G' day mates, - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu G' day mates, - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

G' day mates,

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

14 Maart 2009 | Australië, Noosa Heads

G' day mates,

Hier weer een berichtje vanuit Noosa at the sunshine coast!

Van de week zijn we na byron bay (waar we helaas afscheid van moesten nemen) naar Brisbane gegaan. We reizen met the greyhound bussen en die brengen je dus van plaats naar plaats. En meestal als je dan in een stadje gearriveerd bent staat er een klein busje van het hostel waarin je verblijft (dat heb je dan al via internet geboekt ofzo) op je te wachten die je dan naar je hostel verder brengt. Maar helaas was dat dit keer niet zo! Dus we moesten met de trein uit zien te vinden waar we naar toe moesten ahaha! Maar als je ook maar even stond te kijken op borden waar je naar toe moest, dan kwamen er al gelijk mensen aanlopen met de vraag of ze je konden helpen en waar je naar toe moest etc. Aardig volk die Australiers! Dus uiteindelijk zijn we er wel gekomen! We hadden echt een super gaaf hostel geboekt! En het mooiste van alles was dat we aireco op onze kamer hadden! YEAH! Dus dan dreven we snachts niet meer in het zweet hahaha. Het enige nadeel was dat het regende:S maar ja, er zijn ook leuke dingen te doen in de regen! Naast ons hostel zat een cafe/lounge/dance gedeelte dus daar hebben we lekker wat gedronken. We hebben 2 Nederlandse meisjes ontmoet waarvan Angela er 1tje kende (van school) dus daarmee hebben we triviant gespeelt met de rest van het hotsel. Was errug gezellig maar helaas niet gewonnen.

De volgende dag hebben we lekker een beetje uitgeslapen en Freek (een jongen die we in Byron nog hadden leren kennen) kwam met zijn auto onze kant opgereden. Toen zijn we smiddags naar een Koala zoo geweest! ze hadden er 130 koala's:D:D:D Het zijn echt mijn lievelingsdieren geworden, wat een poepies zeg! En ik heb er ook 1tje vast gehouden:D Het staat allemaal op de foto en ook die komen er snel aan! s' Avonds zijn we uit eten geweest met z'n vieren. Freek, Angela ik en Wijnand (een vriend van Angela die ook in Brisbane zat) het was heel gezellig en daarna zijn we nog wat gaan drinken in een pub.
De volgende dag hadden we om 12.30 uur de bus naar Noosa, het plaatsje waar ik nu zit. Helaas regende het hier weer:S! Ik dacht dat Australie alleen maar zon bevat in dit gedeelte van het land, het heet toch niet voor niets " sunshine coast" maar goed. We zitten in het backpackers resort en het is wel een aardig hosteltje. We slapen in een mixed dorm (een gemende groepskamer) en hebben zelfs een balkonnetje.

Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan want we waren kappot! Maar toen weerd ik snachts om 02.00 uur wakker omdat er een of andere Schot aan mn hand zat:S Hij was erg dronken en stonk helemaal naar de alcohol. Hij was allemaal rare dingen aan het brabbelen wat ik allemaal niet kon verstaan. Maar toen hij mn hand ging kussen zij ik "FUCK OFF!!!" En toen ging hij andere kamer bewoners irriteren met een zaklamp etc. Erg irritant en zeer onprettig! Hij gooide z'n shirt nog naar me toe, die ik vervolgens terug smeet en weer zij " FUCK OFF YOU!" Hij deed een poging om in bed te gaan liggen en te gaan slapen maar hij flikkerde 2 x uit bed! Erg irritant. Dus ik hoopte maar dat hij snel zou slapen zodat wij ook weer verder konden slapen! Maar toen heb ik eerst nog een uur wakker gelegen van zijn gesnurk! Maar goed, om 07.00 uur moest ik er uit want we gingen naar de Australia Zoo van Steve Irwin the crocodile hunter! (ik neem aan dat iedereen hem wel kent!) Het is echt een hele mooie zoo met heel veel mooie/lieve/leuke/en enge diertjes! De eerste crocodik die we tegen kwamen heette Albert!:D haha dus ik voelde me al helemaal thuis;) En verder sta ik nog op de foto met een Pyton om mn nek, ben ik naast een kangaroe gaan liggen en heb ik weer mijn lieve koala beertjes geaait! Wat zijn ze toch lief! Ook hebben we een vogel, crocodillen, slangen en olifanten show gezien. En ik heb olifantjes gevoerd:D ook dat staat allemaal op de foto! Het was een lange en hele leuke dag!
Gisteren avond zijn Angela en ik hie rin het cafe'tje nog wat gaan drinken en toen kwamen er 3 oude vissers mannetejes bij ons zitten (joost mag weten waarom). Ze begonnen allemaal oude moppen vertellen en te pronken met hun (neppe) rolex horloges hahaha. Was wel lachen maar na een uur hadden we daar ook wel weer genoeg van!

Vandaag gaan we niet echt iets speciaals doen, even naar het postkantoor om kaarten te posten, boodschappen doen, fotos op cd laten zetten dat soort dingen allemaal. Gelukkig begint het zonnetje weer een beetje te schijnen!

Morgen vertrekken we hier weer en gaan we naar Harvey Bay. Daar blijven we 2 nachtjes want vanuit daar vertrekken we naar Fraser Island! YEAH!

Dus ik zal geen berijk met mijn telefoon daar op dat eiland hebben, dan weten jullie dat alvast!

Dikke kus

  • 14 Maart 2009 - 05:14

    Mam:

    Je bent net optijd vertrokken uit Brisbane. Daar is nu een olieramp.Vreselijk. Dat is al de derde natuurramp dit jaar wat Australie treft.De Zoo van [amazing]Steve lijkt me ook waanzinnig mooi.Dikke kus.mam.

  • 14 Maart 2009 - 06:39

    Ruth:

    It's amaizing!! Ik had er graag bij geweest zo'n dagje zoo. Beestjes kroelen!!
    Vandaag is mn verjaardags feestje! Helemaal zin in. Zo nog gauw naar de HEMA (mis je die al?) laatste boodschapjes halen. Ik mail je de foto's en die van St. Patrick's day!! met papa in de Ierse Pub.

    kus ruthje

  • 14 Maart 2009 - 07:46

    Lenneke:

    Nou, ik wilde het berichtje ook beginnen met zo'n mooie uitspraak van Steve, maar goed, das nu iet meer origineel, haha!

    Wel gaaf dat je in zijn Zoo geweest bent, lijkt me echt ontzettend mooi!

    Oh, en bedankt voor je belletje, hè! Vonden we echt zo leuk! :-D

    Groetjes Lenneke

  • 14 Maart 2009 - 07:55

    Janka:

    Doe mijn zo'n Zoo, ik zou me daar dagen vermaken en wie weet heel erg thuis voelen.
    maar dat terzijden.
    als ik het allemaal zo lees dan overteft deze vakantie wel al je verwachtingen. Heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet.liefs Janka

  • 14 Maart 2009 - 08:04

    Jan:

    dus niets meer te leiden dan een drunken man? dan is het leven nog niet zo erg. frazer island is goddelijk maar god is daar ook vertrokken maar je kunt nog wel zien hoe hij het ongeveer bedoeld heeft, geniet jan.

  • 15 Maart 2009 - 04:58

    Mam:

    Wat een leuke foto's! Vooral die met de koala. Je ziet er goed uit. Je haar is nu echt blond.kus mam.

  • 15 Maart 2009 - 07:17

    Ruth:

    leuke foto's renee. Je wordt al bruin!!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 72976

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: