Perth enzo - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Perth enzo - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Perth enzo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

11 Augustus 2009 | Australië, Margaret River

Hallo allemaal,

volgens mij hebben jullie allemaal wel genoten van mijn dessert verhaal. Maar vast niet zoveel als dat ik van de trip genoten heb!

Ik vloog van Alice springs dus naar Perth om 10.00 uur sochtends. Dus ik ging naar de receptie toe om een taxi te bestellen die me naar de airport kon brengen. Ja zegt ze, het vliegvelt gaat niet voor 08.30 uur open! Okee, ik vlieg om 10.00 uur maar het zal allemaal wel kloppen. Dus ik was naar mijn gevoel te laat maar alles was nog op tijd dus ging allemaal prima. Hop in vliegtuig en ik had een lekker boterhammetje gesmeerd dus die zat ik op te peuzelen in het vliegtuig. Toen kwamen ze langs met gratis drinken en knabbels. Oke prima het is gratis. Maar toen kwamen ze nog geen half uur later aanzetten met een volledige lunch! Ik zat al zo prop vol maar ja om het nou te laten liggen dan voel ik me ook zo schuldig. Dus met pijn en moeite heb ik de lunch naar binngewerkt en toen maar even rustig muziek geluisterd. Eenmaal geland had ik ook al heel snel mijn backpack en een busje besteld naar Perth. Die dropte me af bij mijn hostel voor de deur, allemaal erg goed geregeld. Ik zat in bambuu backpackers wat op iternet een aardig hostel leek! Maar in het echt viel het een beetje tegen. Douches en wc's waren altijd vochtig en je had geen ruimte om je om te kleden, kamers waren stoffig en het was er nogal rumoerig snachts van de disco's naast de deur. Maar ach ik heb al wel ergere dingen meegmaakt de afgelopen tijd. Ik heb een beetje rond perth gelopen en ik moest op zoek naar een nieuwe camera aangezien die van mij overleden was in de woestijn. Dus ik had er 1 gezien waar ook mijn geheugenkaart en batterij nog in passen want ja anders heb ik er niet veel aan. Maar hij was 199 dollar en het was de laatste, godver! Dus ik naar een andere winkel en daar hadden ze hem nog wel:D whoehoe! En ik wilde hem niet in het saai zilver dus vroeg of ze nog een andere kleur hadden, ja in het roze! Nog beter, dus nu heb ik een roze camera en nog wel voor 5 dollar goedkoper dan bij die andere winkel!
Zaterdag zou Claire een vriendinnetje uit de dessertour naar Perth komen. Ze zou in het zelfde hostel als mij slapen wat wel zo leuk en handig was. Dus ze kwam al om 11.00 uur aan en we hebben de hele dag leuke dingen gedaan. Even rond het centrum gelopen en we hebben een vriendin van haar uit Engeland ontmoet die tijdelijk in Australie hockey speelde. Tash, erg leuke meid. Dus we zaten te lunchen ergens in een pub aan de rivier toen er ineens 2 dolfijnen rondspartelden, echt super leuk! Helaas was ik te laat met mijn camera en heb ik ze niet vast kunnen leggen. Daarna moest Tash weer trainen en zijn Claire en ik naar Harry Potter gegaan, was erg leuk!
Die zondag was mijn laatste dag in Perth dus Claire en ik zijn weer rond gaan dwalen en daarna hadden we weer met Tash afgesproken. Ze was in Freementel een wijk van Perht zo'n 26 minuten met de trein ervandaan. Dus we hadden de trein gepakt en hebben met Tash rond freementel gelopen. Het was zondag dus er was een super leuke markt en hele leuke winkeltjes, leek een beetje op coventgarden (londen)! Daarna zijn we in een verbouwde bierbrouwerij wat gaan drinken, het was aan het water dus dat was een mooi plekje!

Die avond moest ik mijn tas in pakken want maandag zou ik met de bus naar Busselton gaan. Daar zou Veronica me oppikken met de auto en kan ik bij haar blijven. Dus zo gezegt zo gedaan, sochtends vroeg met mn rugzakkie naar het treinstation, moest eest een trein nemen naar East perth en daar was dan de bushalte. Dus ik in de bus (met alleen maar bejaarden) en 4.5 uur later was ik in Busselton. Daar stond Veronica me al op te wachten (veronica is een oude vriendin van mn ouders toen wij nog in Hong Kong woonden). Super lief mens en ze had me al gelijk wat mooie spots laten zien aan de kust. We zijn naar een wijnproeverij geweest en hebben ergens in een pub heerlijk gelunchd. Toen hebben we Emma, dochter lief opgehaald en zijn we naar huis gereden. Ze woont in een schattig klein huisje op een lap grond van 100 vierkante hectare met schapen en 2 jackrussels. Echt een heeeeele mooie plek, erg rustgevend en relaxed. Dus hier verblijf ik denk ik een weekje, ik weet nog niet hoe lang ik hier blijf. We gaan waarschijnlijk nog walvisspotten en andere leuke dingen doen.

Vandaag kwam er een buurvrouw (28 jaar) langs want de schapen moesten een ontwormingskuurtje krijgen en ze kregen een soort van elastiekje rond hun staart en ballen! Niet echt het lekkerste baantje ter wereld. MAar goed ik moest uiteraard ook mee helpen! Slik! hahaha Dus ik heb me in het zweet gebaand met die schapen, wat een werk. Maar er waren ook 2 lieve lammetjes dus die staan uiteraard ook op de foto!
Verder heeft ze ook een olijfgaard, niet al te groot maar toch groot genoeg voor 200 liter olijfolie per jaar. (ze moet het allemaal in dr eentje doen en het is slechts een hobby) dus we hebben olijfolie gebotteld vandaag! Erg leuk!
Dop erop, stikker erop en klaar! Dus mam, je krijgt een halve liter olijfolie en ik heb het al geproeft, het is echt vers!! Alsof het zo van de boom komt!

Helaas regent het wel veel maar ach dat drukt de pret niet hoor!

Ik hou jullie op de hoogte van meer verhalen.

Dikke kus

  • 11 Augustus 2009 - 09:51

    Lot:

    Wat een leuk verhaal weer!!!!

    Je ziet er goed uit Reneetje op alle foto's!!!

    Mijn zus zit nu in het vliegtuig, op naar Nederland. Morgen deze tijd is ze al hier, Kan niet wachten!

    Geniet er nog ff van en tot snel. xxx xlot

  • 11 Augustus 2009 - 09:52

    Lot:

    was ik zomaar de eerste

  • 11 Augustus 2009 - 09:55

    Hetty:

    Ghee Renee

    Schapen ontwormen met een elastiekie??!!!???

    Het moe nie gekker worde:)

    Hier regent het ook.

    kzz Hetty

  • 11 Augustus 2009 - 10:14

    Jan:

    je maakt toch op alle manieren kennis met de natuur en zijn grilligheden. alles wat je nu opgeschreven hebt zal ooit tegen je gebruikt worden. maar goed, je kunt terugzien op een heel leuk verblijf waar je ook was.

  • 11 Augustus 2009 - 10:19

    Gerda:

    Hoi Renee, heb een vreselijke lange wachttijd voor mijn vliegtuig naar Munchen en Amsterdam dus tijd om je verhaal te lezen. Groeten uit Singapore en blijf genieten van je laatste dagen Australie. Liefs, gerda

  • 11 Augustus 2009 - 10:52

    Mam:

    He mop,

    Misschien mag je nog assisteren bij het lammeren!!Als er nog maar 2 van de 12 bevallen zijn.....dan moeten er nog wel een paar.Hoe ga je die olie meenemen????Je maakt een hoop verschillende dingen mee hoor. Nu weet je alles van sinaasappels en straks van schapen en olijfolie.
    Dikke kus. mam.

  • 11 Augustus 2009 - 12:33

    Chris:

    Schapenballen afbinden met een elastiekje??? Hilarisch! Ik hoop dat je er foto's van gemaakt hebt, zal Ruth leuk vinden. xx

  • 14 Augustus 2009 - 22:36

    Claire:

    Reneetje weer een leuk verhaaltje:D en ook erg leuke foto`s

    Kussut Turkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Margaret River

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 72760

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: