Airly beach and the whitsunday's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu Airly beach and the whitsunday's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renee Weijde - WaarBenJij.nu

Airly beach and the whitsunday's

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Maart 2009 | Australië, Brisbane

Hello allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven maar ik het nogal druk! haha ja ja ik heb het druk hierzo. Ik zit nu weer terug in Brisbane maar zo'n 4 dagen geleden zat ik nog in airly beach. Dat is een leuk plaatsje aan de kust en vandaaruit gaan alle boten riching the whitsunday islands. En ook dat ging ik doen:D YEAH! We zaten in het hostel beaches dat midden in het cemtrum lag. Het was erg gezellig op de kamer want we lagen met 8 mensen samen die we al van fraser island kende. Dus de twee engelse meisjes, de twee nederlanders, een cannadeese en een brit. (plus angela en ik dan) En wat nog leuker was is dat we met al deze mensen ook op de zelfde boot zaten! The Pegasus!

Zondag om 16.00 uur moesten we verzamelen met 1 klein tasje met kleding en heel veel drank om het nog gezelliger te maken hahah bij de haven. We kregen allemaal een hut aangewezen, Angela en ik lagen in een piepklein krotje met een "2 persoonsbed" erin wat meer leek op een anderhalf persoons bed, lekker knus dus! haha. Die avond hebben we lekker met z'n allen op dek gezeten en werd ons het Pegasus lied geleerd, hillarisch kan ik je vertellen er hoorde ook een heel dansje bij etc. Je kent het wel! We hebben iedereen wat beter leren kennen en de crew (Craig de scubadive instructeur, matti de kapitein en Chris de kok) zaten er ook gezellig bij. Was een gezellig avond en gelukkig ook een droge avond!

Maandag daarentegen lagen Angela en ik nog heeeerlijk in ons bedje totdat we eruit geroepen werden en we aan dek moesten komen. Toen we eenmaal boven waren werden we heeeelemaal gek van de jeuk! Je raden het al, bedbugs! Verschrikkelijk zeg wat een jeuk. Maar goed vandaag gingen we lekker zeilen alleen een beetje jammer van de regen. We gingen naar een eilandje toe en liepen naar de top van het bergje. Daar hadden we echt een super mooi uitzicht over allemaal strandjes en eilandjes van the whitsundays! Echt super mooi en gelukkig geen regen!Toen we weer naar beneden liepen gingen we een andere richting op en dat kwam uit op het meest witte strand dat ik ooit heb gezien! Craig vertelde dat het zand was zo fijn is dat je er je tanden en je sieraden mee kan poetsen! We hebben daar lekker aan het strand gelegen en wat mooi en gekke fotos gemaakt. Er zwommen ook wat kleine haitjes in het wat ondiepere water erg mooi allemaal!

In de midddag gingen de mensen die een scubadive diploma hadden duiken en de rest ging snorkelen. Dus ang en ik hadden geluk want wij hadden 2 weken daarvoor ons diploma gehaald:D Dus wij mochten weer lekker gratis duiken yeah! Helaas was het door het slechte weer wat troebel water maar ik heb nog nooit zo veel en zulk mooi koraal bij elkaar gezien! WOW. Ik had een onderwater camera bij maar ik weet dus niet of de fotos gelukt zijn. Moet ze nog laten ontwikkelen. De visvariatie was hier wel heel veel minder dan in Byron maar het koraal was echt zo veel malen beter! Daarna mochten wij ook nog even snorkelen en hebben we gezellig met heel veel visjes gezwommen. We moesten allemaal wel stingersuits aan tegen de kwallen. Er zaten nogal wat gevaarlijke kwallen die mensenlevens genomen heeft maar een gezond persoon gaat daar niet aan dood. Maar ik heb maar 1 kwalletje gezien en ik werd er niet warm of koud van.
Toen we weer op de boot waren was het vechten om een douche, maar toen begon het zo te zijken van de regen dat ik lekker in de regen me af heb gespoeld! Heerlijk! Hoefde ik dus ook niet in dat piepkleine hok me te staan wringen om een beetje te kunnen douchen. De kapitein was er ook erg blij mee want ik had hem weer drinkwater bespaard hahah.
's Avonds na het eten was het gelukkig weer droog en zaten we weer met z'n allen aan denk. De crew wilde ons even oppeppen en bedacht een aantal hillarische spelletjes. We werden in 2 teams verdeeld en moesten in een rij op het dek staan tegen over elkaar. We moesten een naam verzinnen voor ons team en wij waren de " ROOSTER BOOSTERS!" haha, en we moesten strijden tegen de " BLOODY BUTCHERS" ! Het eerste spel was het doorgeven van een aluminium prop. Maar je moest hem klemmen tussen je kin en borst en die moest je dus zonder je handen te gebruiken aanpakken van de gene links van je en doorgeven aan de gene die rechts van je stond. Ik heb me kappot gelachen echt waar! En uiteindelijk hadden wij gewonnen YEAH! ROOSTER BOOSTERS! haha.
Bij het tweede spel moesten we een snorkel tussen onze knieen klemmen en weer aan pakken van de gene links en doorgevan aan de gene rechts zonder je handen te gebruiken! Helaas hadden wij deze partij veroren!
Het derde spel was het vreemds, leukst en moeilijkst van alles. We kregen per team 1 heel lang touw. Die moesten we dus door onze kleding rijgen en dan door gevan aan de gene rechts die het ook door z'n kleding moest rijgen totdat we allemaal aan elkaar vast zaten! Nou geloof me dat is niet makkelijk! En het touw was nog nat van de regen dus heel je kleren werden nat en vies en stroef maar er stond natuurlijk druk onder want we wilden winnen! En we hadden gewonnen YEAH! En als laatse moesten we nog alle drie de spellen achter elkaar doen en ook dit keer hadden de Rooster Boosters gewonnen! Wat een top team hahaha!
Dus de sfeer zat er goed in op de boot met alle spelletjes en liederen!
Dus het was weer een gezellige avond geworden.
Dinsdag ochtend (tevens de laatste dag) vaarden we weer naar een ander deel van de eilanden en daar gingen we weer snorkelen. We hebben wat mooie visjes gezien en inktvisjes en weer heel veel koraal. Eenmaal weer op de boot kregen we ook nog les van matti over koraal en geschiedenisles over de whitsunday eilanden. Was wel erg boeiend.

De rest van de middag hebben we heeeerlijk op dek liggen zonnen! Het was een strak blauwe lucht, de zon scheen volop en we waren lekker hard aan het zeilen, wind door je haren zon op je gezicht! Genieten!
Maar ook aan deze 3 geweldige dagen kwam een eind. En moesten we afscheid nemen van iedereen. s' Avonds kregen we in een kroeg nog gratis pizza en hebben we met z'n allen nog wat gedronken. Goede afsluiter.

MAAR! Dat dit het einde van de whitsunday trip was, betekende ook dat ik nog maar 1 avondje samen met Angela was! Gelukkig was haar bus de volgende dag gecancelled dus konden we nog wat meer tijd samen besteden. Maar in de middag moesten we echt afscheid nemen want ik moest mijn vliegtuig halen. Ik kan je vertellen ik ben in zo'n korte tijd (anderhalve maand) nog nooit zo goed bevriend geraakt met iemand. We hadden allebij niet verwacht dat we zo'n vriendinnen band op zouden bouwen en we moesten allebij een traantje wegpinken omdat onze wegen zouden scheiden! Maar als het goed is zien we elkaar nog eventjes in Melbourne en anders zien we elkaar in Nederland weer!:D

Zoals ik al zij moest ik mijn vliegtuig halen want ik vloog s avonds van de whitsunday coast naar Brisbane terug omdat ik maandag 30-03 vanuit Brisbane naar Nieuw-Zeeland vlieg! Dus zo gezegt zo gedaan, ik naar het vliegveld(je) mijn god heb nog nooit zo'n klein vliegveldje gezien haha! Maar de vlucht is verder prima gegaan, ik had helamaal niemand naast me dus ik had 3 stoelen voor melzef mwahahh!
Ik had mijn hostel al geboekt in Brisbane dus mn bedje stond ook al klaar.

Gisteren (donderdag) ben ik met de trein naar het cemtrum gegaan en heb ik lekker rondgelopen en wat geshopt. Toen zag ik " cinema" staan en had ik een brilliant idee! Ik had zo zin om een filmpje te kijken dat ik smiddags lekker naar de bioscoop ben geweest! " He's just not that in to you" een heerlijke vrouwen film!
Toen heb ik boodschappen gedaan, weer met de trein terug naar mn hostel maar toen zag ik dus dat er s avonds een gratis bbq was! Dus heb ik mn eten in de koelkast gelegt voor vandaag en ben met een aantal meiden van mn kamer (cannadezen en meisjes uit wales) naar de gratis bbq gegaan. Was niet echt lekker maar ach het was gratis! Maar het was wel erg gezellig!

En vandaag ga ik met Anna en meisje dat ik nog ken uit Coffs harbour leuke dingen doen. Waarschijnlijk naar een zwembad of strand geen idee we zien wel. Ik houd jullie er wel van op de hoogte;)

Kus

  • 27 Maart 2009 - 05:17

    Mam:

    Hoi mop, wat klinkt het allemaal gezellig. Je hebt een hoop lol met al die mensen om je heen.Toch vermaak je je ook alleen door het vliegtuig te nemen naar een vreemde stad en daar te winkelen en naar de bios te gaan.Knap hoor.Over een paar dagen zie je Gerda. Ik ben zo benieuwd naar je New Zealand verhalen.Dikke kus.mam.

  • 27 Maart 2009 - 06:05

    Je Zus:

    Hoi skatje,
    Klinkt weer super! Ik geniet van je verhalen hor.
    liefs

    hou van je! x

  • 27 Maart 2009 - 07:16

    Lenneke:

    Oh, Renee, wat klinkt het toch allemaal geweldig! En dan ga je maandag gewoon naar Nieuw-Zeeland! Als ik een vriendin van me moet geloven is het echt een van de mooiste plekken op aarde. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

    Oh, en je kaartje is aangekomen! Keileuk! Maar dat had vast al iemand gemeld... ;-)

    XXX Lenneke

  • 27 Maart 2009 - 08:38

    Claire:

    reneetje, wat een geweldige verhalen weer. Veel plezier nog

    Kus

  • 27 Maart 2009 - 09:54

    Yaar:

    Hee Lieverd,
    Wat een heerlijke verhalen, wat maak jij veel mee daar zeg! Was gezellig van de week, ons gesprek over jou frustratie;)..
    Ik ben heel benieuwd hoe New Zeeland je gaat bevallen:)..

    Hou van je, dikke knuf!

  • 27 Maart 2009 - 11:29

    Janka:

    Leuk om te weten dat op het moment dat jij jeverhaal aan het typen was we beiden online waren geeft een gevoel van toch wel een hele kleine wereld geniet maar lekker van zoveel goeds en moois dikke tuut janka

  • 27 Maart 2009 - 19:04

    Jan:

    wat zijn bedbugs? de rest sanap ik wel want het is allemaal heel leuk geweest geloof ik.
    Geniet

  • 27 Maart 2009 - 19:36

    Rowan:

    Hoi Renée!
    Wat cool heb je het daar zeg! Niet te geloven..
    Ben je ondertussen al wel niet poepiebruin?
    Ik hoop dat je net zo'n supertijd gaat hebben in Nieuw-Zeeland!
    Ik ben zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo jaloers op je! haha
    Ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat ik en Evy 2 weekjes gaan rondreizen in Egypte!
    Maar dat stelt bij jouw avontuur natuurlijk niks voor haha :D
    Maarre.. bedbugs??
    Wat zijn dat voor kriebelende beestjes? :O
    En over Angela: Ze klinkt echt als een leuke meid! Marlou (uit de klas) en ik zijn ook binnen korte tijd superhecht geworden! Ik heb niemand met wie het zo klikt als zij! Ik lach me nog eens dood met haar ;)

    Nou, ONTZETTEND veel plezier in Nieuw-Zeeland!
    Reis voorzichtig en ik kijk uit naar je volgende verhaal! :D

    Dikke kus, Rowan

  • 29 Maart 2009 - 08:21

    Lot:

    hEY reneetje, man man je redt je daar prima lees ik. Wat onderneem je veel zeg! Heerlijke film he! Vond het ook heerlijjk genieten. Als ik je zo lees over de wind in je haren op een zeilboot en het zonnetje kan ik een klein gevoel van "dat wil ik ook" niet onderdrukken... Maar natuurlijk gun ik je dit van Harte! Ik hoop dat je nog net zo veel mooie dingen mee gaat maken als de afgelopen tijd! geniet ervan. xxxx lot

  • 29 Maart 2009 - 21:44

    Jesper En Brenda :

    Wat een avonturen zeg haha oef oef. Wij weten nu hoe je je voelt hoor, wij zijn ook iets aan het doen als 'backpacken' over dit eiland geheh. Respect hoor! Jammer dat je je maatje moest verlaten. Dat komt zeker omdat jullie plannen allemaal al vast stonden ofwat? Heb je mn prive berichtje nog gelezen? Misschien niet de handigste manier op te contacten, maar ach haha.

    Geniet er nog maar van meid. We wisselen snel weer eens goed verhalen uit.

    ADIOS.

    xx

  • 30 Maart 2009 - 10:05

    Opa En Oma:

    Vandaag vertrek je naar NW.Zeeland, dat nog mooier blijkt te zijn dan Australië; heb je daar dan weer een nieuwe metgezel. Veel pleizier in Nw.Zeeland.

    oma en opa

  • 30 Maart 2009 - 18:07

    Serena:

    Heej moppie van me... mooi om te horen dat het allemaal zo goed met je gaat :D... ik mis je wel hoor.. (zoals meerdere)..

    Nog bedankt voor je kaartje he !! heel leuk allemaal hoor... ik vroeg me af of je mijn smsje nog had gekregen eigenlijk hihi.. Nou ik hoop je snel weer ff te horen.,..

    Dikke kuSss Serena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

Fieldtrip Bali

20 Augustus 2009

Last day in paradise!

15 Augustus 2009

6 maanden

11 Augustus 2009

Perth enzo

05 Augustus 2009

Dutchie in the Dessert!
Renee

If you discover the world around you, you will discover the world inside you!

Actief sinds 27 Nov. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 72760

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2016 - 15 Augustus 2017

Azië & Nieuw Zeeland

11 Januari 2014 - 26 Mei 2014

South East Asia

06 Maart 2014 - 23 Maart 2014

Thesis Research

31 December 2013 - 07 Januari 2014

Dubai and Abu Dhabi

04 Maart 2013 - 04 September 2013

Ireland!

18 Maart 2012 - 15 April 2012

Fieldtrip Bali

10 Februari 2009 - 28 Augustus 2009

Australie

Landen bezocht: