en zwemmen. Toen kwam ik Luke nog tegen, een Australiër die ik op Koh Tao had leren kennen. Die avond zijn we met z'n allen het strand op gegaan waar ze allemaal zitjes op de grond hadden en zijn we aan de buckets geslagen, glazen en bekers doen ze niet aan hier in Thailand, buckets iT is! Je kan mixen wat je wikt, rum cola, vodka, whisky, noem t op en t is te maken voor je Bucket en dat voor maar iets van €5. Op het strand hadden ze net weer als op Koh Tao vuur shows en je kon een oo aa deel nemen, uiteraard gedaan. De volgende dag met kater niet veel uitgevoerd behalve een kayak ritje met Lou waar we langs monkel beach zijn gegaan, een strand met apen haha, en toen naar een afgelegen strandje gekayakt waar we heerlijk tot rust zijn gekomen. Die avond voelde Lou zich niet zo lekker dus is ze niet mee op stap gegaan. Mark ik en twee Deense meiden en nog wat gasten uit Engeland zijn de kroegjes gaan opzoeken en zo kwamen we terecht bij een barretje met locale die muziek aant spelen waren. Een chileens meisje was aan het zingen en zo heb ik ook nog even eens nmertje gedaan door de microfoon. Mark op de drums, 1 grote bak gezelligheid waardoor we weer eens pas om 05.00 uur in bed lagen. Veel eerder naar je bed gaan heeft overigens geen zin want dan word je eruit gestrikt door de DJ die pot strand en dus bekant naast je bed staat te draaien tot in de vroege uurtjes. Ik sprak inmiddels vloeiend Deens met een accent uit Jutland en de Deense had haar beste Australische accent opgezet wat ze had geleerd van Masterchef Australiaa (de TV show) waardoor alle gerechten van de show voorbij kwamen, heb me rot gelachen.

De volgende dag hadden Lou noch ik de puf om een dag trip te gaan doen en dus zijn we bij de accommodatie van de Deense meiden gaan zwemmen, heerlijk even geen zand op plekken waar je het niet hebben wilt en geen zout water waar je haar zo vreselijk stug van word. Die avond voelde Lou zich weer prima genoeg om mijn laatste avond waardig af te sluiten met een aantal buckets. Inmiddels hadde we al heel wat mensen leren kennen en dus werd de groep pot strand steeds groter! Ook mensen die ik in Krabi had ontmoet waren nu op Phi Phi dus weer volle bak gezelligheid! We zijn de strand tenten afgegaan en hebben hier en daar dansjes gewaagd, we zijn naar een flight bar gegaan waar mensen de Thaise box ring in konden als ze dat wilden, ik heb nog een potje staan poolen met een Cannadees, helaas niet gewonnen en hebben de avond weer afgesloten op het strand. Toen was het ineens weer 06.00 uur in de ochtend en vonden we wel dat het tijd was om naar bed te gaan want de volgende dag moest ik uitchecken.

Ik heb echt een geweldige tijd gehad op Phi Phi en op Thailand in het algemeen! Letterlijk 1 groot feest haha. Ik ben nu in Phuket en morgen avond vlieg ik door naar mijn volgende bestemming: Jakarta, Indonesië! Heel veel zin in! Maar Thailand, I will be back eind Mei en dan ga ik het Noorden doen.

Indonesia here I come!

  • 02 Februari 2015 - 06:38

    Mam:

    Nou mop, eindelijk staat je hele verhaal erop.

  • 02 Februari 2015 - 23:28

    Gerda Pentinga:

    mens, het leven lijkt daar wel een groot feest, geen wonder dat er zo veel maanden blijven hangen. Heel benieuwd naar de volgende pleisterplaats! Gerda

  • 06 Februari 2015 - 22:50

    Truus En Edward:

    Ha feestbeest. Het gaat je daar zo te lezen, goed af. Gelukkig niet te veel schadelijke drankjes in je alcohol.
    weet je op den duur nog wel accent je Engels heeft? Aussie? Kiwi? Scandi? Moffi?
    Heerlijk om jouw reisverslag te lezen. Tot nogges.
    Liefs Edward en Truus,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Mae Hat

Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 72793

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: