Life at Harbourside City Backpackers - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Life at Harbourside City Backpackers - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Life at Harbourside City Backpackers

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

30 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb getypt maar het leven is slightly anders wanneer je je verplaatst van plek naar plek of dat je ergens op een vaste plek woont.

Ik zit hier alweer ruim 4 maanden hier in Tauranga, sinds 24 September! haha de tijd vliegt! Maar ik heb het er enorm naar mijn zin.

Begin November ben ik achter de receptie begonnen en ik kan jullie vertellen dat ik inmiddels al doorgegroeid ben naar assistant manager. Het is zo'n gevarrieerde baan wat ik erg fijn vind, plus ik werk op mijn shifts aleen dus ben dan de regel tante van het hostel, heel fijn want wie mij kent weet dat ik zo nieuwsgierig ben als maar zijn kan dus nu ben ik altijd fijn op de hoogte van alles en iedereen! Wat ik allemaal doe op een dag, ik werk vaak van 7.30 tot 15.00 of 16.00, doe in de ochtend de cash-up, doe op maandag en vrijdag de banking, dus inplaats van dat BRINKS hier met z'n busje voor de deur staat moet ik zelf met mn zak geld naar de bank lopen. In de ochtend maak je ook altijd een lijst voor de schoonmakers, wat ze moeten doen, vaak moeten mensen betalen of van kamer verwisselen, mensen inchecken, uitchecken, 100.000 vragen over de regio en hoe ze waar komen, we zijn ook een klein tourism shopje wat betekend dat we dus ook intercity bustickets verkopen, tours verkopen etc. De social media hou ik bij, ik doe de reviews beantwoorden op tripadvisor, booking.com and hostelworld.com Je bent een hele dag bezig met dingne regelen en zorgen dat de gasten het helemaal naar hun zin hebben. Dit kan dus zijn van was vouwen tot aan googlen waar ze het beste hun auto naartoe kunnen brengen voor het vervangen van een auto ruit die in de nacht kappot is geslagen. De meest vreemde dingen komen voorbij kan ik je vertellen! Dingen regelen, organiseren, plannen en op de hoogte zijn van alles, ik hou er van! Het mag dan wel geen HBO level zijn maar ik heb het prima naar mijn zin! Ik zit ook niet een hele dag op mn gat achter de receptie maar ren dat hele hostel rond om van alles te doen en te regelen. Ook zijn we een hostel wat werk kan regelen voor backpackers dus ook daar gaat veel tijd naar uit, mensen bellen op (van kiwi farms bv) dat ze backpackers nodig hebben en wij zorgen dat ze die dan krijgen. (zolang ze bij ons verblijven, dat is de deal)

Ik woon nog steeds in het hostel maar dan in dat appartement gedeelte wat ik jullie de vorige keer heb verteld. Ik deel daar een twee persoonskamer met Yara en we hebben zo onze eigen woonkamer/keuken en badkamer dus dat scheelt een hoop! Als ik hele dagen (werk zo'n 40 uur per week hier) met al die backpackers bezig ben en ik moet daarna nog met hun allemaal een keuken delen etc, dat is me iets te veel. Het originele plan was dat ik een kamer in het appartement waar Erwin (college receptie) woont zou huren per vandaag, maar ik heb dat begin December al afgezegd aangezien het me iets te veel zou worden als we en samen zouden werken en wonen. Dus dit is helemaal goed zo, ik heb de rust als ik dat nodig heb en als ik wil kan ik naar boven naar het balcon een biertje gaan doen met wie dan ook. Top dus! Zo zijn er toch ook altijd mensen om je heen om wat leuks mee te doen na het werk.

Verder is het leven in Tauranga heerlijk, het is nu zomer en de temperature wisselen zo tussen de 23 en 29 graden. We wonen aan zee dus er staat altijd een lekker windje en het is niet zo vochtig dus echt een fijne zomer! We wonen vlak bij het strand, zo'n 6km hier vandaan dus op een vrije dag gaan we vaak met alle meiden naar het strand, lekker zwemmen of we zoeken een backpacker met een auto en gaan met z'n allen boodschappen doen. Ook zit de bioscoop om de hoek dus dat is niet zo heel goed voor mijn portemonnee aangezien ik dat ook altijd wel fijn vind, lekker in mn eentje naar de bios!

Er zit momenteel echt een leuke groep long termers in het hostel, dus niet alleen maar van die 20 jarige Duitse grut, maar ook weer fijn wat mensen uit de UK (kan ik altijd erg goed mee) en ook wat Duitsers die wel gewoon hele dagen Engels kunnen praten. Verder wat Fransozen, een Amerikaan, een nederlander etc. Erg gezellig!

Ik ben hier ook altijd wel de gene die van alles organiseerd aan activiteiten, feestjes, etentjes etc. Met kerst hadden we het ook erg leuk! Iedereen kookte een maaltijd zodat we dan met z'n allen gezamelijk konden delen en eten. We deden ook aan Secret Santa, dus we hadden lootjes getrokken en voor die persoon moest je dan een kado'tje kopen onder de $10. Het was uiteraard een success! Na het eten en de kado's hebben we nog een beer pong competitive gehouden, heb helaas niet gewonnen! Had meer moeten oefenen in Azie geloof I haha.
Gisteren avond heb ik een pub quiz georganiseerd, heb de hele quiz zelf gemaakt met verschillende catoagorien zoals general knowledge, food and drinks, new Zealand and the hostel. Hebben enorm gelachen!
Met valentijn organiseer ik ook weer iets, we doen dan met het eten het zelfde als we met kerst hebben gedaan en ik ga denk ik een "speed date" uurtje doen waarbij iedereen tegenover elkaar moet gaan zitten en ze allemaal 1 minuut de tijd hebben om elkaar vragen te stellen en elkaar te leren kennen.

Ook zijn we een nieuwe traditie begonnen. Het is eigenlijk begonnen met dat 1 van de gasten hier total niet kan koken. Dus ik zei, ik leer je wel pasta pesto maken. Een dag later bleek 13 man het wel zo fijn te vinden om mee te eten dus moisten we voor 13 man gaan koken, die arme jongen had nog nooit rauwe kip in z'n leven aangeraakt haha. Inmiddels doen we dus elke maandag avond koken met hem, en iedereen leert hem een nieuwe gerecht. Nu is hij aan het koken met een Italiaanse en we eten Lasagna from scratch! Ze had dit ook met de kerst gemaakt dus ik weet wat me zo te wachten staat! Jummmm!

Ik heb tussendoor ook een hoop post mogen ontvangen! Menig mens stuurt mij een kaartje of een brief wat ik aan mijn muur hang, en ik ben geloof ik ook de enige die ooit zoveel pakketen met voedsel in ontvangst heeft mogen nemen! Nogmaals super bedankt voor alles! :D

Ook heb ik zelfs bezoek mogen ontvangen! Hoe leuk is dat! Een oud klasgenootje van de NHTV was in de buurt en ja ja onze Tante Conny van de H&M was met vriend Paul op vakantie in Nieuw Zeeland en hun cruise ship stopte zowaar in Tauranga! haha zooooo leuk! Ook door hun ben ik weer vreselijk verwend met drop, stroopwafels, chocolade en ook twee hele lieve kaartjes met berichtjes van mn H&M collega's! Zo leuk, we hebben eerst lekkre geluncht en daarna zijn we rond the Mount gaan lopen in het zonnetje, een top middag! Eind Februari krijg ik als het goed is nog meer bezoek en komen mn Peter en Meter Truus en Edward langs! Jongens, het bier staat al koud hoor! :D Leuke dingen allemaal!

Mijn shift vandaag zit er alweer bijna op, dan ga ik gezellig terug naar de flat waar ze aan het koken zijn! Lasagna here I come!

Ik zal wat vaker schijven, sorry dat ik jullie zo verwaarloosd heb.


Liefs Renee

  • 30 Januari 2017 - 08:30

    Mam:

    He mop, eindelijk weer eens een blog. Heb ik gemist! Is er voor de deur geen strand? Jullie zitten zo dicht bij het water. Grappig dat jullie een backpacker zoeken met een auto voor de boodschappen. Misschien een idee om een busje voor het hostel aan te schaffen. Wat reclame erop plakken en klaar. Geniet maar lekker. Hoop het ooit met eigen ogen te kunnen zien. kus mam.

  • 30 Januari 2017 - 09:11

    Jozef:

    Life is good René, geniet er van.

  • 30 Januari 2017 - 09:58

    Marjolein:

    WoW Renee, wat klinkt het allemaal goed zeg! Gaaf dat je zoveel mag en kan regelen, op die manier wordt het naar mijn idee ook een beetje "jouw" hostel.
    Blijf lekker genieten!
    Groeten Marjolein

  • 30 Januari 2017 - 10:00

    Brenda:

    Wat een leven Renee! Heerlijk, geniet! Kus uit NL

  • 30 Januari 2017 - 10:02

    Illse:

    Ha die Reneke! Leuk om weer eens een blog van je te lezen. Heerlijk al die reisverhalen van jou. Nou komen wij niet zo snel in new Zeeland. Maar ik hou je in de gaten hoor... geniet van het weer groetjes Illse.

  • 30 Januari 2017 - 11:46

    Simone:

    Ik lees het al: life is gooood! Very good!! Zo fijn dat je helemaal op je plek zit! Trots op jou schat, dikke knuffel x x x

  • 02 Februari 2017 - 18:10

    Jan:

    Prachtige plek. Gewoon nog een tijdje blijven en genieten. Maar daarna weer gaan bewegen. Lieve groet Jan.

  • 02 Februari 2017 - 21:13

    Koen:

    Leuk om te lezen,goed bezig ouwe reus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Azië & Nieuw Zeeland

Op een enkeltje naar de andere kant van de wereld.

Recente Reisverslagen:

13 September 2020

New Zealand and Covid-19

22 Juli 2018

2 Years abroad

12 Januari 2018

The Simple Life

03 December 2017

Vader & Moeke in NZ

20 September 2017

Update
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 72756

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: