Fantastic Great ocean road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Fantastic Great ocean road! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Fantastic Great ocean road!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

30 Mei 2009 | Australië, Melbourne

Hooooooooooooooooi allemaal! Ben ik weer, jeetje jullie zijn allemaal wel ongeduldig hoor! Mama zegt om de zoveel dagen "wanneer zet je er nou eens een nieuw bericht op, iedereen wacht op je" hahah. Maar hier is tie dan weer! En dit keer ook al gelijk met fotos!

Zondag 24/05 was mijn laatste werkdag bij boer Frank! Man wat was ik daar blij om hahah wat een suf werk was dat zeg! Dus maandag had ik eendagje vrij voor mezelf genomen en moest ik nog wat boodschappen doen, ik heb spullen naar huis gestuurd per post (voor 35 dollar! oeps) en nog wat spullen gekocht als shampoo etc. Toen moest ik mn tas nog pakken! Drama! hahah maar het is me gelukt.
Dinsdag had ik om 13.00 uur de trein, dus martin bracht me rond 12.30 uur naar het station dus ik was prachtig op tijd. 2.5 uur in de trein gezeten en heerlijk kunnen kijken naar dat prachtige landschap! Je zag ook wel veel verbrande bomen staan van die vreselijke branden in januari!
Om 15.30 uur aangekomen in Melbourne, maar omdat ik hier al zo'n 2 weken had gezeten ken ik het onderhand wel een beetje hier. Dus tram of 2 gepakt naar hostel, inchecken en naar mn kamertje! Toen ik daar binnenkwam was het echt heel benauwd warm, ramen dicht verwarming aan echt vreselijk! Dus ik vroeg " vind iemand het erg als ik de verwarming uit zet en een raam open doe want het is hier errug benauwd" Een oud vrouwtje keek me dankbaar aan en een raar kind (achteraf blijkbaar uit india) begon zich te verontschuldigen. Hmm vreemde sfeer hangt er hier dacht ik toen maar goed. Ook lag er nog een ik denk chinees of japans meisje op de kamer maar die hoest de hele nacht door! Erg irritant maar goed. Blijkbaar (vertelde de oude mevrouw mij, zij zit hier trouwens in het hostel vanwege financiele redenen) dat dat indiase meisje de hele dag met de ramen dicht en de verwarming aan op de kamer zit te eten en te slapen! En dat ze eigenlijk niet durfde te vragen of de ramen open mochten dus ze was blij dat ik er was.
Die avond ben ik vroeg gaan slapen met de ramen op en en verwarming uit! haha.

Woensdag ben ik eerst naar " peterpan travel" gegaan. Daar heb ik mijn great ocean road geboekt voor de dag daarop. (tjsah beetje op het laatste moment maar ach ik heb het wel weer voor elkaar gekregen). Ik wilde die reis niet in 1 dag doen dus ik had een 2 daagse reis geboekt. Daarna ben ik richting het regent theatre gelopen want ik ging mijzelf tracteren op de musicial WICKED:D En het was echt zeker de moeite waard! Wat een super leuke, mooie musical was het zeg! Zeker een aanrader! Daar in de zaal zat ik ook naast 2 oude vrouwtjes en die begonnen natuurlijk gelijk allemaal vragen te stellen toen ze er achter waren gekomen dat ik aan het reizen was haha. Een van hen vroeg "Komt je accent uit Cannada" Nou dat is nummer 2 al die vraagt of ik een Cannadees ben! hahaha. NEeh sorrie mevrouw ik kom uit Nederland!
Maar ik heb wel aardig met die vrouwtjes zitten kletsen.
Na de musical terug naar mn hostel, gegeten, internetten uiteraard en toen moest ik een klein tasje pakken voor de 2 daagse tour. Want de bus was maar voor 21 personen en dus pasten al die grote backpacks niet in de bus.

Donderdag ochtend vroeg op want om 07.55 uur zou de bus voor de deur van het hostel staan. En precies op tijd stond hij voor de deur. Ik had een vrouwelijke busshauffeur genaamd Jude. Echt een super lief mens! Ik was de laatste die ze oppikten dus we reden gelijk door richting de great ocean road. Deze tour deed het anders dan alle andere tours. We reden eerst door het binnenland naar het einde van de ocean road en vandaaruit reden we helemaal naar het begin met allemaal mooie stops en een overnachting in een van de dorpjes.
Ik heb in die 2 dagen zo veel geleerd van Jude, ze kon zo veel vertellen over de dieren, de omgeving, de geschiedenis, de natuur echt heeel boeiend! En ze was ook gewoon gezellig en leuk dus dat maakte het allemaal erg relaxed.
We hebben zo veel bekende plekken gezien zoals uiteraard de 12 apostellen, de london bridge, the blow hole, de vuurtoren van de bekende australische serie home and away, een strand waar in de winter de walvissen hun jongen komen baren (helaas is het hier net nog hefst dus geen walvis gezien maar het was zeker een er mooi strand) uuuhm we hebben een wandeling door een stuk regenwoud gedaan, we hebben de 12 apostellen bij sunset en bij daglicht gezien EN ik heb een helicoptervlucht gemaakt boven al deze rotsen en bekende plekken, dat was ZOOO GAAF:D:D:D:D:D! Echt iets om nooit te vergeten.
We hebben overnacht in een schattig klein vissersdorpje, ben even de naam vergeten. Daar hebben lekker ge-bbq'ed en met z'n allen (we waren maar met 10 man + Jude) zitten kletsen over van alles en nog wat! Toen ben ik er achtergekomen dat Jude eigenlijk Judith heet en dat haar ouders en opa's en oma's Nederlands zijn! Dus we hebben ook over Nederland zitten kletsen en over hoe graag zij in europa reist etc. Te veel om op te noemen gewoon!
ODe overnachting het otbijt, avondeten en moring/afternoon thee was allemaal inbegrepen en het was allemaal erg goed geregeld moet ik zeggen!
Ook hebben we bekende stranden gezien als bell's beach en de home town van de merken "silverquick' en 'Ripcurl'. Zijn erg bekende surfers merken. Ook apollo bay hebben we bezocht en volgens mij ben ik echt nog een hoop vergeten. Oh ja we zijn nog een nationaal park ingeweest, hebben we koalatjes gespot en Emu's. Ook hebben we langs de wegen wilde koala's gezien in de bomen echt super schattig!
Vrijdag avond rond half 8 zette Jude mij ook weer als laatste af bij de deur van mijn hotel. Wat een super reisje was dit weer zeg! Echt om niet te vergeten!

Ik blijf nog een nachtje hier in Melbourne, maar de duitse meiden waarmee ik gewerkt heb in Shepparton komen vanavond aan dus daar ga ik even mee de pub in denk ik! En dan vertrek ik zondag avond met de nachtbus van greyhound naar Adelaide! Daar moet ik weer op zoek naar werk helaas maar het is niet anders.

Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden en ik zal kijken of ik er nog meer op kan zetten, internet is niet altijd even snel hier!

Dikke kus Renee

  • 30 Mei 2009 - 04:13

    Mam:

    Hoi mop, wat een verhaal zeg!Geweldig.De foto's zijn ook prachtig.Zo'n heli vliegt hoger dan ik dacht. Wat een uitzicht.
    liefs mam.

  • 30 Mei 2009 - 05:47

    Ruth:

    ha schatteke,
    Ik heb met plezier je verhaal gelezen. Heerlijk! ZO nog je foto's bekijken. Hier is het weer ook weer lekker aan het worden. Het is zaterdag en ik sta bijna klaar om te gaan werken. En.. mn korte broek aan! Moet toch beetje zon op doen!! Hopelijk geen hond die in mn been bijt... hi hi.
    Sterkte alvast met werk zoeken! kus

  • 30 Mei 2009 - 12:03

    Brenda:

    Wat een geweldig avontuur weer Renee. Jaloers jaloers, maar van harte gegunt!

    Lfs,
    Brenda

  • 30 Mei 2009 - 13:24

    Tamara:

    Jaaaa foto's foto's foto's :D

  • 30 Mei 2009 - 13:24

    Tamara:

    Jaaaa foto's foto's foto's :D

  • 31 Mei 2009 - 07:39

    Lot:

    Hey reneetje,

    Wat een heerlijk verhaal weer. Al is het hier nu ook mooi weer, Autralie klinkt wel erg goed!. ( heb je ontdekt dat de twaalf apostellen er eigenlijk maar negen zijn????) Mijn zus heeft dezelfde reis gemaakt volgens mij. Want alles wat je gezien hebt beschrijft zij ook. Erg grappig dat jullie zo dicht bij elkaar zitten en toch zo ver weg!
    Heel veel succes met het zoeken van werk en hoop snel weer wat te horen. xxxx lot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 72789

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: