6 maanden - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu 6 maanden - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

6 maanden

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

15 Augustus 2009 | Australië, Fremantle

Zo, ben ik weer in Fremantle beland. Ik had er vorige week al over verteld.. die leuke wijk naast Perth waar ik met Claire naar toe was geweest. Ik zit er nu in een hostel tot en met vrijdag ochtend wanneer ik naar hong kong vertrek.

Afgelopen vrijdag ben ik samen met een vriendin van Veronica mee terug naar Fremantle gereden, zij moest daar toevallig zijn dit weekend dus ik kon met haar mee rijden! Ik had al een busticket geboekt voor zaterdag ochtend maar ik kreeg gelukkig zo'n 80% van mn geld terug.
Uhmz van de week hebben Veronica en ik nog een aantal wijnproeverijen bezocht, een olive factory, chocolate factory, franse kaas geproeft en ik heb didgeridoo gespeelt, in mn eentje voor het eerst aan de linkerkant van de weg gereden en oh ja ik heb nog quad gereden over veronica's landgoed. Dus het was weer een erg boeiende laatste paar dagen! helaas moest ik van die lieverd afscheid nemen maar ja ik doe niet anders hier dus ben er onderhand wel gewend aan geraakt!
Het stormde echt verschrikkelijk en alle tuinmeubelen vlogen door de lucht in de tuin en bomen waren omver gewaaid maar al met al ben ik veilig aangekomen in Fremantle.
Ik slaap in een girls dorm (meiden kamer) met nog 3 andere meiden. Dit hostel is een oud brandweerstation en is nu dus omgebouwd tot een hostel. Vrij groot met een india's restaurant beneden. Wij als backpackers hebben de luxe om via een geheime deur de keuken in te mogen lopen en daar aan de chefs ons eten te bestellen. Gaat een stuk sneller dan in het restaurant en we hebben ook backpackers prijzen. Wat dit hostel ook heeft en andere hostels niet is een heel appart meiden gedeelte! Echt luxe, we hebben als we willen een apparte trap en we hebben een eigen lounge room, eigen keuken, douches, wc's etc. En er mogen geen mannen komen want die wroden dan meteen uit het hostel geschopt. Heerlijk rustig is het bij ons! Geen zooi, geen troep, geen viezigheid, geen smerige douches of wc's en vooral geen footy of voetbal op tv! Ze hebben zelfs een algemene stijltang die we mogen gebruiken echt geweldig! Het internet is hier gratis (echt ongelooflijk) dus dat scheelt ook weer in de kosten.

Vandaag ben ik weer naar de markt gelopen en heb boodschappen gedaan, een boek gekocht in de tweedehands boek winkel, tv gekeken, vrienden gemaakt en uhmz eten gekookt. Oh ja en niet te vergeten mijn hotel voor in hong kong geboekt! Ik had me maar eens in mijn lonely planet over hong kong verdiept en moest toen gaan boeken. pff dat was nog een gehannis zeg! Bijna alles zat al vol! Ja wat dan!? Dus toen heb ik maar bij de wat duurdere hotels gekeken (oh wat erg! haha) Maar uiteindelijk heb ik het nog erg goed gedaan vond ik zelf! Het was lastig een hotel te vinden met een redelijke prijs en redelijke plek in de stad aangezien ik op een vrijdag aankom en op een dinsdag weg ga. dus dat is heel het weekend en dan doen ze de prijzen uiteraard een dotje omhoog! Maar goed, ik heb voor 4 nachten een hotel gevonden voor ongeveer 55 euro per nacht midden in kowloon tussen alle leuke markten (jade markt etc) en het beste van alles is nog dat het een 4 sterren hotel is met gym en zwembad! hwahhahaha en dat voor die prijs! Maar goed, het is wel een opluchting want toen het internet mij bleef vertellen dat ze geen accomodatie hadden tussen 21-08 en 25-08 begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken!! Maar het is allemaal weer opgelost (moest moeke wel sochtends vroeg wakker smssen, nogmaals sorrie mam!) (en voor de anderen die mn moeder kennen, kan je nagaan hoe vroeg dat was;)) hahah

Dus toen zat ik this afternoon tv te kijken toen er een grietje vroeg of er iemand voor haar in de plaats in de housekeeping kon werken morgen ochtend. Ja hoor zij ik! Alles is mooi meegenomen! Ik moet van 09.00 tot 12.00 uur werken en dan gaat dat geld (17 dollar per uur) van mn huur af dus het is een gratis anderhalve nacht ofzo. Beetje de keuken poetsen en het vrouwen gedeelte, how hard can it be! En ik heb hier toch niet echt iets boeiends te doen dus het komt prima uit!

Verder is dit zoals jullie allemaal wel weten mijn laatste week. Komende vrijdag ga ik dus naar hong kong en over 10 nachtjes ben ik al weer thuis! Heeeeeeeeel raar idee kan ik jullie vertellen. Ik heb er heel veel zin in maar ik heb ook zo genoten van dit land dat ik het ook heel jammer vind dat het al geeindigd is. Dit half jaar is zo snel gegaan echt niet normaal! Maaar ik kom zeker nog een keer terug naar aussie! Ik moet de westkust nog doen, darwin, cairns, ik moet nog leren surfen ik wil tasmanie nog zien en de cook island, fiji etc etc! Dus eerst werken, studeren, werken en dan hop weer terug naar dit geliefde land!:D:D:D:D Dus jammer de bammer maar over 10 nachtjes is het gedaan met renee's blogs. dan moeten jullie allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken want pas over een paar jaar ga ik weer schrijven! En wie weet komt er ooit nog wel een boek uit hahaha. Dus ik laat het hier bij voor vanavond en ik spreek jullie denk ik in hong kong weer;)

Dikke kus

  • 15 Augustus 2009 - 12:04

    Chris:

    Baka, nog 10 nachtjes?! Ik denk dat ik voor veel mensen spreek als ik zeg dat we er naar uit kijken om je weer te zien en vooral, kroelen! Wat een geweldig hostel zeg, zeker met gratis internet. Geniet er nog even van. Dikke kus.

  • 15 Augustus 2009 - 12:46

    Jan:

    wat zo spannend begon is zo gewoon geworden dat je er voor altijd naar terug zal verlangen het kan verkeren in het leven. geniet van hk en tot binnenkort gewoon in het hostel aan de vlasweel. groet,

  • 15 Augustus 2009 - 12:56

    Lenneke:

    Je allerlaatste blog!?!?! Wat moet ik nu toch zonder al die geweldig interessante en soms hilarisch geschreven stukjes? Ik ga ze zekers missen!

    Maar dat betekent wel dat je weer naar Nederland komt en dat we je weer eens in levende lijve kunnen zien! :D

    Tot snel Renee! En geniet nog maar eens goed van die allerlaatste daagjes!

    XXX Lenneke

  • 15 Augustus 2009 - 14:19

    Hetty:

    Ghee Renee

    we zullen je prachtige verhalen missen misschien moet je maar eens een staatslot kopen, met een beetje geluk mag je gelijk de reis terug boeken naar je geliefde land:):):)

    Geniet nog van die laatste dagen(K)

  • 15 Augustus 2009 - 16:50

    Ruth:

    Hi!
    Echt een super locatie in Hong kong dus!! Ik maak geld naar je over en kan je een jade bedeltje voor me halen! kus

  • 16 Augustus 2009 - 01:00

    Claire:

    Reneetje heerljk verhaaltje weer pff de tjd gaat snel. Genet nog ffkes van HongKong komt goed:D

    Kusss

  • 16 Augustus 2009 - 08:46

    Yaar:

    Hee!

    Ik denk dat iedereen idd je verhalen wel gaat missen, maareh het feit dat je naar huis komt maakt wel een hoop goed wat dat betreft;)..
    Dit verhaal hierboven kende ik al, dat had je gister wel ff mogen zeggen voor ik mn tijd ging verdoen;)

    Lieverd, geniet er nog ff van en ik zie je over 9 dagen:)

    Liefs, Yaar

  • 17 Augustus 2009 - 06:37

    Tante C:

    Hoi Renée, wat is het allemaal snel gegaan maar wat heb je ook veel beleefd! Frans en ik hebben gisteren Chris en Ruth bezocht: geweldige huisjes zeg. Ben benieuwd hoe je het van Chris vindt! Have fun in HK en tot gauw

    kus

  • 17 Augustus 2009 - 10:09

    Mam:

    Nog 8 dagen en dan ben je thuis. Maar eerst nog Hong Kong!!! meid ik zou er wel graag bij zijn als je daar je oude huis ziet.Het is precies 19 jaar geleden dat we daar vertrokken richting NL.Geniet er van. Liefs mam.

  • 17 Augustus 2009 - 10:17

    Oma En Opa:

    Hallo Renéetje.
    Ik heb je verslag weer gelezen.
    Ik merk dat je het toch wel een beetje jammer vond dat het voorbij is en zo vlug gegaan is; dat heb je als je veel beleefd. In eerste instantie zou je er nog een half jaartje aan vast plakken, maar je bent daar toch op teruggekomen. Een jaar is toch ook wel lang en je moet dan maar zien dat je aan werk komt. Maar we horen het wel allemaal van je als je thuis bent. We wensen je een leuke tijd in Hongkong toe
    Veel groetjes en behouden thuiskomst.

    Oma en opa

  • 17 Augustus 2009 - 12:38

    Brenda:

    Bijnaaaaaaaaaaa komt ze teruuuuuuuuuuuug. HELL YEAH!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 72773

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: