New Zealand! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu New Zealand! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

New Zealand!

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 April 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Aller eerst: Dit is mijn Nieuw Zeelandse telefoon nummer: 02-102980245 Dus dan kunnen jullie mij weer berijken!:D

Ik zit nu in Christchurch New Zealand! Ik ben maandag 30-03 van Brisbane hier naar toe gevlogen en alles was prima verlopen. Ik zat in het enige vliegtuig vanuit Australie dat geen vertraging had! Je krijgt wat je toekomt zeggen ze dan he! Mn meder heeft een penvriendin genaamd Gerda in NZ wonen dus ik was uitgenodigd om daar te komen logeren! Super lief want ik had Gerda nog nooit gezien! Ze kwam me zelfs ophalen van het vliegveld!
Onderweg naar haar huis hebben we al gezellig in de auto zitten kletsen, ze is Nederlands maar heeft al overal op de wereld gewoond. En nu woont ze samen met Bruce in Christchurch. Toen we bij het huis aankwamen was het al donker maar ze had alle lichtjes aangelaten. Dus het zag er allemaal zo lief uit! Ik slaap in het gesthouse. Het is een heel mooi lief kamertje met een heeeeeerlijk tweepersoonsbed erin! Een tv, waterkoker voor thee, een boekenkast allemaal voor mij alleen:d En ik slaap eindelijk zonder nog 7 mensen op mn kamer! Wat een rust! Ze heeft me alles in huis laten zien wat ik nodig heb, gaf me de sleutel en we zijn gaan slapen! Ik heb in tijden niet meer zo lekker geslapen! Gerda moest de volgende dag werken en Bruce zat nog in Australie dus ik was de volgende dag alleen thuis. Ik werd pas om 13.15 uur wakker! hahah zo lekker lag ik in dat bed!

Toen ben ik gaan mailen, douchen, eten en heb ik Oprah op mn tvtje zitten kijken! HEERLIJK wat had ik dat gemist hahah! Gerda zij dat ik wel even bij de Russische buurvrouw langs kon gaan, dus dat ben ik gaan doen maar ze was niet thuis. Toen ik weer op mn kamertje aan het klooien was stond Gerda ineens voor mn deur. Ze vertelde dat ze de hele dag bij de dokter had gezeten. Ze had sochtends een enorme steek in de buurt van dr hart gehad maar ze was gewoon door gaan werken! Dus smiddags had ze toch maar de dokter gebeld die haar onmiddelijk langs liet komen. Er werd een ECG scan gemaakt maar er was slechts een lichte afwijking te zien. Maar ze mocht geen auto meer rijden dus de buruvrouw had haar thuis gebracht. We zouden eigenlijk zuurkool eten die avond maar omdat ze geen auto meer mocht rijden kon ze ook geen boodschappen meer doen. Dus ik heb gebakken aardappeltjes met vis gemaakt! Heerlijk! En het mooiste van alles was nog dat ze Nederlandse appelmoes in huis had! YEAH! De russische buurvrouw (die smiddags natuurlijk niet thuis was omdat ze Gerda van de dokter moest halen) kwam nog even om de thee. Ze vond me een typisch oud hollands uiterlijk hebben! Het was een compliment;)
s' Avonds kwam er nog een zuster bloed bij dr prikken om te kijken of alles in orde was en toen zijn we weer naar bed gegaan. En nu zit in in het Centrum van Chritchurch. Er is een marktje daar ga ik zo even heen. Het is hier wel koud zeg! Brrr.. in australie was het lekker 30 graden en hier nog maar de helft! En het regende vandaag, maar dat drukt de pret niet! Gerda is vandaag thuis gebleven en Bruce had me hier in het centrum afgezet! Schatten van mensen! Ik geloof dat we vanavond wel zuurkool eten haha. Zuurkool in nieuw zeeland wie had dat gedacht!

Nou mensen, als mijn reis verder gaat horen jullie weer meer!

Dikke kus

  • 01 April 2009 - 00:24

    Ilse:

    Hey!
    Wat leuk dat je nu in NZ bent! Helemaal handig als je een adresje hebt waar je kunt logeren! Klinkt helemaal super :D
    Ik ben gister vanuit Christchurch terug naar Sydney gevlogen! Het regent hier weer eens ;)
    Ik wens je een hele fijne tijd toe in NZ, wat zeker gaat lukken want het is echt een superland! :D
    Liefs xx ilse

  • 01 April 2009 - 01:05

    Bram:

    oeh, ik heb slechte herinerringen aan christchurch,..;) maar dat begrijp je wel.. mooie stad he.. maar ga snel de rest van Nz zien, and u gonna love queenstown!! ciao, x bram

  • 01 April 2009 - 04:18

    Mam:

    Hoi mop,Hoop dat Gerda weer snel de oude is. Ze schreef dat ze laatst in Akaroa was geweest. Daar kun je zwemmen met dolfijnen.Misschien is het daar nu te koud voor. Moet je maar even vragen.Dikke kus.mam.

  • 01 April 2009 - 05:08

    Ruth:

    Hi lievert,
    Wat een heerlijk welkom en thuis gevoel heeft Gerda je gegeven. Fijn zeg. Je boft.
    dikke kroeltje!

    xxx

  • 01 April 2009 - 07:30

    Oma:

    Lieve Renee, wat heb je mij zondag verrast met het telefoontje in Westkappelle.Het is niet te begrijpen.Hier is het mooi voorjaarsweer.Ik zit elke dag buiten. Ben al lekker bruin. Ze hebben zonet mijn kamertje gedaan, want Tante Joke komt zo om de koffie en Corrie komt straks ook.Ga zo de krant lezen. Heel veel liefs.oma.

  • 01 April 2009 - 07:43

    Aartje:

    Hoi Renee, Ik hoorde al van je moeder dat Gerda een lieve vrouw is , maar nu maar hopen dat er niets byzonders met haar is. Heel veel plezier. groetjes
    Eric en Aartje

  • 01 April 2009 - 09:14

    Janka:

    Geniet maar lekker van de zuurkool en vooral van dat heerlijke grote bed voor jou alleen. Gelukkig is hier de temperatuur hetzelfde als bij jou beetje gerechtigheid mag wel toch.
    liefs Janka

  • 01 April 2009 - 12:28

    Rowan:

    Hee Renée!
    Wat een fijn ontvangst daar in Nieuw-Zeeland!
    Lekker een groot bed en zelfs Oprah kan je kijken haha :P
    Gerda en Bruce lijken me schatten van mensen!
    Wel erg dat het niet zo lekker met Gerda gaat, hoop dat ze binnenkort weer de oude is :)
    Hoe lang blijf je in Christchurch?
    Hier is het volgens mij net iets warmer en zonniger dan bij jou!
    Nananananaaa ;)

    Kus, Rowan

  • 01 April 2009 - 17:38

    Jan:

    wat moet je nu van cc denken? super mooi park maar verder is het toch een beetje saai. Maar dat is wel goed voor je na al die turbulentie even gewoon en daarna?
    blijf genieten,.

  • 02 April 2009 - 00:25

    Barbara:

    Hey Reneetje, daar ben je dan in NZ! Wij zitten op het moment in Hawkes Bay op het noordereiland en gaan volgende week via Taupo naar Auckland. Ga jij nog naar t noordereiland? Dan weet je me te vinden, he?!

    Liefs Barbara en Jaap

  • 02 April 2009 - 01:18

    Barbara:

    Hey, bedankt voor je berichtje, toch handig zo'n site (en ik heb hier ook geen bereik met mn phone) Ik sms je nog wel als we in Oz zitten (25-28 april in Perth en een paar dagen later in Sydney)
    Hihi. HAVE PHUN!!!
    Kussies!!!

  • 03 April 2009 - 07:11

    Angela:

    Schat!! Het klinkt alsof je het helemaal naar je zin heb, kan je even lekker bijkomen!
    Je zit wel lekker in luxe, ik heb weer last van bedbugs ofzo.. Heb allemaal nieuwe beten op me arm :P
    Ik had je nog gesmst, heb je die gehad?

    Gaat het nu wel goed met Gerda?
    Mis jou!! Liefs xx

  • 03 April 2009 - 07:16

    Patty:

    Ha avonturier!!

    Sjezus wat een verhalen allemaal zeg. Leuk om te lezen! Ik wens je nog heel veel plezier daar.

    Groetjes uit Dussen.x

  • 06 April 2009 - 17:28

    Mirjam Buuf:

    he reneetje, nou wat een diep ellende allemaal he zo'n reis;-0 klinkt errug goed allemaal. het is hier alleen iets warmer begrijp ik, maar goed mag de pret niet drukken denk ik. heeft je moeder al verteld dat we een hele mooie nieuwe schutting hebben en dat de jongens die hem gezet heben ook mooi waren en dat het dus jammer was dat de :"buurmeisjes"niet thuis waren. Tja, het leven gaat hier ook door he:-)
    he meid, geniet!!!
    groetjes buuf en buurjongens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 72780

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: